Viestinnästä jotain ymmärtävänä uskallan sanoa, että olet enemmän oikeassa kuin väärässä. Minä en millään keksi ensimmäistäkään järkevää selitystä sille, että tuosta eilisestä ei saatu sanaakaan omiin kanaviin - ei tiedotetta, ei mitään. Eikä näköjään myöskään tiedotetta medialle. Täysin käsittämätöntä. On ilmeistä että tapahtuman agenda muuttui lennosta liigan keskiviikkoisen ilmoituksen jälkeen, mutta ei sekään kelpaa selitykseksi.
Se, mikä varmasti espoolaisia kanssakirjoittajia on hiertänyt, on syytöksesi avoimuuden puutteesta, sillä oikeassa elämässä K-Espoo on todella avoin. Esim pukuosaston herrat liikkuvat melkeinpä joka pelissä hallin käytävillä, ja tuntuu, että ovat jopa aloitteellisia ottamaan kontaktia fanien kanssa. Pelaajaomistajat ovat myös ihan arkinen näky hallilla ja tekevät ihan hanttihommiakin siellä, esim jakavat yhteistyökumppanien tuotenäytteitä katsojille jne. Imatran kevätreissulla pukuherrat, pelaajaomistajat ja fanit seisoivat samassa kassajonossa taukopaikalla. Ymmärtääkseni dialogi seuran ja fanien välillä on jotain täysin muuta kuin Salonojan aikoina, ja seura todella arvostaa yhteisöään - puheet eivät ole pelkkää puhetta. Nämä seikat edustavat kuitenkin sellaista "aitoa" avoimuutta enempi kuin verkkoon ladattu sisältö (vaikka sen tärkeyttä ei tietenkään voi vähätellä).
Noin yleisesti ottaen K-Espoon viestintä on ollut ihan hyvää ja niukat resurssit on käytetty visuaaliseen someviestintään. Siltä puolelta tuli tosi hyvää jälkeä kevään peleissä (katso esim mestaruusvideo Youtubesta), ja muutenkin tuo priorisointi on ollut perusteltu.
Mutta nyt, kun tavoitteena on otsikon mukaisesti nousu liigaan, niin strategisempi viestintä ja perinteinen mediaviestintäkin pitäisi saada jonkinlaiseen kuntoon. Eli joku viestintätoimisto tai muu viestintäpartneri pitäisi nyt saada hankituksi mahdollisimman pikaisesti, sillä nämä asiat on saatava kuntoon liigaa varten.