Tavaroiden takuun toimivuus

  • 964
  • 4

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakko laittaa tänne tällainen positiivinen kokemus tällä kertaa kun yleensä tulee lähinnä marmatettua. Kävi nimittäin niin, että 1,5 vuotta vanha monitorini pimeni ihan yks kaks kerta kaikkiaan. No, onneksi takuu oli vielä voimassa, joten ei kun soittamaan maahantuojalle. Olin jo valmiiksi hieman skeptinen ja valmistautunu taistelemaan kuluttajien oikeuksien puolesta, mutta vielä mitä. Asiallisen ja mukavan tuntuinen neito pyysi vehkeen sarjanumeron ja osoitteeni ja lupasi sitten, että tuovat uuden monitorin himaan parin päivän sisään. Voiko asioita enää tyylikkäämmin hoitaa? No, kysymys lienee retorinen ja vastaankin itse, että ei voi.

Voihan tietysti olla, että kaikki kuulemani kauhutarinat kuluttajien vedättämisestä käyvät vielä toteen eikä uutta monitoria näy eikä kuulu. Mielenkiinnolla jään odottelemaan.

Entä onkos muilla minkälaisia kokemuksia takuiden toimimisesta vehkeiden rikkoutumisesta?

Voisin vielä loppuun siteerata J. Karjalaista, joka kerran keikalla teknisten ongelmien yllättäessä tokaisi, että nyt on lauteilla niin kova bändi, ettei vehkeetkään kestä.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kyllä mulla noi "on-site" takuut on toiminut ihan ok. Tai kaikki kaksi kertaa mitä sitä on tarvinnut. Ibarin kone hajosi joskus kauan sitten, soitin niille ja muistaakseni 3 tunnin päästä oli DHL:n kaveri ovella hakemassa konetta. Olisko ollut 2 päivää niin samainen kaveri palautti koneen.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Mulla hajos TDK:n polttava asema ja eikun soittamaan maahantuojan numeroon, tuotteessa on site. Tiistai iltana dhl:n kaveri kävi hakemassa mun laitteen ja torstai aamuna uusi tuotiin mulle TÖIHIN koska en ollut kotona. Voin sanoa että olin ihmeissäni.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kantobägin (golf) kantohihnat irtosivat yhden kesän jälkeen. Tuotteella ei varsinaisesti ollut takuuta, mutta koska ko. tuotteen oletetaan yleisesti kestävän kuitenkin vuosia, menin liikkeeseen reklamoimaan. Aluksi myyjä yritti neuvoa minua tiettyyn korjausliikkeeseen, mutta kieltäydyin siitä. Vetosin siihen, että valmistajaa ei sido vain takuu, vaan että tuotteen tulee oletettavasti kestää enemmän kuin vuosi, vaikka takuuta ei olekaan. Kukaan ei osta golfbägiä vuodeksi. Pienen miettimisen jälkeen myyjä antoi minulle uuden version samasta bägistä. Uudessa oli mm. parempi jalkatuki etc.

Eli kannattaa vaatia normaaleja kuluttajan oikeuksia, vaikka takuuta ei olisikaan. Ohjeena vaan, että kannattaa olla kohtelias, mutta jämäkkä. Tässäkin tapauksessa ensiksi yritettiin saada minua korjauttamaan vanha omalla kustannuksellani. Asiallinen perustelu johti siihen, että sain uuden (jopa hievan paremman) version.
 

Sergei34

Jäsen
Kyllähän asiallisella käyttäytymisellä ja hyvillä perusteluilla saa hyvää palvelua.

- Pari sb-mailan lapaa (karhu, oli valmistusvirhe ja exel "eivaankestäny") on tullu takuuvaihtona
- 4 kk vanhat Adidas Stabiilit lähti takuuvaihtoon ku saumat rupes aukeemaan.

-pTk-
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös