Tavallinen suomalainen mies

  • 8 382
  • 57
K

Kiekkokatsoja

Tämähän on kuitenkin pelkkä näkövinkkelikysymys..
Mielipiteitä nää on, mitä nytkin vaihdellaan. Mun mielestä nämä sun kaksi edellistä kirjoitusta pitää hyvän ajatuksen lisäksi sisällään, myös tulevaisuus fantasiaa. Samantapaista jota muutamat puolueetkin pakkosyöttävät median kautta.
Kyllä sellaista perinteistä luokittelua tavallisesta miehestä on paljonkin, ja tulee aina olemaan. Ei maailma muutu hetkessä, eikä kahdessa.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kyllä sellaista perinteistä luokittelua tavallisesta miehestä on paljonkin, ja tulee aina olemaan.

Ihan totta, mutta jos esim. mietitään sanaa juntti, niin eihän se ole mies sidonnainen ilmaisu, eli jokainen ihminen voi olla tai voi olla olematta juntti, sen varsinaisesti määrittelemättä mitään kohteestaan, enemmänkin sanojastaan. Sellaisia me ihmiset todellakin ollaan, että vajaalla verbaliikalla täytyy niitä viiltäviä keksiä idiomeista omaa paremmuutta korostamaan, ne ollen vähän kuin kirosanoja. Toiselle puheen tehostamista, toiselle totinen tosi. Jotkut ovat todella loukkaavia, kuten ihonväri, uskonto tai seksuaalinen suuntaus, miksei erilaiset vammatkin, tai ulkoinen habitus. Oikeasti ne eivät kuitenkaan määritä millään tasolla yhtään mitään kenestäkään, ei tee toisesta tavallista tai poikkeavaa, ei perinteistä tai valtavirtaakaan. Jotkut asiat pysyvät ja periytyvät kielessäkin, jotkut muuttuu, kun aika ja arvotukset muuttuu. Me ihmiset sählätään kuten aina ennenkin, vaikka ilmaisu muuttuisikin.
 
K

Kiekkokatsoja

Mietin että melkoisen tavallinen olen. Paljon samoja päivittäisiä/viikottaisia rutiineja on olemassa, ja oikeastaan olen siitä tyytyväinen. Se tasapainoittaa elämää. Toki joskus siitä on sitten mukava tehdä joskus jotain eri tavalla. En edes omaa tarvetta olla erilainen, taikka halua erottua massasta. Omanlaiseni enimmäkseen introvertti, kuten tavallinen suomalainen mies usein on.
Muita suomalaisia piirteitä on oikeudenmukaisuus, eli on halu että asiat menee oikein. Toki virheetön ei ole kukaan, en itsekkään.
Mitä piirteitä sun mielestä, kuuluu tavalliselle suomalaiselle miehelle?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Suonikohju

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Reds, Oulun Kärpät
Maileja tullu sieltä missä kerrotaan että mieheksi on tultu. Opiskeltu on ja perheestä pidetään huoli, toiset voi asian nähä karskina mutta yritän koulia pojista tapojensa seurauksia tajuavia. Avustan kaikkia jos hätä tai tarvitsee apua muutoin. Avaan aina naisille oven. Yritän käyttäytyä hyvin joka tilanteessa. Omalla ajalla teen mitä tykkään kun kukaan ei ole näkemässä ja kuulemassa ketään loukkaamatta. Rakastan ruoan laittamista. Olen himopenkkiurheilija. Monesti vituttaa moni asia, mutta se käsitellään nopeesti, tavallisesti. Kaikille tavallisille ja tavattomille miehille tilaus...........
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen tavallinen suomalainen mies. Penkkiurheilu uskontoni, vaimo jumalattareni ja isänmaa kotini. Mitäpä sitä muuta itsestään kertomaan, tavallinen suomalainen mies.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Olen tavallinen suomalainen mies. Penkkiurheilu uskontoni, vaimo jumalattareni ja isänmaa kotini. Mitäpä sitä muuta itsestään kertomaan, tavallinen suomalainen mies.

Minkälaista maitoa ostat? Entä pelaatko lottorivin joka lauantai samaan aikaan ja tasan tarkkaan menet joka lauantai samaan aikaan saunaan kuin metronomilla laskettuna? Entä sauvakäveletkö aina saman lenkin?
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minkälaista maitoa ostat? Entä pelaatko lottorivin joka lauantai samaan aikaan ja tasan tarkkaan menet joka lauantai samaan aikaan saunaan kuin metronomilla laskettuna? Entä sauvakäveletkö aina saman lenkin?

Tähän vielä vastaan ja sitten täytyy mennä. Sikäli hauska toi saunahomma, että se on asia, joka ei tue mun tavallista suomalaista miehisyyttäni. En tykkää saunoa. No, jokaisella meillä on luurankomme ja tämä on minun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös