Tatuoinnit

  • 255 799
  • 813
Olen todella pahoillani...ja haen takkini.

Siinä mielessä olet oikeassa, että usein kuvat kertovat jotain ottajastaan. Minulla esimerkiksi kertovat ja minulla on "selitys" joka kuvalle.

Mielestäni tosin esimerkiksi Max Powerin kuvat (näkemättä) kertovat myös ottajastaan. Ne kertovat nimenomaan luonteesta eikä kuvat itsessään ole sinänsä millekään piirteelle mikään selitys. Saman ajatuksen sain JMA:stakin. Sikäli kaikki olette oikeassa ja väärässä... itse olen tietysti oikeassa :)

Tatuioinnit on hienoja. Olen siitä sairasta sorttia, että tykkään monesti myös niistä tikku-ukko tatuoinneista, jotka on testailemalla ite tehty. Ne on monesti karismaattisia. Oikeastaan ainoat, joista en pidä, ovat täysin epäonnistuneet sekaisin tehdyt kyhäelmät, jotka yrittävät näyttää jollekin vaan ovat epäonnistuneet surkeasti. Niistä ei kyllä omistajatkaan yleensä ole tyytyväisiä. Pääsääntöisesti nekin on kotikonstein nakuteltu.

Ei muuta kuin lihaa neulan alle ja paljastavilla vaatteilla ylpeästi kaupungille.
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Jaahas sitä on pohdittu jo pidemmän aikaa tatuoinnin hankkimista ja päätöksen tein, että sen otan. Olkapäästä kyynerpäähän. Jonkinlaiset liekit tai vastaavat olisi tarkoitus ottaa, mustana tosin vain.

Ajatuksissa olen pyöritellyt nelisen vuotta, että otan mustat liekit nilkasta polven kohdille. Turun paikkoja olen katsellut ja etenkin Individual Ink:n Lassen jälki on kyllä loistavaa. Lasselle pääsee marraskuun lopulla taas varaamaan aikoja, joten hyvällä tuurilla ensi keväänä saisi ajan.
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Itse etsisin osaavan tekijän, ja kysyisin hinnan. Kuka tahansa ei valokuvasta osaa tehdä, yrittäjiä varmasti löytyy.

Uskallan väittää, että sijoita siihen tarpeellinen määrä valuuttaa.

Omassa ruumiissa noita kuvia löytyy, ja myös valokuvasta tehty tyttären kuva. Erittäin hieno ja onnistunut.

Joten, se mitä tällä yritän sanoa, älä mieti hintaa, mieti osaavaa tekijää.

Tämä on totta, tosin en tunne oikein, että ketkä tatujoijat osaavat. Olen ainoan tatuointini teettänyt Mossella silloisessa House of Pain Tattoossa Oulussa ja häneltä kävin kysymässäkin hintaa oheisesta kuvasta. Tietääkö kukaan, kuinka hyviä tatujoijia Kemissä tai Rovaniemellä on?
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Mielestäni tosin esimerkiksi Max Powerin kuvat (näkemättä) kertovat myös ottajastaan. Ne kertovat nimenomaan luonteesta eikä kuvat itsessään ole sinänsä millekään piirteelle mikään selitys.

No mitäs se kertoo?

Kuvat ovat kyllä ihan hyvin onnistuneet itsellä. Ainoastaan tuo yksi Ranskassa tehty ja Porissa noin 3 kertaa korjailtu ja laajennettu kuva voisi olla selkeämpi.

No sitä pitää kuitenkin vielä jatkaa ja seuraavaksi sen tekee joku muu kuin se jolla olen jo käynyt aikaisemminkin. Olen valmis maksamaan hieman enemmän siitä, että se laitetaan OIKEASTI kuntoon ja väritetään kunnolla. Tuo sijaitsee vielä niinkin näkyvällä paikalla kuin ranteesta kyynärpäähän. Ja korjauksen jälkeen se jatkuu aina olkapäähän saakka. Olkapäässäkin on jo tosin kuva, mutta sen saa liitettyä tuohon toiseen, kun ovat jotakuinkin samaa aihetta. Elikäs sellaista Japanilais-tyyliä.

Mutta kaikki kuvat ovat minusta hienoja. Niin ns. oldschool -kuvat kuin kotona itse tehdytkin. Niissäkin on omanlaistansa särmää.

Lisää kuvia vaan kaikille! On ne hienoja.
 

Disaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
Jopa viisi vuotta vanhat kuvat alkavat vieläkin turpoamaan auringossa, sen voi tuntea kun käsivartta alkaa ns. kiristämään leimojen kohdalta ja sen jälkeen kuvat alkaa turpoamaan. En sitten tiedä, että onko viikko-pari sitten nautitulla, mammuttimaisella antibioottikuurilla vaikutusta tähän ilmiöön (usean eri antibiootin selosteessa kehotetaan pysyttelemään poissa auringon paisteesta). Ja kyllä, olen allergia-vammainen.

Anyone else?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Henkilökohtaisesti en ole kovin viehättynyt tatuoinneista, enkä ole suunnitellut sellaista hankkivani. Useimmat vastaan tulevat tatuoinnit eivät ole niin kaksisia, niistä tulee lähinnä myötävaivautunut fiilis. Pienempi mutta sitäkin näyttävämpi osa tatuoinneista on tyylikkäitä. Sitten on isoja ja yksityiskohtaisia tatuointeja, joista kaikki eivät välttämättä hivele tyylisilmääni, mutta tekevät vaativuudellaan tai ideallaan vaikutuksen.

Jaa, semmoisen tatuoinnin voisin ehkä ottaa hepin varteen missä on fagotin tai jonkin muun puhaltimen näppäinosat. Yksihuiluiseen säkkipilliin olisi luontaiset edellytyksetkin kunnossa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Lisää kuvia vaan kaikille! On ne hienoja.

Syksyllä menen Tompalle Turkuun jälleen ottamaan väriä nahkaan. Tällä kertaa helvetin isoa pintaa oikeaan olkapäähän/hartiaan. Samalla linjalla jatketaan eli pääväri musta ja sävytykset harmaalla ja ruskealla. Aihe sivuaa Skandinaavista kulttuuria again mutta sarvipäistä viikinkiä ei tuohon tule:)

Ehkäpä Ragnarökistä poimittuja Heimdall/Loki tai Valhalla/eineherjar ovat hallitseva aihe. Saas kattoo mikä on tattoo (runo).
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Jaa, semmoisen tatuoinnin voisin ehkä ottaa hepin varteen missä on fagotin tai jonkin muun puhaltimen näppäinosat. Yksihuiluiseen säkkipilliin olisi luontaiset edellytyksetkin kunnossa.

Mutta mitäs sitten kun kaikki arkkihomot haluavat puhaltaa sun pilliisi eikä voimat riitä enää vastusteluun? Siinä joko antautuu ja antaa mennä tai sitten kaduttaa aivan saatanasti, että otti kuvaa jormaan. Voi muuten nipistää kiitettävästi kun hakataan meisseliin...
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Jopa viisi vuotta vanhat kuvat alkavat vieläkin turpoamaan auringossa, sen voi tuntea kun käsivartta alkaa ns. kiristämään leimojen kohdalta ja sen jälkeen kuvat alkaa turpoamaan. En sitten tiedä, että onko viikko-pari sitten nautitulla, mammuttimaisella antibioottikuurilla vaikutusta tähän ilmiöön (usean eri antibiootin selosteessa kehotetaan pysyttelemään poissa auringon paisteesta). Ja kyllä, olen allergia-vammainen.

Anyone else?


Ei oo antibiooteilla asiaa tuon kanssa. Tatuointisi on vain lyöty liian syvälle ja sitä kautta arpikudosta on päässyt syntymään hieman enemmän. Ärsyttävä asia, mutta ei vaarallinen. Esim. Vaimollani oli selässä hieman liian syvälle tehty kuva ja auringossa tietyt värit siitä kohosivat. Sitten kun siihen tehtiin peitekuva päälle, niin tatuoija oli sen verran ammattitaitoinen, että tuo ongelma katosi kokonaan. Kuva ei ole kohoillut sen jälkeen.

Itselläni eräs kuva teki tuota samaa kohoamista mustan värin osalta, mutta peitekuvan jälkeen ongelma katosi myös.

Tietysti sinä voit reagoida eri väreihin eri tavalla. Kohoaako sinulla koko kuva vai vain tietyt värit? Tuokin voi olla yksilöllistä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mutta mitäs sitten kun kaikki arkkihomot haluavat puhaltaa sun pilliisi eikä voimat riitä enää vastusteluun? Siinä joko antautuu ja antaa mennä tai sitten kaduttaa aivan saatanasti, että otti kuvaa jormaan. Voi muuten nipistää kiitettävästi kun hakataan meisseliin...
Ei voi muuta sanoa kuin että sitä viisua saa mitä jukeboksista tilaa. Pitäisi olla kaukaa viisas ja ottaa soittopelit esiin vain sopivassa seurassa.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Sain eilen humalassa idean, että otan jotain Lugu aiheista tatskaa itseeni. Tässä kun olen selvinpäin asiaa miettinyt, ei pähkähullu ideani vaikuta lainkaan hullummalta, vaikka vielä on auki minkälaista kuvaa aletaan hakkaamaan.
Ehkäpä jotain joka liittyy vanhaan Lukko-logoon. Mahdollisesti 2 logoa kummankin rintalihaksen yläpuolelle, mutta lähemmäs olkaluuta, tai jotain yhtä kammottavaa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tatuointisi on vain lyöty liian syvälle ja sitä kautta arpikudosta on päässyt syntymään hieman enemmän. Ärsyttävä asia, mutta ei vaarallinen.

Ammattilaiset osaavat värittää juuri oikeaan syvyyteen. Mulle tehtiin kuva tiistaina eikä rupea ole edes syntynyt. Ehkä pariin tummempaan paikkaan on kertynyt pari milliä rupea mutta muuten kuva on parantunut helvetin hienosti.

Mulle hakattiin 20 vuotta sitten yksi kuva niin syvälle, että se suorastaan märki pois parissa viikossa. Vertakin lensi ihan urakalla. Kyllä tekijöissä on eroja.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Sain eilen humalassa idean, että otan jotain Lugu aiheista tatskaa itseeni.

Kyllä itsekin olen miettinyt TPS-aiheista kuvaa sillä tuohan seuraa joka tapauksessa hamaan loppuun saakka...siis fanittaminen. Eikä tarvitse olla edes kännissä...:D
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kyllä itsekin olen miettinyt TPS-aiheista kuvaa sillä tuohan seuraa joka tapauksessa hamaan loppuun saakka...siis fanittaminen. Eikä tarvitse olla edes kännissä...:D
TPS-logo olisi joka tapauksessa kaukonäköisempi tatuointi kuin vaikkapa Hannu Jortikan naama. Tuolle kuvalle olisi sivumennen sanoen luonteva paikkakin olemassa ihmisvartalossa. Vaan kyllähän noita fanittajia maailmalta löytyy, jotka ovat antaneet neuloa nahkaansa ties minkä Interin ja ManUn vaakunoita. Mikäs siinä, jos sen kanssa on sitten valmis tallaamaan loppuun saakka. Seuralogo on kuitenkin vähemmän riskialtis mielialamuutoksille kuin vaikkapa joku naisen nimi, joita monet tatuoijat eivät asiakkailleen teekään. Naisia vaihdetaan, seuroja ei.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Kyllä itsekin olen miettinyt TPS-aiheista kuvaa sillä tuohan seuraa joka tapauksessa hamaan loppuun saakka...siis fanittaminen. Eikä tarvitse olla edes kännissä...:D

Mietipä mikä vitutuksen multihuipennus onkaan se hetki, kun se rakas seura menee konkurssiin/SM-liiga lopetataan, tai jotain yhtä apokalyptista, ja lasten lapset kyselevät, että "pappa, mikä se toi lukon/pallon kuva tuossa olkapäässä on?" Ei perhana...
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mietipä mikä vitutuksen multihuipennus onkaan se hetki, kun se rakas seura menee konkurssiin/SM-liiga lopetataan, tai jotain yhtä apokalyptista, ja lasten lapset kyselevät, että "pappa, mikä se toi lukon/pallon kuva tuossa olkapäässä on?" Ei perhana...

Sitten vastataan kersoille, että tää on pala historiaa...:D
 

30/30150

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Ei oo antibiooteilla asiaa tuon kanssa. Tatuointisi on vain lyöty liian syvälle ja sitä kautta arpikudosta on päässyt syntymään hieman enemmän. Ärsyttävä asia, mutta ei vaarallinen. Esim. Vaimollani oli selässä hieman liian syvälle tehty kuva ja auringossa tietyt värit siitä kohosivat. Sitten kun siihen tehtiin peitekuva päälle, niin tatuoija oli sen verran ammattitaitoinen, että tuo ongelma katosi kokonaan. Kuva ei ole kohoillut sen jälkeen.

Itselläni eräs kuva teki tuota samaa kohoamista mustan värin osalta, mutta peitekuvan jälkeen ongelma katosi myös.

Tietysti sinä voit reagoida eri väreihin eri tavalla. Kohoaako sinulla koko kuva vai vain tietyt värit? Tuokin voi olla yksilöllistä.

Havaintoja omista leimoistani, joita on laitettu siten, että molemmat kädet on tukossa, rinnassa, oikeassa kyljessä ja molemmissa jaloissa:

Käytännössä kaikki ääriviivat, mitkä tehdään kapeammalla neulasetillä nousee pystyyn esim. auringossa tai ihon ärtyessä, esim raapiessa. Paksummilla neulaseteillä tehdyt väritykset tai varjostukset eivät ole nousseet, koska homma tehdään erilaisella gearilla.

Johtopäätöksenä ja tekijältä kuultuna on se, että pienemmällä neulalla tehty jälki arpeuttaa jonkin verran enemmän kuin paksummalla. Värit on lyöty melkolailla samaan syvyyteen.
Leimojen paranemisessa on kyllä huomattu samaa, linjat on usein paljon pitempään ruvella kuin esim varjostukset, jotka tuntuu joskus paranevan jopa muutamassa päivässä.

Toki, jos tekijä runnoo värit nahkaan kovemmalla voimalla ja rankemmilla vehkeillä, on jälkikin samanlaista, eli damagea tulee enemmän. Toinen homma on sitten paraneminen, arpikudosta tulee myös jos haava pääsee tulehtumaan.

Pienellä skeptisyydellä suhtaudun tuohon peitekuvalla ongelman poistumiseen, koska en ainakaan näe, että se arpikudos siitä mihinkään katoaa. Samoin, peitekuvaanhan joutuu käyttämään enemmän väriä.
 

Disaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
Ei oo antibiooteilla asiaa tuon kanssa. Tatuointisi on vain lyöty liian syvälle ja sitä kautta arpikudosta on päässyt syntymään hieman enemmän. Ärsyttävä asia, mutta ei vaarallinen.

Jeps, tattista vaan vastauksesta, kuin myös muille keskusteluun osallistuneille. Kun aikoinaan kuvaa hakattiin, se parani todella nopeasti, eikä kuvaan tarvinut edes tehdä jälkipaikkailua, koska se onnistui niin hyvin. Kuvan tehnyt tatuoija on todella taitava ja omaa hyvän maineen alalla. Sen takia hieman epäilen, että kuva olisi hakattu liian syvälle, olkoon se käsitteenä sitten mikä hyvänsä. Tosin aikaisemmin mainitsemani allergia saattaa vaikuttaa tähän asiaan huomattavasti

Kohoaako sinulla koko kuva vai vain tietyt värit?

Ei tuossa forkussa ole muuta kuin mustaa väriä, umpimustaksi hakatut kohdat ja ääriviivat turpoavat eniten.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Noinkohan siitä kikkareesta edes saisi hyvän näköistä.

Tuntuisi näin äkkiseltään että ei se ainakaan kovin helppoa ole... Ehkä siitä voisi saada tatuointina hyvän jos sitä ei tekisikään pienenä vaan mieluummin helvetin isona, vaikkapa jotenkin olkapään ympäri kiertäen. Ja ei tekisi pelkästään sitä kiekuraa vaan lisäksi vaikkapa jotain muuta kuviota siihen ympärille.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Taidankin hakkauttaa HC Jatkoajan logon

Ota Jämsän Kiekkosusien logo, meinasin tippua tuolilta kun katsoin sitä, sen verran ruma. Rattoisa tovi vierähti ennen kuin tajusi mitä siinä on. Epäilen vahvasti että on saunaillassa melkoisessa kumarassa saatu loistava idea ja se on toteutettu. Rumin logo kilpailun voittaja.

No katsokaa itse: hieno logo
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Muistaakseni tuo oli jonkun logokilpailun voittaja. Herää vain kysymys, että kuinka rumia ne muut logot sitten oli.

Se oli sitten se rumin logo-kisa?

EDIT: Ettei mene ihan ot-osastolle ja pauku kuukauden pelikieltoa, niin olisihan klassinen japsitatska koi-fish kyynärpäästä olkapäähän aika hiton hieno. Rikas mies jos oisin...
 

Disaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
Sen verran palaan vielä tuohon aiempaan, että korjauskuva ei tässä tapauksessa onnistu, ellei sitten koko kyynärtaipeen ja ranteen välistä aluetta hakata kauttaaltaan kokonaan mustaksi. Tuli muuten tuossa mieleen, että on ollut puhetta, että kyseinen tatuoija tekee kuvat aika syvälle nahkaan, mutta hän tuskin on voittanut palkintojaan hakkaamalla kuvia amatöörimaisesti liian syvälle.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Sellainen tässä tuli mieleen, mitäs arvon palstalaiset ovat maksaneet hyvällä tatuoijalla tehdyistä half sleeveistä? Juu juu, monta ratkaisevaa tekijää, mutta haarukkaa. Oma tulee (jos tulee) aikaisintaan tuossa ensi keväänä, joten ehtii vähän säästääkin. Tietää vaan, että kuinka paljon...
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Sellainen tässä tuli mieleen, mitäs arvon palstalaiset ovat maksaneet hyvällä tatuoijalla tehdyistä half sleeveistä? Juu juu, monta ratkaisevaa tekijää, mutta haarukkaa. Oma tulee (jos tulee) aikaisintaan tuossa ensi keväänä, joten ehtii vähän säästääkin. Tietää vaan, että kuinka paljon...

Kyllä nuo liikkuvat tuolla 400-600 euroa riippuen kuvasta. Kuva on kuitenkin iso ja jos otat tyyliin celticross kaikkine kiemuroineen niin aikaa menee paljon. Yksityiskohdat ratkaisevat paljon ja käytettyjen värien määrä=aika kun värit ja neulat vaihdetaan.

Pistä yyveellä spostiosoitteesi niin laitan kuvan omasta tattoosta, joka maksoi 150 euroa pitkän linja ammattilaisella.
 

Disaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
Kalloon olisin joskus halunnut kuvaa, mutta ideasta piti luopua viimeistään siinä vaiheessa, kun olin täysin tajunnut ja hyväksynyt sen seikan, että tukka lähtee päästä, hitaasti, mutta varmasti.

Mielellään kyllä ottaisin kämmen selkiin ja kaulaankin leimaa, mutta niitä on niin vaikea piilottaa, että jää ainakin vielä tässä vaiheessa kyseiset kohdat paljaaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös