bozik kirjoitti:
Aivan varmasti saa ja ihan vapaasti. Tämän ketjun aihe on "Tarvitseeko jokerit vahvistuksia" ja viimeisimpien viestien anti:
- kädetön jengi
- ei osaamista valmennusrintamalla
- väärin rakennettu joukkue
- rahaa ei ole
- tavoite pleijaripaikka
- Jokerit menetetty suuruus
- Junioritoiminta heikkoa
- Jokereille ei ole kannattajia
jne.
Nuo noin lyhyesti poimittuna viimeisimmistä viesteistä. Mä kutsun tuota ahdistussessioksi, en todellakaan pelkäksi kritiikiksi pelitapaa tai kädettömyttä kohtaan. Vaan ei siinä, sanahan on vapaa ja hyvä niin.
Vastailenpa, vaikka tiedostan ettei täysin tämän otsikon alle kuulukkaan...
Nykyinen jengi on ainakin itseni mielestä varsin "kädetön". Kyllähän sieltä jotain taitoa löytyy, mutta enemmän taitokiekkoa naapuri esittää tällä hetkellä ja jos lanseerataan teema "Paluu jokerikiekkoon", niin en ymmärrä kuinka tämä nykyinen tahtokiekko kuvastaa paluuta jokerikiekkoon. No tuohan taas sinällään on hyvin valittu teema, koska jokainen katsoja saa itse päättää, että mihin jokerikiekkoon palataan. Itselleni se tarkoittaa niitä 90-luvun huippuaikoja, kun pelattiin upeaa taitokiekkoa.
Valmennusrintamalla on osaamista, mutta enemmän osaaminen on keskittynyt hengenluontiin ja kovaan yritykseen kuin hienoihin taktiikkoihin. No en kuitenkaan kritisoi liikaa, koska viime kausi on muistissa ja lähellä sarjan kärkeä edelleen ollaan.
Joukkue on tavallaan väärin rakennettu, mutta rakennemuutosta ei voi heti tehdä, mutta jos kirjoitelmat pelaajien palkoista yhtään pitää paikkaansa, niin esimerkiksi. herrat Kuki ja Latvala ovat täysin ylipalkattuja ja kun heihin on syydetty satojatuhansia euroja rahaa, niin ei olla voitu rakentaa joukkuetta kunnolla, koska aika iso osa pelaajabudjetista menee kaikenmaailman nelossenttereille. Nykyiselle valmentajalle nykyinen joukkuerakenne kylläkin käsittääkseni sopii.
Jokereiden rahatilanteesta ei minullakaan ole faktaa, mutta itse olen ymmärtänyt ettei se kovin kummoinen viime kauden jäljiltä ole, kun taas tuolla hallilla ja pk-seudun asukkaiden maksupotentiaalilla rahaa pitäisi tulla sen verran, että sitä voisi kenties laittaa säästöön tuleviksikin vuosiksi.
Tavoitteista en mielestäni maininnut, paitsi kun organisaatio ja joukkue olisi hyvässä kunnossa, niin mestaruushan olisi selkeä tavoite jokaiselle vuodelle. Nykyään se on myös tavoite jokaiselle vuodelle vaikka organisaatiota ei ihan täysin ole hoidettukaan.
Jokerit on minun mielestäni jollakin tapaa menetetty suuruus, koska pohjoisessa Kärpät on jyrännyt ihan täysin ohi ja naapurillakin olisi potentiaalia mennä ohi jos organisaatio olisi kunnossa. Jopa raumalaisetkin siivousyhtiöillään meinaa hyppiä silmille.
Junioritoimintaa en kutsunut heikoksi eikä ymmärtääkseni kukaan muukaan, vaan totesin etten tiedä missä kunnossa se on. Enkä tarkoita kunnolla sitä, että ollaanko 4:s vai 5:s sarjassa vaan, että onko valmennus pelaajienkin mielestä hyvää ja tuleeko sieltä hyviä junnuja ja ovatko he kiinnostuneita pelaamaan ennemmin kasvattajaseurassaan kuin loikkaamaan esim. Bluesiin. Myöskin kiinnostaisi tietää, että kuinka vetävä seura Jokerit junnupuolella on.
Jokereilla on parhaat fanit, sitä en kiistä, mutta entäs muu halli? Tulee jotenkin vaivautunut fiilis, kun menee katsomaan Jokerit-Kärpät ottelua ja puolet hallista taputtaa, kun Kärpät tekee maalin. Yleisesti ottaen Jokerit on varsin vihattu nimi Suomessa.
Joten itse annan paljon kritiikkiä, koska mielestäni sitä tarvitaan. Mutta tämä tietenkin on oma mielipiteeni, joten älkää vetäkö mitään herneitä nokkaan siitä.