Jokeripuolustuksen peliminuutit HIFK -ottelussa.
Jokela 22.42
Kauppinen 22.42
Kalteva 19.07
Kantor 17.20
Jarrett 15.14
Pentikäinen 13.21
Helenius 4.07
Vähän kyllä turhaakin kritiikkiä tullut Jokereiden pakiston suuntaan tässä viime aikoina. HIFK-ottelu oli puolustukselta loistosuoritus, joten hieman ihmetyttää tämä esim Kantorin dissaus täällä. Mieshän pelasi oman ruutunsa moitteetta ja pari kertaa pääsi tykittämään oikein kunnolla viivalta kohti maalia, tosin huonolla menestyksellä.
Muut pakit pelasivat HIFK-ottelussa hyvin, ja ovat pelanneet muutenkin viime aikoina mielestäni ihan mukiinmenevästi. Jokela on ollut toki hieman epävarman oloinen ja tehoja ei ole tullut, mutta hän ei ole mikään kiekollinen pakki vaan enemmänkin defensiivinen. Kauppistakin on parjattu paljon ja itse ainakin olen aina pitänyt hänen pelityylistään ja Kauppinenhan on puolustajien pistepörssissä sijalla 4., aika huonosti eikö?
Kalteva on vähentänyt viime kausista kaatuilujaan ja useimmiten syöttää omille, mitä nyt välillä pari nukahdusta tullut, mutta kuitenkin hänenkin otteensa ovat olleet hyviä.
Jarretilta HIFK-ottelu oli hyvä ja mies on parantanut peli peliltä otteitaan Jokeripaidassa. Pentikäisestä en itse myöskään haluisi luopua, sillä Atesta on tullut minulle ainakin hieman puskista Kuparisen oloinen defensiivinen pakki, joka on myös parantanut vastuun ja peliajan lisääntyessä otteitaan (HIFK-ottelussa esim oli 3v5 alivoimassa Kaltevan ja Wilmin kanssa ja pelasi hyvin). Laukauskin lähtee suht hyvin aina kun on paikka.
Helenius hoitaa oman 7. puolustajan roolinsa mielestäni moitteetta, vaikka vähän aikaa sitten osoitti olevansa myös pelimies.
Sikäli mikäli Tuulola ja Kuparinen palaavat kokoonpanoon tuossa tammi-helmikuussa tai myöhemmin, niin en kyllä itse ainakaan luopuisi yhdestäkään puolustajasta, vaan laittaisin kaikille loppukauden sopimukset. Rontti tosin saisi lähteä, sillä hänestä ei kyllä ole mitään hyötyä pienellä peliajalla ja vastuulla. Lisää puolustajia ei tarvita mikäli Jarrett & Pentikäinen jatkavat loppukauden ja Tuulola & Kuparinen palaavat pelaamaan.