Tappelut NHL:ssä kaudella 2023–2024

  • 42 308
  • 317

Jimisola

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Edellisen ottelun tapahtumat eivät voi saada aikaan spontaania tappelua. Kielitoimiston sanakirja kuvaa sanaa spontaani näin: "itsestään syntyvä t. tapahtuva; tahaton, vaistomainen; oma-aloitteinen, omaehtoinen." Jos edellisestä ottelusta on jotain jäänyt hampaankoloon, ja sitä haluaa selvitellä rähinällä seuraavassa matsissa, on kyseessä kiistämättä suunnitelmallinen juttu.

Nämä eivät minun mielestäni kuulu jääkiekkoon, ja hävettää tällaisten kohdalla aina. Joo joo, voin mennä katsomaan jotain "naismaista" tai "nössömpää" lajia. Blaa blaa.
Kannattaa varmasti siirtyä sanakirja kainalossa vaikka kaukalopallon pariin; tiedä vaikka kielitoimistolla olisi joku oma höntsävuoro? Siellä ei taklailla eikä lämitä liian kovia, mutta sen sijaan lauseen sijamuodoista voi syntyä vilkaskin keskustelu.

Tappelut kuuluvat jääkiekkoon. Ihmettelen kyllä lajiseuraajia, jotka eivät tätä ymmärrä.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Tuo MacDermidin ja Rempen tappelu oli ihan paikallaan ottaen huomioon edellisen pelin tapahtumat. Nuo muut sen sijaan olivat aika noloa nysväämistä ja ihan turhia. Olisivat edes tapelleet spontaanisti pelin aikana, mutta että heti aloituksessa...

Aika hyvin Rempe pärjäsi, kun osasi pitää MacDermidin etäällä. Muuten olisi voinut tulla nukkumatti. Tuomarit olisivat voineet mennä jo aiemmin väliin, kun loppu tuosta väännöstä oli aika väsynyttä katsottavaa.
 

puna-hundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Mike Keenanin jengit
Viimeksi sain pelikieltoa kun toivoin kateellisena Rempelle loukkiksia, joten nyt sit hiukan kateellisia kehuja. Ei taivu poika edes isojen mörköjen edessä, mielettömien kostopaineiden alla. Harmi Rempsun puolesta että parin tappelun ja murhatöötin jälkeen pakotettu noin yksipuoliseen rooliin ja että jääaika lasketaan peli toisensa jälkeen sekunneissa, mutta hoitaa kyllä tonttinsa kuin kuka tahansa vanha tekijä ja twitterinräjäytys-vittuilut päälle. Kelpais varmaan kenen tahansa suosikkijengin neloseen hämmentämään tulokaspalkalla kun vastapuolen organisaatiot menee jo nimen kuullessaan niin solmuun että luovutaan varausvuoroista ja laitetaan vikatkin roposet pelotteisiin.
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tappelut kuuluvat jääkiekkoon. Ihmettelen kyllä lajiseuraajia, jotka eivät tätä ymmärrä.
Mä en ymmärrä tätä polarisointia. Miksi pitää siirtyä muiden lajien pariin, jos show-mätöt aiheuttavat myötähäpeää erektion sijaan? Meitä on myös harmaalla alueella, johon siis itsekin kuulun. Jos tappelu tulee, niin mättäkööt sitten niin perkeleesti. Ei ole multa pois eikä ole siis mitään tekemistä ymmärryksen kanssa. Mutta mun mielestä se on laaki ja ulosajo sitten siinä tapauksessa, kun hanskat putoavat. Ei ole mitään kummallisia välimallin tuomioita "no, oli sun eka tappelu tässä matsissa, huilaa hetki ja vilkuttele kameralle" - "MITÄ VITTUA? TAPPELIT TOISEN KERRAN SAMASSA MATSISSA! HYI! NYT ÄKKIÄ KOPPIIN!". En siis erityisesti kritisoi kaukalotappeluita, mutta inhoan tuota kaksinaismoralismia, mikä aiheen ympärillä pyörii. En siis puhu meidän katsojien kaksinaismoralismista, vaan NHL:n omasta. Koskee myös tappotaklauksia. Hiukankin hipaiset hihaan ja "good hockey move", suoraan päähän "HYI!".
 

Craig Berube

Jäsen
Suosikkijoukkue
5th most improved team in the NHL
Koskee myös tappotaklauksia. Hiukankin hipaiset hihaan ja "good hockey move", suoraan päähän "HYI!".
Olin mukana aina tähän lainaamaani kohtaa asti. Kai se on kuitenkin hyvä että näiden kahden välille yritetään jotain eroa tehdä, että pelaajat pysyisivät vähän terveempinä? Niin kuin että normaali taklaus missä yritetään irrottaa mies kiekosta vs. taklataan tarkoituksena vahingoittaa jotain mahdollisimman paljon. Vai ymmärsinkö lainaamani kohdan väärin?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Olin mukana aina tähän lainaamaani kohtaa asti. Kai se on kuitenkin hyvä että näiden kahden välille yritetään jotain eroa tehdä, että pelaajat pysyisivät vähän terveempinä? Niin kuin että normaali taklaus missä yritetään irrottaa mies kiekosta vs. taklataan tarkoituksena vahingoittaa jotain mahdollisimman paljon. Vai ymmärsinkö lainaamani kohdan väärin?
Ajoin takaa niitä tilanteita, missä etsitään suurennuslasilla joku porsaanreikä, kun käytännössä suoraan päähän taklattu pelaaja ei Jukka Jalosta lainatakseni tiedä, onko tyttö vai poika.
 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
En ymmärrä mikä pointti tietyllä porukalla on aina juosta hevosvankkurit kolisten "taklaukset"- ja "tappelut" -ketjuihin julistamaan omaa moraaliposeeraustaan. Näissä ketjuissa on tarkoitus keskustella niistä itse tilanteista, eikä mistään moraalisaarnasta. Perustakaa omat ketjut, jos haluatte spekuloida vaikka taklausten ja tappeluiden lajiin MUN MIELESTÄ kuulumisesta tai jotain.
Tämä on kyllä ihan kummallista. Miksi ihmeessä näin toimitaan?

"Tämä ei kuulu jääkiekkoon, on ihan tyhmää, ei minua tällainen häpeällisyys kyllä edes kiinnosta ja silti vuodatan tarinaa koodista ja onko sitä noudatettu / eikö ole."
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Häpeällinen näytös, kertoo maikkarin nimetön toimittaja.
Perus suomiuutisointia, joilla pidetään kuluttajat, eli Jormat ja Irmelit tyytyväisinä. Siis samat Irmelit, jotka saivat Gilliesin ja Ritchien ulos kotoisesta liigasta. Olisi huonoa mainosta lehdelle suomessa hehkuttaa tappeluita, koska sellaiseen ei kukkahatut saisi tarttumapintaa ja kirjoittaja cancelloitaisiin. Onneksi änärin tapahtumiin nämä eivät voi vaikuttaa, vaikka kuinka kotisuomessa kritisoisivat mylläköitä ja mielestäni saisivat muutenkin jättää änäritapahtumat omaan varjoonsa ja keskittyä vaikkapa siihen SM-liigaan.
 

Animal

Jäsen
Häpeällinen näytös on juuri oikea termi kuvaamaan tuota kahakkaa. Tällaiset pelleilyt tekevät ainoastaan hallaa jääkiekolle. Molemmille joukkueille pitäisi tulla isot penaltit - mutta tiedän, että ei tietenkään tule.

Vaikkei minua tuo isompi tappelu haittaa mitenkään, niin kyllä MacDermidin ja Rempen keskinäinen sinällään olisi riittänyt. Tämä isompi menee Manhattanilla tarjottavan show'n piikkiin.
 
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Minua tässä kiinnostaa eniten, että miksi Laviolette kävi niin kuumana? Mikä tässä hänen mukaansa ei mennyt "oikein".
Tässä tosiaan molemmat koutsit väittävät, että kyseinen joukkotappelu johtui toisesta joukkueesta. Laviolette kertoi, että omat vain reagoivat tapahtumiin, kun taas Green sanoi, että Rangersin pelaajat olivat ehdottaneet vääntöjä ennen kiekon pudotusta.

Itse päättelen tästä Rangersin pelaajien viestittäneen, että jos McDermid lähtee hakemaan Rempeä, niin ei jää ainoaksi tappeluksi. Noh, nyt on se on joka tapauksessa hoidettu alta pois ja voidaan jatkaa.
 

Kyle

Jäsen
Mun mielestä tuota saa pitää häpeällisenä ja pelleilynä, jos tajuaa tuon kulttuurin, shown ja sen että tappelut ovat olleet aina osana sikäläistä jääkiekkoa. Nykyään tappelut ovat vieläpä hyvin paljon vähisempää kuin ennen.

Jos sitä pitää häpeällisenä ja pelleilynä ihan vaan sen takia, ettei ne mukamas kuuluisi sikäläiseen peliin tai ettei enään nykypäivänä kuuluisi, niin osoittaa lähinnä tietämättömyyttään NHL:ää kohtaan.

Se, että me täällä maapallon toisella puolella kauhistellaan, ei muuta rapakon takana mitään. Todennäköisesti NHL saa näiden takia enemmän näkyvyyttä täällä Euroopassa kuin minkään muun yksittäisen pelitapahtuman seurauksena. Olisikin esim medialta jatkuvan moralisoinnin ja kauhistelun sijaan virkistävää jos uutisointi oli sitä, että tuodaan esiin NHL-kulttuurin eroavaisuudet euroopplaiseen. Se olisi oikea tapa ilmaista mielipiteensä tappeluista ilman kukkahattuilua. En tiedä kuinka iso osa lukijoista luulee, että tuollaiset joukkotappelut on jotain ennenkuulumatonta, mutta ainakin jääkiekkoa seuraavat ihmiset luulevat että toimittaja on nyt nähnyt jotain ennenkuulumatonta.
 
Viimeksi muokattu:

Kyle

Jäsen
Itse päättelen tästä Rangersin pelaajien viestittäneen, että jos McDermid lähtee hakemaan Rempeä, niin ei jää ainoaksi tappeluksi. Noh, nyt on se on joka tapauksessa hoidettu alta pois ja voidaan jatkaa.

Aikaisemmin on ainakin näissä ollut myös sitä, että huudellaan vierasjoukkueelle että kerjäsi tätä kun laittoi nelosketjun kentälle aloitukseen ja kotijoukkue sitten ei halua kääntää toista poskea vaan laittaa myös nelosketjun.

Muistaakseni ainakin Tortorella asiasta melskasi kun samat joukkueet jokunen vuosi sitten aloitti samanlailla pelin.
 

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Suomi
Molempien kakkospakkiparit lähtivät siis heti isoista ovista pihalle. Siinä on ollut hikinen iltapuhde, kun on saanut pelata NHL-ottelun neljällä puolustajalla. Luke Hughes kellotti uskomattomat 32 minuuttia ja 49 sekuntia. Devils ei pudotuspeleihin mene, joten tuollainen peliaika on sinällään se ja sama.

Sen sijaan pudotuspeleihin menevälle Rangersille liian suuret pakkien peliajat eivät ole mitenkään kiva juttu näin runkosarjan lopussa, olkoonkin että nyt kyseessä oli vain yksi peli.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Sitä väliä, että ennalta sovitut, suunnitellut näytöstappelut ovat surullinen häpeätahra hienolle lajille.

Kyllä mä silti ihmettelen, että miten olet ikinä lajin pariin päätynyt, jos nämä tällaiset nysväykset ovat surullinen häpeätahra? Näitähän on kuitenkin tapahtunut about aina. Ja ei, en kehoita siirtymään muiden lajien pariin, kunhan vain ihmettelen myös sitä, miten nämä saavat aikaan aina tämänkaltaisen reaktion joissakin ihmisissä, vaikka näitä on totisesti ollut jääkiekossa aina mukana.

Kannattaa varmasti siirtyä sanakirja kainalossa vaikka kaukalopallon pariin; tiedä vaikka kielitoimistolla olisi joku oma höntsävuoro? Siellä ei taklailla eikä lämitä liian kovia, mutta sen sijaan lauseen sijamuodoista voi syntyä vilkaskin keskustelu.

Hei hei hei, nyt loppui sitten alkuunsa kaukiksen dissaus. Hieno laji ja mieluummin mä kaukista käyn pelaamassa kuin höntsälätkää, joka ei lätkää ole nähnytkään ;)
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Perus suomiuutisointia, joilla pidetään kuluttajat, eli Jormat ja Irmelit tyytyväisinä. Siis samat Irmelit, jotka saivat Gilliesin ja Ritchien ulos kotoisesta liigasta. Olisi huonoa mainosta lehdelle suomessa hehkuttaa tappeluita, koska sellaiseen ei kukkahatut saisi tarttumapintaa ja kirjoittaja cancelloitaisiin. Onneksi änärin tapahtumiin nämä eivät voi vaikuttaa, vaikka kuinka kotisuomessa kritisoisivat mylläköitä ja mielestäni saisivat muutenkin jättää änäritapahtumat omaan varjoonsa ja keskittyä vaikkapa siihen SM-liigaan.

Minusta taas näyttää siltä, että kyseessä on ihan normaali kierrosuutinen ja pelkkä "häpeällinen näytös" -sanapari otsikossa saa NHL:n tappeluita puolustavat "oikeat fanit" täysin pois tolaltaan ja puhumaan canceloinnista, kukkahatuista ja siitä "ettei toimittaja tajua", "ettei lukija tajua" ja "täällä rapakon takana ei tajuta". Onko havaintoni oikea?
 

M10

Jäsen
Spontaanit myllyt on tosi jees ja kuuluu jääkiekkoon, mutta tällaiset järjestetyt showpainit ottelun alkajaisiksi on lähinnä typeriä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Aika mietohan toi Rempe ja MacDermid vääntö on. Melkein tossa paikallisella Grillillä lyödään kovempaa kun eri kulttuurit ovat vastakkain su aamulla kello 04... Tossa pojat lähinnä osuu toisaan kypäriin. Kypärät pois päästä ni ois voinu lyödä "kovempaa" jos kerran pitää tapella. L
Usko tai älä mutta edes nuo goonit eivät ehdoin tahdoin lähde hankkimaan itselleen aivovammaa. Joo varmaan jossain snägärillä voi nähdä kovempia myllyjä kun Make luulee että Pena alkoi etuilemaan ja sitten pitää vetää turpaan.
Tämä on kyllä ihan kummallista. Miksi ihmeessä näin toimitaan?

"Tämä ei kuulu jääkiekkoon, on ihan tyhmää, ei minua tällainen häpeällisyys kyllä edes kiinnosta ja silti vuodatan tarinaa koodista ja onko sitä noudatettu / eikö ole."
Ei kai se eroa siitä, että eniten tappeluita kuolaavat eivät kommentoi niitä kuin silloin jos tappelu ylittää jotenkin uutiskynnyksen? Niitä myllyjä voi etsiä ihan itsekin netistä eikä tarvitse odotella jotain isoa matsia. Tai kun tullaan kertomaan kuinka joku kikkailu on häpeällistä lajille ja kun jotkut nuoret pelaajat harrastavat jotain muutakin kuin kaljan juomista hotellihuoneessa vieraspelien jälkeen niin nykysukupolvi on pilalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös