Tappelut kaudella 2008-2009

  • 333 930
  • 1 068

Kashonyia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, Juhani Tamminen
Ei voi kyllä kuin nostaa hattua Averylle ja Ottille. Uskomattomia hämmentäjiä, todellisia kenttien assholeja, mutta silti kuitenkin niin hyödyllisiä ja ennen kaikkea viihdyttäviä. Ja tuo joukkotappelu lopussa... Loistavaa!
On varmaan sanomattakin selvää, kuka tuon sai aikaan...

Pääsi muuten Savard antamaan aika hyvin iskuja Averylle :D
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Kohta joku M10 tulee selittämään kuinka jokainen rakastaisi, jos pelaisivat omassa joukkueessa. Ja paskat.

Lättyyn pitäisi vetää pukuhuoneessa ennen peliä, kesken pelin monta kertaa ja ottelun jälkeen kaksi kertaa. Jääkiekon syöpää molemmat niljakkeet. Hyi hemmetti. Yllättäen vielä hanskat pysyivät tuolla toisella syöpäläisellä kädessä.

Vittu mitä ämmiä. Kunnon siskokset Starsilla samassa ketjussa. Hyi.
 
Viimeksi muokattu:

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Tunteet kävivät "kivasti" pinnassa, kiitos Ottin touhujen. Onhan Ott vastustajan paidassa kieltämättä inhottava (kenties vastenmielinenkin) pelaaja mutta entäpä oman joukkueen paidassa? Kaikki eivät haluaisi kaltaistaan pelaajaa joukkueeseensa mutta enpä itkisi jos hänenlaisensa pelaaja suosikkijoukkueessani olisi, sekoittaisipa tarvittaessa vastustajan pelin "kivasti" - toki enpä pistäisi pahakseni vaikka edes silloin tällöin hanskat pudottaisi ja vastaisi teoistaan.

"Tonight it seemed to be idiotic," said Mike Modano. "It's stupid. It's one of the more embarrassing things I have seen, on the ice and involved with the fans. In 20 years, I haven't seen anything like it. If that's what we're going for, maybe I need to find myself an office job."

Ottelu tuli nähtyä, hyvä ja viihdyttävä peli, mutta yhtä paljon tuosta Modanon manaamasta idioottimeiningistä voi syyttää tuomareita kuin Ottia ja Averyä. Homma olisi lässähtänyt, jos kaverit olisivat saaneet sikailuistaan jäähyjä, mutta nyt homma meni niin, että kun jompi kumpi sikaili, yleensä Ott, niin syntyi hässäkkää ja lopulta Bruins jatkoi alivoimalla. Jos Bruins olisi hävinnyt pelin, niin katkeruudella ei olisi ollut mitään rajaa.

Itselläni ei sinänsä ole mitään tuollaisia pelaajia vastaan, mutta vaaralliset taklaukset pitäisi saada pelistä karsittua. Selkeästi sääntöjen vastaisista taklauksista ja tahallisista loukkaannuttamisyrityksistä pihalle ja usean ottelun pelikielto huolimatta siitä, miten uhrille käy. Pelaajien terveyden pitäisi kuitenkin olla keskeinen syy, miksi lajilla ylipäänsä on säännöt, miksi tuomaroidaan.
 
Viimeksi muokattu:

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
En minä ainakaan osaa arvostaa miehiä, jotka vetelevät noita taklauksia vastustajan jaloille yms. En, vaikka pelaisivat omassa joukkueessa. Ihan tahallisia vahingoittamisyrityksiä, ei mitään muuta.

Tekee muuten hyvää, kun joku hakkaa kilppari-Averya niskaan. Noita saa vahingoittaakin. Se tekee hyvää. Tulin.

Ohhoh, sekö oli Savard, joka ensimmäisenä koulutti rottaa?
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Vittu mitä spedeilyä Ottilta, sitä päivää odotellessa kun saa maistaa omaa lääkettään oikein kunnolla. Ei ole kovin terve pelitapa pelaajalla. Hnidy pisti hyvin Starsin Niskasta lättyyn, kukaan ei edes huomannut että se oli täysin alakynnessä, mahtaa ollaa naama turvoksissa seuraavana päivänä :)
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Kyllä nuo kaksi pelaajaa syövät valitettavasti Dallasin joukkuetta. Se on ihan varma asia ja minä itse luulen että vastustajat saavat vain lisää energiaa kun näkevät nuo kaksi pelleä kentällä. Jokainen haluaa hakata heidän päänsä irti ja tehdä kaikkensa etteivät he voita.

Se on ihan paskaa että jokainen joukkue haluaisi tuollaisia pelaajia itselleen. En minä ainakaan haluaisi. Pitää sen verran olla munaa että vastaa haasteeseen jos pelaa tuolla tyylillä. Ei tietenkään koko ajan pidä tapella tai vastaavaa mutta tuo pakoon juokseminen on huvittavaa ja sen kyllä huomaa vastustajatkin ja he käyttävät tilanteen hyväksi. Kuten viime yönä Boston teki. Yleisö räjähti hallissa kun Bruins antoi selkää Dallasin pojille. Ja varmasti joukkue syttyi siitä vielä enemmän. Ei ole ihme jos Dallas majailee pleijariviivan huonommalla puolella.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Kyllä nuo kaksi pelaajaa syövät valitettavasti Dallasin joukkuetta. Se on ihan varma asia ja minä itse luulen että vastustajat saavat vain lisää energiaa kun näkevät nuo kaksi pelleä kentällä. Jokainen haluaa hakata heidän päänsä irti ja tehdä kaikkensa etteivät he voita.

Puhumattakaan siitä, että jonkun Niskasen tarvitsee ottaa turpaansa sen vuoksi, että nämä kaksi kaveria eivät itse vastaa tekemisistään... Ei varmasti tee joukkuehengelle hyvää, ei varsinkaan, kun pelit menevät muutenkin heikosti.

Mielestäni noista Modanon kommenteista voi lukea aika paljon. Ei ole ihan tavallista, että kapteeni kommentoi vastaavalla tavalla joukkuetovereidensa tekemisiä. Treidejä odotellessa...
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Tuostakin seikkailusta oltaisiin selvitty antamalla Ottille rangaistus leikkaamisesta jo heti ensimmäisestä tilanteesta.

Ai tuosta hipcheckistä videon alussa? En nähnyt sääntöjen rikkomista. Samaa mieltä olen selostajan kanssa. "Clean hit by Ott"

Sen jälkeinen pakoon luikkiminen on jääkiekon kirjoittamattomien sääntöjen rikkomista kyllä!

Muuten otteluun liittyen oli kyllä hullua menoa. Toki viihdyttävää jne, mutta onhan nuo kaksi pelaajaa sellaisia rottia ettei mitään järkeä. Modanon kommentit kermana kakun päällä. Voi olla, ettei joukkueiden seuraava kohtaaminen mene täysin puhtaissa merkeissä. Pääasia, että Boston voitti ja löylyttivät myös ilman hanskoja Starsin pelaajia oikein roppakaupalla.. Se koitui myös osattomienkin kohtaloksi (esim. Niskanen).

Savardille pointsit. Kävi itse moukaroimassa Kilpikonnan!!
 

Craig Berube

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
En haluaisi kumpaakaan Ottia tahi Averyä omaan joukkueeseeni, mutta kyllä se on hienoa että tollasia kavereita liigassa kuitenkin on! Heidän ansiosta saamme nähdä tällaisia viihdyttäviä matseja. Se kyllä kertoo aika paljon jos Savardkin rupee mättään Averyä, että millaisen tunnekuohun nämä kaverit aiheuttaa. Niinkuin Parkerkin sanoi, että kyllä vastustaja saa vaan voimaa tollasista mulkuista.

Laraque-Fritch: Tasapeli. Laraque osasi kunnioittaa Fritchin kokoa (ja taitoa) tässä, eikä lähtenyt yltiöpäisesti päälle. Fritch, ulottuvuutensa ansiosta sai hienosti pidettyä Jorin kauempana, ettei Jorilla olllut mahdollisuutta ruveta sitomaan. Kumpikaan saanut mitään kovin painavaa sisään, joten tästä tuo tasuri. Toivottavasti Fritch pysyy ylhäällä, koska hän ottaa aivan varmasti matsia ihan ketä tahansa vastaan, ja uskon että on hyvät mahdollisuudet myös voittaa kenet tahansa.
 

tutzba

Jäsen
Ai tuosta hipcheckistä videon alussa? En nähnyt sääntöjen rikkomista. Samaa mieltä olen selostajan kanssa. "Clean hit by Ott"

Jos joskus pelissä, jota olen tuomaroimassa, tapahtuu tuollain niin kyllä käsi nousee ylös. Takaraivossa on sääntökirjasta kohta, joka toteaa jos pelaaja laskee vartalotasoaan taklatakseen pelaajaa tuomitaan mikä siihen tilanteeseen nyt sitten rangaistuksena sopiikaan.

Tosin voi olla että olen väärässä. NHL:ssä saattaa olla sellaisia sääntöjä, joista en ole tietoinen, joten toki tuo voi olla siellä sallittua. En kuitenkaan usko että on.
 

Eager

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Eagles, HPK ja Barça
Aikamoista ämmäilyä Dallasin pelleiltä ei voi muutakaan. Varsinkin Ott on kyllä sellainen vekkula että huh huh. Ei siinä mitään jos rottailee, mutta silloin pitäisi kyllä vastata niistä teoistaan jos joku (vieläpä ei heavyweight) hanskat pudottaa eikä luikkia hanskat kourassa tuomareita apuun huudellen karkuun. Kaiken huipuksi sitä kuittia ja virnistystä vielä löytyi sieltä linjureiden selän suojista. Pelle mikä pelle ei siinä mitään. Jopa Avery tuntuu melko laimealta Steven rinnalla ja se on jo jotain se. No pallo pyörii ja seuraavia hässäköitä odotellessa.

Fritz - BGL oli ihan ok matsi ja itse antaisin edgen kyllä Fritzille sen verran mies pystyi myllyä kontrolloimaan ja jakoi iskujakin paremmin vaikkei mitään hirmu iskuja nähtykkään.
 
Viimeksi muokattu:

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Ai tuosta hipcheckistä videon alussa? En nähnyt sääntöjen rikkomista. Samaa mieltä olen selostajan kanssa. "Clean hit by Ott"

Mun mielestä selostaja eka sanoo että "I don´t know was that clean hit by Ott or not" ja sitten kun tulee hidastus niin eikö selostaja sano: "That´s not a clean hit"...?
 

Wilson-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Jotenkin aika harmittavasti päättyi tuo Bruins-Stars homma. Kukaan Starseista ei saanut opetusta. Barch-Thornton aikalailla tasan. Averykin selvisi myllystään mallikkaasti. Ott ei edes myllyttänyt. Sitten Bruins aloittaa joukkotappelun, jossa Avery ei edes kerennyt tiputtaa hanskojaan, vaan slvisi siitäkin ilman ruhjeita ja nöyryytystä.
 

Wilson-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Ei voi kyllä kuin nostaa hattua Averylle ja Ottille. Uskomattomia hämmentäjiä, todellisia kenttien assholeja, mutta silti kuitenkin niin hyödyllisiä ja ennen kaikkea viihdyttäviä. Ja tuo joukkotappelu lopussa... Loistavaa!
On varmaan sanomattakin selvää, kuka tuon sai aikaan...

Pääsi muuten Savard antamaan aika hyvin iskuja Averylle :D

Tähän yhdyn täysin. Vaikka monia suuresti ässyttävät, hoitavat hommansa mainiosti. Itseä nämä rottailijat ei syystä tai toisesta ärsytä. Olisi muuten ollut hienoa, jos Ott olisi latonut päihin tuota hanskansa tiputtanutta Bruins pelaajaa.
 

NIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fucking Horseshit
Mukava kuulla Stars-fanien mielipiteet asiasta, vieläkö löytyy puolusteltavaa Ottin touhuista. Olisi tosi kyllä ollut mielenkiintoinen peli katsoa.

En ainakaan minä osaa sanoa, oliko kyseessä clippaaminen vai ei. Alas meni kuin Kasparaitisilla aikoinaan. Olisiko Ottin pitänyt tässä tilanteessa tapella, kun Thornton kävi puhtaan/rajatapaustaklauksen jälkeen päälle? Mielestäni olisi. Thornton reagoi "oikein". Samoin kun jonkun olisi pitänyt käydä pari viikkoa sitten Doug Weightin päälle tämän ajettua puhtaasti vastustaja kylmäksi. Tuollaiseen tilanteeseen reagoimatta jättäminen on mielestäni nössöilyä. Toisessa tilanteessa (se josta Niskanen sai lopulta kärsäänsä) näytti jonkun verran kiekottoman miehen taklaamiselta keskialueella, kun joku ajoi Ottia. Mutta when you live by the sword, you die by it.

Averyn selästätaklaaminen oli todella vastuutonta ja idioottimaista, mutta Avery onkin vastuuton ja idiootti. Pinnat Savardille reagoimisesta. Ja ei, mielestäni Avery ei ole hyvä tyyppi, vaikka pelaakin Dallasissa. Ott on eri asia, hän pysyy mielestäni paremmin rajoissa ja kunnioittaa vastustajaansa edes jonkin verran.
 

TML

Jäsen
Tuossa postatussa videopätkässä oli aivan uskomattoman hienoa kuinka selostaja eläytyi tuohon Ferencen loistavaan pommiin! Halusi selostaja itsekin että Ottia koulutetaan kunnolla.

Olen aiemmin jo sanonut ja sanon sen taas mutta koskaan en ole Ottista pitänyt ja se on tiedossa ollut jo pitkään, että kyseessä on dirty player. Veti taas hyvän määrän pommeja loukkaantumis hakuisesti. Kieltäytyy kuitenkin tansseista kiitettävästi.

Ja tämä Avery... En nyt viitsi edes aloittaa kun eräs Rangers -kirjoittaja hyökkää varmaan päälle taas. Savardilta loistavaa työtä mennä hakkaamaan Averya likaisen pommin jälkeen.
Bruinsille iso käsi! Joukkue on kyllä todella viihdyttävä ja kaikkiaan tulee mieleen kyllä BigBadBruins tuosta nipusta. Leafs-Bruins pelissäkin joukkueelta nähtiin kovia pommeja ja ehdottomasti liigan yksi viihdyttävimmistä joukkueista.

Hienoa että Bruins nappasi voiton sekä pelissä, että noissa myllyissä!

edit. Niin vielä tuohon että entä jos olisivat omassa joukkueessa? Tällä hetkelläkin omassa suosikki joukkueessani on pelaaja, josta en ole koskaan tykännyt. Ajaa likaisia pommeja ja rottailee. Puhun tietenkin Ryan Hollwegista. En tykännyt kun kaveri pelasi Rangersissa, enkä tykkää kaverista vieläkään. Paljon täytyy tapahtua jotta saa minut puolelleen.
Ott, Avery Leafs-nutussa... Kylmää jo ajatuskin.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Lisää tätä. Ott ja Avery ovat vittumaisia rottia mutta ilman heitä tuokin matsi olisi ollut aika tunteeton.
 

donJones

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Pittsburgh Penguins,NHL
Toisessa tilanteessa (se josta Niskanen sai lopulta kärsäänsä) näytti jonkun verran kiekottoman miehen taklaamiselta keskialueella, kun joku ajoi Ottia.

Kyllä siinä Ott oli ottamassa syöttöä vastaan kun Ference jyräsi yli. Tilanteen jälkeen sitten Ference vastasi töötistä miehekkäästi Averylle. Noin sitä pitääkin toimia.
 

Disaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
Lisää tätä. Ott ja Avery ovat vittumaisia rottia mutta ilman heitä tuokin matsi olisi ollut aika tunteeton.


Täysin samaa mieltä. Rotta mikä rotta, mutta antaa hyvän shown koko rahan edestä.

Ajan kysymys vain, että milloin joku ajaa Ottin unten maille tai antaa hänelle mailaa tyyliin Chris Simon. Hinta on maksettava ja jos Ott ei ala vastailemaan tanssikutsuihin niin ei jää paljoa vaihtoehtoja kuin..

No joo, ehkä sekään ei ole viisasta, mutta minkäs teet, toivottavasti Ott tajuaa tuon itsekin.
 

TML

Jäsen
Ai niin, tuohon Laraquen tappeluun sen verran, että fiksusti tappeli lähes kolmemetrinen Isles ja vei kyllä tappelun nimiinsä. Nyt vain lisää matseja niin saattaa se liigan ykköstittelikin tulla.
 

NIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fucking Horseshit
Kyllä siinä Ott oli ottamassa syöttöä vastaan kun Ference jyräsi yli.

Juuri tätä mietinkin, että miten sääntötulkinta menee, kun olen käsittänyt, että pelaajan pitää koskea kiekkoon, jotta häntä voi taklata. Jos pelaaja on vasta vastaanottamassa kiekkoa (ei siis ole koskenut), ei kai silloin saa ajaa. Tuosta youtube-pätkästä en ainakaan saa selvää puoleen taikka toiseen, että koskeeko Otteri kiekkoon. Ilmeisesti koski, jos Ferencelle ei jäähyä tilanteesta tullut.

Ja sekoilin muutenkin tuon tilanteen kanssa, Niskasen tappeluhan tulikin vasta Averyn sikailutilanteessa.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Jotenkin toivoisin että Hawkseissa olisi myös fyysisellä puolella yksi todella kovan luokan tekijä. Koosteen perusteella CBJ matsissakin Tollefsen paukutti Fraseria ihan mukavasti vaikka sinitakki kasan alle loppujen lopuksi jäikin. Mun Chicagoon mahtuisi aina yksi kovan luokan nyrkkeilijä ennemmin kuin pari kolme Burishin tasoista hanskaajaa.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Jotenkin toivoisin että Hawkseissa olisi myös fyysisellä puolella yksi todella kovan luokan tekijä. Koosteen perusteella CBJ matsissakin Tollefsen paukutti Fraseria ihan mukavasti vaikka sinitakki kasan alle loppujen lopuksi jäikin. Mun Chicagoon mahtuisi aina yksi kovan luokan nyrkkeilijä ennemmin kuin pari kolme Burishin tasoista hanskaajaa.

Itse kyllä laskisin Matt Walkerin kovan luokan tekijäksi. En ole tarkemmin Hawksien otteluita tällä kaudella seurannut, joten en tiedä onko mies miten paljon kentälle päässyt.

Mutta Walker on kuitenkin sen tason kaveri, että ei Chicagon tilanne kuitenkaan kovin huono ole.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Walker

Okei, no mulle Walker on aika tuntematon kaveri, enkä häntä edes muistanut kun edellistä viestiä kirjoitin. Hawkseilla on tuo puolustuspää sen verran hyvällä mallilla ettei hänelle kovin paljoa jääaikaa siunaannu.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tuostakin seikkailusta oltaisiin selvitty antamalla Ottille rangaistus leikkaamisesta jo heti ensimmäisestä tilanteesta.

Toisaalta vastaavia taklauksia nähdään vaikka kuinka paljon eikä niistäkään tule rangaistusta. Omasta mielestäni Ott'in taklaus oli siinä ja siinä olisiko siitä pitänyt viheltää rangaistus - jos nimen perusteella mennään viheltelemään rangaistuksia niin hakoteille liiga menee. Tekojen pitää ratkaista se mistä rangaistus tulee. (huom. tämä piikki ei ole kohdistettu sinuun vaan ennemminkin yleisesti siihen, että monet tuntuvat vativan rangaistuksia nimien perusteella, mikä minusta on huolestuttavaa.)

Ott, Ruutu, Avery - en pistäisi pahakseni vaikka joku heistä pelaisi Wingseissä tuomassa tunnelmaa peleihin. Ehkäpä Ruutu mieluiten.

vlad.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös