Mulla kun ei ole tuota koodistoa hallussa, niin en tiedä, kuinka paljon etukäteen tappelusta voi sopia, että vielä voidaan puhua spontaaniudesta. Mun mielestä on ihan sama milloin sopiminen tapahtuu, koska etukäteen suunniteltu ja sovittu on mun ymmärtääkseni spontaaniuden täydellinen vastakohta.Kahden ottelun pelikiellot tuli ja Jatkoajan otsikot show-tappelusta.
Nyt pitää puhua varovasti, koska en nähnyt itse ottelua, mutta minulle jäi käsitys peliä seuranneilta, että tappelu oli seurausta toisen erän tapahtumista ja ottelun lipeämiseen tuomarin käsistä. Eli käsitykseni on, että se oli kyllä sovittu, mutta vasta maksimissaan minuutteja aikaisemmin. Eli ei mikään show-tappelu, joka olisi sovittu jo ennen pelipäivää, vaan vanhan liiton kuittivihko.
Itte en muutenkaan nähnyt tuossa pelissä mitään sellaista, jonka spontaaniksi seuraukseksi tuota olisi voinut ajatella elleivät nämä sedät sitten sydämmistyneet toisilleen jostakin mikä tapahtui sitä tappelua edeltäneessä p-pistealoituksessa ja jota mää en huomannut.
Jos tuo oli spontaania, niin todella onnistuneesti piilottivat sen äkisti syttyneen tulistumisensa, jonka vallassa pudottelivat hanskojaan, liu´ uskelivat pitkästyneen näköisinä selkä suorassa vähän sivuun, että hitaammatkin ymmärtää, mitä on ohjrelmassa ja ottivat sen koomisen nyrkkeilyasennon ennenkuin alkoivat lähinnä haukotellen toisiaan töniskelemään. Näyttää kuitenkin kelpaavan monille äijälätkäromantikolle nostalgiseksi tuulahdukseksi takavuosilta ja pakko on kelvata kun kaikki Youtube -pätkät tällaisista osataan jo ulkoa. Sitten täällä yritetään jälkikäteen muistella jotain edeltävää pelitapahtumaa, johon tuo olisi edes etäisesti voinut liittyä ja iloitaan, että siinäpä oli tappelu, jolla ehkäistiin ylilyönnit ja tunteiden liika kuumeneminen.
Ja ennenkuin joku tulee kertomaan mitä lajeja mun olisi syytä alkaa seuraamaan jatkossa ja millaista hattua pirtää, niin totean, että ei mulla ole mitään sitä vastaan, että aikuiset ihmiset toisiaan yhteisestä sopimuksesta mätkii eikä siitä, että joillekin tulee siitä hyvä mieli. Voin käydä sillä aikaa jääkaapilla ja kusella.