Itse en ala veikkailemaan voittajaa, mutta luonnollisesti toivon Tepsin voittavan.
Itseasiassa piti kirjoittaa lyhyt alustus jo muutenkin aiheesta, mutta axe sivusi sitä jo mukavasti. Itse pidän tuomarilinjaa yhtenä ratkaisivimmista asioista pelesissä. Ei ole sattumaa, että Rautakorpi käänteisesti sysäsi paineet ja syyt jo tuomarien päälle ja Jortikkakin muisteli kauhulla vuoden 1999 finaaleja.
Nähtyäni yhden Tapparan pudotuspelin, Ilvestä vastaan, en olisi arvannut Tapparan pelaavan enemmän sääntöjen mukaisesti. Arvatenkin linja todella oli höllentynyt, koska melko ronsia peliä harrastettiin molemmin puolin.
On melko varmaa, että kävi miten kävi, niin tämän palstan ykköskirjoitusaihe on puolueelliset tuomarit = löysä linja - tuomarit suosivat Tapparaa tai tiukka linja - tuomarit suosivat Tepsisä. Vaikka täällä suurella yksimielisyydellä on jo todettu ja moneen kertaan toistettu, että Tepsi kahvaa lähes enemmän kuin muut, mutta niin, ettei tuomari sitä huomaa, niin täytyy myöntää, että sitten se on sellaista, jota myöskään minä en huomaa.
TPS todellakin saattaa käyttää mailaa kerran nykäistääkseen hieman vauhtia pois vastustajalta. TPS ei todellakaan ota säännöllistä kahvaa kiinni, vesihiihdosta puhumattakaan, vastustajan kiekottomiin miehiin, niin kuin eräät joukkueet ovat harrastaneet. The Ref taisi tuoda tämän kauden teemat esiin palstalle. Siellä oli maininta toistuvien koukkaamisten, maalintekopaikkojen menettämisen tai korkealta ronkkimisen rankaisemisesta. Tämän TPS on sisäistänyt ilmeisesti hyvin. Mailaa käytetään vartalon korkeudella ja virveliä tulee vain kerran. Valitettavasti yksi negatiivinen asia vastustajasta pitää jo nyt sanoa, eli Rautakorpi ilmeisesti ei ole perehtynyt läpyskään.
Toivotaan kuitenkin, että parempi voittaa! Jokatapauksessa on virkistävää nähdä finaalissa vaihteeksi muitakin vastustajia ;-)
Onnea Tapparalle!
L-Mies