Tappara kaudella 2024–2025

• 180 249
  • 642

eemuman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onneks jätkät sai syssyllä sen verran pojoja kasaan, että karsintapeikko ei ole olkapäällä. Muuten vois vähän kylmää tällä hetkellä.. Tänään ei kukaan oikein edes näyttänyt yrittävän ja niiden vähäisten yritysten epäonnistuttua oli kyllä sen verran kiukkuisia ilmeitä ja turhautuneisuutta. Mitään Jukureilta pois ottamatta, mutta olihan tämä pohjanoteerauksien pohjanoteeraus

Kari Tohvio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Liigan taso on niin heikko, että edes tappara ei voi enää rakentaa joukkuettaan haalimalla maakuntien kyläseurojen "tähtipelaajat". Jos sä hankit joukkueen täyteen pelaajia kaiken maailman kalpoista töppösest ja möttöset niin sun sarjasijoitus on sit siellä osastolla ynnämuut. Sit päästään siihen ongelmaan mikä oikein kulminoituu näihin muutamaan liigan suurseuraan. Taso on niin heikko, että edes keskinkertaiset ulkomaalaispelaajat ei valitse enää liigan kärkijengejä vaan ne on jossain ruotsin allsvenskanissa.

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
En tiedä mitä ennen joulua tapahtui, mutta siitä alkanut alamäki ei näytä oikenevan millään. Viikonlopulta ei ole odotettevissa pistettäkään ja silloin alkaa neljäskin sija olla liian kaukana.

Hämmentävä on ollut syöksy sarjakärjestä liigan huonoimmaksi. Vaaditaan vastaava muodonmuutos toiseen suuntaan, jotta keväällä olisi jotain jännitettävää. Nyt lähinnä turtuu tähän taaperrukseen.

Onneksi kohta on kahden viikon tauko peleistä.

Niin, Tappara oli sarjakärjessä perjantaina 27.12.2024, kun JYP kaatui kotona 3-2. Sitten mentiin Poriin ja sieltä 5-0 tauluun.

Tuon sarjakärjessä käymisen jälkeen 11 peliä, 1 voitto, 3 jatkoaikatappiota ja 7 suoraa tappiota. 6 pistettä.

Suosikkijoukkue
Tappara
Liigan taso on niin heikko, että edes tappara ei voi enää rakentaa joukkuettaan haalimalla maakuntien kyläseurojen "tähtipelaajat"

Jos jatkaa vähän tuota ajatusta, niin Liigan tason ollessa heikko joukkueen rakentamisen tavoite on olla vähiten heikko. Kun kerran ulkomaalaisia ei täällä pelaaminen kiinnosta, heikkotasoisen liigan vähiten heikkotasoiset pelaajat ovat parasta mahdollista rakennusmateriaalia.

Uudenmaan maakunnan kyläseuroistakin on joskus joku pelaaja haalittu. Ihan hyvin on silti pärjätty.

elmeri1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ihmettelen Sustrin pelaamista paljon, 201cm pakki jonka koko vaikuttaa olevan kaverin isoin heikkous, kömpelö ja arka kamppailija. Vertaa vaikka Brickleyyn joka pystyy luomaan itselleen lisää aikaa isolla koollaan helposti. Sustrin syöttökyky luokkaa NHL kun pitää halkaista koko kenttä syötöllä, mutta pakkipakit jalkoihin. En ihmettele miksi Pardubice vapautti pelaajan kun Liigassakin tulee jatkuvasti kiire.

Pelottava kombo kun meillä on 177cm maalivahti ja järkälepakki joka on hukassa maalinedessä jatkuvasti.

Hirvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hifkiä vastaan johdettiin 2:45
Sportia vastaan kahteen kertaan 4:06 + 0:03 = 4:09
Jukureita vastaan 2:18
HPK:ta vastaan kahteen kertaan 3:07 + 2:17 = 5:24
Ilvestä vastaan 13:41

Sportia vastaan onnistuttiin pitämään tuo 3 sekunnin johtoasema ottelun lopussa, mutta muuten valahtaa aina paskat housuun kun pitäisi pelata johtoasemassa ja hoitaa homma kotiin. Puhumattakaan siitä että kasvatettaisiin johtoasemaa.

Viimeksi muokattu:

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Savinainen vaivainen ja Rafkin poppareilla. Tämänpäiväinen osoitti ettei Metsola ole voittava maalivahti.

Ei mun mielestäni kyllä tämän päivän peli missään nimessä Metsolaan kaatunut, sillä hän pelasi ainakin mun mielestä ihan hyvän pelin ja teki myös monia hyviä torjuntoja. Olihan tossa tänään paljon myös hyvää, sekä huonoa tuuria mukana molemmilla, kun meillä olisi ollut käytännössä mahdollisuus johtaa peliä jo 3-0 ekan kymmenen minuutin jälkeen, mutta kun meidän kundit eivät vaan saaneet kiekkoa maaliin avopaikoista. Kun taas samalla meillä oli aivan valtava tuuri lopussa, kun olin aivan varma siitä, että Tappara kyllä tekee sen tasoitusmaalin, kun pelasitte lopussa meidän jäähyn aikana kuudella neljää vastaan.

Oon sanonut tämän usein ennenkin ja sanon edelleenkin sen, että mä uskon kyllä Metsolan parantavan sitä peliään vielä kovasti loppukautta kohden, sillä hän on kuitenkin erittäin hyvä veskari.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Ex

peksa

Jäsen
Ei mun mielestäni kyllä tämän päivän peli missään nimessä Metsolaan kaatunut, sillä hän pelasi ainakin mun mielestä ihan hyvän pelin ja teki myös monia hyviä torjuntoja. Olihan tossa tänään paljon myös hyvää, sekä huonoa tuuria mukana molemmilla, kun meillä olisi ollut käytännössä mahdollisuus johtaa peliä jo 3-0 ekan kymmenen minuutin jälkeen, mutta kun meidän kundit eivät vaan saaneet kiekkoa maaliin avopaikoista. Kun taas samalla meillä oli aivan valtava tuuri lopussa, kun olin aivan varma siitä, että Tappara kyllä tekee sen tasoitusmaalin, kun pelasitte lopussa meidän jäähyn aikana kuudella neljää vastaan.

Oon sanonut tämän usein ennenkin ja sanon edelleenkin sen, että mä uskon kyllä Metsolan parantavan sitä peliään vielä kovasti loppukautta kohden, sillä hän on kuitenkin erittäin hyvä veskari.

Veskari voi olla hyvä mutta ei tarkoita sitä että olisi Voittava.

Mortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES
Moni asia Tapparassa ihmetyttää, mutta onko tietoa miksi Heikki Liedeksen sopimus purettiin? Nyt 13+15 ja samaan aikaan Tappara kärsii kroonisesta tehottomuudesta.

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Moni asia Tapparassa ihmetyttää, mutta onko tietoa miksi Heikki Liedeksen sopimus purettiin? Nyt 13+15 ja samaan aikaan Tappara kärsii kroonisesta tehottomuudesta.
Halusi itse viime kauden aikana pois henk.koht asioiden takia. Pelasi kauden loppuun ja purkivat yhteisymmärryksessä pelaajan aloitteesta.

Liedes oli tehokas viime kaudella syksyllä ja ilmeisesti elämässä tapahtui jotain alkutalven aikana kun tehokkuus poistui ja halut muualle alkoi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy