Pakko sanoa tähän näin ulkopuolisena, että Metsola saa kyllä todella paljon sitä kuraa niskaansa käytännössä kaikista päästetyistä maaleista, sillä myös meidän jengin fanit kritisoivat hänen pelejään tosi paljon, kun oon itse pitänyt häntä aina erittäin hyvänä veskarina ja pidän edelleenkin, vaikka tällä kaudella hänen otteensa ovat näköjään olleetkin hieman ailahtelevaisempia, kun mitä yleensä on totuttu häneltä näkemään.
Ainakin viime pelissä Nordiksella meitä vastaan Metsola pelasi erittäin hyvän pelin ja hän kyllä teki useita hyviä torjuntoja, joka piti Tapparaa loppuun saakka mukana pelissä ja sen vuoksi voitimmekin vain 3-2.
Mutta mä kyllä uskon itse siihen, että Metsola tulee varmasti vielä parantamaan peliään tässä play offsien alkaessa, kuten varmaan myös koko Tapparan joukkue. En ainakaan itse haluaisi meidän Tapparaa vastaan play offseissa joutuvan, eikä varmaan halua moni muukaan sitä hallitsevaa mestarijengiä vastaansa saada.
Nämä ovat mystisiä juttuja. Vaikka pelaat hyvin niin silti turpiin tulee. Veskarin asema joukkueessa on epäkiitollinen kun jos luotto kenttäpelaajilla on luokkaa 70% maalivahdin hommiin niin peli sekoaa.
Hyvä esimerkki oli Ässätpeli kun Lindberg oli maalissa. Nyt tuli voitto, niukka sellainen. Metsolan ollessa maalissa niin olisi saattanut kääntyä toiseen suuntaan. Hyvä tässä on se että uusi maalivahti sai hyvän startin ja laiva voi kääntyä.
Ei Tapparan ongelma ole maalivahtiosasto vaan ne ketkä tekee maaleja tai joiden pitäis tehdä niitä.