Toivotaan että valmennus saa tämän osa-alueen kuntoon pikaisesti, koska päävastustajilla tämä osa-alue on huomattavasti paremmassa kunnossa.
Kiire on aika kova. Olen itse ollut jo hetken siinä pisteessä, että kyseenalaistan ylipäätään sen, onko Tapparalla olemassa jonkinlainen hyökkäyspelisuunnitelma. Mielipiteitä on tullut suuntaan ja toiseen: toisten mielestä juuri tuo lähtö on se ongelma, kun se on yksinkertaisesti liian hidas. Minun mielestäni sitäkin suurempi ongelma on toisteisen suunnitelman puute vastustajan punaviivan toisella puolella.
Tappara on helppoa ajaa kulmiin - ja jopa säästää samalla omaa energiaa. Tapparalla on yksittäisiä pelaajia, jotka pyrkivät maalille, mutta kyllä he ovat nimenomaan yksittäisiä. Kulmahyrrän rakastajia on heittää kolme ketjullista, ehkä yhdessä on pelaajia, jotka pääsevät halutessaan maalille. Huonoina iltoina pyritään säästämään energiaa ja väsyttämään vastusta tuolla kulmahyrrällä, mutta todellisuudessa useimmat vastustajat jo tietävät, että Tapparan pelistä puuttuvat toimitukset maalille, jolloin kulmaan ei tarvitse lähteä mukaan vaan voi säästää myös omaa energiaa asettumalla oman maalin eteen odottamaan katkoa ja vastahyökkäystä.
Tapparan riskitön pelitapa tuottaa
1) huonoja pelejä
2) tylsiä pelejä
3) pienimaalisia kolikonheittoja
Rautakorvella ja valmennuksella on ollut kolme kokonaista kautta aikaa tehdä jotain muutoksia asiaan. Jälleen kerran odotamme täällä porukalla, kuinka playoffeissa jostain löytyy se alkukauden pelitapa kuin tyhjästä. Ei sitä löydy - ihan kuten sitä ei ole löytynyt ikinä millään Rautakorven kaudella. Peli on ollut juuri sitä playoffeissa, mitä se on ollut runkosarjassakin. Älkää unohtako kautta 2014, kun suoraan sanoen raahustettiin sinne finaaliin häviämään.