Tappara kaudella 2014–2015

  • 322 270
  • 735

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko Tappara siis vielä kaupoilla vai ei? Vähän tulee ristiriitaista tietoa vähän väliä eri kirjoittajilta.

Olisi hyvin poikkeuksellista, jos kauden aikana ei olisi minkäänlaista pelaajaliikennettä. Näillä miehillä varmasti alkaa runkosarja, mutta eiköhän tilannetta koko ajan tarkkailla ja tarvittavia korjausliikkeitä tehdä tarpeen mukaan.
 

Hasselbaink

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, NHL
Et hirveän montaa vuotta ole Metsolan otteita ilmeisesti seurannut jos tämä tuli yllätyksenä? Suurennettujen hyökkäysalueiden takia tästä voi tulla tänä vuonna vielä entistäkin suurempi ongelma.

Olipa kaikilta osin agressiivinen viesti, mutta tartutaan vain tähän itselleni vastattuun. Eli valitettavasti Metsolan HPK:ssa, Ilveksessä eikä Mestiksessä pelatuista otteluista, eikä noin paristakymmenestä Tapparassa pelatusta ottelusta ole näköhavaintoa, olet oikeassa. Ilmaisin itseäni jälleen ehkä hieman epäselvästi, mutta tarkoitus ei ollut mitenkään sen puoleinen että tämä Metsolan mailapeli olisi uusi ongelma, eikä esimerkissäni esille tuodut (maali- ja odotti-odotti-odotti-tökkäsy-polke) tilanteet edes johtuneet mielestäni puutteellisesta mailapelaamisesta. Ne johtuivat väliinpitämättömyydestä ja ehkä siitä ettei focus nyt perjantaiseen harkkamatsiin Valmetteja vastaan ollut aivan 100% mikä on kaiketi aivan ymmärrettävää, mutta mikä näytti hölmöltä, koska näin kentällä muuten jopa taistelevan Tapparan. Mitä taas tulee siihen Tapparan ylivoiman aikana sattuneeseen pikku kämmähdykseen, jossa siirsi kiekon oman maalin taakse Tuppuraiselle niin se oli ihan tuttua kauraa männä vuosilta. Mitä sitten taas Borren mainitsemaan pelaamattomuuteen tulee niin voihan se olla että Metsola tarvitsee enemmän pelituntumaa, kun monet muut maalivahdit ja pelaa osittain senkin takia isoja minuutteja kauden aikana, mutta itse sanoisin että paska haisee se mistään pelaamattomuudesta johdu että katsomoon asti voi huomata kuinka pelaaminen ei kiinnosta edes sitä kuuluisaa vähää alusta, mutta kuten aijemmin sanoin in Metso we trust ja tuskin tai en ainakaan halua usko niin, että samanlaista väliinpitämättömyyttä olisi kaudella edessä.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko Tappara siis vielä kaupoilla vai ei? Vähän tulee ristiriitaista tietoa vähän väliä eri kirjoittajilta.
Kuten Borre tuossa mainitsikin, niin ainahan niitä muutoksia tapahtuu kesken kauden.

Viime vuonnakin joukkue oli enemmän tai vähemmän "valmis" ennen kauden alkua. Ensimmäiseen otteluun lähdettiin sentterinelikolla: McRae, Malinen, Plihal, Peltola. Järvinenkin aloitti nelosketjun laidassa...

Sitten kauden aikana tuli peräti kaksi uutta sentteriä. Eli periaatteessa kolme neljästä aloittaneesta keskushyökkääjästä vaihtui. Eikä kausi ihan huonosti mennyt, vaikka usein ajatellaan, että joukkueen pitäisi olla mahdollisimman valmis mahdollisimman aikaisin. Itse kääntäisin asian niin, että joukkueen rungon on hyvä olla valmis ajoissa, jotta siihen voidaan tehdä harkittuja täsmämuutoksia kesken kauden.

Siinä mielessä nämä virallisen oloiset ilmoitukset, että "haetaan" jotain, tai "näillä mennään", on aina tulkinnanvaraisia. Jokainen joukkue on aina valmis tekemään muutoksia jos tarve vaatii, säännöt sallii siirron, maksukykyä löytyy ja sopiva pelaaja tulee tarjolle. Ja kääntäen: jos tyydyttävää ratkaisua ei löydy, niin on vain fiksua olla tuhlaamatta rahoja epäsopivaan - mieluummin peluutellaan nuoria ja try out -kavereita ja odotellaan...
 

Deivid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mestis
Lueskelin tuossa teidän uuden jenkkipakin jutun Jatkoajasta. Onko oikeasti melkeinpä Bailenin veroinen pelimies? Kävin sattumalta katsomassa pari viikkoa takaperin JYP -Tappara ottelun ja minun mielestäni oli Tapparan heikoin puolustaja. Oli hankaluuksia saada helpotki syötöt kaverin lapaan ja liikekkään ei ollut kovin railakasta.

Joo, totta taisi olla molempien joukkueiden ensimmäiset harkkamatsit, mutta silti vähän ihmetytti artikkeli ja matsi minkä näin..
 

Rantsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers, KalPa
Lueskelin tuossa teidän uuden jenkkipakin jutun Jatkoajasta. Onko oikeasti melkeinpä Bailenin veroinen pelimies? Kävin sattumalta katsomassa pari viikkoa takaperin JYP -Tappara ottelun ja minun mielestäni oli Tapparan heikoin puolustaja. Oli hankaluuksia saada helpotki syötöt kaverin lapaan ja liikekkään ei ollut kovin railakasta.

Joo, totta taisi olla molempien joukkueiden ensimmäiset harkkamatsit, mutta silti vähän ihmetytti artikkeli ja matsi minkä näin..

Bailenilla oli muuten samoja vikoja alkukaudesta... ;)
 
Viimeksi muokattu:

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kannattaa suhteuttaa tähän aikaan vuodesta mielipiteet ja Hakametsän jää toisiinsa. Tappara tykkää aika paljon kiekotella (on tykännyt jo muutaman vuoden) ja varsinkin harjoituspeleissä jo legendaksi on muodostunut, että hyvistäkin paikoista haetaan ainakin kaksi highlight syöttöä. Highlight syöttö on se suurin ongelma, koska sellainen on teknisesti mahdoton Hakametsän jäällä elokuun alussa.

Eiköhän todellinen taso kolomatiksen osalta rupea selviämään kauden mennessä eteenpäin ja ilmojen viiletessä. Ulkona tarvii olla pakkasta, jotta Hakametsässä jää pysyy ehjänä ;)
 

Sardion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
... että tämä Metsolan mailapeli olisi uusi ongelma, eikä esimerkissäni esille tuodut (maali- ja odotti-odotti-odotti-tökkäsy-polke) tilanteet edes johtuneet mielestäni puutteellisesta mailapelaamisesta. Ne johtuivat väliinpitämättömyydestä ja ehkä siitä ettei focus nyt perjantaiseen harkkamatsiin Valmetteja vastaan ollut aivan 100% mikä on kaiketi aivan ymmärrettävää, mutta mikä näytti hölmöltä, koska näin kentällä muuten jopa taistelevan Tapparan. Mitä taas tulee siihen Tapparan ylivoiman aikana sattuneeseen pikku kämmähdykseen, jossa siirsi kiekon oman maalin taakse Tuppuraiselle niin se oli ihan tuttua kauraa männä vuosilta. Mitä sitten taas Borren mainitsemaan pelaamattomuuteen tulee niin voihan se olla että Metsola tarvitsee enemmän pelituntumaa, kun monet muut maalivahdit ja pelaa osittain senkin takia isoja minuutteja kauden aikana, mutta itse sanoisin että paska haisee se mistään pelaamattomuudesta johdu että katsomoon asti voi huomata kuinka pelaaminen ei kiinnosta edes sitä kuuluisaa vähää alusta, mutta kuten aijemmin sanoin in Metso we trust ja tuskin tai en ainakaan halua usko niin, että samanlaista väliinpitämättömyyttä olisi kaudella edessä.

Itse luulen, että Metsolan virhearvioinneissa (vastaantulot, mailapelaaminen jne.) on hyvin vahvasti psykologiset tekijät taustalla. Vaikuttaa siltä, että erityisesti kun paineet ovat kovat, kuten ratkaisevissa playoffs-peleissä (tai miksei harjoituskauden avausmatsissakin), Metsola alkaa jännittää jo etukäteen sitä kohti tulevaa lerppukiekkoa ja silloin se virhe myös tapahtuu. Hän on varmasti tietoinen häneen kohdistuvasta kritiikistä, ja virheiden pelkääminen voi johtaa niiden syntymiseen. En tiedä, olenko lainkaan oikeilla jäljillä, mutta mielestäni ensimmäisellä kaudella ykkösvahdin paikan napatessaan ei tuollaisia virheitä käynyt, kun ei paineitakaan juuri ollut ja Metsola oli silloin kevät-talvella jopa ns. "jumalmoodissa". Yksi seikka voi myös olla väsymys, vaikka hän ei sitä itse ole myöntänytkään (kukapa myöntäisi). Pelimäärät ovat olleet varsin hurjia.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Itse luulen, että Metsolan virhearvioinneissa (vastaantulot, mailapelaaminen jne.) on hyvin vahvasti psykologiset tekijät taustalla. Vaikuttaa siltä, että erityisesti kun paineet ovat kovat, kuten ratkaisevissa playoffs-peleissä (tai miksei harjoituskauden avausmatsissakin), Metsola alkaa jännittää jo etukäteen sitä kohti tulevaa lerppukiekkoa ja silloin se virhe myös tapahtuu. Hän on varmasti tietoinen häneen kohdistuvasta kritiikistä, ja virheiden pelkääminen voi johtaa niiden syntymiseen. En tiedä, olenko lainkaan oikeilla jäljillä, mutta mielestäni ensimmäisellä kaudella ykkösvahdin paikan napatessaan ei tuollaisia virheitä käynyt, kun ei paineitakaan juuri ollut ja Metsola oli silloin kevät-talvella jopa ns. "jumalmoodissa". Yksi seikka voi myös olla väsymys, vaikka hän ei sitä itse ole myöntänytkään (kukapa myöntäisi). Pelimäärät ovat olleet varsin hurjia.

Joko se sulaminen on varma syksynkin merkki?!

________________________________________________

Itse olen tähän asti nähnyt vain paikallisavauksen. Siinä pelissä Kolomatis oli ainakin aika vakuuttavan oloinen. Sen perusteella paljon samaa kuin Bailenissä, mutta ripauksen vähemmän hyökkäyspään taitoa ja ripaus enemmän puolustusosaamista. Mutta tosiaan jää oli ihan puuroa, sen näki yläriville asti.
 

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse olen tähän asti nähnyt vain paikallisavauksen. Siinä pelissä Kolomatis oli ainakin aika vakuuttavan oloinen. Sen perusteella paljon samaa kuin Bailenissä, mutta ripauksen vähemmän hyökkäyspään taitoa ja ripaus enemmän puolustusosaamista.

Ei Kolomatis mielestäni ollut heikko JYPiäkään vastaan. Avauserä oli tahmeaa, mutta loppua kohden otti alakerran kiekollisen johtajuuden itselleen. Asia, joka yleensäkin pistää silmään pohjoisamerikkalaisten pakkien kohdalla on syöttöjen tarkkuus ja voima. Etenkin ylivoimalla hänen poikittaissyöttönsä eivät ole muille pakeille tyypillisiä lääpäisyjä vaan napakoita syöttöjä, jotka tietysti tuollaisella puurojäällä eivät pääse oikeuksiinsa. Erittäin positiivisin mielin tästä hankinnasta. Ei Kolomatis Bailenin kevätkauden lähes piste/peli-tahtiin yllä, mutta koko kauden osalta voi hyvinkin yltää hänen pistemääriinsä. Valmiimmalta paketilta vaikuttaa eikä se taustat huomioiden ole mikään ihme.
 

Ribari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puolustava mestari
Itse luulen, että Metsolan virhearvioinneissa (vastaantulot, mailapelaaminen jne.) on hyvin vahvasti psykologiset tekijät taustalla. Vaikuttaa siltä, että erityisesti kun paineet ovat kovat, kuten ratkaisevissa playoffs-peleissä (tai miksei harjoituskauden avausmatsissakin), Metsola alkaa jännittää jo etukäteen sitä kohti tulevaa lerppukiekkoa ja silloin se virhe myös tapahtuu. Hän on varmasti tietoinen häneen kohdistuvasta kritiikistä, ja virheiden pelkääminen voi johtaa niiden syntymiseen. En tiedä, olenko lainkaan oikeilla jäljillä, mutta mielestäni ensimmäisellä kaudella ykkösvahdin paikan napatessaan ei tuollaisia virheitä käynyt, kun ei paineitakaan juuri ollut ja Metsola oli silloin kevät-talvella jopa ns. "jumalmoodissa". Yksi seikka voi myös olla väsymys, vaikka hän ei sitä itse ole myöntänytkään (kukapa myöntäisi). Pelimäärät ovat olleet varsin hurjia.

Onnea vaan Aarolle ja Tapparalle, saatte maalivahdin joka pystyy antamaan Metsolalle huilia, jos vain valmennus osaa hommansa.
Nyt onkinvalittava vaasassa onko joukkueen puolella vai jännääkö vastustajan maalivahdin puolesta enemmän.
 

Sardion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Aaro Peltonen tosiaan on Tapparan toinen maalivahti alkavalla kaudella. Kovasti on miestä kehuttu eri foorumeilla (mestiksen parhaaksikin joskus väitetty), ja mies oli jo viime vuonna lähellä sopimusta Tapparaan. Ilmeisesti mailapeli on Peltosella ainakin kovaa luokkaa ja tosissaan aikoo haastaa Metsolan ykkösvahdin paikasta. Eiköhän Tapola hänellekin anna reilun näytön paikan.

Joku Peltosen paremmin tunteva voisi avata vähän miehen vahvuuksia/heikkouksia ;)
 

Ribari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puolustava mestari
Aaro Peltonen tosiaan on Tapparan toinen maalivahti alkavalla kaudella. Kovasti on miestä kehuttu eri foorumeilla (mestiksen parhaaksikin joskus väitetty), ja mies oli jo viime vuonna lähellä sopimusta Tapparaan. Ilmeisesti mailapeli on Peltosella ainakin kovaa luokkaa ja tosissaan aikoo haastaa Metsolan ykkösvahdin paikasta. Eiköhän Tapola hänellekin anna reilun näytön paikan.

Joku Peltosen paremmin tunteva voisi avata vähän miehen vahvuuksia/heikkouksia ;)

Jos ottaa Mestiksestä vertailua, niin ei omaa mitään pahaa heikkoutta, mutta levypuolella on korjattavaa matalissa laukauksissa, korkeammat ohjaa kulmiin hyvin ja taas räpyläpuoli toimii erittäinkin hyvin. On aika kuumaverinen ja putsaa maalin edustaa välillä hiukan turhankin intensiivisesti.
On mielestäni enemmän reaktiotorjuja kuin passiivinen sijoittuja.
On onnistunut yleensä paineen alla pitämään tason ja ainakaan Mestiksessä ei ollut maalivahti joka vain pysäytti kiekkoja vaan yleensä sai ne hyvin haltuun ja pystyi mailalla avaamaan peliä paremmin kuin moni puolustaja.
Jäälaukauksissa on minun mielestä ollut pieniä puutteita (tosin en osaa sanoa onko normaalia enemmän vai vähemmän).
Sivuttain liikkuminen on parantunut joka vuosi, ainakin mitä olen nähnyt.
Mielestäni Vaasassa käyneistä mestisveskareista tasapainoisin, ilman mitään huippuerikoisuutta, minun mielestä hyvä hankinta teille ja jos kehitys jatkuu niin varmasti pystyy pelaamaan pisteitä Tapparalle kauden aikana ja antamaan lepo vuoroja Metsolalle.
 

Sardion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos ottaa Mestiksestä vertailua, niin ei omaa mitään pahaa heikkoutta, mutta levypuolella on korjattavaa matalissa laukauksissa, korkeammat ohjaa kulmiin hyvin ja taas räpyläpuoli toimii erittäinkin hyvin. On aika kuumaverinen ja putsaa maalin edustaa välillä hiukan turhankin intensiivisesti.
On mielestäni enemmän reaktiotorjuja kuin passiivinen sijoittuja.
On onnistunut yleensä paineen alla pitämään tason ja ainakaan Mestiksessä ei ollut maalivahti joka vain pysäytti kiekkoja vaan yleensä sai ne hyvin haltuun ja pystyi mailalla avaamaan peliä paremmin kuin moni puolustaja.
Jäälaukauksissa on minun mielestä ollut pieniä puutteita (tosin en osaa sanoa onko normaalia enemmän vai vähemmän).
Sivuttain liikkuminen on parantunut joka vuosi, ainakin mitä olen nähnyt.
Mielestäni Vaasassa käyneistä mestisveskareista tasapainoisin, ilman mitään huippuerikoisuutta, minun mielestä hyvä hankinta teille ja jos kehitys jatkuu niin varmasti pystyy pelaamaan pisteitä Tapparalle kauden aikana ja antamaan lepo vuoroja Metsolalle.

Kiitos arviosta. Vielä tänään ei Peltosta nähty tositoimissa, mutta jospa lauantaina sitten. Tapola on ainakin todennut, että reilun näytönpaikan saa jokainen junnuja myöten.
 

Sardion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Aalto on itse asiassa aina ollut sanotaanko nyt "kevyt" puolustussuuntaan, sillä vahvuudet ovat olleet nimenomaan kiekollisena ja lämäristä on aina palkkakuittiin maksettu satatonnia extraa. En tiedä, onko ikä alkanut painaa vai mikä, mutta viime kaudella Aalto pelasi hyökkäyssuuntaankin niin luokattomasti, ettei ylivoima-aikaa enää loppukaudella herunut ja tehopisteet putosivat puoleen aiempiin kausiin verrattuna. Kuka edes muistaa, milloin se kuuluisa lämäri olisi viimeksi puhunut? Joskus viime syksynä kenties? Kaiken lisäksi epäilen, että ura on nyt pysyvästi laskusuunnassa.

Olen kritisoinut Aallon pelaamista paljon, mutta tänään se lämäri puhui ja muutenkin vedot menivät pääosin kohti maalia. Toivon mukaan Aalto jatkaa samalla linjalla, koska silloin Tapparalla on kaksi erinomaista viivapelotetta.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Toivon mukaan toivon mukaan. Toivottavasti saisi sihtinsä viritettyä taas tälle kaudelle, ja miehelle löytyisi oikeasti käyttöä ylivoimalla. Katsottiinko samaa peliä? Lukuunottamatta maalia, oli hauskaa katsoa kuinka Temen lämärit viime kaudella totuttuun tapaan napsahtelivat todella reippaasti plekseille kerta toisensa jälkeen.

Olen eri mieltä. Maalivahti torjui niitä Aallon vetoja ekassa ja tokassa erässä ainakin neljä, jos oikein laskin. Kyllä ne vedot ihan maalia kohti meni, mutta vasta kun maskipelaaminen oli kunnossa alko upota. kyllähän tässä toivoa on, että Aalto alkaisi lämärinsä kanssa hereillä tähän kauteen.

Muutenkin nyt alkaa selventyä yleisemmälläkin tasolla, että ainakin Tappara pelaa Tapolan alaisuudessa AKTIIVISEMPAA lätkää kuin viime kauden Tappara. Sen verran paljon kyl karvataan verrattuna aiempaan.
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Muutenkin nyt alkaa selventyä yleisemmälläkin tasolla, että ainakin Tappara pelaa Tapolan alaisuudessa AKTIIVISEMPAA lätkää kuin viime kauden Tappara. Sen verran paljon kyl karvataan verrattuna aiempaan.

Tuo on kyllä täysin totta. Ihmettelin jo viime kaudella, että kun Tapparalla on paljon hyvin liikkuvia laitureita, niin mitä järkeä heiltä on ottaa vauhti pois ja pistää shakkinappuloiksi keskialueelle. Nyt harjoituspeleissä on huomannut, että vaikka kiekko saataisiin Tapparan kärkikarvaajan ohi, niin koska karvaava pelaaja on liikkeessä, hän voi hyvinkin vielä takakarvata kiekon omille eikä ainakaan ole tilanteista pahasti myöhässä. Viime kaudella, jos kiekko saatiin Tapparan trapin ohi joutuivat hyökkääjät lähtemään miltei paikaltaan omaan päähän. Toki, tuota keskialueen trappia tullaan varmasti edelleen näkemään, mutta nyt näyttää siltä, että pelaajat eivät pelaa niin paljoa käsijarru päällä, vaan saavat toteuttaa itseään vapaammin. Nykyinen pelaajamateriaali pienikokoisine hyökkääjineen suosii mielestäni enemmän tällaista aktiivisempaa kiekkoa. Tuottaako se parempaa tulosta, sitä en tiedä, mutta uskoakseni viihdyttävämpää Tapparan peliä on tänä vuonna katsottavissa.

Puolustuksesta sen verran, että harjoituspelien perusteella tuo kokenut kaarti ei joko syty näihin peleihin tai sitten pelaajien taso on vain tuon jäällä nähdyn kaltainen eli heikko. Kaikki varmasti toivovat, että Aalto ja Puistola parantavat viime kaudesta, mutta itse tätä hieman epäilen. Tai voiko olettaa, että Saravon ja Kankaanperän jalka liikkuisi paremmin kuin ennen? Olisi mielestäni tyhmää uskoa, että tuon ikäisten pelaajien kohdalla kenelläkään ei nähdä tasonpudotusta. Jos katsoo puolustuksen sopimustilannetta ja kääntää katseet jo 15-16 -kauteen, niin ei ole toimistolla helppo homma saada Tapparan puolustus liigan parhaimpien joukkoon.

Metsola saisi saada pelaamisesta pikku hiljaa kiinni. Viimeisimpien harjoituspelien maaleista voi helposti laittaa yli puolet Metsolan piikkiin. Vaikka muista leireistä sulamispuheita kuuleekin, niin ei Metsola viime kausina näin epävarma ole ollut, vaikka helppoja on silloin tällöin livahtanutkin. Maalivahtiostoksille ei toivottavasti jouduta.
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Kaikki varmasti toivovat, että Aalto ja Puistola parantavat viime kaudesta, mutta itse tätä hieman epäilen. Tai voiko olettaa, että Saravon ja Kankaanperän jalka liikkuisi paremmin kuin ennen? Olisi mielestäni tyhmää uskoa, että tuon ikäisten pelaajien kohdalla kenelläkään ei nähdä tasonpudotusta.

Eilen näin ensimmäisen kerran "uuden" Tapparan ja täytyy sanoa että oli siellä konkaripakistossa positiivisiä asioita. Aalto pelasi ihan kelvollisen pelin ja varsinkin Saravo on saanut jostain liikettä jalkoihinsa. Puistola on niin hämärä tapaus, pitää rauhassa katsoa Liigan alkuun tuleeko tuosta mitään. Se on sen sijaan hauskaa kuinka Kanki lentää jatkuvasti tämä kriittisen tutkan alla, ihan sama mitä touhuaa, eilen ei mikään vahva esitys.

Aallon kohdalla pitää muistaa viime kaudesta se, että pelillisesti meni ihan kelvollisesti aina loukkaantumiseen asti. Oltaisiinko tuotu liian nopeasti kehiin sillä playoffsit oli pohjanoteeraus. Lisäksi ei saanut paljoakaan viime kaudella YV:llä vastuuta niin varmasti negatiivinen vaikutus koko peliin.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Aallon kohdalla pitää muistaa viime kaudesta se, että pelillisesti meni ihan kelvollisesti aina loukkaantumiseen asti. Oltaisiinko tuotu liian nopeasti kehiin sillä playoffsit oli pohjanoteeraus. Lisäksi ei saanut paljoakaan viime kaudella YV:llä vastuuta niin varmasti negatiivinen vaikutus koko peliin.

Muuten hyvä viesti, mutta tuo viimeinen lause on vähintään kyseenalainen. Kyllähän Aalto yvllä pelasi, mutta tyytyi latomaan kiekkoa suojuksiin ja seiniin. Bailenhän pelasi EJn ja Kuuselan ylivoimassa ja Aalto JMJn ylivoimassa. Sitten jossain vaiheessa playoffeja tilalle tuli Kauppinen siihen.

Mutta tosiaan, Temeltä vahva peli eilen. Tässä vertailussa viime kauteen pitää muistaa myös se pakkiparin vaikutus.

Ai niin, tartun myös tuohon Saravon jalkojen liikkeeseen. Kyllä Peksillä liikku luistin mallikaasti jo viime kaudella, mutta rooli oli ehkä jopa liian rajoitettu. Nyt on ainakin harjoituspeleissä noussut aika rohkesti. Ylipäänsä Tapparan pakkien hitaus on aivan ylikorostettua.

Kangelta toivoisin tällä kaudella enemmän jäähyjä. Viime kaudella mies pelasi ihan liian siististi
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Puolustuksesta pari sanaa.

Mäntylä mukana vahvistaa jo ryhmää älyttömästi. En tiedä miksen ole oikein Tuukasta pitänyt (paitsi 2000-luvun alussa kun pieni parrunpätkä murtautui liigajoukkueen puolustukseen) viime vuosina, mutta kyllähän mies on vaan kehittynyt isoin askelin parin KHL-kauden myötä. Kankaanperä alkaa olla iällä, mutta kyllä hän klaaraa vielä kauden pari helposti. Kolomatis vaikuttaa loistohankinnalta, etenkin syöttäminen miellyttää silmää. Saravo on Saravo, mies ei ala heittää lättyä edes 7-3-johdossa Stavangeria vastaan, mutta pitää oman pään kiinni. Riittää tässä vaiheessa. Teemu Aalto on parin harkkapelin perusteella löytämässä peli-iloa takaisin, vai oliko viime kauden loukkaantuminen se mikä vei parhaan terän? On muistettava kuitenkin että keväällä 2013 Aalto oli loistava, eli uran huipusta ei ole kovin paljoa aikaa.

Niin, ainoa asia mikä pakkikalustossa huolettaa on Pasi Puistola. Näissä treenipeleissä on nähty sitä samaa peruspelaamista, siirtelyä, välinpitämättömyyttä ja virkamiesmäisyyttä, mikä leimasi miehen peliä koko viime kauden. Puistolahan on parhaimmillaan tämän pakiston paras viivamies ja kiekollinen liideri, mutta nykykunnossaan aika helvetin kaukana siitä. Niin kaukana, että on vaikea uskoa että samasta pelaajasta kuitenkin edelleen puhutaan. Kuvaava tilanne eilisestä Norja-pelistä, kun Tappara pyöritti siirretyn rangaistuksen aikana 2. erän lopussa miten tahtoi peliä Stavangerin päädyssä. Alle 10 sekuntia kellossa, kiekko Puistolalle, joka jäätyi täysin ja käytännössä antoi kiekon pois hyvän pyörityksen päätteeksi. Peli-ilo ja Pasi Puistola, eivät kuulu millään tasolla yhteen tällä hetkellä. Onko miehen motivaatio pelata jääkiekkoa kadonnut täysin, vai mistä kummasta on kyse? Eihän sen taidon sanota katoavan mihinkään, joten kaivakaa nyt joku se esille vähän äkkiä. Ei tuota enää kestäisi katsoa peliäkään, ja sopimusta on jäljellä vielä vuosia.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
No nyt on meidän Pasi saatu jo 7. pakin roolin pudotettua. Mitäs veikkaatte, ajaako Virmavirtakin ohi tällä kaudella?
 

hcp27

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM-Liiga
No nyt on meidän Pasi saatu jo 7. pakin roolin pudotettua. Mitäs veikkaatte, ajaako Virmavirtakin ohi tällä kaudella?

Viime kaudella oli jo heikoin lenkki puolustuksessa. Sai aina pelätä että omissa soi kun oli kentällä. Hirveä höntyileen maalin edessä, unohti useasti oman paikkansa. Sai sentterit tehdä tuplamäärän töitä jotta sai miehen virheet paikkailtua edes osin.
 

Luke72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hallitseva mestari
Puistola tosiaan on varsin heikosti esiintynyt viimeaikoina. Mielellään näkisin Mäkisen tai Elorinteen tällä paikalla.
Hyökkääjistä Kaksosen voisi heivata heti huittisiin. Tasonnostoa tuskin enää tulee ja nähty taso on lian vajavainen. Ehdottomasti Kallelaa, Tuomista, Rauhalaa ja Karjalaista etenkin ennemmin kehiin. Da Costa jääköön vielä paremmin arvioitavaksi. Tuskin näkee joulua kuitenkaan kirvesnutussa.
Malinen on oma lukunsa, mielestäni sillä äijällä olis jotain annettavaa, mutta pelitilanteissa usein unohtaa terävyyden ja aktiivisuuden, vetelee niinku puolillavaloilla useimmiten. Yhtäkkiä saattaa vetää kuitenkin ihan huippuveivit tai jopa vaihdon. Syöttönsä toki lähtee usein liian myöhään, ei mikään birdeye todellakaan vaan rajoitettu näkyvyys. Oikein hyvä kolmossentteri, mutta kun siihen olis Karjalainenkin.
 

Mäntylä #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers,
Puistola tosiaan on varsin heikosti esiintynyt viimeaikoina. Mielellään näkisin Mäkisen tai Elorinteen tällä paikalla.
Hyökkääjistä Kaksosen voisi heivata heti huittisiin. Tasonnostoa tuskin enää tulee ja nähty taso on lian vajavainen. Ehdottomasti Kallelaa, Tuomista, Rauhalaa ja Karjalaista etenkin ennemmin kehiin. Da Costa jääköön vielä paremmin arvioitavaksi. Tuskin näkee joulua kuitenkaan kirvesnutussa.
Malinen on oma lukunsa, mielestäni sillä äijällä olis jotain annettavaa, mutta pelitilanteissa usein unohtaa terävyyden ja aktiivisuuden, vetelee niinku puolillavaloilla useimmiten. Yhtäkkiä saattaa vetää kuitenkin ihan huippuveivit tai jopa vaihdon. Syöttönsä toki lähtee usein liian myöhään, ei mikään birdeye todellakaan vaan rajoitettu näkyvyys. Oikein hyvä kolmossentteri, mutta kun siihen olis Karjalainenkin.

Kaksoselle ehdottomasti näyttöpaikka Tapolan alaisuudessa kuitenkin taitoa ja liikettä löytyy. + Kaksonen ollut hyvä alivoimalla. Karjalainen on enemmän laituri kuin sentteri.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Lippujen hinnoissa pistää silmään, että E4-katsomoon pääsee 6 eurolla, mutta E1-E3 maksaa 22 euroa. Melkoinen hinnanero, mahtaa E4 olla aina täynnä. Lisäksi seisomaan on 15 euroa. HIFK-, Kärpät-, ja Sport-peleistä joutuu maksamaan extraa ja Ipa-pelit ovat oma lukunsa. Sportin uskotaan olevan niin kiinnostava, että ihmiset maksavat siitä ylimääräistä...
 

Sardion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Lippujen hinnoissa pistää silmään, että E4-katsomoon pääsee 6 eurolla, mutta E1-E3 maksaa 22 euroa. Melkoinen hinnanero, mahtaa E4 olla aina täynnä. Lisäksi seisomaan on 15 euroa. HIFK-, Kärpät-, ja Sport-peleistä joutuu maksamaan extraa ja Ipa-pelit ovat oma lukunsa. Sportin uskotaan olevan niin kiinnostava, että ihmiset maksavat siitä ylimääräistä...

6 euron liput ovat kyllä erinomainen uudistus, pakko nostaa hattua seuralle siitä. Kaikilla kun ei ole varaa maksaa ottelulipusta paria kymppiä ja nelihenkisessä perheessä vaikutus on jo todella suuri. Saa nähdä, onko E4 aina täynnä :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös