Tappara kaudella 2014–2015

  • 322 653
  • 735

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Green on iso, yllättävänkin taitava, muttei aina niin kovin älykäs pelaaja. Toisaalta Järvinen on taitavampi pelaaja kuin Koskiranta. Älykkyydessä vaan eivät kumpikaan pärjää. Siis peliälyssä. Ja siitä toki olen eri mieltä, että ei Koskiranta kyllä minun muistikuvieni mukaan ollut finaalien paras pelaaja, edes pelkästään Tapparasta. Eikös mies pelannut kipeänä finaalit? Kiekko ei mennyt pussiin oikein mistään.

Mutta tottakai kuka tahansa haluaa tuollaisen sentterin. Siis eihän huippukiekkoilijalta muuta vaaditakaan. Tai ei tarvitse edes olla mikään korsto, vaan ihan normaalikokoinen. Eikä välttämättä supertaitava. Mutta älyä pitää löytyä. Ja Tapparassa tällaisia älypelaajia ovat Mäntylä, Peltola sekä erittäin vähäisen näkemisen perusteella Kolomatis. Järvinen ja Kuusela ovat siinä rajoilla.

Vastaavasti vaikkapa Kärpistä näitä älypelaajia löytyy enemmän. Pyörälä, Kukkonen, (Pokka), Davis ja Donskoi tulevat äkkiseltään mieleen. Lukosta Vahalahti, Gagnon ja Mikkola.

Koskiranta taisi tosiaan sairastella finaalisarjan alkupuolella mutta kuudennessa finaalissa oli mielestäni Tapparan paras hyökkääjä. Järvinen on taitava ja mielestäni peliälykäs keskushyökkääjä mutta pieni koko aiheuttaa hankaluuksia kun väännöt kovenevat.
Toki jos tuo kärppäläisten adressi on kiikutettu liigan toimistolle ja aiheuttaa toimenpiteitä kuten nollatoleranssin käyttöönoton niin sitten asia on eri.
Toisaalta jos olisi 10 cm pitempi niin taitaisi höylätä itänaapuri jäillä.

Malinen oli viime preseasonilla Tapparan paras pistemies ja odotukset ennen kauden alkua oli ainakin minulla kovat.Mutta ei se sitten oikein missään vaiheessa lähtenyt liitoon tuo meno.Jos Malinen on ottanut kesän aikana askeleen eteenpäin voi hyvin olla että ei tarvitakaan enää ketään.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Boldaus oma.

Kyselisin vain, että eikö (ainakin täällä palstalla) olevien huhujen mukaan Tapparan pitänyt nostaa pelaajabudjettiaan selvästi?
Eikai Kolomatis ja Mäntylä kahdestaan vie niin paljon ylimääräistä, että koko budjetti olisi jo käytetty?
Minulla on kokoajan ollut uskomus, että Tapparalla riittäisi vielä rahat yhteen sentteriin. Ei mihinkään 400k maksaviin ryanlascheihin, mutta johonkin tasonsa jo todistaneeseen Liigan TOP10 sentteristöön mahtuvaan sentteriin pitäisi rahat riittää helpostikin?

Itsellä ei ole tietoa siitä nostetaanko budjettia vai ei mutta sen olen kuullut että aika tiukalla se rupeaa olemaan ja kun vielä pitää jotain jättää kauden varallekkin. Mäntylä ja Kolomatis ottavat tietysti oman osuutensa mutta nyt sitten vielä tää Greenin "uusi sopimus" + Palolan ja Järvisen palkankorotukset, tarkoittaa sitä ainakin meikäläisen matikkapäällä, että vaikka budjetti olisikin noussut niin kyllä tää joukkue taitaa kalliimpi olla kun viime syksynä?

Henkilökohtainen mielipide on että tälläkin nipulla on pakko pärjätä, ja varmasti pärjätäänkin mutta myös toimiston puolella pitää pystyä vielä reagoimaan kauden mittaan tarvittavilla muutoksilla jotta pytystä pystytään oikeasti taistelemaan. Siinä omalla tavalla punnitaan myös Tapola.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Green on iso, yllättävänkin taitava, muttei aina niin kovin älykäs pelaaja. Toisaalta Järvinen on taitavampi pelaaja kuin Koskiranta. Älykkyydessä vaan eivät kumpikaan pärjää. Siis peliälyssä.

Mutta älyä pitää löytyä. Ja Tapparassa tällaisia älypelaajia ovat Mäntylä, Peltola sekä erittäin vähäisen näkemisen perusteella Kolomatis. Järvinen ja Kuusela ovat siinä rajoilla.

Vastaavasti vaikkapa Kärpistä näitä älypelaajia löytyy enemmän. Pyörälä, Kukkonen, (Pokka), Davis ja Donskoi tulevat äkkiseltään mieleen. Lukosta Vahalahti, Gagnon ja Mikkola.

Tämä oli mielenkiintoinen teksti. Mutta millä tavalla Green ei ole aina niin kovin älykäs pelaaja? Tarkoitetaanko tässä kuumenemisen aiheuttamia jäähyjä vai mitä? Järvisellä on hyökkäysalueella sellainen raksuttava tietokone kypärän sisällä, että häntä nimenomaan kuvailisin itse roimasti peliälyä omistavaksi pelaajaksi, vaikka fyysiset puutteet haittaavatkin nousua ihan liigan parhaiden senttereiden joukkoon. Ja jos Mäntylä on älypelaaja, niin miksei Kuusela ole? Missä tilanteissa tämä ilmenee, mitä tarkoitetaan. Pidän tällaisista palstakirjoituksista joissa mennään pintaa syvemmälle, mutta perustelut puuttuvat melkein kokonaan. Onko niitä mahdollista saada?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tämä oli mielenkiintoinen teksti. Mutta millä tavalla Green ei ole aina niin kovin älykäs pelaaja? Tarkoitetaanko tässä kuumenemisen aiheuttamia jäähyjä vai mitä? Järvisellä on hyökkäysalueella sellainen raksuttava tietokone kypärän sisällä, että häntä nimenomaan kuvailisin itse roimasti peliälyä omistavaksi pelaajaksi, vaikka fyysiset puutteet haittaavatkin nousua ihan liigan parhaiden senttereiden joukkoon. Ja jos Mäntylä on älypelaaja, niin miksei Kuusela ole? Missä tilanteissa tämä ilmenee, mitä tarkoitetaan. Pidän tällaisista palstakirjoituksista joissa mennään pintaa syvemmälle, mutta perustelut puuttuvat melkein kokonaan. Onko niitä mahdollista saada?

Jo vain on mahdollista saada perusteluja, nämähän ovat toki ihan omia mielipiteitäni. Ilmeisesti kuitenkin tykkäät perustelemattomista väitteistä(pikkuprovo), mutta yritän avata väsyneitä aivoituksiani.

Greenin kohdalla ei vaan voida puhua huippuälykkäästä pelaajasta. Nimittäin muutama siinä määrin typerä tempaus nähtiin keväällä tärkeissä paikoissa. Mutta on silti kyllä yksi suosikkipelaajiani Tapparassa tällä hetkellä ja ehdottoman kova kiekkoilija. Ilman hölmöilyjä lisäisin ukon listaan.

Järvisellä ja Kuuselalla taas on se ongelma, että välillä tulee "vääriä" ratkaisuja. Se ei sinänsä ole ongelma, niitä tulee kaikille. Mutta Kuuselalla tulee välillä useita peräkkäisiä huonoja ratkaisuja, sekä peräkkäisiä huonoja pelejä. Mies katoaa välillä täysin kuvasta, mikä usein kertoo huonosta sijoittumisesta. Mutta normaalitasollaan on oikeinkin "älykäs" pelimanne. Järvisellä taas vaikuttaa sijoittumisvirheet puolustuspäässä, sekä ajoittainen puskeminen(johtunee ketjukavereista osin). Kiekollisena hyökkäysalueella Tapparan kolmanneksi/toiseksi vaarallisin pelaaja (Palola, EJ). Osaa "hidastaa" peliä, ja johtajuusominaisuudet näkyy mm. aloitustilanteissa(seuratkaapa Järvisen toimintaa). Eli kuten sanoin, ihan siinä rajoilla.

Mäntylä on pelaaja, joka tekee pääosin hyviä ratkaisuja, eikä ajaudu virhekierteeseen. Pystyy kumpaankin suuntaan näkemään mitä saattaa tulla tapahtumaan. Tästä syystä Tuukka pystyy myös säästämään energia, eikä joudu sitten toteuttamaan nimimerkkini kehotusta. Erittäin dynaaminen pelaaja.

Peltolaa en kehtaa perustella, saattaa olla pieni sokea piste meikäläisellä siinä kohtaa. Eli saattaisi mennä pelkäksi ylistysvirreksi.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Kyllähän Peltolaa kelpaa kehua, kapteenismies ja kaikkea.Oikeastaan valitettavan aliarvostettu allround-pelaaja joka blokkaa vetoja ehkäpä joukkueesta eniten.
Tällaista omistautumista ja uhrautumista joukkueen eteen on pakko arvostaa.

Painaa ahtaisiin väleihin ns. kuolemaa halveksuen joten ei ihme että kapteenin natsat sai.
Hattu päästä.
 

hcp27

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM-Liiga
En oo unohtanut Järvistä mitenkään. Hän on meille loistava kakkossentteri, mutta mielestäni Järvinen ei edellisellä kaudella vielä ollut sellaisella tasolla, että hän olisi joukkueensa itseoikeutettu ykkössentteri. Järvinen voi kyl kasvaa korkoa vielä kauden aikana, mutta lähtökohtaisesti pitäisi olla ihan "ykkössentteri" ja sitä ei kyl Järvinen vielä ainakaan ole.

Mitä h**vettiä sää puhut? :D

Järvinenhän teki Palolan ja Jormakan ketjusta sen mitä se oli. Oli koko ketjun ylivoimaisesti paras pelaaja viime kaudella. Kertoo vähän sun näkemyksestä jääkiekon suhteen jos et tota nää. Vaikka Järvinen ei siellä tilastojen kärjessä keiku niin se tekee sen suuren työn jotta noi kaks muuta herraa voi nauttia tollaisesta tarjoilusta ja ehkäpä voi sanoa että pienimuotoisista vapautuksista puolustuksen suhteen.

Tässä oma mielipiteeni, Jan-Mikael Järvistä parempina senttereinä pidän :
Blues : Kim Hirschovits
HIFK : Corey Elkins, Teemu Ramstedt
Jyp : Eric Perrin
KalPa : Jukka Voutilainen
Kärpät : Nicolas Deschamps
Lukko : Aaron Gagnon

Hirso: Ei
Elkins on todella hidas, toisaalta sopii ykköseen sen takia koska alemmissa ketjuissa ei pärjäisi nopeudellaan muiden ykkösiä vastaan, eli vastaus on että ei ole parempi. Ramstedt ei ole todellakaan valmis ykkössentteriksi, ei vaan taito tai pelityyli sovi kuvaan.
Perrin on ihan liian vanha, viimeinen kausi liigassa?
Voutilainen loukkaantumisherkkä
Mitä tosta Deschampsista voi sanoa? Joku sen niminen voitti EM- ja MM- kultaa futiksessa...
Gagnon ei todellakaan, ihan liian hyökkäävä. Sopii ketjuun jossa joku muu hoitaa sen sentterin tehtävät aina kun lähdetään alaspäin. Ylhäällähän hän onkin sitten todella vaarallinen mutta ei todellakaan ole täydellistä sentteriä nähnytkään.
 

keigykedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Leijonat
Ja tadaa, näin leivottiin Jan-Mikael Järvisestä liigan paras keskushyökkääjä !

Olen kyllä aikalailla sanaton. Olen aina pitänyt Tapparan kannattajia suht objektiivisina ja värilasit eivät ole olleet sieltä vahvimmasta päästä mutta nyt voi jo olla että lentää kahvit näytölle jos tänne jonkun muun joukkueen kannattaja eksyy lukemaan tätä osiota !
 

HockeyManiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja tadaa, näin leivottiin Jan-Mikael Järvisestä liigan paras keskushyökkääjä !

Olen kyllä aikalailla sanaton. Olen aina pitänyt Tapparan kannattajia suht objektiivisina ja värilasit eivät ole olleet sieltä vahvimmasta päästä mutta nyt voi jo olla että lentää kahvit näytölle jos tänne jonkun muun joukkueen kannattaja eksyy lukemaan tätä osiota !

Onhan tämä kieltämättä aika mielenkiintoista luettavaa :)
 

Sardion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyselisin vain, että eikö (ainakin täällä palstalla) olevien huhujen mukaan Tapparan pitänyt nostaa pelaajabudjettiaan selvästi?
Eikai Kolomatis ja Mäntylä kahdestaan vie niin paljon ylimääräistä, että koko budjetti olisi jo käytetty?
Minulla on kokoajan ollut uskomus, että Tapparalla riittäisi vielä rahat yhteen sentteriin. Ei mihinkään 400k maksaviin ryanlascheihin, mutta johonkin tasonsa jo todistaneeseen Liigan TOP10 sentteristöön mahtuvaan sentteriin pitäisi rahat riittää helpostikin?

Muistan itsekin lukeneeni huhuja jopa 500k nostosta pelaajabudjettiin, mutta mitään virallista vahvistusta tälle ei ole tullut. Kuten edellä todettiin, on tämän kauden jengi varmasti jo nyt selvästi kalliimpi kuin viime vuoden vastaava tähän aikaan. Faktaa kuitenkin on, että Tapola ilmoitti Tapparan hakevan vielä yhtä sentteriä (ja laadukasta sellaista), eikä Greenin odotettua aiemman saapumisen pitäisi vaikuttaa asiaan millään tavalla. Epäilen itsekin tuon sentterin olevan pikemminkin 150k mies kuin 300k mies, vaikka tietysti toivoisinkin sen olevan Jarno Koskiranta tjsp :)
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ja tadaa, näin leivottiin Jan-Mikael Järvisestä liigan paras keskushyökkääjä !

Olen kyllä aikalailla sanaton. Olen aina pitänyt Tapparan kannattajia suht objektiivisina ja värilasit eivät ole olleet sieltä vahvimmasta päästä mutta nyt voi jo olla että lentää kahvit näytölle jos tänne jonkun muun joukkueen kannattaja eksyy lukemaan tätä osiota !

Yksi nimimerkki on näin kirjoittanut, joten ei nyt kannata yleistää sitä kaikkiin Tapparan kannattajiin.
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Olen kyllä aikalailla sanaton. Olen aina pitänyt Tapparan kannattajia suht objektiivisina ja värilasit eivät ole olleet sieltä vahvimmasta päästä mutta nyt voi jo olla että lentää kahvit näytölle jos tänne jonkun muun joukkueen kannattaja eksyy lukemaan tätä osiota !

Niin. Eiköhän totuus ole jossain tuolla oman mielipiteesi ja "Liigan parhaan sentterin" välimaastosssa. Nimittäin jos oikeasti sijoitat nuo kaikki luettelemasi pelaajat Järvisen edelle, niin eiköhän sinulla ole niissä laseissa enemmän korjattavaa.

Järvinen on kyllä siinä mielessä mielenkiintoinen pelaaja, että jos kehitys jatkuu samaan malliin niin kyllähän hänessä on aineksia hyökkäyspään parhaiksi senttereiksi Liigassa. Kokonaisvaltaisessa pelissä on tietenkin jäljessä mm. puoluspelissä pienen kokonsa, ei niinkän voiman/vääntöpelin puutteen takia.
 

susi

Jäsen
Ja tadaa, näin leivottiin Jan-Mikael Järvisestä liigan paras keskushyökkääjä !

Olen kyllä aikalailla sanaton. Olen aina pitänyt Tapparan kannattajia suht objektiivisina ja värilasit eivät ole olleet sieltä vahvimmasta päästä mutta nyt voi jo olla että lentää kahvit näytölle jos tänne jonkun muun joukkueen kannattaja eksyy lukemaan tätä osiota !

Itse olen myös samaa huomannut. Täällä on välillä aivan käsittämätöntä fanaattisuutta omien pelaajien, valmentajien ja Tapparan organisaationa tekemien ratkaisujen suhteen. Se, että osaa nähdä ja tunnistaa oman joukkueensa ongelma-alueita ja tuoda näkemyksiä miten niitä parannettaisiin, ei tarkoita että olet ns. huono fani. Viimeisen kahden kauden jälkeen myös luulisi olevan sekä kaikille faneille että Tapparan toimistolla selvää, että millään muulla kuin mestaruudella ei ole mitään merkitystä.

Totta, nykyisin harvalla joukkueella Liigassa on yhtä selvää ykkösketjua, vaan ainakin kolmen ketjun pitäisi pystyä järkkäämään maalipaikkoja. Hainkin takaa sitä, että nyt moni fani tuntuu odottavan jotain todellista huippuhankintaa tuohon vielä, mihin ei välttämättä ole pakottavaa tarvetta (saati varaa), vaan kova "kolmossentteri" voisi riittää.

Hmm, ymmärtääkseni useimmat, kuten minä, jotka tuon puuttuvan ykkössentterin perään huutelevat, eivät siis tarkoita että pitäisi hommata liigan paras ykkössentteri, vaan lähinnä sentteri joka voi pelata ykkösketjussa. Toki tuolle sentterille vaaditaan tiettyjä laatukriteereitä jonka takia siinä roolissa ei voi pelata kuka tahansa jarkkomalinen. Hauskaa muuten että täällä tuo Kärppien hankkima ”Didier” Deschamps ei pahemmin ole arvostusta saanut osakseen, lähinnä täydeksi arvaksi haukuttu. Eli ts. näillä kriteereillä myös Tapparan hankkima Kolomatis on täysi arpa. Itse olen eri mieltä ja uskon molempien pelaajien olevan erittäin hyviä vahvistuksia joukkueilleen. Btw, ks. pelaajat tulivat AHL:sta samasta joukkueesta. Kolomatis vuoden vanhempi ja 315 peliä AHL:ssä kun Deschampsilla pelejä alla 284. Deschamps alun perin 2. kierroksen varaus, Kolomatis 5. kierroksen.

Kärjistetysti voisi heittää, että onko sellaisesta pelaajasta ykkössentteriksi joka ei osaa puolustaa tai aloittaa?

Eipä ole ja se on Järvisen suurin heikkous. Järvinen peliajat olivat viime vuonna hyvin maltilliset. Ei pelannut alivoimaa ja pääosin pelasi helppoja minuutteja (ei oman pään aloituksia etc). Tuo ketju oli myös katastrofi-osastoa oman pään pelissä. Samoin keväällä, lähinnä yhtä finaalipeliä lukuunottamatta katosi täysin kuvasta. Toki tästä saa kaikki ketjunjäsenet ottaa vastuuta, ei pelkästään Järvinen. Mutta tosiaan pisteitä vain 1/7 finaalipelissä. Siinä on paljon petrattavaa.

Miten nyt jos vastuuta lisätään 5 min per peli? Kärsiikö hyökkäyspeli jos minuutteja tulee enemmän ja toisaalta kykeneekö edes alivoimapeliin? En usko. Järvinen elää ylivoimataidoistaan, on siinä roolissa ehkäpä liigan paras. 5-5 pisteet viime kaudelta samaa luokkaa Ville ”ei mitään käyttöä” Niemisen kanssa. Aloitukset hyvä pointti, viime kaudella Green hoiti pääosin aloitukset tuossa ylivoimassa. Eli tiivistettynä, kyllä Järvisellä on vielä pitkä matka ollakseen kokonaisvaltaisesti sentteri jota voi kutsua ykkössentteriksi. Kaiken tämän jälkeen kyseessä kuitenkin erittäin hyvä pelaaja, erityisesti syöttöomainaisuuksiltaan joka todennäköisesti tekee tänä vuonna uuden piste-ennätyksen (+45 pistettä) ja on Tapparan paras sentteri pisteiden näkökulmasta.

2012-2013 kaudella meillä olikin aikalailla liigan parhaat kaksi sentteriä, Sasha Barkov ja Jarno Koskiranta. Siihen Tapparan organisaationa pitäisi uudelleen pyrkiä. Lisäksi kun mennään vielä taaksepäin historiassa niin Tapparassa on perinteisesti ollut lähes aina erittäin hyviä, jopa liigan parhaita senttereitä: Lehterä, Kontiola, Barkov Sr, Ojanen, Pirnes, Krykov etc nyt mainitakseni viimeisen about 15 vuoden ajalta.
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Hauskaa muuten että täällä tuo Kärppien hankkima ”Didier” Deschamps ei pahemmin ole arvostusta saanut osakseen, lähinnä täydeksi arvaksi haukuttu. Eli ts. näillä kriteereillä myös Tapparan hankkima Kolomatis on täysi arpa. Itse olen eri mieltä ja uskon molempien pelaajien olevan erittäin hyviä vahvistuksia joukkueilleen.

Philip McRae sanoo hei!

Ehkäpä tässä on vielä hyvässä muistissa kyseinen pelaaja. Faktahan on se, että molemmilla (McRae ja Didier) on tietyllä tapaa täysin verrattava historia saman iän ja 2.kierroksen varauksen suhteen, samoin kuin pistetehtailu AHL:ssä.

Kyllä kaikki myös uskoi McRaen olevan hyvä ja puuttuva palanen Koskirannan korvaajaksi. Kuinkas sitten kävikään. Eiköhän sitä olisi ennemmin luullut McRaen olevan se vahvistus eikä Bailen. Jos pelaajien uraan ja historiaan peilaa.

Kolomatiskin on arpa, tottakai. Ei kuitenkaan vaikuttane ratkaisevasti Tapparan iskukykyyn vaikka ei ihan nappihankinta olisikaan.
 

susi

Jäsen
Philip McRae sanoo hei!

Ehkäpä tässä on vielä hyvässä muistissa kyseinen pelaaja. Faktahan on se, että molemmilla (McRae ja Didier) on tietyllä tapaa täysin verrattava historia saman iän ja 2.kierroksen varauksen suhteen, samoin kuin pistetehtailu AHL:ssä.

Kun yksi AHL-haku epäonnistuu niin toista ei voi tehdä? Parempi edes AHL-arpa hankinta kuin ei hankintaa ollenkaan. McRaen suhteen varmaan monella, kuten minullakin, oli epärealistiset odotukset. Pelaajan nimi ja esim. Kekäläisen tausta McRaen takana toivat liikaa odotuksia. Itseasiassahan McRae tuli Suomeen loukkaantumisväritteisin kauden jälkeen, pelaten vain 45 peliä. AHL-pelejä yli 100 vähemmän kuin Deschampsilla. Lisäksi pelaajatyyppinä Deschamps lienee enemmän hyökkäysorienteisempi, junnusarjassa 1.15 pistettä per peli vs McRaen 0.7. Toki eri junnuliigoista myös kyse. Toisaalta odotin myös Pasi Puistolalta viime kaudella ykköspakkimaista suorittamista mutta sekin meni täysin penkin alle vaikkei ollut edes AHL-arvasta kyse.

Kolomatiskin on arpa, tottakai. Ei kuitenkaan vaikuttane ratkaisevasti Tapparan iskukykyyn vaikka ei ihan nappihankinta olisikaan.

Näillä teidän kriteereillä tosiaan Kolomatis on täysi arpa. Aivan oikein sinulta + teiltä muiltakin sitten kohdistaa nuo arpa-kriteerit myös Tapparan pelaajiin eikä vain muiden liigaseurojen.

Sanotaan että jos Kolomatis ei ole nappihankinta niin kyllähän se aika iskun Tapparalle asettaa. Kun ottaa huomioon minkä kaltaisen erikoisosaajan Tappara Bailenissa menetti niin jos Kolomatis floppaa niin aika fanaatikko saa olla jos uskoo Aalto+Puistola taisteluparin nousemiseen takaisin liigan aivan ykkösosaston pelaajien joukkoon.
 

Kaivanto

Jäsen
Järvisen kehitys on lyönyt ällikällä kaikki allekirjoittanut mukaan lukien ja pelaajan nykytaso riittää ykkösketjuun.

Tapparan nykytaso keskeltä on sellainen, että Järvinen pelaa keskellä, mutta tiedä sitten, onko tuo hänelle optimaalisin paikka, vai siirtyykö joskus vielä laitaan. Kevään kokemukset pygmiketjusta eivät olleet rohkaisevia. Pieni taitopelaaja sentterinä on aika kasaria.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos Järvinen teki koko ketjun viime kaudella, niin miksi kaksi muuta pelasivat MM-kisoissa, joihin JMJ:llä ei olisi ollut mitään asiaa? Siis onhan kaveri aivan maaginen syöttäjä, mutta muuten on vielä matkaa esim. Ramstedtin tasolle, joka pelintekijänä on kuitenkin yhtä hyvä ellei parempi.
 
Viimeksi muokattu:

Mäntylä #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers,
Jos Järvinen teki koko ketjun viime kaudella, niin miksi kaksi muuta pelasivat MM-kisoissa, joihin JMJ:llä ei olisi ollut mitään asiaa? Siis onhan kaveri aivan maaginen syöttäjä, mutta muuten on vielä matkaa esim. Ramstedtin tasolle, joka pelintekijänä on kuitenkin yhtä hyvä ellei parempi.

Muuten en tähän juupas-eipäs väittelyyn lähde mukaan mutta mielestäni juurikin Ramsted saattaa olla jopa parempi pelintekijä mutta kokonaisuudessa häviää Järviselle.
 

Keyman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal FC
Muuten on vielä matkaa esim. Ramstedtin tasolle, joka pelintekijänä on kuitenkin yhtä hyvä ellei parempi.

No jo on erikoisia mielipiteitä. En vaihtaisi ikinä Balle Ramstedtia Järviseen.

Tappara tarvitsee kolme hyvää ja yhden kohtalaisen sentterin menestyäkseen. Green ja Järvinen riittävät aluksi kahteen kovaa tulosta tekevään ketjuun ja se kolmas hyvä sentteri voidaan naarata vaikka vasta tammikuussa Voutilaisen tapaan. Mikä ihmeen kiire tässä nyt on?

Enemmän minä olisin huolissani Tapparan puolustajien jalkanopeuden riittävyydestä kuin siitä, onko Järvinen riittävän hyvä kärkisentteriksi.
 

Sardion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Se on loppujen lopuksi ihan puhdas mielipideasia, kuka on ketä parempi tai huonompi.

Itsekin olen hieman huolissani Tapparan pakiston liikkuvuudesta, joka korostuu entisestään sääntöuudistusten myötä. Tapparalla on kirkkaasti Liigan iäkkäin puolustus, ja esimerkiksi Aallolla sekä Puistolalla oli viime kaudella suuria vaikeuksia omassa päässä. (Onneksi pahin koomailija Larsson sentään lähti.)

Aalto on itse asiassa aina ollut sanotaanko nyt "kevyt" puolustussuuntaan, sillä vahvuudet ovat olleet nimenomaan kiekollisena ja lämäristä on aina palkkakuittiin maksettu satatonnia extraa. En tiedä, onko ikä alkanut painaa vai mikä, mutta viime kaudella Aalto pelasi hyökkäyssuuntaankin niin luokattomasti, ettei ylivoima-aikaa enää loppukaudella herunut ja tehopisteet putosivat puoleen aiempiin kausiin verrattuna. Kuka edes muistaa, milloin se kuuluisa lämäri olisi viimeksi puhunut? Joskus viime syksynä kenties? Kaiken lisäksi epäilen, että ura on nyt pysyvästi laskusuunnassa.

Puistolalta odotan ja toivon selvää parannusta viime kauteen. Mitään kiekollista virtusioteettia on häneltä turha odottaa, mutta allround-pakkina hänellä on potentiaalia olla Liigan kärkeä. Myös Saravo ja Kankaanperä ovat jälleen vuoden vanhempia. Saravo pelasi hienon syyskauden viime vuonna, mutta meno hiipui loppukautta kohti ja jalalla tulee varmasti entistä enemmän kiire tällä kaudella. Myös Kankaanperän peli näytti edelliskautta vaisummalta, joskin Ässät-hopeakausi oli häneltä suorastaan "liian" hyvä.

Plussapuolena tällä pakistolla on tietysti kokemus sekä korkea perussuoritustaso, joka ei ailahtele suuresti illasta toiseen (kuten nuoremmilla pelaajilla). Mäntylä tuo puolustukseen sitä johtajuutta mikä viime kaudella kenties puuttui ja hänen merkityksensä henkisellä puolella on äärimmäisen suuri. Edellä esillä ollut Kolomatis on toki jollain tapaa "arpa", mutta pidän hänen onnistumistaan huomattavasti todennäköisempänä kuin epäonnistumista. Hän on aiemmin toiminut joukkueensa kapteenina eli henkisten ominaisuuksien pitäisi olla kunnossa ja asenteesta onnistuminen tuskin jää kiinni. Lisäksi suorittaminen on ollut pisteiden valossa tasaista kaudesta toiseen, joten miksei se olisi sitä myös tällä kaudella.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olisi kyllä hienoa nähdä Kisapuistossa Patrik Laine näyttämässä keskisormea Jukka ''poltan sun talosi'' Rautakorvelle. Onko mitään mutua miten Jukka mahtaisi tilanteen ottaa...
 

YksinLäpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuinkahan seura aikoo pelaajansa mahalaskun suoritusta arvioida? Patrik "Ei se ensimmäistä kertaa loisku" Laine voisi varmaan hieman laskeutua alas ja miettiä, että mikä ja mitä on pelaajan rooli ja käyttäytymistyyli silloin kun edustaa Isänmaataan Suomea. Iso koko ei automaattisesti tarkoita isoja aivoja, ja itsevaltiaan asemaa. Repomies sanoisi, että "Kivasti ottaa hän, jo aika nuorena tosin, raskasta mainetta hartioilleen". Olen myös nähnyt ihan hyvin, asiallisesti, käytäytyviä nuoria jääkiekkoilijoita.
 

lego

Jäsen
Mielestäni seuran ei tule rangaista sen enempää maajoukkueessa tapahtuneesta hölmöilystä. Toki tuo tapaus tullaan varmasti Tapparan valmennuksen ja pelaajan välillä käsittelemään korostaen, että seurajoukkueessa perseilyyn ei ole yhtään varaa, mutta tämän jälkeen keskitytään taas harjoitteluun ja annetaan pelaajalle yhtäläinen kohtelu muiden kanssa.

Ja todetaanpa vielä ohi mennen, että olen melko varma ettei ongelmia Tapparan joukkueessa tule ensi kaudella syntymään. Yleensä tuollaiset keskenkasvuiset, joskin lupaavat, junioripelaajat tullaan tiputtamaan kokeneempien toimesta aika haipakkaan maan tasolle.
 

Hantta#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Laineen tapaus ikävä tilanne kaikkien osapuolien kannalta, hänen itsensä, maajoukkueen, seurajoukkueen ja myös perheensä kannalta.
Mutta on selvää että tuollaisen episodin jälkeen voi olla melko vaikeata löytyä luottoa purkauksen kohteeksi joutuneelta valmentajalta vaikka kuinka he keskustelisivat asiasta. Mielestäni kyseisen junnun ei pitäisi saada mitään erivapauksia vaikka kuinka olisi hyperlahjakas kaveri kyseessä. Kaveri on jo tuohon ikään mennessä lentänyt maajoukkuetouhuista kaksi kertaa ulos ja jos hän vielä saa jatkaa tuota touhua niin jokainen voi olla varma että hänestä ei liiga pelaajaa kummallisempaa tule, jos sitäkään. Kaverilla joku tavara nousee liian helposti päähän ja kukaan ei näytä olevan kiskomassa häntä alaspäin maanpinnalle. Kyseinen peluri on parin vuoden päästä varmaan melkoinen persoona Tampereen yöelämässä jos tuolla linjalla jatkaa.
Maajoukkue ovet kiinni vähintään pariksi vuodeksi ja oma joukkueensa vanhempien kera opettaa pojalle käytöstavat ja miten tehdään nöyrästi töitä jotta huipulle vielä pääsisi. Kyllähän tuo tieto NHL joukkueisiin on mennyt ja tulee aikanaan varmasti vaikuttamaan jos ja kun kaveria varataan sinne. Vaikean luonteen vuoksi joukkueita jotka hänet haluaisivat on varmasti vähemmän, varsinkin jollei tahti muutu.
Olisiko ollut IS tai IL:ssä kun tapauksesta uutisoitiin niin siellä keskusteluosiossa joku pitkään Tampereen junnutouhuissa mukana ollut ei todellakaan yllättynyt kenestä oli kyse. Eli kaverilla on näköjään jo tuon ikäisenä noin negatiivinen maine huippulahjakkuudesta huolimatta, ei todellakaan hyvä.
Pitäisikö hänet pistää armeijaan jo nyt ja siellä kasvaisi mieheksi pari kolme vuotta. Toisaalta armeija tällä hetkellä taitaa olla melkoinen lepokoti paikka.
 

Don Ernesto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minusta tuntuu että Laineelle parasta olisi että hän pysyisi liigan mukana mahd. paljon. En tosin tunne tapausta ollenkaan mutta näyttäis siltä että hän tuskastuu pelillisesti ikäistensä seurassa ja uskoisinkin ettei hän uskaltaisi liigapelaajien seurassa paljon kukkoilla mutta yht.kaikki toivotaan että kaveri saa apua eikä häntä hylätä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös