Tappara - Jokerit 9.1.2004 Hakametsä

  • 6 413
  • 72

tsei_tsei

Jäsen
Viestin lähetti bozik
Toinen juttu, miten modeihin saa yhteyden, kysyy epätietoinen juristi, bozik? Kyse on siis lähinnä oikeudesta lainata kuva-materiaalia?

Kuvien alla näyttäisi ainakin olevan kuvaajan sähköpostiosoite. Sieltä kannattaa varmaan kysellä. Moderaattoreiden sähköpostiosoite löytyy yhteistiedot-linkistä, eli moderaattorit@jatkoaika.com. Moderaattoreille ei kyllä kuva-asiat kuulu.
 

Zamuner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
konmetti tanpreelta

Okei, peli päättyi 2-mynä ja pulinat pois. Oikeesti ei jaksa juurikaan enää 'peliä' konmentoida; numerot kertovat melkein kaikein.

Tanpereen plussaksi laskettakoon viesraspelipaikkakunnaksi aivain tod. ihastuttavat Tapi&ipa synpaattiset tyttäret, joiden kanssa ei tietystikään olla muusta puhuttu kuin 'kiakosta'. Joku ipa on kuulemma kova jengi, kun joku irokeesi pelailee siellä. Tarina ei kerro taaskaan, kenestä tässä (palindromina: ässät) on kymysys. Joku raipe kuulemma hakkaa, nakkaa, tappaa ja lakkaa; ihmemiäs??

Haenko turvapaikkaa tanpereelta vai tuonko bozikille kirveen rintoineen tsadiin?
 

holvius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,Red Wings
Eikös Niemi pelaillut vielä a-junnuissa Tapparassa, tuskinpa ne oikeudet c-junnuihin saakka ulottuvat ? Toiseksi eikös niiden pelaajaoikeuksien pitäisi olla jo menneen talveen lumia, joku kasvattajakorvaus on niiden tilalla. Tokkapa siinä aivan samoista summista puhutaan kuin laittomissa pelaajaoikeuksissa.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: konmetti tanpreelta

Viestin lähetti Zamuner
Haenko turvapaikkaa tanpereelta vai tuonko bozikille kirveen rintoineen tsadiin?
Toivottavasti sullakin on kankkunen. Mulla ainakin on. Otteluketjuun liittyen, kukaan ei ole vielä arvioinut Tapparan siideriliidereitä. Olennaisin arvio puuttuu, sanoisin. Millaisia he ovat ?
 

krobbe

Jäsen
Se joka astui ensimmäisenä jäälle ei ollut ainakaan mun makuuni. Iso paksu pötikkä ja karvoja naamassa.

Ne loputhan on vähän sellaisia turhan nuoria kukkakeppejä. Se oikea naistyyppi näytti puuttuvan tyystin.
 

Lust4life

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuossa edellä jo Sami "Heluna" Heleniusta ruoskittiinkin, mutta jatkanpa vielä vähän.

Itseäni lämmitti suuresti tilanne jossa Heluna syöksyi omaan tapaansa "taklaamaan" nyrkit ojennettuina Nurmen Teemua. Nurmi näki (tai kuuli huohotuksesta) Jokerikapteenin lähestymisen, väisti nyrkit ja rusautti olkapäällä vastapalloon. Leuankärkeen tärähti ja loppuvaihto menikin Helunalla omaa nimeä muistellessa. Kivaa.

Niin, ja onnistuihan Saminaattori panemaan vielä paremmaksi kuin eräs Jere "Chicken-wimp" Karalahti. Löysi Tapparan pienimmän miehen rähisemisen kohteeksi, Kana-Jere sai kiinni vain toiseksi pienimmän. Pisteet Samille.

Olisi ollut helvetin mukava kuulla mitä Koskenkorva tilanteessa Helunalle jutteli, tekstiä tuntui tulevan. Niska takakenossa.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
bozik:

"Edit. Mä luin tästä alta rangerin viestin, lieneekö kukaan edes asettanut Peten kykyjä kyseenalaiseksi ? Mä voin kokeuksesta kertoa, että kyllä se osaa ratkaista. Ei polta kiekko, ei edes siinä 7 finaalissa. T; nimim. kokemusta on."


Kenties mieleeni ovat sattuman kautta jääneet juuri ne kaikkein kriittisimmät viestit, mutta olen ymmärtänyt, että Tappara-leirissä Varis on saanut arvostelua osakseen aika suoraviivaisesti sen mukaan, kuinka paljon hän kerää pisteitä. 37:ssä ottelussa tehot 8+9=17 eivät pelkkinä lukuina ole pistepörssin kaksinkertaiselle voittajalle mitään kaksisia.

Käsitykseni on silti selvä, ja yhdyn täysin näkemykseesi miehen potentiaalista ja kylmäverisyydestä. Tapparan selvästi kiekollisin laituri, joka on liigatasolla sekä runkosarjassa että pudotuspeleissä kokenut ja voittanut kaiken. Erittäin vaarallinen yhdistelmä.


Unohtui mainita:

Enpä tiedä, oliko eilinen Jokerilauma paras mahdollinen mittari. Etenkin kaksinkamppailuissa oli kuitenkin taas havaittavissa sitä vanhaa tuttua, pelottavan kovaa ja panssarivaunumaisesti jyräävää Tapparaa, jossa isot äijät vääntävät jokaisen irtokiekon itselleen Lehdon torjuessa enemmän tai vähemmän kaiken mahdollisen. Kevään merkkejä on jo ilmassa.



Ranger
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Jäi kuumeen takia hyvä peli näkemättä, prkl. Tämä oli ainakin henkisesti iso juttu voittaa Jokerit. Kuivakausi on ainakin tältä erää nyt ohitse ja voi taas luottavammin katsoa eteenpäin. On todella hieno kuulla Koskenkorvan hyvistä ottaista. Itse olin jo valmis viime kauden päätteeksi hyllyttämään miehen, nyt täytyy vetää sanat takaisin, mies pelaa hyvää kautta. Myös Lehdolta loistava suoritus pitää nollat, myös Ojasen väläytykset lämmittää.

Tuossa aikaisemmin väläyteltiin nyrkkisääntöä mestaruuden "haisemisesta" vuodenvaihteessa. Itse en ole valmis uskomaan tähän, varsinkin kun muistelee viime kevättä. Tapparan mestaruuden haisemin loppui oikeastaan kevään-2002 finaaleihin, mutta alkoi taas kevään-2003 playoffien alkaessa. Vuoden vaihteessa haisi ihan joku muu kuin mestaruus. Jos en väärin muista, niin Tappara oli joulutauolla 6 tai 7.

Variksesta sen verran, että mieshän on ostettu ratkaisemaan ja ennenkaikkea tekemään pisteitä. Tässä mies ei ole onnistunut. Minä olin Varista(kin) heivaamassa joukkueesta ulos ja olisin ollut varsin tyytyväinen esim. vaihtokauppaan Topon kanssa. Toivottavasti Varis(kin) osoittaa minun tietämättömyyteni ja ratkaisee silloin kun on ratkaisujen aika.
 

Keyman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal FC
Viestin lähetti ranger
Etenkin kaksinkamppailuissa oli kuitenkin taas havaittavissa sitä vanhaa tuttua, pelottavan kovaa ja panssarivaunumaisesti jyräävää Tapparaa, jossa isot äijät vääntävät jokaisen irtokiekon itselleen Lehdon torjuessa enemmän tai vähemmän kaiken mahdollisen. Kevään merkkejä on jo ilmassa.

Kyllähän se lämmittää, kun Ilves-miehet antaa "kehuja" Tapparalle, mutta pikkuisen laittaisin vielä jarruja.

Edelleen (kuten lähes kaikissa otteluissa) vastustaja sai selvästi Tapparaa enemmän ylivoimahyökkäyksiä. Tappara rakentaa ja kääntää peliä aivan liian hitaasti ja vastassa on yleensä viiden miehen muuri. Tuon muurin ohittaminen pudotuspeleissä, kun jokainen äijä vastustajaltakin antaa kaikkensa, on käytännössä mahdoton tehtävä.

Toinen asia on liigan säälittävin ylivoimapeli. Sen kuntoon saaminen on kaiken avain, jos ratkaisupeleissä meinataan pärjätä. Onneksi sentään vastapainona Tapparalla on liigan paras alivoima ja loistava, voittava maalivahti.

Ja muistetaan nyt kuitenkin vielä se, että materiaali on melko selvästi heikompi kuin viime kaudella. Materiaali on leveä (vai millä muulla joukkueella on laittaa nelosen sentteriksi Barkovin kaltainen kehäkettu), mutta terävä kärki puuttuu. Kuka siis ratkaisee pudotuspeleissä, kun Pirnes ja Tarvainen puuttuvat. Tässä kaikki kortit ovat oikeastaan viime aikoina paljon paskaa niskaansa saaneen Variksen käsissä. Öhmanista voi toki olla iloa.

Puolustuskin tekee ihan älyttömän määrän virheitä joka pelissä verrattuna Rautakorven rakentamaan idioottivarmaan purkupeliin.

Mutta toki on myönnettävä, että parempaan päin ollaan menossa ainakin nyt tämän yhden pelin perusteella.

Nyt täytyy sitten odotella, lähteekö Leinonen vielä vahvistamaan joukkuetta vai mennäänkö näillä. Parilla onnistuneella hankinnalla kaikki voisi ehkä olla mahdollista pienten erojen liigassa.
 

axe

Jäsen
Tapparalla on takataskussaan vielä yksi katsomaton kortti tälle kaudelle. Janne Ojanen pelasi heikon alkukauden ja juuri kun 600 pisteen taakka karistui ja pelikin alkoi sujua, iski käsivamma. Sen jälkeen Janne on ollut taas huono.

Asian voi tietysti nähdä niinkin, että vanha mies on meneen talven heiniä jo, mutta optimisti jaksaa uskoa, että Janne pääsee vielä kuntoon. Olihan se viime kauden runkosarjakin korkeintaan keskinkertainen mutta playoffeissa miehen arvo sitten taas näkyi.

Juuri tällä hetkellä Ojanen taitaa olla Tapparan viidenneksi paras sentteri, edellään siis myös tällä hetkellä viltin varjosta nauttiva Petri Kontiola. Tietysti Janne vieläkin väläyttelee, koska se varsinainen taito ja peliäly eivät mihinkään katoa, mutta juuri tällä hetkellä vauhti ei millään riitä tasapainoiseen ja ennen kaikkea tasaiseen esitykseen pelin sisällä. Väittäisin jopa, että paljon shittiä saava Variskin kärsii enemmän Ojasen vaisuudesta kuin mistään muusta.

Ojasen ehtimättömyys on yksi iso osasyy ylivoimankin takelteluun. Vielä toissa kaudella Ojanen teki sen itse, toi kiekon alueelle parin kolmenkin vastustajan välistä, ravisti viimeisen irti niskastaan, pyörähti ympäri ja kas, ylivoimakuvio oli rauhoitettu. Nyt Ojanen ei pysty siihen, kun jalat eivät riitä. Jannella on koko ajan liian kiire. Silmä näkee ja pää tietää, mutta kroppa ei ehdi toteuttamaan. Vapauttavia ja vastustajan neliötä rikkovia syöttöjä ei juurikaan tule.

Helminenhän oli silloin autokolarinsa jälkeisellä kaudella aika lailla samanlainen. Varsinkin kovaa tempoa pitäviä joukkueita vastaan Raipe ei enää vain ehtinyt. Mut kas, pari hyvää kesää alle ja Raipe ehtii taas, ikä ei paina. Siksi voisi kuvitella, ettei Jannenkaan aika vielä ole ohi. Töitä vaan tarvii tehdä. Toivottavasti jalkoihin löytyisi edes vähän irtonaisuutta vielä tällekin kaudelle.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti TBK
Tuossa aikaisemmin väläyteltiin nyrkkisääntöä mestaruuden "haisemisesta" vuodenvaihteessa. Itse en ole valmis uskomaan tähän, varsinkin kun muistelee viime kevättä. Tapparan mestaruuden haisemin loppui oikeastaan kevään-2002 finaaleihin, mutta alkoi taas kevään-2003 playoffien alkaessa. Vuoden vaihteessa haisi ihan joku muu kuin mestaruus. Jos en väärin muista, niin Tappara oli joulutauolla 6 tai 7.

Variksesta sen verran, että mieshän on ostettu ratkaisemaan ja ennenkaikkea tekemään pisteitä. Tässä mies ei ole onnistunut. Minä olin Varista(kin) heivaamassa joukkueesta ulos ja olisin ollut varsin tyytyväinen esim. vaihtokauppaan Topon kanssa. Toivottavasti Varis(kin) osoittaa minun tietämättömyyteni ja ratkaisee silloin kun on ratkaisujen aika.
TBK, kyllä se Tapparan mestaruus haisi jo syksyllä. Unohda ne runkosarjan sijoitukset, ei niillä ennenkään ole mestaruutta ratkottu. Nyt haisee Turku ja Oulu ja se mua v...taa.

Variksen osalta jos on ongelmia, Ilmalassa on tilaa. Kattokaa tulevan pleijarin eka matsi ja jatkoaika. Joku kädetön Tapparan pakki heittää kiekon vastustajan siniviivan tuntumaan. Pete ottaa namun ja tekee sen mitä hyökkääjältä odotetaan. Ihan pieni yhden mailakäden tuuletus loppuun ja Pete on tehnyt sen taas. Jos ei mahdu kokoonpanoon, lähettäkää Ilmalaan.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti TBK
Tuossa aikaisemmin väläyteltiin nyrkkisääntöä mestaruuden "haisemisesta" vuodenvaihteessa. Itse en ole valmis uskomaan tähän, varsinkin kun muistelee viime kevättä. Tapparan mestaruuden haisemin loppui oikeastaan kevään-2002 finaaleihin, mutta alkoi taas kevään-2003 playoffien alkaessa. Vuoden vaihteessa haisi ihan joku muu kuin mestaruus. Jos en väärin muista, niin Tappara oli joulutauolla 6 tai 7.

Variksesta sen verran, että mieshän on ostettu ratkaisemaan ja ennenkaikkea tekemään pisteitä. Tässä mies ei ole onnistunut. Minä olin Varista(kin) heivaamassa joukkueesta ulos ja olisin ollut varsin tyytyväinen esim. vaihtokauppaan Topon kanssa. Toivottavasti Varis(kin) osoittaa minun tietämättömyyteni ja ratkaisee silloin kun on ratkaisujen aika.

En muista millä sijalla Tappara oli viime kaudella joulutauon päättyessä, mutta jossain vaiheessa sen jälkeen käväisi jopa pudotuspeliviivan alapuolelle! Ja tämä oli myös ymmärtääkseni ensimmäinen kerta liigassa, kun tuleva mestarijoukkue on vielä joulutauon jälkeenkin ollut pudotuspeliviivan alapuolella.

En minäkään silloin osannut mestaruutta haistella, mutte jotenkin tuntui että peli on parempaa kuin tulokset - välillä saatettiin jopa dominoida otteluita, jotka sitten kuitenkin hävittiin. Tällä kaudella tilanne on liian usein ollut päinvastainen: ollaan oltu selvästi ottavana osapuolena pelillisesti, mutta Lehto on torjunut Tapparalle pisteitä enemmän kuin kenttäpelin puolesta olisi kuulunut.

Kyllä Petri Varis on ollut pettymys realistisiinkin odotuksiin suhteutettuna - ainakin tällä hetkellä vielä näyttää siltä. En kuitenkaan pidä häntä totaalisena floppina enkä kannata hänen kauppaamistaan. Vähintäänkin toivon (joskaan en ihan joka pelin jälkeen jaksa uskoa), että hän löytäisi vanhan vireensä kovien koitoksien alkaessa. On totta että hän on Tapparan pehmeäkätisin laitahyökkääjä, mutta välillä tuntuu että pehmeys ulottuu myös muualle kuin käsiin...

Joka tapauksessa vertailun vuoksi Variksen saldo on 8+9=17 -7, kun esim. perinteisen pistenikkari-Mäkisen 5+10=15 +12, ja siihen kun vielä lisätään, että Varis pelaa säännöllisesti ylivoimaa ja Mäkinen ei - ja Mäkinen on myös kärsinyt muutamasta vilttikomennuksesta - niin ei voi muuta kuin ihmetellä. Toivottavasti Axen epäilyt siitä, että Varis omalta osaltaa kärsii Jannen puolikuntoisuudesta, pitää paikkansa, ja että molemmat vielä vertyvät kevättä kohti täyteen loistoonsa!
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti bozik
TBK, kyllä se Tapparan mestaruus haisi jo syksyllä. Unohda ne runkosarjan sijoitukset, ei niillä ennenkään ole mestaruutta ratkottu. Nyt haisee Turku ja Oulu ja se mua v...taa.
Ehkä se haisi syksyllä ennen sarjan alkua. Tappara luettiin yhdeksi ennakkosuosikiksi, mutta hyvin äkkiä ruvettiin puhumaan "eväiden loppumisesta" Ja "junan menemisestä". Joka tapauksessa "mestaruuden pitää haista vuodenvaihteessa" ei tässä tapauksessa pitänyt paikkaansa, sillä Tappara rämpi juuri vuodenvaihteessa. Muistaakseni olen joskus maininnut, että en uskonut mestaruuteen vielä helmikuun alussa.

Toivon todellakin, että se mitä sanoit Variksesta tulee pitämään paikkaansa. Tähän asti Varis ei ole vakuuttanut, mutta todellakin toivon, että mies nousisi edes varjoksi itsestään. Näyttöpaikkoja on mies kyllä saanut.

Vaughan on siinä oikeassa, että viime kauden Tapparan peli oli paremmin uomissaan ja oikeastaan kaikki oli silloin vain pienestä palasesta kiinni, mikä onneksi loksahti paikoilleen oikeaan aikaan. Nykyinen ei vakuuta pelillisesti yhtä paljon. Viime kautinen joukkue sai pisteensä kenttäpelin ansiosta, maalivahtipeli toimi vasta playoffeissa. Nyt kenttäpeli takkuaa ja maalivahtipeli toimii. Vaikka maalivahtipeli on ratkaisevan tärkeää, niin silti mestaruuteen en usko sen pelkästään riittävän. Kentällä pitää ruveta tapahtumaan todella paljon enemmän, jotta mitalleista voi uneksia. Jo yhden pelaajan roihahtaminen todellisiin liekkeihin pisteiden valossa, auttaisi varmasti muuta joukkuetta parempiin suorituksiin ja sitä kautta parempiin mahdollisuuksiin nousta varteenotettavaksi mestari ehdokkaaksi. Sitä Tappara ei ainakaan tällä hetkellä ole.
 

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
Viestin lähetti HN
Salmela siirtyi junnuna Ilveksestä Tapparaan. Muistaakseni tämä tapahtui C-junnuna. Siksi kyselin.

Ahaa, no sitten. Tämä oli itselleni uusi asia.

Jääkiekkokirjojen mukaan Salmela pelasi vielä kaudella 99-00 Tapparan C:ssä. Kauden 98-99 tilastoista (B tai C) häntä ei löydy kummastakaan joukkueesta. Kauden 97-98 Tapparan C:ssä hän ei ole, kun taas Ilveksen kokoonpanosta ei ole kirjassa mainintaa.

Ja mitä korvauksiin tulee, niin voisin lähes varmuudella sanoa, ettei sellaisia ole ollut eikä tule. (Liiga-)Tappara Ry:n ja (Liiga-)Ilves Ry:n välillä siirtyy joka kausi pelaajia ilman siirtokorvausta, enkä usko Salmelan olleen aikanaan jonkinlainen poikkeus.
 

Kaivanto

Jäsen
Viestin lähetti bozik
Mä luin tästä alta rangerin viestin, lieneekö kukaan edes asettanut Peten kykyjä kyseenalaiseksi ? Mä voin kokeuksesta kertoa, että kyllä se osaa ratkaista. Ei polta kiekko, ei edes siinä 7 finaalissa. T; nimim. kokemusta on.

Kyllä asia minusta on pitkälti juuri siten, kuin ranger myöhemmässä viestissään totesi, eli että Varista on haukuttu pitkin kautta pelkän pistesaldon perusteella. Syksyllä oli useampiakin pelejä, joissa Varis järjesteli 3-4-5 selkeää maalipaikkaa pelkästään omaa erinomaisuuttaan, mutta koska kukaan ei niistä tehnyt maalia, tappara.fissä kärsimättömien ihmisheimo riekkui superflopista ja sysipaskasta surffailijasta. Mies olisi heivattu yli laidan jo moneen kertaan, jos kärkkäimpien arvostelijoiden suhteellisen laajaa joukkoa olisi kuunneltu. Mutta tällaistahan tämä netissä tuppaa olemaan.

Vaisusta puolustamisesta Varista voi tietysti haukkua, mutta siinä on kyse enemmänkin pelaajan ominaisuudesta, joka tuskin tulee kenellekään yllätyksenä. Heikkoudesta on toki kyse, mutta toive on, että avut hyökkäyspäässä kompensoivat sen.

Enemmän maaleja olisin Vaakulta itsekin odottanut, mutta ihan kohtalaisesti ajoittain selkävaivainen siipirikko on muun joukkueen vauhdissa pysynyt Tapparan harvinaislaatuisen tasaisessa kultakypäräkisassa. Ja keväällä veri todella punnitaan, jolloin Variksen kokemus nousee arvoon arvattavaan. Ainakin meikäläiselle tarttui viime kaudesta sen verran oppia puseroon, että kärsivällisyys riittää kevättä odotellessa mainiosti.

Itse pelistä. Tapparan hyvyys näytti kyllä minun silmääni enemmänkin Jokerien huonoudelta. Helsinkiläisjoukkio oli melkoinen pettymys. Varsinkin hyökkäyspeli oli täysin mielikuvituksetonta, peli yleiskuvaltaan halutonta. Mutta eiköhän Jortsu rääy joukkueensa taas raiteilleen. Alkukaudella Tappara oli omassa päässään aika-ajoin kokonaisvaltaisessa kaaoksessa, nykyisin sekoilu rajoittuu yksittäistilanteisiin. Kehitystä. Toivon ja varovasti uskon, että puolustusalueen kiekollista peliä muokataan kevättä kohti riskittömämmäksi, tehokkaammaksi ja tylsemmäksi. Nyt neppaillaan aivan liikaa.

Että jaksaa ihmetyttää, kyllästyttää ja ärsyttää ylivoiman Gusarov - Kangasniemi -pari. Goncharin lähdettyä Ruotsiin ja valmentajan vaihduttua kuvittelin, ettei yv:llä tarvitsisi enää katsella tällaisia pökkelöitä, mutta mitä vielä.
 

NK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti bozik
Unohda ne runkosarjan sijoitukset, ei niillä ennenkään ole mestaruutta ratkottu.

Paitsi että SM-liigassa mestari on aina aikaisemmin sijoittunut runkosarjassa neljän parhaan joukkoon. Koskaan aikaisemmin mestaruutta ei ole voittanut joukkue joka on sijoittunut runkosarjassa vasta viidenneksi (kuten Tappara viime kaudella) tai huonommin.

Eihän ne runkosarjan sijoitukset tosiaan mestaruutta ratkaise mutta runkosarja on niin pitkä, että sen aikana yleensä joukosta erottuu kärkipäähän ne suurimmat mestarisuosikit. Lähes aina se mestari löytyykin näiden kärkijoukkueiden joukosta. Viime kausi oli poikkeus.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti NK
Eihän ne runkosarjan sijoitukset tosiaan mestaruutta ratkaise mutta runkosarja on niin pitkä, että sen aikana yleensä joukosta erottuu kärkipäähän ne suurimmat mestarisuosikit. Lähes aina se mestari löytyykin näiden kärkijoukkueiden joukosta. Viime kausi oli poikkeus.
Aamen. Sehän tässä eniten ottaakin pattiin, että mestaruus todennäköisesti menee akselille Turku-Oulu. Tapellaan kuitenkin vastaan.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Muistaakseni Salmela lensi Tapparasta pihalle jonkin syyn takia. Oli ainakin valmentajan kans ilmeisesti erimielisyyksiä. Sit jossain vaiheessa se meni Ilvekseen. Tapparan valmentaja vaihtu ja jätkät soitteli Anssille, joka vaihto taas Tapparaan.
Näin muistasin homman menneen
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti TBK
Viime kautinen joukkue sai pisteensä kenttäpelin ansiosta, maalivahtipeli toimi vasta playoffeissa.

Kyllä Kuivalainen runkosarjassa torjui aika monta tärkeää voittoa jota ei kannata väheksyä. Pleijarit sitten eri juttu jossa Lehto nousi sankariksi.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti TM
Kyllä Kuivalainen runkosarjassa torjui aika monta tärkeää voittoa jota ei kannata väheksyä. Pleijarit sitten eri juttu jossa Lehto nousi sankariksi.
En minä suinkaan väheksy Kuivalaisen suorituksia. Minusta Tapparan peli on vaan nojannut enemmän maalivahdin onnistumisiin kuin vuosi sitten. Vaikka viime kaudella maalivahti joissain peleissä epäonistu, niin silti muu joukkue sai silloin tällöin pelin käännetyä voitoksi, näin ei tällä kaudella ole mielestäni vielä tapahtunut, ainostaan päinvastoin.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti TBK
Minusta Tapparan peli on vaan nojannut enemmän maalivahdin onnistumisiin kuin vuosi sitten.

Tästä olemme täysin samaa mieltä. Lehto on suurin tekijä siihen että kautta ei ole vielä menetetty.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Turun mestaruudesta en puhuisi vielä kovinkaan suureen ääneen. Joukkue on huippukunnossa väärään aikaan ja eikä heillä ole MAALIVAHTIA. Eikä heillä ole Midas Jortikkaa, joka kaiken kullaksi muuttaisi. Kärpillä on MAALIVAHTI.

Varis ei ole alkukaudesta vakuuttanut mutta nyt näyttää todellakin hyvältä. Uskoa mieheen riitti, mutta lopulta se meni tuossa ennen joulua, olisi kuitenkin pitänyt olla kärsivällisempi. :)

Tosiaan Jannen voisi taas pudottaa jonnekin kolmos- nelosketjuun hakemaan vauhtia, tehtiinhän niin Rautakorvenkin aikana. Barkov oli ykkösessä, Pirnes kakkosessa ja Janne kolmosessa jossain vaiheessa. Kolmosketjusta mies on sopivan mukava uhka vastustajille, kun jarrukentät ottavat pari ensimmäistä vitjaa tarkemmin.
 
Viimeksi muokattu:

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Kyllähän se on ihan höpöhöpö puhua Tapparasta ja mestaruudesta samassa lauseessa, kun puhutaan tästä kaudesta. Tappara voi olla kova playoffvastustaja, mutta siihen se jääkin. Valitettavasti. Eri asia jos joukkuetta vahvistettaisiin 1-2 pelaajalla vielä, mutta tuskinpa näin tapahtuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös