Viestin lähetti bozik
Mä luin tästä alta rangerin viestin, lieneekö kukaan edes asettanut Peten kykyjä kyseenalaiseksi ? Mä voin kokeuksesta kertoa, että kyllä se osaa ratkaista. Ei polta kiekko, ei edes siinä 7 finaalissa. T; nimim. kokemusta on.
Kyllä asia minusta on pitkälti juuri siten, kuin ranger myöhemmässä viestissään totesi, eli että Varista on haukuttu pitkin kautta pelkän pistesaldon perusteella. Syksyllä oli useampiakin pelejä, joissa Varis järjesteli 3-4-5 selkeää maalipaikkaa pelkästään omaa erinomaisuuttaan, mutta koska kukaan ei niistä tehnyt maalia, tappara.fissä kärsimättömien ihmisheimo riekkui superflopista ja sysipaskasta surffailijasta. Mies olisi heivattu yli laidan jo moneen kertaan, jos kärkkäimpien arvostelijoiden suhteellisen laajaa joukkoa olisi kuunneltu. Mutta tällaistahan tämä netissä tuppaa olemaan.
Vaisusta puolustamisesta Varista voi tietysti haukkua, mutta siinä on kyse enemmänkin pelaajan ominaisuudesta, joka tuskin tulee kenellekään yllätyksenä. Heikkoudesta on toki kyse, mutta toive on, että avut hyökkäyspäässä kompensoivat sen.
Enemmän maaleja olisin Vaakulta itsekin odottanut, mutta ihan kohtalaisesti ajoittain selkävaivainen siipirikko on
muun joukkueen vauhdissa pysynyt Tapparan harvinaislaatuisen tasaisessa kultakypäräkisassa. Ja keväällä veri todella punnitaan, jolloin Variksen kokemus nousee arvoon arvattavaan. Ainakin meikäläiselle tarttui viime kaudesta sen verran oppia puseroon, että kärsivällisyys riittää kevättä odotellessa mainiosti.
Itse pelistä. Tapparan hyvyys näytti kyllä minun silmääni enemmänkin Jokerien huonoudelta. Helsinkiläisjoukkio oli melkoinen pettymys. Varsinkin hyökkäyspeli oli täysin mielikuvituksetonta, peli yleiskuvaltaan halutonta. Mutta eiköhän Jortsu rääy joukkueensa taas raiteilleen. Alkukaudella Tappara oli omassa päässään aika-ajoin kokonaisvaltaisessa kaaoksessa, nykyisin sekoilu rajoittuu yksittäistilanteisiin. Kehitystä. Toivon ja varovasti uskon, että puolustusalueen kiekollista peliä muokataan kevättä kohti riskittömämmäksi, tehokkaammaksi ja tylsemmäksi. Nyt neppaillaan aivan liikaa.
Että jaksaa ihmetyttää, kyllästyttää ja ärsyttää ylivoiman Gusarov - Kangasniemi -pari. Goncharin lähdettyä Ruotsiin ja valmentajan vaihduttua kuvittelin, ettei yv:llä tarvitsisi enää katsella tällaisia pökkelöitä, mutta mitä vielä.