Tamperelaisille

• 3 139
  • 38

Linda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tämä on tietenkin tarkoitettu vain tamperelaisille.
Kertokaa missä kaupunginosassa mieluiten asuisitte?
Välttäkää huonoa huumoria jättämällä vastaamatta, Hervanta.

Itse vastaan aivan ehdottomasti Pispala...missään ei ole niin hienoja maisemia...

Suosikkijoukkue
ILVES
Kai se olisi sama paikka, jossa nytkin asun eli Kaleva. Tästä on lyhyt matka joka paikkaan. Hakametsä on lähellä, Tammelan pallokenttä on lähellä, kaupunki on lähellä, uimaranta on lähellä, metsä on lähellä ja pubeja on 100 metrin välein :D. No kai Pyynikkikin voisi olla sellainen paikka, jossa voisi asua.

Jip Pii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Koskessa menee raja

Em mää muuta tiärä, mutta mun ov vaikee kuvitella muuttavani koske toisellep pualelle, siis sinne Pispalan pualelle. Muller riittää, kum mää käyn siälä töissä.

Mullek kävis parhaite Koikkari ja Nekala. Vois se talo kyä olla Kissanmaalla tai Takahuhrissaki. Noi o kaikki sopival lähellä kaupunkia.

Mistääh hinnasta em menis Multsuun tai Tessulle. E! Enkä kyä Annalaa tai Atalaankaa!

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Miksei tsadilainen saa vastata?

... nimittäin minua on aina himottanut saada kämppä Haulitornista! Siinä on Pispalan harju lähellä, on MELKEIN merimaisemat (kun on niin iso järvi maisemana) ja Särkänniemeenkin on lyhyt matka... niin ja se keskustakin on kuitenkin lähellä... Hämeenkadun kapakat ja leffateatterit.
Osaako muuten kukaan aito Kummelilandiasta kotosin oleva kertoa sen Haulitornin historiasta? Olisin kiitollinen tiedosta!

PS: Ai niin, ja siitä Pispalan harjulta on lyhyt matka Lielahteen ja Tapolan mustamakkaratehtaan myymälään! vaikka olenkin tsadilainen, niin olen jäänyt pahasti "koukkuun" tuohon Tapolan "mustaan magiaan"...:D

Linda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Koskessa menee raja

Viestin lähetti Jip Pii

Mistääh hinnasta em menis Multsuun tai Tessulle. E! Enkä kyä Annalaa tai Atalaankaa!

Niin kuka Tesomalle muuttaiskaan, mutta Annala on viihtysää seutua. Multisillasta en pidä koska multsun pultsu varasti pyöräni joskus...:(

Jip Pii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Annala?

Viestin lähetti Linda

... mutta Annala on viihtysää seutua.

Puhutaankohan me samasta paikasta? ;)

Minusta Juvankadun, Annalankadun, Hikivuorenkadun ja Ojavainionkadun rajaama (isohko) "kortteli" taistelee raivoisasti kaupungin masentavimman korttelin tittelistä. Ja minun silmissäni tuo pläntti leimaa koko ympärillä leviävän Annalan, sillä Annalaan ei yksinkertaisesti pääse tuota plänttiä näkemättä. Joskus 70-luvun lopulla vanhalle pellolle on pistetty pystyyn todella ankean näköisiä kolmikerroksisia, tasakattoisia kasarmeja. Värit on valittu syvältä, ja varmuuden vuoksi puiden istuttamien pihoille on kai kielletty kokonaan. En enää ihmettele, mistä Hikivuorenkatu on saanut nimensä. ;)

Mieluisin paikka olisi ehkä Armonkallio ja tietysti näkymät Näsille päin. Naistenlahti ei käy, kun siä on nin pirun kylmä kesät-talvet.
Ei Koikkarikaan, eli nykyinen asuinpaikka kamala ole.

No emmä ny nääs oikein tiärä. Kai se on tää nykynen eli Hervanta. Pispalasta saattaa kylä olla hianot näkymät mutta kai se vähän niinkun nääs kallistaki on. Joskus tulee miäleen että jossain Hakamettän lähellä mutten mä tiärä olisko siä kumminkaan niin hianoo. Kai se on tosiaan tää Hervanta kaikesta huolimatta. Täällä on ainakin palvelut lähellä ja sillai.

Vopat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Philadelphia Flyers
Tottakai asun Hervannassa ja se viimeviikkoinen murha tai tappo tapahtui Orivedenkadulla mun talossa b-rapussa ensimmäisessä kerroksessa. Että mukava on asua tästä edes kun on talolla vähän mainetta.

Tästä tulikin mieleen kun mielestäni olen nähnyt aika monta Tampereelta/Hervannastakin olevaa täällä palstalla, niin kuinka moni oikeastaan on Hervannasta? Löytyisikö tälläisiä henkilöitä vähintään 10 kpl?

TwilightZone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen ILVES
Herwannasta ollaan ...

Opiskelujen vuoksi muuttanut. "Koti"koti sijaitsee Pyynikillä, Koulukadulla .

Vopat : mikä talonnumero Orivedenkadulla ? Ko. kadulla asustelen minäkin ...

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos saisin vapaasti päättää niin valitsisin Järvensivun. Ja sama juttu kuin Jip Piillä eli kosken länsipuolella en ole ikinä asunut enkä ikinä tule asumaankaan.

Vopat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti TwilightZone

Vopat : mikä talonnumero Orivedenkadulla ? Ko. kadulla asustelen minäkin ...
Talon numero on 16 murhatalo, entäs sulla?

Vopat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei pitäis se murhaaja kai saatiin kiinni. Se oli joku mielisairas vaikka ei siltä näyttänyt

axe

Jäsen
Minä taas oon ehdottomasti kosken länsipuolinen. Häilyn tässä Tesoman ja Ikurin rajalla ollen virallisesti kaiketi ikurilainen. Pate Mustajärven kanssa ollaan asuttu samassa talossa jne.

Vaikka todella sivussa ollaan, niin viihdyn oikein hyvin. Kun täällä on koko elämänsä ollut, niin eipä sitä osaa mitään muuta paikkaa kuvitellakaan. Kyllä mulla alkaa niinkun reviirin raja mennä jo Epilässä ja siitä lähemmäs keskustaa tai toiselle puolelle on vierasta maata. Kyllä Tesoma on väärästä maineestaan huolimatta ystävä, uskokaa pois.

Hervantaa vastaan mulla ei ole oikein mitään, kuten ei Turkuakaan. Joka ei kyllä muistaakseni Tampereen kaupunginosa olekaan. Pispalassa en haluaisi asua sitten millään. Sellanen sokkelo ja sekamelska huonolaatuista taloa sekin vaan on.

Kyllähän sitä kuitenkin haluaisi asua lähempänä palveluja ja nimenomaan jäähallia. Tampereella kun näkyy niin karmeasti tuo tässäkin ketjussa huomattavissa oleva "ei koskesta länteenpäin" -asenne, sillä tälle puolelle kaupunkia ei tosiaankaan saada yhtään mitään. Sähköt on just saatu vedettyä ja on ollut huhua että saataisin toinenkin pankkiautomaatti Pispalan länsipuolelle, joten tässä jännityksellä odotellaan pitääkö puheet paikkaansa. Ei kai ne perinteet niin paljon vaikuta, että ollaan kauheesti itäänpäin kallellaan vieläkin?

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joo, Hervanta se on meikäläisenkin kotipaikka ollut elokuusta -00 asti. Tänne muutin maaseudulta ja ihan hyvin olen viihtynyt. Muualla en edes ajattelisi asuvani, koulu ja teekkarisauna kun ovat täällä. Itse en asustele sentään Orivedenkadulla, mutta ihan vieressä kylläkin...

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
itsehän muutin edellissyksynä Nekalaan, maalta minäkin. Aika ankealta koko kaupunkielämä tuntuu, meikä kun ei edes ryyppää, niin ei pubeilla ole väliä. Kouluun sais kyllä olla lyhyempi matka, eli saattaisin pystyä asumaan niissä uusissa opiskelija-asunnoissa herrakoulun välittömässä vaikutuspiirissä... ei vaan, kyllä oma kämppä olla pitää, sen tiedän kun asustelen tällä hetkellä yhdeksän muun juipin kanssa valtion täyshoidossa... parasta tampereella on kaupungin kirjaston cd-hylly, jonka äärelle palaan kuolaamaan heti kohta tammikuussa

Kaivanto

Jäsen
Petsamo ja Käpylä eivät olisi hölmömpiä paikkoja kumpikaan, Käpylä näistä kahdesta selvästi parempi sijaitessaan lähempänä keskustaa. Idyllinen omakotialue metsän siimeksessä ja silti vain vajaan parin kilsan päässä keskustasta, takaovelta aukeaa kilometrikaupalla pururataa, Näsijärveä sun muuta ulkoilumahdollisuutta. Ainoana miinuksena on Naistenlahden ydinreaktori, joka lienee edelleen kaupungin rumin rakennus. On sille jumalauta paikka löydetty.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Viestin lähetti hammer lynx
Mieluisin paikka olisi ehkä Armonkallio ja tietysti näkymät Näsille päin.
Edellinen kämppäni oli Armonkalliossa, ja ikkunat tietysti Näsijärvelle. Oli komeita auringonlaskuja :cool:
Sieltä muutin Kalevaan, eikä siinäkään paljoa valittamista ole. Mieluisin paikka olisi ehkä Petsamo tai Kissanmaa, tai jokin muu vastaava rauhallinen alue kohtuulähellä keskustaa. Rivitalonpätkä sellaiselta alueelta, niin avot.

Lust4life

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Petsamo, Käpylä ja Kauppi olisivat komeita paikkoja omistaa iso omakotitalo. Jos taas kerrostalossa pitää asustella niin Kalevassa asun enkä täältä oikein mihinkään haluaisi lähteä. Tammela/Etu-Kaleva on Tampereen ehdottomasti mukavinta aluetta.
Annala, Kaukajärvi, Ristinarkku ja Uusikyläkin on tullut kokeiltua, ja näistä kaksi ensimmäistä olivat kertakaikkiaan karmeita paikkoja. Ei koskaan enää. Ja kosken väärälle puolelle en suostu muuttamaan!

sulovilen

Jäsen
Suosikkijoukkue
IPA
Tällä hetkellä Liatsussa, mutta ehkä se auvosin paikka kaupunkialueella voisi olla tuolla uinuvassa Leinolassa -tuolla viisaammalla puolella kaupunkia.

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pyynikin poikia. Vaimon kanssa pidetään periaatteenamme, että niin kauan kuin keskustassa asutaan, niin ehdottomasti Pyynikillä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy