Tamperelaisille

• 3 140
  • 38

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tampereen kierros

En enää asu Tampereella mutta seuraavissa paikoissa tuli asuttua:

Amuri (työläismuseon vieressä, mahtava kämppä saunalla, rauhallinen kortteli, lyhyt matka kaikkialle, enimmäkseen vanhusväestöä joka hakkasi mattoja klo 7 lauantaiaamuisin)

Annala (Oli ainakin silloin vielä rauhallinen ja leppoisa paikka, ja Anselmilta sai hyvää höyrymakkaraa)

Kaleva (luonnetta puuttuu, tylsä, paljon vanhuksia, kirkon kellot herätti ikävästi sunnuntaina, kohtuumatka jäähalliin etuna)

Hervanta (liikaa asfalttia, parkkipaikkoja ja autoja, kaupat ja kadut täynnä juoppoja, oma talo oli kylläkin rauhallisella paikalla vesitornin vieressä eikä siinä ollut valittamista)

Kuninkaankatu (heti Sokoksen takana, kivenheitto palveluihin, Pyynikin rannat lähellä, mainio sijainti)

Tampere ja nuo alueet ovat noista ajoista jo varmaan muuttuneet reippaasti. Tampere on silti "rok". Siinä on ison ja pienen kaupungin hyvät puolet yhdistetty mainiolla tavalla. Jos vielä pyöräilymahdollisuudet kaupungissa toimisi, niin a vot.

susi

Jäsen
Meikä muutti nyt syksynä Messukylään. Aiemmin asuin Tammelassa reilun 1,5 vuotta. Nykyinen kämppä on hyvä, (ei enää solukämppä vaan oma yksiö) ja sijainti on kanssa aika mukava. Keskustaan tietty hiukan matkaa mutta bussit kulkee mukavasti ja jäähalli on ihan kivenheiton päässä sekä koulu vielä pienen pyöräilymatkan päässä niin ei kulu bussirahatkaan. En mä tästä varmaan minnekään muualle haluis muuttaa, Janka olis kyllä vielä lähempänä hallia..;)

Rocco

Jäsen
The harjulla tai Ratinan punatiilitaloissa.

zaliz fanzone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bayern München, Blackburn Rovers
Re: Tampereen kierros

Viestin lähetti Skoda

Hervanta (liikaa asfalttia, parkkipaikkoja ja autoja, kaupat ja kadut täynnä juoppoja, oma talo oli kylläkin rauhallisella paikalla vesitornin vieressä eikä siinä ollut valittamista)

Vesi tornin läheltä saa rauhallista paikkaa hakea, sillä vieressä sijaitsee legendaarinen tässäkin ketjussa mainittu "erittäin" rauhallinen orivedenkatu, sekä hervannan kaikki vanhimmat talot.

Life is hard in the Ghetto

zaliz fanzone

tsei_tsei

Jäsen
Kalevassa asustelen nyt, kymmenen minuutin kävelyn päässä hallilta. Ihan mukava paikka, mutta olen kyllä west siden miehiä henkeen ja vereen. Noin 20 vuotta on tullut asuttua Lielahdessa ja 1½ elämäni ensimmäistä vuotta Lentävänniemessä. Nyt siis puoli vuotta takana Kalevassa. Pyynikki on kyllä mesta, johon haluaisin muuttaa. Sijainti on loistava ja siellä asuu kavereita melko paljon. East siden puolelta ei niin miellyttäviä paikkoja löydy. Järvensivu olisi yksi mahdollisuus, jos saisi kämpän keskustan päästä.

Nykyisin autottomana haluaa kuitenkin asua lähellä keskustaa ja bussireiteillä. Autoakaan en halua ostaa, sillä mitään en sillä tee. Autoilu ainoastaan laiskuuttaa, ja mitään järkeä ei ole siinä, kun aamuruuhkassa istutaan yksin autossa kyrpä ottassa. Kun kaikki menisivät bussilla, ei olisi ruuhkia, saasteet vähenisivät ja maailma pelastuisi! Nojoo... menipä taas jutut aiheen ulkopuolisiksi...

Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Pispalan harju. etelä rinne (nässyn puali ei kiinnosta) mitä korkeemmalla sen paermpi, paitti ne kaks tökeroä tornitaloa. Tahmelan harjun päällä tai ihan rannassa vois kans asua jos olis pakko :-)

Petaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eihän Tammelaa hakkaa mikään. Lyhyt matka lauantaikarapula-aamupalalle Ullan Grillille. Tammela on lähellä kaikkea, luonnollisesti myös korttelin paras baari, Amadeus, houkuttelee pitämään kiinni Tammelalaisesta statuksesta, onhan baarin omistaja PK Oy:n osakas ;)

Jos Tammelasta mihinkään mennään, niin sitten mennään Viinikkaan, Nekalaan tai Tampellan seudulle. Kosken länsipuoli kuuluu Pirkkalaan eikä oikeastaan edes tunnu Tampereelta.

9-vuotias poikani pelaa Ilveksen junnuissa hervannan joukkueessa. Uskokaa tai älkää, mutta akselilta Tammela-Kaleva-Hakametsä ei löydy riittävää määrää poikia joukkueen perustamiseksi. Ei Ilveksen eikä Tapparankaan riveistä.

Puster

Jäsen
Tammela on aivan ehdoton asuinpaikka! Kävelymatka keskustaan, kaikki palvelut lähellä eikä Hannan torikahvilaakaan voi moittia.

Aikaisemmin olen asunut Vihilahdessa, Amurissa ja Armonkalliolla mutta kyllä tää nykyinen seutu aivan torin laidalla on paras.

Lapsuuden koti oli Raholassa ja jos nyt tulis semmottinen tuplajättipotti, niin jostain sieltä Pyhäjärven rannasta saattaisin kämpän ittelleni ostaa. En kuitenkaan mistään Pispalasta vaan Hyhky/Kaarila -linjalta.

Ikinä en muuta Annalaan, Tesomalle enkä Härmälään. Multisilta, Peltolammi ja Hervanta ovat luonnollisesti poissa myöskin laskuista.

jackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Teiskossa olen kauan asunut ja sinne sydämeni kuuluu, mutta nykyään pidän majaa Tammelantorin vieressä, pallokentälle lyhyt matka eikä hallillekaan liian pitkä..ja baaristakin pääsee yleensä kävelemällä kotiin.. Silti on tuo aikaisemmin itsenäinen maaseutukaupunginosa ylitse muiden, sitä ei voita mikään. Ja onhan Poliisi-tv:kin jo käynyt tutustumassa meilläpäin tehtyyn rikokseen..

Linda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Tarinankertoja
Pispalan harju. etelä rinne (nässyn puali ei kiinnosta) mitä korkeemmalla sen paermpi, paitti ne kaks tökeroä tornitaloa.

Juuri näin... Pyhäjärvelle on hienommat maisemat.
Pispalassa on se hyvä puoli, kun kolmikerroksisesta talosta pääsee joka kerroksesta pihalle... Niin, siis ainakin joistain taloista.
Turha kai tähän pitempää ylistys tekstiä on tehdä...

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Amurissa ollaan. Metso näkyy parvekkeelta. Rauhallinen paikka, ei ihan ydinkeskustassa. Itse asiassa tää on ihan hyvä paikka.
Itse asiassa olen aina ennen ollut east siden tyyppi, mutta tämä on mun mielestä (kuten koko keskusta) harmaata aluetta.
Länteen en muuta kirveelläkään. (ei ollut päänaukomista naapurileiriin :D )

Kaverini muutti kolme vuotta sitten Vehmaisista, Kangasalan rajalta Ikuriin, Nokian rajalle. Hänen 88-vuotias mummonsa oli aidosti lähes järkyttynyt, miksi hän meni sen tekemään. Vanhat ihmiset saattavat ihmetellä tälläistä, mutta ei nykynuoret. Tälläistä elämä Tampereella, Suomen jääkiekkoilun kehdossa on.

Larba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
.

Hervannastahan mäkin olen, koko ikäni olen asunutkin. Ei ole ollut paljoa tarvetta muuttaa. Koulut lähellä ym.(tällä hetkellä ja luultavasti vielä kauan kouluni on Ttkk:) Ei ole mitään valittamista. Tosin itse asun Näyttilijän kadulla, joka on hieman rauhallisempaan aluetta kuin PoHe.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy