Nyt sitten kun meillä on aika ja mahdollisuudet pikkaisen maksaa takasin niin siellä ruvetaan poraamaan ja uhriudutaan. Ihan kuin itse ette olisi syyllistyneet samanlaiseen ja vielä monen vuoden ajan.
Eipä sellaisia "pyhiä" fanikuntia olekaan, joissa ei olisi syyllistytty samaan. Ihan yhtä tuomittavaa se on
laitatähänminkätahansajoukkueenfanit. Ymmärrän buumin Ilveksen ympärillä, mutta se tapa, jolla nostetta haetaan ei vain ole minun tapani. Hyväksyn sen tavan yhtä vähän tai yhtä paljon tapparalaisilta tai keltään muultakaan.
Minulla ei ole kerta kaikkiaan mitään Ilveksen menestystä vastaan, miksi edes olisi? Ilveksen menestys on tärkeää jääkiekolle ja Tampereelle. Näiden joukkueiden välillä myös monet pelaajat ovat sahanneet - nykyään yhä enemmän.
Itseaiheutettua takaisinvittuilua joten suosittelen kasvattamaan paksumman nahan ja keskittymään siihen miten pystytte voittamaan Tampereen ykkösen niin kaukalossa kuin katsomossakin. Tällä hetkellä häviätte molemmissa.
Minä en kaipaa mitään katsomovoittoja. Asialla ei ole minulle henkilökohtaisella tasolla yhtään mitään merkitystä. Jos katsomossa voittaminen tarkoittaa pilkkaavia lauluja niin silloin saatte minun puolestani pitää jokaisen katsomovoiton tästä ajasta ikuisuuteen. On muutoinkin (minun, yhden ihmisen näkökulmasta) jossakin lapsellinen ja idioottimaisen välissä laskea jotain katsomovoittoja, koska Tappara ja Ilves eivät ole saman historian janalla. Se on minulle tosiasia. Tappara on pystynyt menestymään Liigassa tasaisesti vuosia, joten on ihan selvää, ettei meillä enää edes kovin helposti synny mitään buumia. Se on vaan kylmä fakta, että ihminen tottuu monenlaiseen ja Tapparassa on totuttu siihen, että voimme suhtautua "ylimielisesti" omiimme ja muihin. Kun totut siihen, että lopussa ollaan kuitenkin korkeammalla niin kyllä ympäristö siihen myös adaptoituu. Ei se mitään oikeuta, mutta ihminen on tällainen.
Joten annan Ilvekselle kaiken tuen siihen, että myös jatkossa katsomossa on karnevaalimeno ja kaikki on upeaa. Siinä ei ole mitään väärää eikä se ole minulta tai Tapparalta millään tavalla pois.
Mitä tulee niihin kaukalossa otettaviin voittoihin niin kautta on vielä jäljellä. Lupaan, että onnittelen Ilvestä Tampereen herruudesta, jos se jälleen tällä kaudella menee teille ja lupaan myös onnitella Ilvestä mestaruudesta tai playoff-suorituksesta, jos sinne asti mennään. Kausi on nuori. Totta kai Tapparan värejä tunnustaen menneisyys on opettanut, ettei vielä tarvitse päätä laittaa pensaaseen ja kaikesta toivosta luopua. Oli millainen buumi tahansa niin sarjataulukkoa täytyy zoomailla sitten, kun kausi on keväässä ja katsoa, missä silloin mennään.