Taitaa kesä tehdä tehtävänsä JA:ssakin tai tässä ketjussa ainakin tuntuu olevan melko hiljaista...
Sitten asiaan.
HIFK-ketjussa puhutaan koko ajan HIFK-brändistä. Onko Ilvesläisille tärkeää Ilves-brändi? Eli halutaanko joukkueeseen vain teknisiä,ovelia,nopeita ja muita vastaavia ominaisuuksia omaavia virtuooseja? Vai onko fyysinen HIFK-brändi mielekkäämpää? Vai näiden kahden sekoitus?
Mikä siis on tärkeää joukkueeseen hankittavien pelaajien pelityylissä?
Itse olen ehdottomasti tuon Ilveksen (entisen) tuotemerkin kannalla ja haluan että joukkueessa pelaa kiekollisesti taitavia pelaajia.
Mutta tietenkin joukkueessa on oltava myös muutama ryminä-äijä, varsinkin playoffseissa taklaavat pelaajat ovat tärkeitä.
Oma ihannejoukkue on siis sellainen, jossa on 2-3 ketjua täynnä virtuooseja ja ainakin yksi kenttä sellainen taklaava ja puolustava.
Siis täsmälleen sellainen minkälainen Ilves oli 1980-luvulla.
Jalo,Summanen,Douglas,Helminen,Mäkelä,Neuvonen,Derkatch,Nieminen,Järvenpää,Järvelä,Siltanen,Lumme,Sirén,Kaario,Tammi,Myllys...
Parhaimmillaan 1985 ja Professorin aikana.
Tosin vuosien 1988 ja 1989 joukkueet floppasivat playoffseissa täydellisesti. Kumpi on tärkeämpää, hallita runkosarjaa ja tehdä maaleja vai playoffsien menestys?
Viime vuosina sellainen on ollut vain vuonna 1998 ja 1999, mutta nekään eivät ole lähelläkään -80-luvun joukkueita.
Onneksi Ilveksessä on hankinnoissa tänä vuonna keskitytty pelaajiin, jotka kykenevät kiekolliseen peliin. Risto Jalolla on ilmeisesti tarkoitus tehdä nyky-Ilveksestä Ilves. Täysin oikea suunta. Ainakin minun mielestä.
Kertokaahan omat mielipiteenne.