Pöllönsilmä
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ilves
Ilveksen ottelutapahtuma on yksi asia mihin toivon uusien omistajien kiinnittävän huomiota tulevaisuudessa. Viimeiset vuodet ottelutapahtumassa on laskettu liian paljon pelkästään senvaraan, että peli itsessään on viihdyttävä. No kaudessa on 30 kotipeliä, jokainen näistä ei voi mitenkään olla jääkiekon riemujuhlaa.
Ensimmäinen asia mikä mielestäni auttaa viihtyvyyteen on musiikki. Hallissa pyöritetään jokaisesta pelikatkosta n. 95% väsyneitä videomainoksia valotaululla. Jos Ilves on pyörittänyt pitkää myllytystä hyökkäyspäässä, luo maalipaikkoja, saa hankittua jäähyn ja yleisö on hyvin mukana lyödään katkolla mainokset pyörimään. Tunnelma latistuu aikalailla. Rokit pyörimään ja lisää kierroksia moottooriin!
Ainakin Jokereilla, Ässillä ja HPK.lla on ottelutapahtumissa Juontaja hallinpuolella. Lyödään otteluennakkoa valotaululle ennen pelin alkua, haastatellaan pelaajia erätauon alussa ja pidetään jonkinnäköistä showta mainoskatkoilla. Hakametsässä kun alkaa erätauko lyödään halli pimeäksi tai pikkujunnut pyörimään jäälle. Ei mitään junnukiekkoa vastaan, mutta voisi jo jotain muutakin keksiä. Mainoskatkoilla lyödään videotaululle mainokset pyörimään ja halli on taas koomassa. Esim. Jokereilla on erätauiolla ja mainoskatkoilla erilaisia kisailuja mihin fanit voivat osallistua.
Mielestäni huvittava esimerkki oli eilisessä Pelicans -pelissä, kun Blood pistin hösseliki. Siellä lyötiin Jarkko Niemisen Kiilto -mainos pyörimään samalla kun hallissa oli sähköä ja Blood hakkasi Ilves -pelaajaa minkä kerkesi.
Niin kuin ollaan useampaan kertaan todettu, ihmisten vapaa-aika on nykypäivänä äärimmäisen kilpailtua. Kun kuluttaja ostaa lipun halliin hän odottaa saavansa rahoilleen vastinetta. Ottelutapahtuma kestää yleensä noin kolme tuntia. Peli on tästä käynnissä 60 minuuttia. Lopun kahden tunnin ajan pitää myös tarjota kuluttajalle viihdykettä. Yhteistyökumppaneiden pitää saada näkyvyyttä, tiedän. Tämä ei kuitenkaan saa liikaa syödä tapahtuman viihdearvoa.
Ensimmäinen asia mikä mielestäni auttaa viihtyvyyteen on musiikki. Hallissa pyöritetään jokaisesta pelikatkosta n. 95% väsyneitä videomainoksia valotaululla. Jos Ilves on pyörittänyt pitkää myllytystä hyökkäyspäässä, luo maalipaikkoja, saa hankittua jäähyn ja yleisö on hyvin mukana lyödään katkolla mainokset pyörimään. Tunnelma latistuu aikalailla. Rokit pyörimään ja lisää kierroksia moottooriin!
Ainakin Jokereilla, Ässillä ja HPK.lla on ottelutapahtumissa Juontaja hallinpuolella. Lyödään otteluennakkoa valotaululle ennen pelin alkua, haastatellaan pelaajia erätauon alussa ja pidetään jonkinnäköistä showta mainoskatkoilla. Hakametsässä kun alkaa erätauko lyödään halli pimeäksi tai pikkujunnut pyörimään jäälle. Ei mitään junnukiekkoa vastaan, mutta voisi jo jotain muutakin keksiä. Mainoskatkoilla lyödään videotaululle mainokset pyörimään ja halli on taas koomassa. Esim. Jokereilla on erätauiolla ja mainoskatkoilla erilaisia kisailuja mihin fanit voivat osallistua.
Mielestäni huvittava esimerkki oli eilisessä Pelicans -pelissä, kun Blood pistin hösseliki. Siellä lyötiin Jarkko Niemisen Kiilto -mainos pyörimään samalla kun hallissa oli sähköä ja Blood hakkasi Ilves -pelaajaa minkä kerkesi.
Niin kuin ollaan useampaan kertaan todettu, ihmisten vapaa-aika on nykypäivänä äärimmäisen kilpailtua. Kun kuluttaja ostaa lipun halliin hän odottaa saavansa rahoilleen vastinetta. Ottelutapahtuma kestää yleensä noin kolme tuntia. Peli on tästä käynnissä 60 minuuttia. Lopun kahden tunnin ajan pitää myös tarjota kuluttajalle viihdykettä. Yhteistyökumppaneiden pitää saada näkyvyyttä, tiedän. Tämä ei kuitenkaan saa liikaa syödä tapahtuman viihdearvoa.