Tampere-Pori -akselin puolustuksen puheenvuoro Sihvosta vastaan !

  • 22 650
  • 57

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Vaikka Ässät kauden ehdottomia yllättäjiä ovatkin, niin he ovat kuitenkin kauden aikana täydentäneet joukkuetta melko reilusti (Rasmussen, Kuusisto, Mäkinen, Duba), joten ennen kautta arvioituun roosteriin vetoaminen ei ihan suoraan päde. Ei noista silti ole tainnut kukaan sateentekijä olla.

Minun mielestä mainitusta nelikosta on parhaiten onnistunut Mäkinen. Luomala-Tähtinen-Mäkinen on muotoutunut ihan hyvään iskuun.

Jännä juttu, että kun ei ollakaan jumboja, jolle viime kauden pistemäärä (40 pistettä) on jo loistosuoritus, niin sitten vedotaan siihen, että ne ovat menneet ostamaan vahvistuksia.....

Vaikka peli on juuri nyt melkoista kuraa, voi sanoa, että Alpo lakeijoineen on repinyt tuosta nipusta irti aivan uskomattoman paljon. Tämän hetken sijoitus on 13, mutta sija 10 on vielä ihan haarukassa. Koko tässä debatissa on vain kyse siitä, että Sihvonen, Hiitelä yms. näkivät asian sekä oikein että väärin. Oikeata oli se, että koossa oli ja on vieläkin suht. heikko nippu, kun katsotaan nimilistaa. Väärää oli puheet Nickersonin torijuhlista ynnä muut liki henkilökohtaiselle tasolle menneet irvailut. No, eihän se ole asiantuntijan suurin MISSO tietää tai arvailla, että "näpy" Kuparinen lyö kiekkoa verkkoon liki yhtä paljon kuin koko aiemmalla uralla, Markku kerää syöttöpisteitä kuin viimeistä päivää ja Luomala takoo av-maaleja. Asiantuntijan on tärkeintä luoda keskustelua omalla sisällöttömällä mantralla vuodesta toiseen. Ei asiasisältö vaan pelikirja!!

Sitä en muista tuliko näiltä herroilta sammakko kaikkien aikojen huonoimmasta nipusta, vai tuliko se vain Jatkoajassa joltain keskustelijalta. Sen vain muistan, että kun faktoilla korjattiin fiktiot, niin sitten olikin jo herne pallonenässä ja syvällä...
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Mahdoitko lukea ollenkaan avausviestiä? Siinä lainatuissa Sihvosen kommenteissa ei oteta mitenkään kantaa Tapparaan, paitsi epäsuorasti sitä kautta, ettei joukkueen valmentaja ole kahden huonoimman joukossa.

Viestiketjun otsikko Tampere-Pori-akselin... harhautti minut käsittelemään myös Tapparaa. Palataan siis avausviestin sanomaan. Ässät on tällä hetkellä Alpo Suhosesta, Pentti Matikaisesta ja pelaajavahvistuksista huolimatta sarjan viimeisenä. Ilves on kolmanneksi viimeisenä. Yllätysjoukkue Pelicansin sijoitus Ässien ja Ilveksen välissä on vastoin avausviestissä olevaa ennustetta.
Mielenkiintoista SM-liigassa on se, että sarjan tämän hetken häntäjoukkueita valmentavat konkarit Alpo Suhonen, Hannu Aravirta ja Sakari Pietilä. Kärkijoukkueiden valmentajina ovat SM-liigassa kokemattomammat Risto Dufva, Ismo Lehkonen (Glenn Hanlon) ja Petri Matikainen.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sihvosta on helppo pilkata ehkä siksi, että sieltä ei _milloinkaan_ kuule mitään sen suuntaista, että olisi ollut väärässä.

Juuri tässä on tämä Sihvosen hienous ja samalla ärsyttävyys. Itsellä se aiheuttaa reaktion, etten aio koskaan myöntää Sihvosen olevan oikeassa, vaikka hän välillä onkin. Kun ei hänkään myönnä olleensa koskaan väärässä, vaikka hän välillä onkin.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Itsellä se aiheuttaa reaktion, etten aio koskaan myöntää Sihvosen olevan oikeassa, vaikka hän välillä onkin. Kun ei hänkään myönnä olleensa koskaan väärässä, vaikka hän välillä onkin.
Olet väärässä, sillä niin on Sihvonenkin ollut:
"Pekka Virta työstää nyt kolmatta kautta KalPan pelitapaa. Olen analyytikkona pitänyt sitä erheellisesti ylikiekollisensa pelitapana, vaikka itse ihailen kiekkokontrolliin perustuvaa pelisysteemiä".
http://www.urheilulehti.fi/jaakiekko/uutiset/article155416-1.html
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olet väärässä, sillä niin on Sihvonenkin ollut:
"Pekka Virta työstää nyt kolmatta kautta KalPan pelitapaa. Olen analyytikkona pitänyt sitä erheellisesti ylikiekollisensa pelitapana, vaikka itse ihailen kiekkokontrolliin perustuvaa pelisysteemiä".

No nyt on helvetti varmaankin jäätynyt. Tässä ehkä nyt tullaankin siihen, että ei kukaan voi olla missään asiassa uskottava, ellei myönnä joskus olleensa väärässä, varsinkin kun se nyt on miljoonasti nähty, kuinka Sihvonenkin on ollut väärässä.

Mutta itseni kannalta tilanne on herkullinen, myönnän kyllä että olin Sihvosen suhteen väärässä, mutta ei minun tarvitse myöntää hänen olleen vielä missään oikeassakaan.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
No nyt on helvetti varmaankin jäätynyt. Tässä ehkä nyt tullaankin siihen, että ei kukaan voi olla missään asiassa uskottava, ellei myönnä joskus olleensa väärässä, varsinkin kun se nyt on miljoonasti nähty, kuinka Sihvonenkin on ollut väärässä.
Ja jos niitä Sihvosen tekstejä pystyy lukemaan provosoitumatta heti ekan lauseen kohdalla, on noita nähnyt ennenkin. Ei kai sitä tuuliviiriksikään turhaan kutsuta. Useammin toki osunut.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Mutta itseni kannalta tilanne on herkullinen, myönnän kyllä että olin Sihvosen suhteen väärässä, mutta ei minun tarvitse myöntää hänen olleen vielä missään oikeassakaan.
Mutta minunpa kannaltani asia on vielä herkullisempi, sillä minä voin myöntää Sihvosen olevan oikeassa jopa tässä Pekka Virta -asiassa!
iloani tosin hieman latistaa, se että ehkä jossain määrin olin Pekka Virrasta väärässä samalla tavalla kuin Petterikin. Sitä paitsi myönsit jo: "etten aio koskaan myöntää Sihvosen olevan oikeassa, vaikka hän välillä onkin"

Mitä tuukskin viimeiseen kommenttiin, niin kenenkäs allekirjoituksena oli viisaus että "mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia että olen oikeassa!!"
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sitä paitsi myönsit jo: "etten aio koskaan myöntää Sihvosen olevan oikeassa, vaikka hän välillä onkin"

Niinpä muuten teinkin, näin sitä puhuu vaan itsensä pussiin, kun yrittää näsäviisastella täällä foorumilla. Mitä tästä opimme:

Sen, että Petteri Sihvonen ei ole millään lailla erityinen jääkiekkoanalyytikko. Jos itse voisin käydä seuraamassa lajia päivät pitkät, niin että palkka juoksisi, niin aivan samat analyysit, oikeassa ja väärässä olemiset ja vielä ne provotkin pystyisin itsekin kehittelemään.

Kyllähän Sihvonen jotain jääkiekosta tietää, mutta hän on nähnyt tilaa tällaisessä jääkiekon "7 päivää" -sektorissa, josta on päättänyt ottaa tontin itselleen. Eikä siinä ole mitään väärää, kyllähän maailma tarvitsee sellaistakin journalismia. Sihvonen tarttuu rohkeasti juttuihin, jotka hän huomaa, eikä pelkää olla väärässä, koska nimenomaan siksi hänelle se tontti on olemassa, jossa hän töitä tekee.

Kuitenkin sen suurimman uskottavuuden vie se, että häntä ei kiinnosta olla pitkässä juoksussa oikeassa, koska hänen rooliinsa kuuluu työntää päätään esiin ja sohia muurahaispesia juuri, kun hetki on oikea. Eli juuri sillä hetkellä Sihvonen on monesti oikeassa ja omasta mielestään varmaan aina. Kyse on lähinnä siitä aikajänteestä, millä asioita tarkastellaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös