Tampere – mainettaan parempi kaupunki

  • 392 256
  • 2 131

Kelpie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
En tiedä onko liikennesuunnittelijoilla Tampereella mitään vastuuta, kun Hatanpään sekaannuksen ohella kohta suljetaan sekä Rautatietunneli että Erkkilänsilta autoliikenteeltä. Suunnittelijoiden ratkaisu asiaan on etsikää kiertoreitit.
Rautatietunneli ja Erkkilänsilta menee sulki samasta syystä, eli ratapihan uudelleenrakentamisen takia. Samallahan tunneli rakennetaan täysin uusiksi, eikä uusi ole enää sellainen pimeä ja synkkä putki. Mikä sinun ratkaisusi liikenteelle olisi, jos se kerran ei ole kiertoreittien etsiminen?
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Mulla ei ole pääsääntöisesti mitään ongelmia liikkua Tampereella. Ratikkaa ei ole pakko käyttää. Koska en keskustassa asu ja vapaa-ajalla sinne ei ole juuri mitään asiaa (kaikki tarvittava löytyy laitakaupungilta tai naapurikunnista), niin liikkuminen on aika helppoa. Töiden takia välillä vaan joutuu keskustassa pyörimään. Ennen se oli vaivatonta, nykyään ei. Eniten valitusvirsiä kuulee töissä muilta ja välillä aika hassujakin tarinoita kuinka liikkuminen on muuttunut. Hyvin usein suututtaa muiden puolesta. Mutta kai nykymaailmassa saa aina pahoittaa mielensä toisen puolesta.

Mutta se on totta, että jokainen voi aina muuttaa sinne minne haluaa. Itse en pysty asumaan näissä Tampereen omakotitaloissa, jossa takapihalla lepotuolissa jalat suoristaessa ollaan naapurin puolelle. Tai tontit ovat niin pieniä, että omakotitalossa auto ei mahdu pihaan ja taloa täytyy rakentaa ylöspäin kun sivulle ei mahdu. Lisäksi 42 neliöiset "kolmiot" tai 25 neliöiset yksiöt ilman tavaroiden säilytystilaa tai autopaikkaa eivät ole vain mun juttu. Näitä on nykyään.....paljon.
 
Viimeksi muokattu:

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Rautatietunneli ja Erkkilänsilta menee sulki samasta syystä, eli ratapihan uudelleenrakentamisen takia. Samallahan tunneli rakennetaan täysin uusiksi, eikä uusi ole enää sellainen pimeä ja synkkä putki. Mikä sinun ratkaisusi liikenteelle olisi, jos se kerran ei ole kiertoreittien etsiminen?

Töitä voi aina jotenkin porrastaa. Ja tuo väliaikainen liikenneympyrä on tällä tietoa tuossa 2,5 vuotta. Ihmeen pitkä aika, jos työ tehdään tehokkaasti.

Tästä ovat myös hälytysviranomaiset olleet huolissaan.
 

Kelpie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Töitä voi aina jotenkin porrastaa. Ja tuo väliaikainen liikenneympyrä on tällä tietoa tuossa 2,5 vuotta. Ihmeen pitkä aika, jos työ tehdään tehokkaasti.

Tästä ovat myös hälytysviranomaiset olleet huolissaan.
No jos tiedät, miten nuo työt voitaisiin porrastaa siten, että liikenne sujuisi paremmin, urakka valmistuisi ainakin yhtä nopeasti ja budjetti ei nousisi, niin ota ihmeessä yhteyttä hankkeen johtoon. Kyllä siellä varmasti otetaan asialliset neuvot huomioon.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tänään tuo sumppu tuntui vetävän jo varsin hyvin, ja bussi pääsi paljon nopeammin läpi kuin toissa päivänä.

No, nyt sitten taas ruuhka osui vähän etelämmäs, moottoritiellä ketjukolari, ja etenenisvauhti on tässä ruuhkassa vielä hitaampaa kuin Tampereella toissa päivänä...

No, ruuhkassa odottelu on merkityksetöntä tässä tilanteessa. Toivottavasti onnettomuudessa on selvitty peltivaurioilta. Jonkun uutisen mukaan olisi bussi mukana, ja se ei valitettavasti lupaa hyvää. Etelää kohti ajavien kannattaa huomioida tämä noin Kuljun kohdalle osunut ruuhka.

Edit: kukaan ei loukkaantunut, joten hyvä näin.
 
Viimeksi muokattu:

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös