Ihan ei tuosta Fordélin viestistä selvinnyt, että mitä varten hän Nekalasta kyselee? Jos on tarkoitus jossain vaiheessa muuttokuorma Nekalaan roudata, niin Berttaykkösen sanoin, toivottavasti oikealle puolelle. Paikalliset tuntevat Nekalan historian minua paremmin. Olen liikkunut päiväsaikaan normaalisti Nekalassa, mm. työasioilla. Sitten olen vielä lukenut lehdistä juttuja, mm. viime kesänä poikajoukkio tunkeutui isän ja aikamiespojan asuntoon, ja pistivät molemmat kylmiksi, sekä isän että aikamiespojan. (Ylitti ihan valtakunnan uutiskynnyksen.) Näitä "kauhutarinoita" sattuu tietysti joka kaupungissa ja joka kylässä, eikä yksistään Tampereella ja Nekalassa. Asuinpaikkaa jos pääsee valitsemaan, niin toivottavasti se on kuitenkin "oikealla puolella".
Jotta minun viesini ei mene täysin Tampereen ja Nekalan arvosteluksi, niin Tampereella on miljoona hyvää asiaa, mm. Ratina ja lauantain IM-keikka, Tampere-cup kuukauden päästä, helvetin hyvät (=miljoona kertaa paremmat kuin Oulussa) julkiset kulkuneuvot jne. jne. jne.
Edit. Mikä ero on Nekalalla ja Viinikalla? Minun mielestä Viinikkaa on Viinikan liikenneympyrästä Viinikan kirkkoon päin oleva osa aina Kuokkamaantielle saakka. Nekalaa minun mielestä on Kuokkamaantien, Viinikantien, Hallilantien ja Nekalantien välinen alue. Inoan karttasivulta (
http://maps.fonecta.fi/inoa/main.fon) tätä yritän itselle selvittää, mutta hiukan menee ristiin siten, että Viinikka on nimenomaan tuo alue, jonka kuvittelen oleva Nekalaa ja Nekala on enemmän Iidesjärven rannalla ja Nekalantien varrella oleva seutu.