Sitten Draft-asiaa. Kiinnostaisi kovasti nähdä tuo tapahtuma sillä Tampalla on kaksi pickiä ekalla kierroksella. Kuitenkin vietän juhannusta joten taitaa suora lähetys jäädä väliin. Äärimmäisen kiinnostava tapahtuma kuitenkin Tampan kannalta myös sikäli, että tämä määrittää Yzermanin onnistumisen GM:na. Hän päätti vaihtaa tärkeitä runkomiehiä draft pickeihin kootakseen uutta runkoa. Tuloksessa näkyy tietenkin päätöksen järkevyys (vaikka osa pickeistä katosi Lindbäck-kaupassa).
Tampan vuorot: #10, #19, #40, #71, #101, #131, #161, #202.
Ketä sitten pitäisi valita? Ennen Lindbäckiä olin sitä mieltä että toisella ykköskierroksen vuorolla maalivahti. Nyt kun on kaksi maalivahtiprospektia joista molemmilla on potentiaalia ykkösvahdiksi, voi paikata muita puutteita. Niitä onkin sitten paljon, pahimmat hyökkäyksen bottom-six-osastolla ja puolustuksessa. Toisella voisi varata top-six-hyökkääjän, helpottaisi esimerkiksi Connollyn kauppaamista hyödykettä vastaan. Tai jos Connolly breikkaa, voi tämän prospektin kaupata. Kakkossentteri tarvitaan jossain vaiheessa aikaan Lecavalierin jälkeen. Hyviä hyökkääjälupauksia tosin tuntuu olevan todella rajoitetusti tarjolla, varsinkin senttereitä.
Puolustaja olisi sitten hyvä ottaa toisella näistä ekan kierroksen varausvuoroista. Heistä taas on hyvin tarjontaa. Hyviä nimiä on sen verran paljon, että mahdotonta ennustaa kuka menee missäkin vaiheessa. Toivon että mennään best player available-periaatteella, sen jälkeen otetaan toisella pickillä siltä toisen pelipaikan paras jäljellä oleva pelaaja.
Teräväisen on moni yhdistänyt Tampaan. En pahastu jos näin käy, en tosin tunne pelaajaa kovin hyvin. Aina kun NHL-kausi alkaa, katoaa SM-Liigan seuraamisesta mielenkiinto eikä tiedä juurikaan kuinka kukin on loppukaudesta suoriutunut. Lähinnä täältä olen tietoni kaverista saanut. Puolustajista kiinnostavat eniten Jacob Trouba, Griffin Reinhart ja Olli Määttä. Jos hyökkääjä otetaan jälkimmäisellä vuorolla niin Gaunce, Hertl, Laughton kiinnostavat. Näistä prospekteista on kirjoitettu paremmin toisiin ketjuihin, etten ala heitä sen kummemmin esittelemään, kun ei tietotaso heistä ole tarpeeksi korkealla. Jos jotakuta kiinnostaa spekuloida heistä niin siitä vaan, junioritietous ei koskaan ole mikään vahvuus minulle ollut.