Tami saa kiittää viime aikojen julkisuudestaan niitä tahoja, jotka ovat Sportin asioita mediaan hyvin ahkeraan vuotaneet, kuten esim. Dickensonin ja McGregorin myynnit ja Sportin pelaajien palkkarästit. Erholtz vei oman juttunsa suureen julkisuuteen. Tami ei ole näissä tapauksissa ollut itse aktiivinen, vaan "päässyt" julkisuuteen muiden tahojen toimenpiteiden seurauksena.
Joopa joo. Sen verran voisin nyt kyllä itseäni toistaa, että jos vaikka sinä (tai minä) joskus Juhanin tapaat, voisit / voisin kertoa hänelle, että malttaisi mielensä nyt näiden naisten kanssa. Viimeinen kulunut vuosi ei ole tehnyt Juhanille kauhean hyvää sillä saralla. Ensin Madame Jarva, sitten kustannustoimittaja Hiidenheimo, jatkuvasti urheilutoimituksen esimies Kallasvuo ja nyt tapaus Erholtzin vaimo. Kyllä mä ymmärrän, että tämä rummutus täälläkin poikii lisäjulkisuutta Juhanille ja voihan myös olla, että mies vapaan tiedonvälityksen aikana tätäkin viestiä lukee niin: sitä suuremmalla syyllä annan nöyrän kiekkomiehen vinkin, että Juhani, harkitse nyt kahdesti millaisia ulostuloja naisia kohtaan teet. En usko, että tämä on ollut vaikuttamatta tilinauhaan jo tässä vaiheessa. Siisti suutasi ja harkitse kielenkäyttöäsi, kuten julkisesti suunnittelitkin sen karsintasarjan jälkeen. Naisen pelko ja arvostaminen, ne ovat molemmat aivan sitä viisauden alkua.
Kun puhutaan koodeilla, jatkan itse valitulla tiellä: PS tuoreessa Urheilulehdessä käytti taas vanhaa fraasia siitä että "katsokaa häneen nyt, sillä hänen jälkeensä tulee vedenpaisumus." Arvelen, että mies tietää jo tässä vaiheessa aivan erinomaisesti, missä kunnossa Sportin talous on ja mitä tulee tapahtumaan.
Kaiken kaikkiaan tuntuu, että tässä on ihan ainutlaatuinen mediakupla havaittavissa tämän suomalaisen jääkiekkokeskustelun ympärillä - sanomalehdissä, tiedotusvälineissä kuin täällä netissäkin. Jatkoaikaa en kommentoi millään muulla tavalla kuin niin, että tämä on ihan uskomattoman viihdyttävää touhua täälläkin syistä, joita ei niitäkään voi kommentoida.
Ei muuta. Minä odotan täällä länsirannikolla mielenkiinnolla, mitä tässä sirkuksessa oikein seuraavaksi tapahtuu. Harmillisintahan on se, että tässä niin moni ihminen joutuu kärsimään, ehkäpä uhraamaan lopun tämänhetkisestä työurastaankin, muutaman valitun, hyvällä pelisilmällä ja harvinaisella röyhkeydellä varustetun peliveljen takia. Siitä ei voi olla kuin pahoillaan. Mutta jos yrittää unohtaa sen (aika hankalaa), pilkistää jostain nurkasta se viihdearvo. Tahatonta, tahallista tai mustaa huumoria - sitä kaikkea löytyy, kun Tamminen pääsee luottomiehineen höyryävien lihakuppien äärelle. Piste.