Moni tuntuu olevan varsin pettynyt/vihainen siitä, ettei Tami lähtenytkään. On se kyllä ihmemies. Ei voi kuin hattua nostaa.
Olin itsekin varma ettei muuta ratkaisua voi olla kuin Tamin lähtö, mutta "Solkungen" kyykytti jälleen vastustajansa.
Kun Heikki Hiltunen kertoi neuvottelujen tulokset 17.11.2009 julkisuuteen, niin vaasalaiset Sport-kannattajat hiljenivät diabloa lukuunottamatta täällä. Selvisi, että Sportin kriisi johtui yökerhotöppäilijöiden aiheuttamana ja toisen heistä nimi tuotiin yhteisin neuvotteluin julki. Seurajohdon ja joukkueen välillä oli ollut ilmeisesti erimielisyyttä siitä, miten yökerhotapaus hoidetaan. Pelaajat vaativat töppäilijän nimen julkisuuteen ja näin sitten tapahtuikin. Myös toinen ketju, mikä sai alkunsa täällä, hiljeni saman tien.
Minulle oli yllätys, että STT:n tekemä juttu 17.11.2009 ja Hiltusen lausunnot siellä eivät ylittäneet uutiskynnystä ilmeisesti muuta kuin Pohjalaisen ja Ilkan osalta. Eihän siinä tietysti ollut enää mitään sensaationarvoista vaan päinvastoin, koska erimielisyys pelaajiston ja seuran johdon välillä koski täysin ulkojääkiekkoilullista asiaa. Niinkuin Hiltunen lausunnossaan ilmitoi:"Haluan täsmentää, että pelaajisto ei ole vaatinut Tammista pois, vaan käydä asioita keskustelemalla läpi".
Minä nostan hattua pelaajistolle, seuran johdolle ja Tamille, kun pystyivät neuvottelemalla saamaan asiallisen ratkaisun tähän koko maata kiinnostaneeseen ulkojääkiekkoilulliseen seuran ongelmaan.
Tänään jatketaan mielenkiintoisella ottelulla Sport-KooKoo. Uskon, että yleisöä on paljon. Tamin paluu penkin taa tuo varmasti lisämielenkiintoa ottelua kohti ja kun vierasjoukkueen käskijänä häärää Ika Lehkonen, niin kaikki elementit syksyn jännitysnäytelmälle ovat olemassa.