Tamin Audi pois täältä!

  • 951 689
  • 3 295

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Olen vain kertonut täällä Heikki Hiltusen täsmennyksen siihen, että Sportin pelaajat eivät ole vaatineet Tammista pois. Siitähän me keskustelimme.
Jos Hiltunen julkisesti sanoisi, että pelaajat vaativat Tammista pois niin ei Tamminen ja Sport paria enää olisi olemassa.
Miksi yhä väität tätä asiaa kun useassa eri lähteessä tämä on todettu valheeksi.

Sportin pelaajat nimenomaan vaativat Tamin eroa ja ei kaikkia asioista mitkä tuohon vaatimukseen johtivat ole vieläkään selvitetty siihen ei Hiltusen sanomiset vaikuta tippaakaan.
Mikäli nämä umpisolmut eivät selviä niin on täysin varmaa, ettei Tamminen näe playoffeja Sportin peräsimessä.
Toinen vaihtoehto kun sattuu olemaan se, että pelaajat eivät enää pelaa 100% ja koko seuraa ei sen jälkeen enää ole.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Liittyen tähän keskusteluun Tammisen väitetystä narsismista, niin ohessa aiheesta hyvä linkki:

http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/faq58.html

Tammisen lisäksi on kiekkoscenessä muutamia muitakin henkilöitä, joista löytyy tuossa mainittuja toimintamalleja. Narsismihan ei sitten ole mikään nauran asia vaan erittäin vaikea persoonallisuushäiriö.

Voi luoja...suunnilleen 99% sopii Tammiseen. Ei tosin yllätä ainakaan meikäläistä.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Se, että Sportin pelaajat eivät ole vaatineet Tammista pois, on vale. Tuo ei siitä muuksi muutu, vaikka miten sitä yrität vääntää ja kääntää.

Minähän olen kertonut ainoastaan, mitä olen lukenut Heikki Hiltusen ilmoittaneen STT:n kautta medialle 17.11.2009. Onko nyt näin, että ainoastaan minä olen palstaveljistä/-sisarista lukenut Hiltusen lausunnon? Eikö kukaan vaasalainen Sport-kannattaja ole törmännyt tähän julkisuuteen tuloon, mikä on Hiltusen mukaan seurausta Kuusiston, joukkueen kapteeniston, päävalmentaja Tammisen ja seuran johdon neuvotteluista.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Minähän olen kertonut ainoastaan, mitä olen lukenut Heikki Hiltusen ilmoittaneen STT:n kautta medialle 17.11.2009.
Se on tullut selväksi moneen kertaan, että et tiedä Sportin asioista mitään muuta kuin tiedotteet. Mutta lukisit nyt edes muita uutisia.
Kyllä tuokin Hiltusen tiedote on luettu, mutta se on 6-8 päivää kriisin huipun jälkeen tehty. Tottakai asiat olivat silloin paremmin, vaikka Tammisesta ette päässeet vielä eroon.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minähän olen kertonut ainoastaan, mitä olen lukenut Heikki Hiltusen ilmoittaneen STT:n kautta medialle 17.11.2009. Onko nyt näin, että ainoastaan minä olen palstaveljistä/-sisarista lukenut Hiltusen lausunnon? Eikö kukaan vaasalainen Sport-kannattaja ole törmännyt tähän julkisuuteen tuloon, mikä on Hiltusen mukaan seurausta Kuusiston, joukkueen kapteeniston, päävalmentaja Tammisen ja seuran johdon neuvotteluista.

Niin tai sitten nuo ovat saman tason lausahduksia kuin "pelaa x ei ole tulossa meille, joten tämä on paskapuhetta!" ja kappas, vajaan viikon päästä mystinen herra x onkin joukkueessa. Täällä on kerrottu hyvistä lähteistä, että pelaajat todella vaativat Tamia pois. Siis oikeasti myös sellaisista lähteistä, jotka ovat läheltä seuraa. Sinulla taas on vastapainoksi vain tuollainen lehtijuttu, joka on helppo huomata normaaliksi liirumlaarumiksi. Lisäksi se on kirjoitetttu tämän jupakan jälkeen.

Ihmettelen missä vaiheessa tuo uskosi horjuu? Luulisi tämän jutun olevan selvä näillä näytöillä.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Minähän olen kertonut ainoastaan, mitä olen lukenut Heikki Hiltusen ilmoittaneen STT:n kautta medialle 17.11.2009. Onko nyt näin, että ainoastaan minä olen palstaveljistä/-sisarista lukenut Hiltusen lausunnon? Eikö kukaan vaasalainen Sport-kannattaja ole törmännyt tähän julkisuuteen tuloon, mikä on Hiltusen mukaan seurausta Kuusiston, joukkueen kapteeniston, päävalmentaja Tammisen ja seuran johdon neuvotteluista.
Et ole varmastikaan ainut, joka tuohon Hiltusen lausuntoon on törmännyt. Itsekin tämän lausunnon olen nähnyt. Hiltusen julkitulo tapahtui tosiaan sen jälkeen, kun asioita saatiin hiukan paremmalle tolalle ja Kuusiston nimi ulos. Luuletko, että Hiltunen tosiaan ilmoittaisi esimerkiksi lehdessä, että "asiat ovat päin p*rsettä" jne. Kyllähän tuo julkitulo oli Sportin julkisen kuvan parantelua tämän kohun jäljiltä.

Se taas, miksi olet suorissa tähän asiaan liittyvissä kysymyksissä viitannut käytännössä aina tuohon Hiltusen lausuntoon, on varsin suppea argumentti tähän koko asiakokonaisuuteen. Etenkin siihen, ovatko pelaajat halunneet Tammisesta eroon tai muihinkaan näihin yksityiskohtaisempiin kysymyksiin. Sinä viittaat nyt käytännössä kokoajan ainoastaan tuohon yhteen juttuun. Esimerkiksi sitä ennen oli monta monta toisenlaista uutista mm. juuri medioissa.

EDIT:
Kaverukset ylhäällä selventivät myös hieman sitä, mitä minäkin tällä viestilläni yritin sinulle kertoa.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Miten voit sokeasti kyseenalaistaa kaiken muun informaation paitsi sen jonka Hiltunen on sanonut ?

Olen lukenut nuo kaikki 11.11.2009 annetut lausunnot medioille. Hiltunen on sittemmin täsmentänyt 17.11.2009 lausuntojaan niin kuin olen tänne kirjoittanut. Pidän viimeksi annettua lausuntoa virallisena tietona asioiden kulusta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen lukenut nuo kaikki 11.11.2009 annetut lausunnot medioille. Hiltunen on sittemmin täsmentänyt 17.11.2009 lausuntojaan niin kuin olen tänne kirjoittanut. Pidän viimeksi annettua lausuntoa virallisena tietona asioiden kulusta.

Ilmeisesti pidät Mohammed Saeed al-Sahaf:kn tiedotusta virallisena tietona asioiden kulusta eli USA ei päässyt koskaan Bagdadiin vaan joukot kuolivat autiomaassa?? Uskosi on uskomaton, mutta ehkä tässä sotkussa vielä nähdään uusi viimeinen lausunto.
 

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pidän viimeksi annettua lausuntoa virallisena tietona asioiden kulusta.
No tää on tullut selväksi, mutta mitä järkeä täällä on keskustella jostain virallisesta asioiden kulusta, kun sen voi kaikki lukea niistä tiedotteista? Yleisesti länsimaisissa keskusteluissa pyritään keskustelemaan asioiden todellisesta tilasta. Ja fiksussa keskustelussa tämä tehdään tieteellisten menetelmien kaltaisesti; etsitään todisteita, arvioidaan niiden määrä sekä uskottavuus ja muodostetaan perusteltu arvio asioiden todellisesta tilasta tai kulusta.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Pidän viimeksi annettua lausuntoa virallisena tietona asioiden kulusta.

Tämä paljasti sen, että kirjoitat vain pelkkää provoa täysin tahallasi etkä edes aio keskustella tosissasi mistään aiheesta. Pahoittelen että olen edes vastannut sinulle mitään.

Toivottavasti sait hyvät naurut.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pidän viimeksi annettua lausuntoa virallisena tietona asioiden kulusta.

Piditkö Lahden dopingskandaalissa Isometsän virallista lausuntoa yksin touhuamisesta totuutena? Oletko vielä sitä mieltä että Jarin virallinen lausunto oli totuus? Ai miten liittyy Hiltusen lausuntoihin? Siten että virallinen lausunto on hiton monta kertaa urheilussa osoittautunut totaaliseksi paskapuheeksi tai vähintään asioiden kaunisteluksi.

Mutta ei siinä mitään, ole vaan uskossasi vahva. Eihän tosiasioilla kovin suurta merkitystä ole. Virallinen lausunto paikkaa totuuden tehokkaasti.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Olen lukenut nuo kaikki 11.11.2009 annetut lausunnot medioille. Hiltunen on sittemmin täsmentänyt 17.11.2009 lausuntojaan niin kuin olen tänne kirjoittanut. Pidän viimeksi annettua lausuntoa virallisena tietona asioiden kulusta.

Koska lienen mustan listan kärkipäässä pyhää kirjaa lukemattomana ulkopaikkakuntalaisena anti-Tamistina, joka vielä kehtaa puhua pyhistä asioista ja Hänestä kieliposkessa, ei kommentillani sinällään ole arvoa, mutta: en ymmärrä miten pelaajayhdistyksen lausunto olisi epävirallinen ja Sportin virallinen. Muutenkin sinulla on mielenkiintoinen auktoriteettiusko, sanoisin jopa että pakkomielle.

Oletko koskaan ajatellut että minkä takia lähes koko kiekko-Suomi on jyrkästi Tammista vastaan, eritoten ne seurat ja paikkakunnat missä Hän on käynyt vaikuttamassa? Onko kyseessä kateudesta kumpuava salaliitto poikkeusyksilö Tammista kohtaan vai mistä tämä agressiivinen viha ja ylenkatse Häntä kohtaan kumpuaa? Tammisella on kaksi puolustajaa, julkisuudessa P. Sihvonen ja täällä sinä. Kaikkia kolmea yhdistää täydellinen oikeassa oleminen joka asiassa ja tarvittaessa faktojen kieltäminen sillä tasolla että ulkopuolisissa silmissä se on jo (tragi)koomista.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
No tää on tullut selväksi, mutta mitä järkeä täällä on keskustella jostain virallisesta asioiden kulusta, kun sen voi kaikki lukea niistä tiedotteista? Yleisesti länsimaisissa keskusteluissa pyritään keskustelemaan asioiden todellisesta tilasta. Ja fiksussa keskustelussa tämä tehdään tieteellisten menetelmien kaltaisesti; etsitään todisteita, arvioidaan niiden määrä sekä uskottavuus ja muodostetaan perusteltu arvio asioiden todellisesta tilasta tai kulusta.

Lähdetään sitten puimaan tätä tapahtumaa alusta alkaen niinkuin siitä on kullekin eri medioista (mm. Sportin nettikeskusteluista) tullut kuva. Koko kriisi alkoi siitä, kun Sportin pelaajien töppäily yökerhossa tuli julkiseksi. Kriisi ei siis alkanut Tammisen ja joukkueen välisistä erimielisyyksistä. Tami toimi nopeasti ja hoiti homman pois päiväjärjestyksestä sopien asiat molempien töppäilijöiden ja ahdistelun kohteena olleen naisen kanssa. Vanhan liiton ajan mukaisesti (Tamin, Vellun ja Heikin aikaan) homma oli hoidettu ripeästi ja nopeasti pois päiväjärjestyksestä. Tami kertoi tästä Apu-lehden artikkelissa ilmeisesti tietämättä, että joukkue ei hyväksynytkään hänen menettelytapojaan. Joukkue halusi töppäilijät julkisuuteen, kun ilmeni, että nyky-yhteiskunnassa on otettava huomioon myös muiden pelaajien perheiden mahdolliset ongelmat siitä, että miestä ja isää epäillään yökerhoahdistelijaksi. Töppäilijät eivät tulleet julkisuuteen, joten joukkueen oli reagoitava. Joukkue vaati töppäilijöiden julkistamista Tamilta ja seuran hallitukselta. Medioissa esiintyi erilaisia tietoja ja väittämiä asioiden taustoista ja tapahtumien kuluista. Myös seuran puheenjohtaja antoi alkuvaiheessa omat lausuntonsa mm. Kiekko-Pohjalaiselle.

Neuvottelut näiden yökerhotöppäilijöiden aiheuttamasta kriisistä ulospääsyyn johtivat kaikkia osapuolia (Kuusistoa, pelaajistoa, päävalmentajaa ja seuran johtoa) tyydyttävään ratkaisuun. Seuran puheenjohtaja Heikki Hiltunen antoi 17.11.2009 tästä julkisuuteen STT:n välittämänä lausunnon, jossa hän mm. täsmensi asioita, joita oli tullut aiemmin julki.

Miten on, FreezingHell, vaikuttaako kuvaukseni mielestäsi siltä, mihin vain medioita seuraamalla voi tästä Sportin kriisistä päätyä? Mitä tästä seurat voivat oppia, kun jääkiekkoilijat saattavat jatkossakin joutua tarkan seurannan kohteiksi yökerhoissa ympäri valtakuntaa. Olisiko töppäilijöiden tultava välittömästi julkisuuteen vastaamaan teoistaan, jotta tämänkaltaisilta kriiseiltä vältytään?
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Miten on, FreezingHell, vaikuttaako kuvaukseni mielestäsi siltä, mihin vain medioita seuraamalla voi tästä Sportin kriisistä päätyä?

En tiedä kuka nyt alkoi nimimerkillä "siffa" kirjoittamaan, mutta olipahan pitkä vastaus. Silti: Kaikki "tiedot" olivat edelleen mediasta.

Kertoisit mielummin, miksi pelaajat ottivat yhteyttä pelaajayhdistykseen. Miksi pelaajat ensin kieltäytyivät menemästä harjoituksiin, mutta konsultoituaan pelaajayhdistystä päätivät mennä?
 

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
Tietysti tuo tieteellinen tutkimus kiehtoo eniten, koska Skinnarilassa tuli sitäkin aikoinaan pienimuotoisena harrastettua. Kehottivat tekemään tohtorin väitöskirjan, mutta lähdin sitten kuitenkin työelämään. Nyt yritän metsurin töiden lomassa kirjoitella täällä JA:ssa näitä "tutkielmiani".

Mikä vahinko ettet tehnyt väikkäriä, siitä olisi varmasti tullut kriittisen ja objektiivisen ajattelun mestariteos. Akateeminen maailma menetti epäilemättä valtavasti. Onneksi sentään me täällä Jatkoajassa saamme nauttia järjenjuoksusi sekä monipuolisten näkökulmiesi antimista. Keep up the good work.
 

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Moni tuntuu olevan varsin pettynyt/vihainen siitä, ettei Tami lähtenytkään. On se kyllä ihmemies. Ei voi kuin hattua nostaa.

Olin itsekin varma ettei muuta ratkaisua voi olla kuin Tamin lähtö, mutta "Solkungen" kyykytti jälleen vastustajansa.
 
Suosikkijoukkue
Entisen pääkaupunkiseudun oma joukkue
On valitettavaa, että keskustelupalsta muuttuu yhden miehen saarnakentäksi, jolla samoja asioita toistellaan faktoista välittämättä.

Jotenkin tuntuu siltä että kaikki tässä ketjussa hakee keskustelua Siffan kanssa. Olisikohan oma ketju näille väännöille tarpeen? Minua kiinnostaisi enemmän lukea mitä on meneillään tässä Tamifarsissa kuin juupas-eipäs keskustelua.

Kuitenkin, lauantain KooKoo ottelu sattaisi kertoa jotain pelaajien mentaalisesta kyvystä. Oma kokemus työelämästä on se että kun hyvä pomo vaihtuu paskiaiseen niin innovaatiot ja "talkootyöt" jää tekemättä kunnes paperillinen määräys tulee. O.K, tässä on sama valmentaja, eli ei olla vaihdettu, mutta oletan että jos sukset menee ristiin niin sama tilanne; eli perustehtävät hoidetaan ja se "kirsikka leivoksen päälle" jää pois suorituksesta.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Jotenkin tuntuu siltä että kaikki tässä ketjussa hakee keskustelua Siffan kanssa.

Ymmärrettävä, mutta tuhoon tuomittu yritys, koska kyseinen nimimerkki ei keskustele. Keskustelu edellyttää jossain määrin järjellisiä argumentteja.

Kuitenkin, lauantain KooKoo ottelu sattaisi kertoa jotain pelaajien mentaalisesta kyvystä. Oma kokemus työelämästä on se että kun hyvä pomo vaihtuu paskiaiseen niin innovaatiot ja "talkootyöt" jää tekemättä kunnes paperillinen määräys tulee.

Toisaalta on täysin mahdollista, että pelaajat ryhtyvät pelaamaan valmentajan sijasta toisilleen, eli joukkue (ja tarkemmin sen kokeneimmat pelaajat) ottaa mentaaliset ohjat haltuunsa ja pelaa valmentajasta riippumatta. Tätä on nähty Tammisen "valmentamissa" joukkueissa ennenkin.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Jotenkin tuntuu siltä että kaikki tässä ketjussa hakee keskustelua Siffan kanssa. Olisikohan oma ketju näille väännöille tarpeen? Minua kiinnostaisi enemmän lukea mitä on meneillään tässä Tamifarsissa kuin juupas-eipäs keskustelua.
Näinhän se on. Itsekin olen välillä yrittänyt olla kommentoimatta, mutta ei ole vain malttanut mieltään. Ehkä tästä kuuluisasta palstaveljestä on tullut sen verran tunnettu, ettei muiden kanssa enää edes keskustella :)

Toisaalta on täysin mahdollista, että pelaajat ryhtyvät pelaamaan valmentajan sijasta toisilleen, eli joukkue (ja tarkemmin sen kokeneimmat pelaajat) ottaa mentaaliset ohjat haltuunsa ja pelaa valmentajasta riippumatta. Tätä on nähty Tammisen "valmentamissa" joukkueissa ennenkin.
Tämä on nyt se ainut tie, kun Tami oletettavasti jatkaa. Ellei TosiFanin mainitsema seikka tule tässä parin viikon sisään ilmi. Mutta jos pariin viikkoon ei mitään hälyttävää tapahdu, niin näillä mennään. Katsellaan...

Tuohan on hyvin mahdollista, kyllä pelaajatkin varmasti "turtuvat tilanteeseen" ja viimeistään keväällä syttyvät pelaamaan 110%:sti, oli sielä penkin takana sitten kuka hyvänsä. Näin ollen on myös jonkinnäköiset mahdollisuudet sille, että viiriä nosteltaisiin jälleen Kuparisaaren hallin kattoon. Mm. joukkuepeliä täytyy vain saada huimasti parannettua myös.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Moni tuntuu olevan varsin pettynyt/vihainen siitä, ettei Tami lähtenytkään. On se kyllä ihmemies. Ei voi kuin hattua nostaa.

Olin itsekin varma ettei muuta ratkaisua voi olla kuin Tamin lähtö, mutta "Solkungen" kyykytti jälleen vastustajansa.

Kun Heikki Hiltunen kertoi neuvottelujen tulokset 17.11.2009 julkisuuteen, niin vaasalaiset Sport-kannattajat hiljenivät diabloa lukuunottamatta täällä. Selvisi, että Sportin kriisi johtui yökerhotöppäilijöiden aiheuttamana ja toisen heistä nimi tuotiin yhteisin neuvotteluin julki. Seurajohdon ja joukkueen välillä oli ollut ilmeisesti erimielisyyttä siitä, miten yökerhotapaus hoidetaan. Pelaajat vaativat töppäilijän nimen julkisuuteen ja näin sitten tapahtuikin. Myös toinen ketju, mikä sai alkunsa täällä, hiljeni saman tien.

Minulle oli yllätys, että STT:n tekemä juttu 17.11.2009 ja Hiltusen lausunnot siellä eivät ylittäneet uutiskynnystä ilmeisesti muuta kuin Pohjalaisen ja Ilkan osalta. Eihän siinä tietysti ollut enää mitään sensaationarvoista vaan päinvastoin, koska erimielisyys pelaajiston ja seuran johdon välillä koski täysin ulkojääkiekkoilullista asiaa. Niinkuin Hiltunen lausunnossaan ilmitoi:"Haluan täsmentää, että pelaajisto ei ole vaatinut Tammista pois, vaan käydä asioita keskustelemalla läpi".

Minä nostan hattua pelaajistolle, seuran johdolle ja Tamille, kun pystyivät neuvottelemalla saamaan asiallisen ratkaisun tähän koko maata kiinnostaneeseen ulkojääkiekkoilulliseen seuran ongelmaan.

Tänään jatketaan mielenkiintoisella ottelulla Sport-KooKoo. Uskon, että yleisöä on paljon. Tamin paluu penkin taa tuo varmasti lisämielenkiintoa ottelua kohti ja kun vierasjoukkueen käskijänä häärää Ika Lehkonen, niin kaikki elementit syksyn jännitysnäytelmälle ovat olemassa.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Uskomattoman viihdyttävää keskustelua! Aina välillä tulee miettineeksi - sääntöjä hipoen - siffan tiettyä samankaltaisuutta eräisiin keskustapoliitikoihin. Väitän etteivät edes Väyrynen ja Vanhanen olisi hoitaneet paremmin tätä paluuta areenalle strategisen halkovaja-vetäytymisen jälkeen. Odoteltiin että tuli tueksi jonkinlainen kommunikea, että haavat on toistaiseksi paikattu ja että ulospäin näytetään niin yhtenäistä rintamaa kuin osataan - se riittikin mestarille: tähän heikkoon oljenkorteen tukeutuen on kaikki iskut torjuttu ja tikulla silmään, joka enää yhtään mitään muistelee. Hienoa työtä, siffa! Kun sanoit menneesi työelämään tieteen sijasta niin rupesitko mahdollisesti rakentamaan omakotitaloja Nurmijärvelle???
 

dafjkl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos ja JYP
On todella mielenkiintoista nähdä, miten Sportin pelaajien ja Tammisen yhteistyö tänään toimii, kun vastassa on KooKoo. Tammisen pelastanee lähinnä se, että pelaajat halunnevat säilyttää työpaikkansa ja tietävät olevansa joukkueena yhdessä kova nippu mestikseen.

Kuinka kova joukkue olisikaan, jos sillä olisi aidosti koko organisaation kunnioitusta nauttiva valmentajakin - se on sitten toinen juttu. Erholtzin tapaus ei tilannetta joukkueen sisällä varmastikaan yhtään paranna.

Jos jollain Vaasasta on uutta tietoa Tamin prinsiipeistä ja joukkueen tilasta, niin niistä mieluusti kuulisi tällä palstalla. Eiköhän Heikki Hiltusen 17.11. tiedote ole jo kaikista kulmistaan ja rivien välistäänkin käsitelty.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Uskomattoman viihdyttävää keskustelua! Aina välillä tulee miettineeksi - sääntöjä hipoen - siffan tiettyä samankaltaisuutta eräisiin keskustapoliitikoihin. Väitän etteivät edes Väyrynen ja Vanhanen olisi hoitaneet paremmin tätä paluuta areenalle strategisen halkovaja-vetäytymisen jälkeen. Odoteltiin että tuli tueksi jonkinlainen kommunikea, että haavat on toistaiseksi paikattu ja että ulospäin näytetään niin yhtenäistä rintamaa kuin osataan - se riittikin mestarille: tähän heikkoon oljenkorteen tukeutuen on kaikki iskut torjuttu ja tikulla silmään, joka enää yhtään mitään muistelee. Hienoa työtä, siffa! Kun sanoit menneesi työelämään tieteen sijasta niin rupesitko mahdollisesti rakentamaan omakotitaloja Nurmijärvelle???

Mjr tietää kokemuksesta, että ei kannata levittää vääriä tietoja täällä, sillä ennemmin tai myöhemmin ne korjataan. En ole nähnyt mjr:ltä yhtään Ilkka-lehden linjaa vähättelevää tai vääristelevää kirjoitusta sen jälkeen, kun päivänlehti-tarkkuudella kerroin täällä muutaman päivän ajalta, mitä siellä satraapin jälkeen tulleet journalistit hyväksyvät kirjoitettavan ja kirjoittavat myös itse.

Keskustan asialla en kuitenkaan täällä ole, vaikka arvostan korkealle niin Matti Vanhasen kuin Paavo Väyrysen työt isänmaan hyväksi. Olen kirjoittamassa kokoomus-veljestäni Juhani Tammisesta, joka joutui ulkojääkiekkoilullisten tapahtumien vuoksi käsittämättömän julkisuuden ja arvostelun kohteeksi. Miten sinä mjr näet? Toimiko Tami oikein? Toimiko Sportin johto oikein? Toimivatko pelaajat oikein? Kyse on siitä, miten tämä ulkojääkiekkoilullinen yökerho-töppäily hoidettiin. Lehdistön kiinnostus asiaan lopahti saman tien, kun seuran puheenjohtaja tuli STT:n kautta julkisuuteen. Mitä mieltä olet, mjr, tälläisesta journalismista, kun olit valmis arvostelemaan politiikka-keskusteluissamme Ilkka-lehden journalista linjaa? Julkistetaan sensaatioita, mutta, kun asioiden oikea laita selviää, niin tilaa uutisoinnille ja täsmennyksille ei olekaan.

Tuo tieteily tuotiin erään toisen palstaveljen toimesta täällä mukavasti huumorilla höystäen esille. Vastasin sitten siihen myös leikkimielisesti, mikä lienee ymmärretty fiksuimpien taholta oikein. Jatketaan sitten tosiasioilla. En mennyt rakentamaan omakotitaloja Nurmijärvelle. Minulla oli mahdollisuus tehdä väitöskirja Neuvostoliiton ja Suomen rajaliikenteestä tuotantotalouden logistiikkatutkielmana. Jatkoin mielenliinkoista työtäni kuitenkin Neuvostoliiton ja sittemmin Venäjän rajaliikenteen parissa. Työkaveri teki tuon väitöskirjan ja jatkaa nyt arvostettuna professorina eräässä yliopistossa. Nyttemmin sitten teen kuntoilumielessä metsurin ja maataloustöitä. Eli se pinolla olo tämän käynnissä olleen case:n aikana onkin yllättäen totta. Huimaa aikaa saa suuren työläisperheen poika viettää nykyään. Välillä ehtii jopa kirjoitella tänne JA:aan kaiken maailman kiinnostavista asioista.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Onhan eräänlaista mediastrategiaa sekin, että välttelee palstalla käyntiä kohun ollessa kuumimmilaan ja sitten toistaa vain virallista lausuntoa. Tuo Hiltusen virallinen lausunto on kyllä ihan samaa tasoa kuin Rakennusmaailman juttu erikoishöylätyn puutavaran puuttumisesta. Vaatii todellista uskoa uskoa kritiikittömästi kumpaankaan.
Ikävää tässä on, että pelaajayhdistyskin on lähtenyt mukaan sotkemaan Sportin hyvin sujuvaa syksyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös