Mainos

Tamin Audi pois täältä!

• 952 993
  • 3 295

papera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Jos ihan rehellisiä ollaan, niin onhan se Tamilta itseasiassa aika kova suoritus, jos tämä puukätinen joukkue voittaa mestaruuden. Joukkueen taitotasoon nähden on suorastaan ihme, että tämä kausi on tuloksellisesti mennyt näinkin hyvin. Se on Jaska ja kurinalainen viisikkopelaaminen, joka meitä nyt on kantanut ja kantaa toivottavasti vieläkin.

Heh, jännä kommentti. Itsehän olen sitä mieltä, että mistään ihmeestä ei voida puhua jos ja kun tällä joukkueella tulee viiri kattoon, mutta helvetin kova suoritus se on. Kyllä tällä joukkueella mestaruus on enemmän kuin realismia. Mutta varmaa ei tietenkään, koska nyt on jäljellä 4 kovaa joukkuetta.

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Jos ihan rehellisiä ollaan, niin onhan se Tamilta itseasiassa aika kova suoritus, jos tämä puukätinen joukkue voittaa mestaruuden. Joukkueen taitotasoon nähden on suorastaan ihme, että tämä kausi on tuloksellisesti mennyt näinkin hyvin. Se on Jaska ja kurinalainen viisikkopelaaminen, joka meitä nyt on kantanut ja kantaa toivottavasti vieläkin.
Jos ihan rehellisiä ollaan niin Tamihan on itse saanut koota tämän joukkueen kaikessa rauhassa Mestiksen isointa rahapussia käyttäen, juuri sen näköiseksi kuin haluaa. Ja tämä "puukätinen" joukkuehan on Tamin näköinen. Esim. taitoahan ei joukkueessa liikaa ole ja eipä paljon yv:n moottoreita näy, sen toki jokainen tietää. Ja tämä negatiivinen viesti lähinnä siksi, kun ihmetytti toi lausahdus "Tamilta kova suoritus...." Joukkueen taso ynnä muu on juurikin pitkälti Tamista kiinni ja kun tosiaan on pakankin saanut itse valita. Mutta tosiaan niin kuin sanoit niin Jaskalla ja viisikkopelaamisella on sitten muita asioita korvattu ja jos tässä eteenpäin mennään, niin noilla mennään. Kaikki vielä auki, mutta tarvitaan tuollainen voittamisen halu, mitä kolmannessa erässä nähtiin.

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Ja tämä negatiivinen viesti lähinnä siksi, kun ihmetytti toi lausahdus "Tamilta kova suoritus...."

Tarkoitinkin juuri sitä, että tuon Tamin itsensä rakentaman puukätisen joukkueen mahdollinen mestaruus olisi aika maailmanluokan teko. Juu, mutta tämä tästä. Toivotaan että huomenna otetaan välieräsarja omiin käsiin.

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Kantani tähän ketjuun ei ole muuttunut alkukaudesta. Tamin Audi mahdollisimman paljon Kuparisaaressa niin kyllä tästä hyvä tulee. Onkohan perjantaina televisioinnista huolimatta kauden ennätysyleisö Vaasassa?

Iso Punakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suuri kotka-sydän, Pyhä Patrik
Kantani tähän ketjuun ei ole muuttunut alkukaudesta. Tamin Audi mahdollisimman paljon Kuparisaaressa niin kyllä tästä hyvä tulee. Onkohan perjantaina televisioinnista huolimatta kauden ennätysyleisö Vaasassa?

Onko ollut netin kanssa ongelmia kun pääsit vasta nyt vastaamaan?

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Jos nyt ei Vaasalainen yleisö ja maakuntamaurit syty niin ihmetellä täytyy! Sport perseili ekan himamatsin mut taisteli nyt tappion takasin ittelleen!! Televisioinnista huolimatta nyt jos koskaan halli täyteen!! Jotenkin toivoisi saman spiritin halliin heti aluksi ennen ekan erän alkua joka oli ekassa välierämatsissa...Uskon että Vaasa ja maakunta olisi tähän valmis! Nyt pelataan isoilla panoksilla!!

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Hehheh ei saakeli hyvät naurut irtosi kyllä tästä. Ihmettelinkin miksei myös heti viime matsin jälkeen ollut irronnut samanlaista kommenttia.

Pitääpä nyt asiastakin jotain kirjoittaa, ettei mene aivan turhaksi onelineriksi. Samanlainen peli ilmeisesti Kajaanissa ollut, mitä nämä edellisetkin. Yv on tuskaa, mutta 5vs5 voitetaan kaveri. Eli kärjistetysti sanoen Sport on käytännössä vahvoilla, mitä vähemmän jäähyjä tulee. Jos tämäkään nyt hirveästi Tamiin liittyi...

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings

Mihin olisi pitänyt vastata? Tämä on Tami-ketju. Tami täyttää päävalmentajan tärkeimmät kriteerit. Kriteerit ovat: riittävä pelitausta, riittävä valmentajakokemus, tuntee pelin ja sen taitovaatimukset, harjoituttaa systemaattisesti omaa pelitapaansa joukkueelle, joukkue luottaa valmentajaansa niin harjoituksissa kuin pelitilanteissa.

Niinkuin olen kirjoittanut, niin Tamin Audi tiukasti Kuparisaaressa, jolloin saadaan joukkue yhä parempaan iskuun loppupeleissä.

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Kyllä 5vs5 mentiin aika tasaisesti, ei se puhtaasti Sportin hallintaa ollut. Nyt huomasi kolmannessa erässä, että Hokin luistin ei enää liikkunut kuin muutamalla kaverilla ja sitten alkoi jo kädetkin vapista.

Mutta mielenkiintoinen peli oli ja jännä. Tietysti aina harmittaa kun ratkeaa typerään mokaan, mutta sitä on playoffit joskus. Sportin 1-1 tasoitusmaali oli niin hieno, ettei voi muuta kuin ihailla. Ei juuri tarkemmin voi mennä ylämummoon!

Toivottavasti tulee pitkä sarja, sillä Hokin ja SPortin pelit tuppaavat olemaan hienoa kamaa.

Onnittelut vaasaan voitosta, toivotaan että Hokki nappaa pisteet taas Vaasasta :)

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Jatketaan tänne Aurinkokuninkaasta niin ei mene muut ketjut sekaisiksi.

Olen saanut arvostelua Tammisen arvostelemisesta. Olen oikeutettu mielipiteeseeni samalla tavalla kuin Tammisen kehujat ovat omaansa.

Olen pitkänlinjan Sport-kannattaja ja mielipiteeni on se, että kannattamassani seurassa asiat ovat huonosti ja muutoksia pitää tulla. Yksi isoimmista muutoksista on laadukkaan päävalmentajan löytäminen. En tietenkään kannata Tamin uloskenkimistä nyt. En minä idiootti ole. Mutta tämän kauden jälkeen Tammisen on lähdettävä ja Sportin muutenkin järkevöitettävä toimintaansa. Näin ei voi jatkua.

papera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Mendieta on ilman muuta oikeutettu mielipiteeseensä. Pahoittelen, että sekoitin eilen pelihurmiossa ketjutkin keskenään. Minä näen asian niin, että kun kaverilta löytyy asiallisia ja asiantuntevia mielipiteitä voi häneltä tarpeen tullen vaatiakin enemmän.

Silti, lähtökohtaisesti mitä eilen itse kritisoin niin oli se perusasenne. Ilman Tammista oltaisiin voitettu 1-5, nyt pärjätään Tammisesta huolimatta jne. Fakta on se, että Sport oli Tammisen tullessa seuraan Mestiksen runkosarjassa sijalla 8. Nyt se tappelee finaalipaikasta ja väitän, kaksi välierää nähneenä, että se myös finaalipaikkansa ottaa. 1-5 vierasvoitto Mestisvälierässä on täyttä utopiaa, oli kuinka miljoonamiehistö tahansa. Eilen nähtiin helvetin hyvin miten tämä joukkue on koottu. Voittava maalivahti ja sitten nämä kova kätiset ratkaisijat. Se oli muuten suhteellisen turha Cabana, joka eilisen ottelun ratkaisi. Jäi otteluketjussa mainitsematta, mutta Toni Sihvonen oli se kaveri joka klaarasi nuo viimeiset 13 sekuntia pitämällä kiekkoa ja toimittamalla sen keskialueelle. Vähän tuntuu, että perus-Sport olisi eilen hävinnyt. Voittamisen kulttuuri syntymässä?

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Silti, lähtökohtaisesti mitä eilen itse kritisoin niin oli se perusasenne. Ilman Tammista oltaisiin voitettu 1-5, nyt pärjätään Tammisesta huolimatta jne.

Sarkasmin ymmärtäminen ei taida olla kovin korkealla tasolla monella Tammis-diggarilla. Vaikka totuuden hiventäkin humoristisessa lausahduksessani on.

Fakta on se, että Sport oli Tammisen tullessa seuraan Mestiksen runkosarjassa sijalla 8. Nyt se tappelee finaalipaikasta ja väitän, kaksi välierää nähneenä, että se myös finaalipaikkansa ottaa.

Tässä nyt väännetään samoja uria jatkuvasti, mutta vastataan silti: Kyllähän sen herranen aika pitääkin tapella finaalipaikasta ja ottaa finaalipaikka. Tuo jengihän on Mestikseen aivan järjettömän kova.

Eilen nähtiin helvetin hyvin miten tämä joukkue on koottu. Voittava maalivahti ja sitten nämä kova kätiset ratkaisijat. Se oli muuten suhteellisen turha Cabana, joka eilisen ottelun ratkaisi. Jäi otteluketjussa mainitsematta, mutta Toni Sihvonen oli se kaveri joka klaarasi nuo viimeiset 13 sekuntia pitämällä kiekkoa ja toimittamalla sen keskialueelle. Vähän tuntuu, että perus-Sport olisi eilen hävinnyt. Voittamisen kulttuuri syntymässä?

On hienoa, että joukkueen ominaisuudet näkyvät kentällä. Maanantaina ne ei näkynyt. 40 minuuttia jäällä oli laiska ja huonosti valmistettu ylipalkattujen yksilöiden joukko.

"Miten joukkue on koottu"-lausahdus pitää olla mielessä myös tappioden hetkillä. Toivottavasti saadaan makustella joukkueen hienoa kokoamista, kun viiriä hinataan kattoon.

Voittamisen kulttuuria on nähtävissä. Sporthan on kääntänyt otteluita voitoksi keskinkertaisilla suorituksilla koko kevään. Kyllä se jostain kertoo. Olenkin sitä mieltä, että jos Sport saisi pelinsä oikeasti kulkemaan - niin kuin materiaali edellyttää - ei sille edes meinaisi löytyä vastustajaa tässä sarjassa.

papera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Sarkasmin ymmärtäminen ei taida olla kovin korkealla tasolla monella Tammis-diggarilla. Vaikka totuuden hiventäkin humoristisessa lausahduksessani on.

Tottakai. Tässä kuitenkin keskustellaan niin kuin oltaisiin jotakin voittajia ja meille viiri olisi itsestäänselvyys. No ei siellä viirejä kuitenkaan näy. Varma mestaruus ilman Tammista? Muahaha.

Tässä nyt väännetään samoja uria jatkuvasti, mutta vastataan silti: Kyllähän sen herranen aika pitääkin tapella finaalipaikasta ja ottaa finaalipaikka. Tuo jengihän on Mestikseen aivan järjettömän kova.

Niin väännetään. Joukkue on kova, koska on Tammisen kokoama. Esimerkiksi vuoden takainen jengi oli koottu huonosti ja ennen kaikkea valmennettu huonosti. Näistä asioista syntyy se ponnahdus, joilla Sport on noussut sijalta 8. tappelemaan sarjan voitosta.

"Miten joukkue on koottu"-lausahdus pitää olla mielessä myös tappioden hetkillä. Toivottavasti saadaan makustella joukkueen hienoa kokoamista, kun viiriä hinataan kattoon.

Voittamisen kulttuuria on nähtävissä. Sporthan on kääntänyt otteluita voitoksi keskinkertaisilla suorituksilla koko kevään. Kyllä se jostain kertoo. Olenkin sitä mieltä, että jos Sport saisi pelinsä oikeasti kulkemaan - niin kuin materiaali edellyttää - ei sille edes meinaisi löytyä vastustajaa tässä sarjassa.

Käsittääkseni olen jo syksyllä kertonut tällä palstalla, syksyn pimeinä iltoina, miten joukkue on koottu? Näitä pelejä varten. Turha sanoa, etteikö se olisi ollut jo silloin mielessä. Kevään aikana niitä tappiota ei ole hirveästi tullut. Itse kuulun siihen kannattajakuntaan joka ei hätkähdä yhdestä tappiosta. Tuli se sitten ensimmäisessä välieräottelussa kotona.

Tuo pelaaminen oikeasti kulkemaan -kortti on mielestäni täysin harhaanjohtajava. Otteluketjussa oli sellaista mielikuvaa luotu, radion perusteella ilmeisesti, ettei Sportin peli olisi eilen kulkenut. Itse olen totaalisen erimieltä. Sportin peruspelaaminen on todella hyvällä tasolla. Jos tuskaisuus johonkin kulminoituu, niin se on yksi ja ainoa asia. Ylivoima. Peruspelissä Sport vie otteluita. Nämä on play-offit shaatana! Maalintekeminen on kuitenkin näissä matseissa todella vaikeaa, kelle tahansa. Dream Team. Kyllä. Mutta ei tämä sentään mikään Kärpät ole, joka voittaa pelit 8-0. Palaan edelleen siihen, miten tämä joukkue on koottu. Se osaa pelata play-off kiekkoa. Se osaa voittaa. Muulla ei ole väliä. Piste.

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tässä kuitenkin keskustellaan niin kuin oltaisiin jotakin voittajia ja meille viiri olisi itsestäänselvyys. No ei siellä viirejä kuitenkaan näy. Varma mestaruus ilman Tammista? Muahaha.

Que? Minä puhun ensisijaisesti siitä, mikä on Sportin visio/tahtotila ja millä strategialla siihen ollaan menossa. Kaikki muu on siinä ohella. Perusasiat ei ole kunnossa ja homma on lyhytnäköistä näpertelyä. Tästä minä puhun. Mestaruus ei ole koskaan varma ja tuskin kukaan on näin väittänytkään.

Niin väännetään. Joukkue on kova, koska on Tammisen kokoama. Esimerkiksi vuoden takainen jengi oli koottu huonosti ja ennen kaikkea valmennettu huonosti. Näistä asioista syntyy se ponnahdus, joilla Sport on noussut sijalta 8. tappelemaan sarjan voitosta.

Ei. Joukkue on kova siksi, että Sportilla on pätäkkää reilusti enemmän kuin kilpailijoilla. Jotta Sport kehittyy sen pitäisi tarkastella sen joukkueen hinta/laatu-suhdetta. Se on edelleen heikohko. Tässä sarjassa se on parempi mm. Jokipojilla, TuTolla ja Hokilla. Jotta Sport saisi koko potentiaalinsa käyttöön sen pitäisi päästä noiden joukkueiden tasolle.

Itse kuulun siihen kannattajakuntaan joka ei hätkähdä yhdestä tappiosta. Tuli se sitten ensimmäisessä välieräottelussa kotona.

Itsekään en hätkähdä yhdestä tappiosta. Sen sijaan hätkähdän siitä, että joukkue, joka on ollut koko kauden täysin terve ja omaa helvetinmoisen potentiaalin, pelaa välierissä täysin päin persettä.

Se osaa voittaa. Muulla ei ole väliä. Piste.

Tästä on loppujen lopuksi kyse, totta. Kysymys vain kuuluu, että riittääkö kyky voittaa kovempia joukkueita. Jos maanantaina pelataan huonosti niin aika harvoin se keskiviikoksi kääntyy loistavaksi. Samaan tapaan puolivälierät -> välierät. Toivotaan, että peli kehittyy tavanomaista nopeammin. Itse en ole nähnyt siitä juurikaan merkkejä. Peruspelaaminen - joka on tuonut hyvin voittoja - saattaa olla liian heikolla tasolla. Siinä syypää on valmentaja, sillä rahkeita tuossa joukkueessa on paljon parempaan, lievästä kädettömyydestä huolimatta.

papera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Tästä on loppujen lopuksi kyse, totta. Kysymys vain kuuluu, että riittääkö kyky voittaa kovempia joukkueita. Jos maanantaina pelataan huonosti niin aika harvoin se keskiviikoksi kääntyy loistavaksi. Samaan tapaan puolivälierät -> välierät. Toivotaan, että peli kehittyy tavanomaista nopeammin. Itse en ole nähnyt siitä juurikaan merkkejä. Peruspelaaminen - joka on tuonut hyvin voittoja - saattaa olla liian heikolla tasolla. Siinä syypää on valmentaja, sillä rahkeita tuossa joukkueessa on paljon parempaan, lievästä kädettömyydestä huolimatta.

Kysymys kuuluu, missä on sellaisia merkkejä ettei se riittäisi? Sport on hävinnyt kevään aikana tasan yhden ottelun ns. koville joukkueille. Olemme selkeästi eri mieltä tuosta peruspelaamisen tasosta. En tiedä mitä tältä joukkueelta odotetaan. Täysiä murskajaisia? Joukkue on todella hyvä, mutta ei hyökkäyspään talentti sittenkään riitä murskavoittoihin. Minä olin tyytyväinen Sportin eiliseen pelilliseen suoritukseen ja tasoon. Ei tämä ole mikään fairytale, että löydään 600 000 euroa joukkueeseen ja marssitaan liigakarsintaan. Ensimmäisessä välierässä peli ei alussa kulkenut, mihin on varmasti monia syitä. Hokin hurmos, Sportin pelaamattomuus. Tärkeintä on se miten joukkue reagoi vaikeuksiin. Se nousi maanantaina, mutta ei silloin voittanut. Eilen, todella kovassa henkisessä paineessa joukkue esitti hyvää play-off-kiekkoa. Erittäin hyvin koutsattu ja koottu joukkue. Täältä suunnasta löytyy, kuten on löytynyt koko ajan, 100% luotto.

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kysymys kuuluu, missä on sellaisia merkkejä ettei se riittäisi?

Yksinkertaisesti laatua ei ole mielestäni tarpeeksi. Nuhjataan vastustajan kuin vastustajan kanssa pelit tiukoiksi, vaikka rahkeet riittäisi selkeämpiin - ja samalla helpompiin - voittoihin. Pelissä ei ole näkynyt koko kautena rentoutta ja sen tuomaa luovaa kiekollista pelaamista.

Kirjoittelin kesällä Sportin joukkueen rakenteesta, että nyt on rakennettu jengi puolustusajatus edellä. Kiittelen sitä edelleen, mutta samaan hengenvetoon pitää todeta, että hyökkäyksestä pitäisi saada enemmän tehoja irti. Siitäkin huolimatta, että amerikkalaiset olivat huteja.

Toistaiseksi ollaan voitettu, kyllä. Mukana saattaa olla sitä, että mennään vähän vastustajan mukaan. Se ei ole hyvä homma, mutta anteeksiannettavaa niin kauan, kun ei perseillä niin, että kesäloma alkaa.

Täältä suunnasta löytyy, kuten on löytynyt koko ajan, 100% luotto.

Tää on jännä "lisäarvo" joukkueelle... Minä en erityisemmin luota, mutta kannustan peleissä, kun niihin pääsen omalla - oikeaksi toteamallani - tavallani. Toivoa on sitäkin enemmän. Toivon niin maan perkeleesti ja ihan tilinpäätöksenkin takia.

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tähän on vielä pakko tarttua. Menee hiustenhalkomiseksi, mutta menkööt. Siis joukkue on niin kova, että sillä PITÄÄKIN voittaa. Mutta laatua ei ole riittävästi, että uskoisit siihen. Mikä vastaus lukitaan?

Pelaamisessa/tuotoksessa ei ole laatua. Pelaajissa on laatua yllin kyllin. Se vain pitäisi saada ulos.

Mielestäni täysin ymmärrettävissä tekstistäni.

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Ei. Joukkue on kova siksi, että Sportilla on pätäkkää reilusti enemmän kuin kilpailijoilla. Jotta Sport kehittyy sen pitäisi tarkastella sen joukkueen hinta/laatu-suhdetta. Se on edelleen heikohko. Tässä sarjassa se on parempi mm. Jokipojilla, TuTolla ja Hokilla. Jotta Sport saisi koko potentiaalinsa käyttöön sen pitäisi päästä noiden joukkueiden tasolle.

Mitä enemmän rahaa joukkueeseen käytetään, sitä huonompi hinta/laatu-suhde on. Vertauskuvia löytyy kaikkialta maailmasta. Helpoin on tietenkin Jokerit ja HIFK. Ei Sport tule koskaan pääsemään samaan hinta/laatu-suhteeseen kuin Hokki, joka operoi kääpiöbudjetilla. Eikä sen mielestäni tarvitsekaan päästä. Parantaa pitää, se on selvä. Ja aika paljon pitääkin, tai ainakin pitää yrittää parantaa. Näistä muutamista turisteista(case Collins&Prudden, Aikins), kun onnistutaan jatkossa paremmin, niin jo sillä saadaan juuri hinta/laatu-suhdetta hinattua jo monta pykälää ylöspäin. Se vain vaatii sitä, että ei hommata enää pelkkien kuulopuheiden kautta ulkomaalaisia, vaan scoutataan tarkkaan nämä kalliimmat hankinnat. Se olisi mielestäni se ensimmäinen askel mikä pitäisi ottaa.

teukka2000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Käsittääkseni olen jo syksyllä kertonut tällä palstalla, syksyn pimeinä iltoina, miten joukkue on koottu? Näitä pelejä varten. Turha sanoa, etteikö se olisi ollut jo silloin mielessä.

Jos saa sekaantua tähän sanailuun, niin täytyy sanoa että tässä olen melkein samaa mieltä.

Itsestäni on jo pidempään tuntunut siltä, että Tami on koonnut joukkueen liigakarsintaa silmälläpitäen.
Kun katsoo, minkä osa-alueen taitajia joukkueeseen on etupäässä hankittu (esim. Sihvonen, Takala, Suomalainen), niin näkisin näiden hankintojen taustalla ihan selvän idean.

Mahdollisessa karsinnassa Tami yrittää näillä miehillä tehdä kiusaa liigaporukalle niin pitkään kuin mahdollista ja pitää lukemat mahdollisimman pieninä.
Mikäli tavoitteena olisi ollut pelkästään mestiksen voitto, olisivat satsaukset olleet ehkä hieman toisenlaisia.

Ja ehkä tämä onkin ainoa tapa menestyä, jos tilannetta miettii tarkemmin.
Sportin mahdollisuudet maalintekoon jotain Ässiä ja Lukkoa vastaan olisivat jokatapauksessa aika lailla maalin tai kahden luokkaa/ottelu, joten täytyy varmistaa ettei kaveri tee enempää.
Tässä näkisin Tamilla ihan selvän linjan ja idean - äijä on hankkinut näitä alivoimaspesialisteja ja puolustavan roolin osaajia porukkaan ihan vain tätä tarkoitusta varten.

Tähän asti Juhanin hankinnoilla ollaan pärjätty aika mukavasti, vaikka maalinteko ja ylivoima sitten vastaavasti kusevatkin järjestään lähes joka pelissä.

Ulkomaalaisten hankinta sitten menikin päin Audin pakoputkea, eli siltä osa-alueelta Kiekkoleijona 79:n päälakea ei juurikaan kannata silitellä.

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Itsestäni on jo pidempään tuntunut siltä, että Tami on koonnut joukkueen liigakarsintaa silmälläpitäen.
Kun katsoo, minkä osa-alueen taitajia joukkueeseen on etupäässä hankittu (esim. Sihvonen, Takala, Suomalainen), niin näkisin näiden hankintojen taustalla ihan selvän idean.

Mahdollisessa karsinnassa Tami yrittää näillä miehillä tehdä kiusaa liigaporukalle niin pitkään kuin mahdollista ja pitää lukemat mahdollisimman pieninä.
Mikäli tavoitteena olisi ollut pelkästään mestiksen voitto, olisivat satsaukset olleet ehkä hieman toisenlaisia.

Sportin mahdollisuudet maalintekoon jotain Ässiä ja Lukkoa vastaan olisivat jokatapauksessa aika lailla maalin tai kahden luokkaa/ottelu, joten täytyy varmistaa ettei kaveri tee enempää.

Tässä oli niin paljon järkipuhetta, että piti lainata melken koko viesti. Printtaatte tämän ja laitatte seinälle, jos me liigakarsintaa pelataan.

Jos katsotaan vaikka Ässien materiaalia, perustuu heidän vahvuutensa aikalailla taitaviin yksilöihin hyökkäyksessä. Tähtinen, Kivenmäki, Pellinen, Savinainen, Keinänen.. tuollaisesta hyökkäyspään laajuudesta saa Mestiksessä vain haaveilla. Siksi taktiikaksi mahdollista liigakarsintaa varten on valittu vastustajan hyökkäyspelin jäädyttäminen ja luoda sitä kautta Sportille mahdollisuus päästä peliin mukaan. Ässillä taas vastaavasti puolustus ei ole liigatasolle erityisen kova, joten Sportilla olisi tuossa sarjassa kaikki mahdollisuudet ratkaista pelejä vastaiskuista. Suomalainen on on myös aavistuksen Kilpeläistä kovempi kassari.

Mitä siis tapahtuu Ässä-pakalle jos Sport kykenee pitelemään Ässien liigatason hyökkäysarsenaalin kurissa? On se veljet mahdollista.

Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Mitä enemmän rahaa joukkueeseen käytetään, sitä huonompi hinta/laatu-suhde on. Vertauskuvia löytyy kaikkialta maailmasta. Helpoin on tietenkin Jokerit ja HIFK. Ei Sport tule koskaan pääsemään samaan hinta/laatu-suhteeseen kuin Hokki, joka operoi kääpiöbudjetilla. Eikä sen mielestäni tarvitsekaan päästä. Parantaa pitää, se on selvä. Ja aika paljon pitääkin, tai ainakin pitää yrittää parantaa. Näistä muutamista turisteista(case Collins&Prudden, Aikins), kun onnistutaan jatkossa paremmin, niin jo sillä saadaan juuri hinta/laatu-suhdetta hinattua jo monta pykälää ylöspäin. Se vain vaatii sitä, että ei hommata enää pelkkien kuulopuheiden kautta ulkomaalaisia, vaan scoutataan tarkkaan nämä kalliimmat hankinnat. Se olisi mielestäni se ensimmäinen askel mikä pitäisi ottaa.

Tätä yo. tekstiä on vaikea enää täydentää. Olen täysin samaa mieltä. Hienoa kirjoitusta.

Fordél

Jäsen

Tässä näkisin Tamilla ihan selvän linjan ja idean - äijä on hankkinut näitä alivoimaspesialisteja ja puolustavan roolin osaajia porukkaan ihan vain tätä tarkoitusta varten.

Jos olen oikein ymmärtänyt, perustuu (tai ainakin vielä syksyllä perustui) Sportin pelaaminen 60 minuutin koohotukselle. Sillä ei ainakaan pystytä vastaamaan Ässien tai Lukon hyökkäysarsenaaliin, koska esimerkiksi sentteriosasto on mitä on. Siinä leikissä Sport väsyy ensiksi ja liigajoukkue, jolla paljon parempi kokemus kovista peleistä, ottaa voiton.

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Jos olen oikein ymmärtänyt, perustuu (tai ainakin vielä syksyllä perustui) Sportin pelaaminen 60 minuutin koohotukselle. Sillä ei ainakaan pystytä vastaamaan Ässien tai Lukon hyökkäysarsenaaliin, koska esimerkiksi sentteriosasto on mitä on. Siinä leikissä Sport väsyy ensiksi ja liigajoukkue, jolla paljon parempi kokemus kovista peleistä, ottaa voiton.

Aika kaukana koohotuksesta tuo pelitapa on ainakin play-offeissa ollut. Ja se on kyllä näkynyt taululla. Sport ei karvaa lähellekään yhtä korkealta, vaam antaa vastustajan rakentaa rauhassa, joka ei kyllä mun silmissä ole näyttänyt hyvältä. Kovalla paineella ollaan voitettu runkosarjassa monta peliä, ja nyt siitä ei ole tietoakaan, valitettavasti.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy