Itse käyn Tallinnassa pari kertaa vuodessa ja nyt vasta löysin täydellä volyymilla Kalamajan ja Tellisikiven tarjonnan. On kyllä huikea paikka, ei ole kiinnostanut vanha kaupunki kuin läpi kävellä enää muutamaan vuoteen kun kilometrin päässä tarjonta on tälläistä. Toki hinnat on nousussa täälläkin, mutta ne hinnat nousee lähinnä näissä ylitse hehkutetuissa F-Hoonessa ja Cafe Boheemissa jne. Parasta paikassa ja Tallinnassa on yleisesti se laadukas pieni yrittäminen juuri ravintola-alalla, koko ajan törmää mitä ihmeellisempiin konttiravintoloihin missä tunnelma on upea ja hinnat karkeasti puolet suomen hinnnoista.
Pari täkyä.
F-Hoone - Vaikka on hehkutettukin ehkä vähän yli niin aamiaistarjonnasta nousi esiin pekonimunabriossi(sämpylä) 3.90€, paras aamiassämpylä mitä olen missään syönyt ja on siis iso mikä syödään haarukalla ja veitsellä.
Samassa paikassa illalla beef tartar raakoine munineen ja oheishärpäkkeineen 6.90€ ja kokonainen paistettu dorada limeaiolilla 9.90€. Siihen vielä viinilasi niin hinta 20€ , parasta mitä olen oikestaa juuri missään syönyt tuohon hintaan.
Restoran F-hoone
Sataman ja Lennusadamin välisellä rantaraitilla kontissa oleva baari - Tälläistä suomeen, mahtava fiilis, kuin hiekkarannalla on lepotuolit jne, musiikkia, konttibaarista laadukasta juomaa ja menu oli kirjoitettu halvimpaan kertakäyttölautaseen tyyliin olives, peanuts jne. Hinnat sen mukaisia 3€ kaikki hyvät oluet siiderit ja viinit.
Kadriorgin alueella Taverna del Gallo Nero | 45 J.Poska Tallinn Estonia +372 6013344
Kun on tsekannut mamman kanssa ne upeat puistot niin kannattaa siirtyä tänne, pala Toskanaa keskellä Tallinnaa, erinomainen paikka sopuhinnoilla. Mukavaa on myös ostella viinipulloja "seinältä".
Pööbel - on ollut jo parin vuoden ajan meidän suosikki. Paljon hyviä oluita ja eikä ruokakaan häpeä, käytännössä paras pitkään aikaan syömäni snitzeli ja alle kympillä niin ja se oli koko lautasen kokoinen. Toinen menun kohokohta oli nyrkinkokoinen (paksu)pala pihviä 15€, loistavaa lihaa ja kannattaa ottaa nämä rohkeästi itsetehdyllä muusilla ja unohtaa ne ranut.
Ehkä lieviä pettymyksiä oli Kalamajan suulla lähellä juna-asemaa oleva
Burger Box, 5€ burgerit, joo olihan ne jees maistoin molempia lihavaihtoehtoja klassikkia ja pulled porkkia. Klassikossa oli rehti iso jauheliha pihvi, mutta olen paljon parempiakin burgereita syönyt ja kun yksi heebo näitä tekee niin viiden ihmisen jono kesti jo noin 30min.
Toinen pettymys oli
Kukeke, hieno paikka mutta mauttomat pastat ja hinta Tallinnassa pastasta 10€ on aika kova.
_