Tallentava DVD

  • 11 196
  • 67

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
Jamais Vu kirjoitti:
Eli olisiko mikään noista kolmesta ylimmästä hyvä minulle? Vai ehdottaisitteko minulle jotain muuta?

Kannattaa panostaa laatuun. Suosittelen tallentavaa digiboxia ja sen jatkoksi esim. Panasonicin perusvehje DMR-ES15. Itselleni on riittänyt ei-tallentava digiboxi ja sen jatkona on ollut DMR-ES10, joka on edellinen malli. Ehdottomasti kannattaa ottaa tallennin, joka tykkää DVD-Rammista. Muuta en ole käyttänytkään. Ei ongelmia, nopea ja helppo käyttää. Hiljainenkin käytössä. Kuvanlaatu 2h asetuksella loistava. Lisäksi on mahdollisuus käyttää pidemmissä tallennuksissa asetusta, joka muokkaa kuvan mahdollisimman hyväksi l. kuvanlaatu on hyvää myös esim 3 tunnin tallennuksissa. Suosittelen Panan vehjettä. Löytyy myös kovalevyllisiä malleja.

http://www.netanttila.com/webapp/wc...entId=10013&categoryId=10352&productId=217977

Unohda suosiolla Daewoot, Bellit ja muut vastaavat viritelmät. Pana, Sony, Pioneer ja JVC. Säästyt monelta murheelta.
 

Jamais Vu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
bambamcam kirjoitti:
Kannattaa panostaa laatuun. Suosittelen tallentavaa digiboxia ja sen jatkoksi esim. Panasonicin perusvehje DMR-ES15. Itselleni on riittänyt ei-tallentava digiboxi ja sen jatkona on ollut DMR-ES10, joka on edellinen malli. Ehdottomasti kannattaa ottaa tallennin, joka tykkää DVD-Rammista. Muuta en ole käyttänytkään. Ei ongelmia, nopea ja helppo käyttää. Hiljainenkin käytössä. Kuvanlaatu 2h asetuksella loistava. Lisäksi on mahdollisuus käyttää pidemmissä tallennuksissa asetusta, joka muokkaa kuvan mahdollisimman hyväksi l. kuvanlaatu on hyvää myös esim 3 tunnin tallennuksissa. Suosittelen Panan vehjettä. Löytyy myös kovalevyllisiä malleja.

http://www.netanttila.com/webapp/wc...entId=10013&categoryId=10352&productId=217977

Unohda suosiolla Daewoot, Bellit ja muut vastaavat viritelmät. Pana, Sony, Pioneer ja JVC. Säästyt monelta murheelta.

Umm, periaatteessahan tuo tallentava digiboksi olisi hyvä ostos, mutta en itse
asiassa tule digiboksia tarvitsemaan vielä hetkeen; kerrostalossa kun saan kaikki haluamani kanavat kaapelin kautta, ja koska opiskelija vielä olen, tulen todennäköisesti asustelemaan kerrostaloissa vielä hetken aikaa....

Toinen asia, mikä tällä hetkellä olisi "tärkeää", olisi, että kuitenkin olisi kovalevyllinen laite mille ohjelmat tallentaa, eli tässä tapauksessa tuntuisi parhaimmalta vaihtoehdolta ostaa kiintolevyllinen tallentava dvd soitin.

Periaatteessahan tuo Panasonicin laite olisi ihan riittävä, mutta asiassa on pienenpieni mutta.... Olen todennköisesti lähdössä jo ensi tammikuussa vaihtoon ulkomaille, ja tulen siellä viipymään ehkä jopa vuoden. Tuona kyseisenä aikana esitetään TVssä Kylmä Ringin kaikki tuotantokaudet... tai no, ainakin kaksi tai kolme ensimmäistä. Sarjahan on ehkä yksi parhaista ikinä, joten olen päättänyt ottaa kaikki kyseisen sarjan jaksot talteen vanhoille päiville. Hmm, kuulostaa sinällään kyllä aika typerältä, mutta....

Eli, mites nuo muut tallentavat kovalevylliset dvd soittimet, kuten esim tämä Philips: http://www.netanttila.com/webapp/wc...entId=10013&categoryId=10352&productId=176396

Sopisikos kyseinen laite yllä antamiini kriteereihin, ja onkos Philips sitten kuinka
luotettava merkki.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Jamais Vu kirjoitti:
Tuona kyseisenä aikana esitetään TVssä Kylmä Ringin kaikki tuotantokaudet... tai no, ainakin kaksi tai kolme ensimmäistä. Sarjahan on ehkä yksi parhaista ikinä, joten olen päättänyt ottaa kaikki kyseisen sarjan jaksot talteen vanhoille päiville. Hmm, kuulostaa sinällään kyllä aika typerältä, mutta....

Tässä oli yksi syistä, miksi hankin tallentavan DVD:n. Ostin mustasta pörssistä Samsungin laitteen ja olen ollut siihen tyytyväinen. Hintaa oli alennuksessa about 400 euroa. Tuossa on hyvät ohjelmointi mahdollisuudet juuri sarjoja varten. Voi laittaa OZ:in tulemaan kovalevylle joka lauantai (tai minä viikonpäivänä nyt tuleekin) samaan aikaan yhdellä ohjelmoinnilla. Tuolla pystyy myös säätämään niin, että mainokset jäävät tulematta. Eikä tarvitse muuta tehdä kuin kerran ohjelmoida. Toimii siis hyvin, vaikka olisitkin poissa kotoa pitkiä aikoja. Ohjelmoida voi periaatteessa loputtomiin, jos vaan tiedät tulevat leffat vuoden aikana. ;)

Kovalevyltä voi sitten polttaa dvd:lle jos haluaa hyllyyn muitten joukkoon.
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
Jamais Vu kirjoitti:
Eli, mites nuo muut tallentavat kovalevylliset dvd soittimet, kuten esim tämä Philips: http://www.netanttila.com/webapp/wc...entId=10013&categoryId=10352&productId=176396

Sopisikos kyseinen laite yllä antamiini kriteereihin, ja onkos Philips sitten kuinka
luotettava merkki.

Philips on yhä edelleen merkki, jota kannattaa vältellä. Sen verran risuja tulee käyttäjiltä. Uutena skulaa (takuuaika), mutta sitten rupeaa laukeamaan. Esim Philipsin töllöä ostaessa kannattaa suosiolla ostaa lisätakuuaikaa. Käyttöä tälle on.

Panasonic Dmr-eh50 dvdr/hdd on hintahaarukassasi (449) l. miksi mietit Philipsiä?

http://www.netanttila.com/webapp/wc...entId=10013&categoryId=10352&productId=172770
 

Jamais Vu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Okei, päädyin sitten seuraavanlaiseen ratkaisuun: en osta Tallentavaa DVD soitinta... Kylmän Ringin voin ostaa joskus vaikka E-baysta muutamalla kympillä, VHSllä tallennan vielä kaikki tarvittavat ohjelmat, tosin olisihan se kaikki helpompaa tallentavalla DVD soittimella. Tekniikka menee eteenpäin nopeasti, ja jos tulen viettämään vuodenkin ulkomailla vaihdossa ensi tammikuusta alkaen, saattaa tällä hetkellä hyvä laite olla jo silloin aika lelu....

Kiitoksia silti avusta.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jamais Vu kirjoitti:
Umm, periaatteessahan tuo tallentava digiboksi olisi hyvä ostos, mutta en itse
asiassa tule digiboksia tarvitsemaan vielä hetkeen; kerrostalossa kun saan kaikki haluamani kanavat kaapelin kautta, ja koska opiskelija vielä olen, tulen todennäköisesti asustelemaan kerrostaloissa vielä hetken aikaa....

Vaikka päädyitkin jo ratkaisuun niin kommentoin vielä tuota viimeistä. Kaapelitalossa asuva opiskelijakin joutuu hankkimaan jonkinsortin digiboksin vuoden sisällä. YLE on kategorisesti kieltänyt kaikki yritykset jatkojakaa digisignaalia analogisena kuten joissain suurissa taloyhtiöissä ja sairaaloissa on toivottu. Sellaisia lupia ei anneta.

Toinen asia, mikä tällä hetkellä olisi "tärkeää", olisi, että kuitenkin olisi kovalevyllinen laite mille ohjelmat tallentaa, eli tässä tapauksessa tuntuisi parhaimmalta vaihtoehdolta ostaa kiintolevyllinen tallentava dvd soitin.

Kannattaa huomata, että perus-HDD-DVD:n analoginen viritin käy yhtälailla hyödyttömäksi vuoden kuluttua. Sitten tarvitset jälleen digiboksin telkkariohjelmien nauhoittamiseen. Digivirittimellä varustettuja malleja on vasta aivan äskettäin ilmestynyt markkinoille ja hintataso on vielä kostea.

Edullisin toimiva kokonaisuus on tallentava digiboksi (väliaikainen tallennus) + tallentava dvd (poltto levyille pysyvään tallennukseen). DVD saisi olla kovalevyllinen muttei ole välttämätön.
 

Jamais Vu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ainakin aivan uutta tietoa minulle, kun elin siinä uskossa että "digisignaalia voisi jatkojakaa analogisena", mutta ei näköjään....
Toisaalta, itseni kohdalla asia on niin, että olen joka tapauksessa vuoden päästä ulkomailla, joten siirrän tuon tallentavan dvdn(tallentavan digiboksin + tallentavan dvdn) ostamisen sitten sille ajalle kun hinnat tulevat alas, ja kunnes olen itsekin takaisin suomen mantereella.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Tuli tässä mieleen tallentavaa dvd:tä hommata, alkaa pelkän tallentavan boxin käyttö tuntumaan vähän rajoitetulle kun haluaisi enemmän kamaa talteen. Sitä vaan ajattelin tiedustella täältä, kun itselle dvd:t ovat jossain määrin outoja, että mitkä ovat parhaat laitteet ja mitä liitäntöjä olisi hyvä olla. Tai erityisesti nuo HD liitännät kiinnostavat. Haussa nyt on joku kohtuu hyvä laite, max hinta noin 600 euroa.

Onko kenelläkään tarkempaa tietoa noista HDMI liitännöistä, eli pystyykö dvd tallentimella jossa on digiviritin ja HDMI liitäntä katsomaan suoraan HD lähetyksiä. Toki korttipaikallisia ei taida olla, joten ilmeisesti vaatisi että jostain ei-maksukanavalta tulisi HD lähetystä.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
steepler kirjoitti:
Onko kenelläkään tarkempaa tietoa noista HDMI liitännöistä, eli pystyykö dvd tallentimella jossa on digiviritin ja HDMI liitäntä katsomaan suoraan HD lähetyksiä.

Ei pysty! Mielestäni HDMI liitäntä DVD soittimessa tai digiboxissa on täysin turha.
No, okei, on siitä se hyöty että yhdellä johdolla liikkuu sekä kuva että ääni. Kun taas samanlaista kuvanlaatua saadaan komponentti liitännän kautta. Kompo liikuttaa siis vaan kuvaa. Mutta jos äänet tulevat muualta kuin tv:n kaiuttimista, ei tälläkään ole väliä.

HDMI kehittyy valtavaa vauhtia. syksyllä on muistakseni tulossa HDMI 1.3 , jossa on taas parempi kuva, enemmän värejä ja jne. Vanhemmat HDMI laitteet (1.0,1.1,1.2) eivät tietenkään tue tuota uutta ilman firmistä.

Esimerkiksi Helmikuussa julkaistava Topfield 5100 HDMI malli ei ole mikään teräväpiirtoboxi, vaikka joku niin voisi luulla tuon liiännän nimestä.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Kiitos näistä tiedoista, HD hommat tietenkin kehittyvät aika nopeasti. Ilmeisesti nyt ei kannata mihinkään ihan kalleimpaan tellentimeen satsata, joku karvalakkimalli voisi olla sellainen mikä nyt kannattaa hankkia.

edit. Osaakohan joku tulkata mitä tässä linkissä oikein tarkoitetaan, että "antaa sinulle mahdollisuuden päivittää DVD materiaalin HD laatuiseksi". Siis muuttaako tuo laite muka DVD kamaa HD:ski, vai tarkoittaako päivittämisellä vain sitä että jatkossa voi katsoa sitten HD kamaa.

http://www.gigantti.fi/is-bin/INTER...e7&CatalogCategoryID=mOLD4QFHx6sAAAEOyVg03xil
 
Viimeksi muokattu:

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
steepler kirjoitti:
Tuo ei ole tallentava, pelkkä toistava BlueRay.
steelpler kirjoitti:
"antaa sinulle mahdollisuuden päivittää DVD materiaalin HD laatuiseksi". Siis muuttaako tuo laite muka DVD kamaa HD:ski, vai tulkiteseko tuota sanomaa väärin.
Tuo tarkoittaa että laite skaalaa DVD-kuvan 720 tai 1080 -viivaiseksi, siis "simuloi" teräväpiirtotarkkuutta. Tämä ei kumminkaan ole sama kuin aito HD-laatu.
expertti kirjoitti:
HDMI kehittyy valtavaa vauhtia. syksyllä on muistakseni tulossa HDMI 1.3 , jossa on taas parempi kuva, enemmän värejä ja jne.
Täällä löyty hyvin selostettuna eri HDMI-versioiden erot.

Edit: Tänään tulleessa TM:ssä nimenomaan todettiin että uuden Topfield 5100 HDMI -mallin liitännästä ei ole käytännössä hyötyä, komponentti-liitännästä saadaan yhtä hyvä kuva. (niinkuin myös expertti huomautti näistä liitännöistä). Hyöty tulee todellisuudessa vasta aidoissa HD-laitteissa.
 
Viimeksi muokattu:

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
steepler kirjoitti:
edit. Osaakohan joku tulkata mitä tässä linkissä oikein tarkoitetaan, että "antaa sinulle mahdollisuuden päivittää DVD materiaalin HD laatuiseksi". Siis muuttaako tuo laite muka DVD kamaa HD:ski, vai tarkoittaako päivittämisellä vain sitä että jatkossa voi katsoa sitten HD kamaa.

http://www.gigantti.fi/is-bin/INTER...e7&CatalogCategoryID=mOLD4QFHx6sAAAEOyVg03xil

Verrannollisesti vähän sama juttu kun Pro Logic toiminto muuttaa stereoraidan keinotekoisesti monikanavaääneksi. Eli hieman parempi kun alkuperäinen mutta ei lähelläkään Digital ääntä. Sama kuvan kanssa näissä skaalavissa soittimissa.

Lisäksi skaalaimissa on huikeita eroja. Testien ja käyttäjien mukaan yksi parhaista skaalaimista löytyy panasonicin DVD-S97 pyörittimestä. Halvalla ei saa hyvää näissäkään hommissa.
 

Niksuli_

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja Dallas Stars.
Vanha DVD-soitin päätti sanoa sopimuksen irti ja uusi pitäisi ostaa. Ajattelin tallentavaa, olisiko vinkkejä millainen mahtaisi olla hyvä? Hintaluokaltaan ei kovin hintava, ja ei mielellään mitään nönönönönnöö-merkkejä. Itse mietin tätä, mahtaisiko olla hyvä?
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Nostetaas taas ketjua ylös ja kysäistään jos joltain löytyisi kokemuksia/tietoa tämän hetken laitteista. Eli hankinnassa olisi tallentava DVD kovalevyllä. Muita kriteereitä nyt ei kauheasti ole, paitsi että toimiva laite olis ihan kiva. Hintahaarukka varmaan jossain 200 - 400 euroa.

Nyt on tullut katseltua seuraavia laitteita:

LG RH199HS 269 € (Pixmania)

LG RH-277H 249 euroa (Pixmania)

JVC, DR-MH300 369 euroa (Anttila) (578.90 € Verkkokauppa??)

Samsung DVD-HR755 335 euroa (Pixmania)

Sony RDR-HX650S 316 euroa (Pixmania)

Sony RDR-HX520S 265 euroa (Mediakulma)

Kokemuksia tai suosituksia kenelläkään?
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mulla on ollut nyt reilu puoli vuotta Pioneer DVR440. Olen ollut ihan tyytyväinen. Ainoat ongelmat ovat esiintyneet yhteensopivuuksissa muiden laitteiden kanssa, mutta erinäisellä kikkailulla nekin ongelmat on saatu selvitettyä.

Tämän kanssa on myös uhrattava hieman aikaa käyttöohjeiden lukemiseen - tai riippuu mitä sen kanssa aikoo tehdä. Minä olen laitettani käyttänyt lähinnä megaprojektiini, eli vhs-kasettien siirtämiseen levyille. Ensin siis sisältö kovalevylle ja sitten jumalaton editointi (mainokset+muu skeida pois) ja lopulta valmis paketti levylle. Tähän tulee vielä hieman lisähommia jos yhdistää kahta tai useampaa nauhaa "sekaisin" ja sitten tuo valmis homma on käännettävä vielä eri formaattiin jos aikoo soittaa toisellakin soittimella (juuri se yhteensopivuusongelma). Joka tapauksessa kunhan jaksaa keskittyä, niin tällä Pioneerilla saa hyvää jälkeä aikaiseksi.

Voisi ajatella, että kovalevy on pieni, koska se on "vain" 80GB. Mutta toisaalta oletan, että se täyttyisi joka tapauksessa riippumatta miten iso se on. Eihän siinä ole tarkoitus pitää mitään varastossa. Se on ainoastaan väliaikainen tallennuspaikka niin kauan kunnes materiaali on lopullisessa muodossa ja valmis siirrettäväksi levyille. Siinä mielessä sopivan pieni kovalevy on hyväkin asia, jotta se levyille polttaminen tulee tehtyä, jos ei muuta niin pakon edessä. Varmuuskopioita voi sitten ottaa yllin kyllin.

Ei näemmä laitteen arvokaan ole romahtanut, pikemminkin päinvastoin. Hinta oli joulukuussa 349€ samassa firmassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös