Tallentava DVD

  • 11 181
  • 67

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olen tuossa katsellut tallentavia DVD-soittimia ihan ostoaikeissa. Parissa liikkeessä olen käynyt, mutta ihmeekseni olen huomannut, että myyjät ovat kyseisestä tekniikasta vähintään yhtä pihalla kuin asiakkaatkin. Tältä palstalta tuntuu löytyvän asiantuntija milloin mihinkin, uskoakseni myös tähän.

Otetaanpa nyt esimerkiksi se eniten markkinoitu laite, Philipsin DVDR880. Ensimmäinen kysymys, johon myyjä ei osannut vastata on se, että voiko levyltä pyyhkiä esim. elokuvan aikana esitetyt mainokset pois. Siis jälkikäteen.

Toinen kysymys koskee itse levyjä. Kuinka paljon levyille mahtuu tavaraa maksimissaan? Entäpä kyseisiin aparaatteihin tarkoitettujen levyjen hinnat (ovat kuulemma halventuneet, mutta vastaus jäi kesken, sillä juuri tämän kysymyksen jälkeen myyjälle tuli "kiireinen puhelu", joka kesti vartin ja jonka aikana me suoriuduimme liikkeestä ulos). Voiko levvyille tallentaa useita kertoja?. Tämä on kai levyistä riippuvaista, aivan kuten polttavissa levyasemissa, mutta salliiko kyseinen Philipsin laite sen?

Ilmeisesti digitaaalivideokamerasta saa tavaran suoraan ko. vekottimeen sisään, sen verran myyjä oli laitteesta ymmärtävinään. Mutta että se muuttuu matkalla analogiseksi se aineisto. Pitääkö paikkansa? Muissa, kalleimissa malleissa tavara kai säilyy digimuodossa.
 

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
http://www.consumer.philips.com/glo...&subCatId=DVDRECORDABLE&productId=DVDR890_021


kauheen pitkä linkki, mutta tuolta löytyy mitä ilmeisemmin kaikki tarvittava tieto laitteesta


Tossa mallissa on ainakin tuo digitaalisesta videokamerasta tallennus suoraan, ja ilmeisesti peräti digitaalisessa muodossa.

Oletan ettei osto ole rahasta kiinni, ei tuo kallein malli ole mutta mitä ilmeisemmin hieman hintavampi kuin DVDR880-malli.


Itsekkin olen ajatellut että joskohan tommosen hankkisi, jos vaikka voittais lotosta tai jostain ensiksi...
 

CMX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Detroit Red Wings, Kärpät, HIFK
Hei, olipa sopivasti tämänniminen otsikko, kun ajattelin itse tässä juuri avata samannimisen.

Eli, sanokaapa joku mikä mättää. Omistan Phillipsin tallentavan DVD-soittimen. Ilmeisesti olen jotain sohlannut asetuksien kanssa (tuskinpa se itsestäänkään näin tekisi) kun se ei enää nykyään lue kuin harvoja levyjä. Useimmin laite yrittää lukea vähän aikaa levyä, jolloin näytölle ilmestyy "no disc"-teksti. Eli se ei siis tunnista levyjä. Jos se laite taas sattuu lukemaan jotain levyä, niin ne useimmiten pätkivät ja hyppivät kohtauksista toiseen. Eli olisiko kenties asetuksissa jotain väärin?

Olisin todella kiitollinen jos joku osaisi neuvoa!
 

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
CMX:

ei asetusten pitäisi(??!!) tuommoista tehdä, vaikka olisivat kuinka paljon päin persettä.

Tuo kuulostaisi siltä että jokainen levy olisi likainen, tai sitten tämä todennäköisempi eli tuo soitin olisi hajalla...

Sulla on siinä varmaan 3tai5 vuoden takuu joten kauppaan vaan valittamaan.
 

CMX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Detroit Red Wings, Kärpät, HIFK
Viestin lähetti kalma
CMX:

ei asetusten pitäisi(??!!) tuommoista tehdä, vaikka olisivat kuinka paljon päin persettä.

Tuo kuulostaisi siltä että jokainen levy olisi likainen, tai sitten tämä todennäköisempi eli tuo soitin olisi hajalla...

Sulla on siinä varmaan 3tai5 vuoden takuu joten kauppaan vaan valittamaan.

Jeps, takuu on. Pitää kai viedä se liikkeeseen. Kumma sikäli kun se lukee joitakin levyjä, mutta taas joitakin ei. Ja kyllä, kaikki ovat r2 tai r0 levyjä. Kumma kun se noin yhtäkkiä sekoaa!
 

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
mulla kävi samalla tavalla mun stereoiden kanssa.

Erona ehkä että mun tippu auki olevan CD-vaihtajan päälle kukkaruukku, vaihtaja ei hajonnut mutta ei lue enää kuin poltetut(?). Ja minun oli vielä takuukin ummessa joten koitin tässä yksi päivä avata sen ja se perkele lyö sen aina lukkoon nykyään, enää voi kuunnella tietokoneella ja radiolla....
Pitäs varmaan viedä huoltoon, maksaa vaan hitosti (kai?)...
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pomppiminen tuntuu olevan Filipsin dvd-laitteissa yleisempikin vika (myyjän kommentti). Jouduin viemään oman tavallisen dvd:ni välittömästi takaisin huoltoon juuri saman vian vuoksi. Siitä vaihdettiin lukupää ja nyt on OK.

edit: kirjvihre
 
Viimeksi muokattu:

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Omistan Philipsin 890 tallentavan dvd:n ja olen ollut siihen oikein tyytyväinen. Videot voi heivata pois, ja pienen tutustumisen jälkeen toiminnot ovat helppoja. Mainokset voi poistaa jälkikäteen tai oikeastaan ei ilmeisesti voi poistaa, mutta ne voi ohjelmoida siten, että niitä ei vain näy eli hypätään yli. Mutta tämä pitää tehdä manuaalisesti, eli osoittaa, mistä kohdasta aletaan jättää näyttämättä ja taas osoittaa, koska pitää jatkaa näyttämistä. Ekalla kerralla katsottaessa täytyy mainokset käytänössä siis katsoa (tai pikakelata) läpi.

Muutenkaan en ainokaan vielä voi moittia laitetta. Ilmeisesti tämä versio on jo toista sukupolvea joten suurimmat lapsukset on jo päästy poistamaan. Ei muuta kuin kassan kautta, voin suositella.
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Mikäs on tällä hetkellä yhden dvd-r tai dvd-rw(+ tai-) levyn hinta?
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
mikkoz:

Riippuu luonnollisesti laadusta ja kapasiteetista...mutta pari €/kpl löytyy ja jos ostaa enemmän niin tietenkin halpenee vieläkin enemmän.
Tarkistettuani asian voidaan sanoa että kerran tallennettava...jos sellaista tarvitsee maksaa n 2-4€/kpl ....uudelleentallennettava 7-9€/kpl.

Eli eivät kovin kalliita suhteutettuna tallennuskapasiteettiin.
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Thanks Varjolle!

Ajattelin hankkia tuon tallentavan kun hinnat putoavat n 500€ luokkaan, ellei sitten tule lottovoittoa.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täältä näytti löytyvän sopiva ketju tähän tarkoitukseen. Tilasin kuukausi sitten tämän Sonyn tallentavan RGR-GX7 DVD:n, mutta toimitus ei ole vieläkään tullut. Onko laitteiden kysyntä yllättänyt nyt pahan kerran valmistajan vai mistä tässä on oikein kysymys? Alkaa pikku hiljaa vituttamaan tämä odotus ja kaupoissa on luultavasti kohta jo uudempia malleja myynnissä ennen kuin ehtii saamaan edellisen kotiin - perrrrr...
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Jokos markkinoilta on saatavissa kovalevyllistä DVD-tallenninta, josta saa näppärästi macrovisionin pois ja siten kopioitua alkuperäiseltä levyltä leffan kiintolevylle ja sitten taasen polttaa sen tyhjälle aihiolle?


Tahtoo semmosen.

K
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
polvipetteri kirjoitti:
Otetaanpa nyt esimerkiksi se eniten markkinoitu laite, Philipsin DVDR880. Ensimmäinen kysymys, johon myyjä ei osannut vastata on se, että voiko levyltä pyyhkiä esim. elokuvan aikana esitetyt mainokset pois. Siis jälkikäteen.

Tuo riippuu pitkälti kyseisen soittimen editointi toiminteista, kaikilla soittimilla ei välttämättä pysty mutta uskoisin että suurimmalla osalla pystyy - tosin silloin pitää olla käytössä DVD RW levy (tai soittimen kovalevy). Jos haluat jälkikäsitellä nauhoittamiasi ohjelmia niin suosittelen hankkimaan kovalevyllisen DVD-soittimen/tallentimen. Itselläni on nykyisin Sony HX-900 (160 Gb kovalevyllä) ja ainakin itse olen ollut siihen tyytyväinen. Jos kovalevyllinen soitin tuntuu liian kalliilta niin esimerkiksi JVC DR-M10S on erittäin hyvillä editointiominaisuuksilla varustettu DVD-tallennin.

polvipetteri kirjoitti:
Toinen kysymys koskee itse levyjä. Kuinka paljon levyille mahtuu tavaraa maksimissaan?

Yksikerros (4,7 Gb) DVD-levyille mahtuu tavaraa yleisesti ottaen 30-240 minuuttia, riippuen haluamastasi kuvanlaadusta. Itse en paljoakaan käytä yli 120 minuutin (SP) aikoja, joissakin pidemmissä leffoissa tuon luonnollisesti joutuu ylittämään. Tuota pidemmällä ajalla (LP ja EP) nopeissa liikkeissä kuva alkaa pikselöitymään. Kaksikerros levyille (8,5 Gb) nuo ajat on luonnollisesti kaksinkertaiset, kannattaa muistaa että kaikki soittimet eivät vain tue dual-layer levyjä ja toisekseen kaksikerros levyt on ainakin tällä hetkellä kalliita.

polvipetteri kirjoitti:
Entäpä kyseisiin aparaatteihin tarkoitettujen levyjen hinnat

Hinnat suunnilleen seuraavat:

Yksikerros (4,7 Gb)
- DVD+RW 1-3€/kpl
- DVD-RW 1-3€/kpl
- DVD+R 1-2€/kpl
- DVD-R 1-2€

Kaksikerros (8,5 Gb)
- DVD-R yli 7€

DVD-RAM
- 120 min 3€
- 240 min 10€

Tyhjiä levyjä ostaessa kannattaa pitää huoli että levyt on yhteensopia (oikea tyyppi ja versio) soittimesi kanssa. Ja aina kannattaa säilyttää kuitti niin yleensä vääränlaiset levyt saa vaihdettua.

polvipetteri kirjoitti:
Voiko levvyille tallentaa useita kertoja?. Tämä on kai levyistä riippuvaista, aivan kuten polttavissa levyasemissa, mutta salliiko kyseinen Philipsin laite sen?

DVD +/- RW ja DVD-RAM levyille voi nauhoittaa useita kertoa, DVD +/- R levyt on kertakirjoitettavia. Ja tuo Philipsin laite näyttäisi pystyvän käyttämään DVD RW levyjä joten kyllä silläkin useat nauhoitukset onnistuu.

Lisätietoja tuosta Philipsin DVDR880 soittimesta saat vaikkapa tästä philipsin sivuilta löutyvästä (englannin kielisestä) käyttöoppaasta.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kiitoksia flintille, mutta minulla on ollut Panasonicin laite ostettuna aika pian tuon kysymykseni jälkeen, eli muistaakseni 2003 tammikuussa ostin ko. aparaatin. Philipsin hylkäsin sen vuoksi, että myyjä kertoi, että niitä oli lähetetty maahantuojalle eri vikojen vuoksi jatkuvasti. Panasonicilta tuli sitten RAM-järjestelmän laite, joka onkin oikeastaan ollut alkuihmettelyjen jälkeen todella mainio. Ostin lopulta varsin hinnakkaan mallin, mutta siinä onkin sitten firewire-liitännät ym. joten olen sanut digivideokamerasta siirrettyä otoksia suoraan levylle.

Se, miksi valittiin laite meidän perheen vuoden 2003 ostokseksi on ollut se, että voi katsella samalta levyltä muita (tai tietysti myös samaa ohjelmaa) kuin mitä nauhoitat. Philpsin laitteista ei tuota ominaisuutta löytynyt ennen kuin kovalevylliset tulivat markkinoille.

Alun perin parin vuotta sitten kysymäni mainosten poistaminenkin onnistuu mainiosti. Erittäin näppärä laite kaikin puolin.

Nyt on toinen tallentava DVD -laite ostoslistalla, mutta tuon Kaiser Sozen mainitseman ominaisuuden minäkin haluaisin.

Se, onko uusi laite RAM-järjestelmää riippuu siitä, mikä järjestelmä saa markkinoilla jalansijan. Nyt homma muistuttaa takavuosien VHS-Beta -järjestelmien kamppailua, jossa laadullisesti parempi Beta hävisi ja poistui yksityiskäyttäjien markkinoilta.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaiser Soze kirjoitti:
Jokos markkinoilta on saatavissa kovalevyllistä DVD-tallenninta, josta saa näppärästi macrovisionin pois ja siten kopioitua alkuperäiseltä levyltä leffan kiintolevylle ja sitten taasen polttaa sen tyhjälle aihiolle?
Minä puolestani haluaisin nähdä laitteen, jossa on digiboksi, kovalevytallennin ja tallentava DVD-soitin yhdistetty. Siis laite, jossa on kaksi digiviritintä ja kaikki mahdolliset liitännät (mm. PC). Eikö tällaisia laitteita tosiaan ole vielä markkinoilla?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kaiser Soze kirjoitti:
Jokos markkinoilta on saatavissa kovalevyllistä DVD-tallenninta, josta saa näppärästi macrovisionin pois ja siten kopioitua alkuperäiseltä levyltä leffan kiintolevylle ja sitten taasen polttaa sen tyhjälle aihiolle?

Ei ole ja jos on, ei tule Suomessa myyntiin. Enpä tosin ymmärrä miksi joku tuollaisen haluaisi. Jos niitä leffoja ei raaski ostaa, niin kotitietokoneeseen saa polttavia dvd-asemia hintaan 50€ ja niillä saat sitten macrovisionit ja muut pois niin halutessasi.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
polvipetteri kirjoitti:
Kiitoksia flintille, mutta minulla on ollut Panasonicin laite ostettuna aika pian tuon kysymykseni jälkeen, eli muistaakseni 2003 tammikuussa ostin ko. aparaatin.

Heh.

No niinpä olikin, enhän mä huomannut että kysymys oli jo lähes kivikaudelta. En ollut itse aikasemmin huomannut tällaista ketjua joten ihan tsekkaamatta oletin asian olevan ajankohtainen.

Itse olen tykästynyt kovalevylliseen tallentimeen sillä siinä nauhotusaikojen kanssa ei ole niin tarkkaa eikä ole heti sellaista ongelmaa että mihinkähän sen ja sen ohjelman saisi mahtumaan. Ja kuten sanoin niin kovalevyllisessä soittimessa editointi on helppoa ja vaivatonta.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Lawless kirjoitti:
Minä puolestani haluaisin nähdä laitteen, jossa on digiboksi, kovalevytallennin ja tallentava DVD-soitin yhdistetty. Siis laite, jossa on kaksi digiviritintä ja kaikki mahdolliset liitännät (mm. PC). Eikö tällaisia laitteita tosiaan ole vielä markkinoilla?

Osta digitv-kortti tietokoneeseen niin sinulla on tuollainen laite.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Juhaht kirjoitti:
Ei ole ja jos on, ei tule Suomessa myyntiin. Enpä tosin ymmärrä miksi joku tuollaisen haluaisi. Jos niitä leffoja ei raaski ostaa, niin kotitietokoneeseen saa polttavia dvd-asemia hintaan 50€ ja niillä saat sitten macrovisionit ja muut pois niin halutessasi.

Mitäs teen polttavalla asemalla, jos mulla ei ole tietokonetta ;)

Ei vaan. Tuo ominaisuus levytallentimesahan olisi helvetin hyvä ominaisuus ja takuulla sellaisen vehkeen hankin, kun joku myy. Ja minä en ainakaan raaski leffoja ostaa, kun ovat ihan järjettömän kalliita.

Miksi muuten digibokseissa ei ole polttavaa dvd-asemaa? Joku tekijänoikeuslaki estää vai?

Tarvittaisiin siis digiboksi jossa on kovalevy, polttava, muistikorttilukija, DD-vahvistin kotiteatterikäyttöön ja kaikki tarpeelliset liitännät, mukaanlukien verkkoliitännät. Koskahan tulee eka markkinoille?
 

kovalev

Jäsen
Tekniikan tohtori

Nyt voisi joku fiksumpi auttaa. Ostin tallentavan, mutta en saa digiboxia näkymään tallentavan kautta. Liitännät pitäisi kai olla oikein, mut kanavahaussa löytyy vain tää perussetti 1, 2, 3, 4. ? Eli siis näin olen kytkenyt 1. Antenni - boxiin. 2. Boxista scartti - tallentimen toiseen scart paikkaan. 3. Tallentimen ykkös scartti - telkkarin ykköseen. 4. Tallentimesta rf (?) piuha - telkkarin antenniin. En tiedä ymmärtääkö tosta mitään, mut jos joku tietää et väärin on, niin auttakee avutonta. Pliis.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
kovalev kirjoitti:
Nyt voisi joku fiksumpi auttaa. Ostin tallentavan, mutta en saa digiboxia näkymään tallentavan kautta. Liitännät pitäisi kai olla oikein, mut kanavahaussa löytyy vain tää perussetti 1, 2, 3, 4. ? Eli siis näin olen kytkenyt 1. Antenni - boxiin. 2. Boxista scartti - tallentimen toiseen scart paikkaan. 3. Tallentimen ykkös scartti - telkkarin ykköseen. 4. Tallentimesta rf (?) piuha - telkkarin antenniin. En tiedä ymmärtääkö tosta mitään, mut jos joku tietää et väärin on, niin auttakee avutonta. Pliis.
Tarkista, että boksista menee output-scart dvd:n input-liittimeen. Nuo scart-reiät eivät ole yleensä kaksisuuntaisia tallentavissa. Jos manuaali ei tarjoa apua, soittimen takapaneelissa on yleensä merkitty liittimen viereen käyttötarkoitus.

PS. Ja tarkista vielä, että kumpikin pää on asennettu samalle videosignaalille (video, RBG tms).
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
kovalev kirjoitti:
Nyt voisi joku fiksumpi auttaa.
Vastaanpa tästä huolimatta...
kovalev kirjoitti:
Ostin tallentavan, mutta en saa digiboxia näkymään tallentavan kautta. Liitännät pitäisi kai olla oikein, mut kanavahaussa löytyy vain tää perussetti 1, 2, 3, 4. ? Eli siis näin olen kytkenyt 1. Antenni - boxiin. 2. Boxista scartti - tallentimen toiseen scart paikkaan. 3. Tallentimen ykkös scartti - telkkarin ykköseen. 4. Tallentimesta rf (?) piuha - telkkarin antenniin.
Nopeasti luettuna kytkennät ovat oikein; ainoa joka puuttuu, on rf-piuha digiboxi-tallennin -väliltä. Se tosin ei käsittääkseni ole pakollinen.

Minkä laitteen kanavahaussa ei löydy kuin tämä neljän kanavan perussetti. Televisiossa ja tallentimessa ei kuulu löytyäkään tämän enempää kanavia. Digiboxistahan ne "extra-kanavat" löytyvät. Eli...

- laita päälle televisio, tallennin ja digiboxi
- vaihda tallentimen input channeliksi AV2 (eikös digiboxin Scart mene siihen?)
- vaihda digiboxiin haluamasi kanava

Eihän tää nyt voi olla näin vaikeeta?
 

kovalev

Jäsen
Mr.Fox kirjoitti:
Vastaanpa tästä huolimatta...Nopeasti luettuna kytkennät ovat oikein; ainoa joka puuttuu, on rf-piuha digiboxi-tallennin -väliltä. Se tosin ei käsittääkseni ole pakollinen.

Minkä laitteen kanavahaussa ei löydy kuin tämä neljän kanavan perussetti. Televisiossa ja tallentimessa ei kuulu löytyäkään tämän enempää kanavia. Digiboxistahan ne "extra-kanavat" löytyvät. Eli...

- laita päälle televisio, tallennin ja digiboxi
- vaihda tallentimen input channeliksi AV2 (eikös digiboxin Scart mene siihen?)
- vaihda digiboxiin haluamasi kanava

Eihän tää nyt voi olla näin vaikeeta?
Kyllähän tässä taas tuntee itsensä aivan vitun tyhmäksi, mutta toisaalta - mitäs uutta siinä on. Se oli juurikin tuo kanavavalinta mikä tässä kusi. Kiitos ja kumarrus.
 

Tompse

Jäsen
Tuotanoin, nyt voisitte halutessanne antaa tietonne minun avuksi. Millainen olisi hyvä Tallentava DVD-soitin? Kovalevy siinä varmaan ois syytä olla ja varmaan kokoluokkaa 160gigaa? Vai riittääkö 80gigaa minkälaiseen käyttöön? Mutta mitä kaikkea noita ulostuloja ja muita härpättimiä Tallentimessa olisi syytä olla?

Vai olisiko kiintolevyllinen digiboksi parempi vaihtoehto?

Vai kannattaako vielä odottaa, että tulisi digivirittimellä noita dvd-tallentimia paremmin saataville?

Minkälaisia kokemuksia tällaisista laitteista on teillä, arvon palstatoverit?

Tietonne olisi nyt erittäin tarpeen, sillä vanha VHS-nauhuri alkaa olemaan tiensä päässä ja uutta tekniikkaa tarvitaan.

Kiitos!

Tomze
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös