Harmi, etten saanut rekisterikilvestä selvää. Kaikki tapahtui aika nopeasti ja vaikka olisin saanut rekisterikilvestä selvää, niin tuskinpa olisi minun sanani painanut mitään, sana sanaa vastaan.
Minulla ei ole kokemusta kuin asiakkaan roolista, mutta ilmeisesti tämä on paikkakuntakohtaista? Ainakin Turun seudulla asuessani joskus koitettiin tätä kikkaa, takseja meni ohi 30 minuutin aikana tyhjänä n. 15-20 kappaletta, osa varmaan toiseenkin kertaan. Sitten yksi pysähtyi ja sanoi ystävällisesti: "jos taksin haluatte niin menkää tolpalle odottamaan, me ei saada ottaa jonon ohi." No joo, tietysti kuten sanoitkin aina joku pysähtyy, mutta sitten sopii miettiä mikä on kohtuullinen aika sitä yhtä "rikkuria" odottaa vai saisiko ruuhka-aikaan tolpalta jo nopeammin.
Sen verran täytyy antaa joidenkin rehellisyyteen liittyvää noottia, että joskus harvoin taksiin noustessa on ollut taksassa valmiina muutamia euroja yli aloitusmaksun ja mittari lyöty liikkeelle lähdettäessä hetkeksi paussille "kompensoimaan" tuota. Sitten samalla reitillä, liikenteellä, ajalla, matkustajamäärällä jne. identtinen matka on ollut 1-2 euroa halvempi, kun mittari on lähtenyt oikeista lukemista, joten ikinä tuota pausea ei ole pidetty tarpeeksi kauaan päällä. Ja puhutaan ihan muutaman kilometrin matkasta. Täytyy varmaan seuraavaksi vaatia sen nollaamista ennen ajon alkamista, vaikka suht pienistä summista onkin kyse.
... Ei tällä alalla työaikalain puitteissa saa edes voita leivän päälle.
Kyllä auton omistaja tienaa ihan kunnon tilin tietääkseni. Rengin homma on sitten toista.
Ja tienaa yleisestikin enemmän jos on vain kaksi renkiä eikä kolme, tai peräti vain yksi ja isäntä ajaa itsekin. Pienessä koossa tuossa näkyy samat kuviot kuin muillakin aloilla jotka haluaa tuottoa bisneksestään. Vähemmällä porukalla tehdään työmäärä josta olisi jakaa isommallekin porukalle, säästetään kuluissa, saadaan enemmän voittoa ja win-win siinä mielessä että kuskitkin saa niitä ylimääräisiä tunteja(eli lisää rahaa) suunnilleen joka päivä ja sehän kelpaa heille. Tämän vuoksi tähän ei juurikaan puututa koska kaikki bisneksen sisällä tyytyväisiä.Tarkoitin helsingissä, että omistaja tienaa luokkaa 60-70k€ vuodessa, mikä on mielestäni tollasesta duunista liikaa.
Tarkoitin helsingissä, että omistaja tienaa luokkaa 60-70k€ vuodessa, mikä on mielestäni tollasesta duunista liikaa.
En nyt mitenkään halua väheksyä, mutta jos autolla ajamisesta maksetaan 70k vuodessa niin kyllä jotain on pielessä.Jos Helsingissä tienestit ovat tota luokkaa, niin mikä sun mielestä olisi sopiva tienesti kyseisestä hommasta? Pienillä paikkakunnilla tienestit ovat jo nyt huomattavasti pienemmät, joten mikä se tilanne olisikaan jos Helsingin liksat "laskettaisiin" sulle sopivaksi.
En nyt mitenkään halua väheksyä, mutta jos autolla ajamisesta maksetaan 70k vuodessa niin kyllä jotain on pielessä.
Onhan se vähän niin, ettei Suomessa oikein sopis tienata mistään mitään. Tai jos tienaa, niin aina joku kateellinen parkuu.En nyt mitenkään halua väheksyä, mutta jos autolla ajamisesta maksetaan 70k vuodessa niin kyllä jotain on pielessä.
Kysymyksesi sisältää oletuksen, että pienten paikkakuntien tienistit ovat jossain riippuvuussuhteessa helsinkiin jotenkin automaattisesti. No nyt toki näin on, kun ala on säännelty. Oletus ilmeisesti sisältää myös sen, että taksit ovat saman hintaisia joka paikassa, vaikka luonnollisesti näin ei kuulu olla. Taksikyyti on eri arvoinen korvesta korpeen kuin metroasemalta toiselle. Nämä ovat juuri sellaisia asioita jotka ovat sieltä syvältä kepun puolueohjelmasta missä kaupunkilainen maksaa taksistaan ylihintaa, että maalla on mukavaa. Jos maaseudun takseja halutaan tukea, niin se tuki pitää maksaa suoraan valtion kassasta kuskille, että se suostuu ajamaan sitä autoa, mutta kukaanhan ei tee sellaista poliittista päätöstä, paitsi kepu tietenkin. Nykytilanne on tulonsiirto kaupunkilaiselta maalle ja valitettavasti vain yksi sellainen ja loistava esimerkki suomalaisesta systeemistä mikä tekee tästä maasta taloudellisen katastrofin. Kepu on kuitenkin oikeistopuolue noin omasta mielestään, mutta toki kaikki kaupunkien asiat tehdään maaseudun ehdoilla. Nykyinen kuntaministeri on muuten todennut, että hänellä ei ole halua edistää kaupunkien asioita.Jos Helsingissä tienestit ovat tota luokkaa, niin mikä sun mielestä olisi sopiva tienesti kyseisestä hommasta? Pienillä paikkakunnilla tienestit ovat jo nyt huomattavasti pienemmät, joten mikä se tilanne olisikaan jos Helsingin liksat "laskettaisiin" sulle sopivaksi.
Mitä huumeita käytät? Ei minua kiinnosta lähteä töihin taksikuskin palkalla, eikä varsinkaan ajaa taksia. Suomessa on kuitenkin tietääkseni kymmeniä tuhansia ihmisiä ilman työtä ja aika monella niistä on ajokortti ja auto, mutta yhteiskunta on sitä mieltä, että heidän on parempi olla kotona minun rahoilla kuin heittää minut baariin minun rahoilla.Onhan se vähän niin, ettei Suomessa oikein sopis tienata mistään mitään. Tai jos tienaa, niin aina joku kateellinen parkuu.
Ei muuta kuin koittamaan, kuinka namia duunia on ja tekemään "helppoa rahaa".
Ei se homma niin herkkua ole. Autoille on määrätty tunteja se 260-300 kuukauteen ja yleensä nuo ajetaan isäntä-renki kaksikon voimin. Usein niin, että yrittäjä itse kellottaa lähemmäs 200h ja renki ajaa sitten kahdelle eri työnantajalle toisen 100+100h. Keskelle viikkoa onnistuu järkkäämään vapaita, mutta jos tienesteille haluaa, on ajettava vähintään 3 viikonloppua kuukaudessa. Muutenkin työvuorot ovat 8-12 tuntisia ja aamua-päivää-iltaa-yötä sekaisin. Tuo on asia, jota säännöllisessä päivätyössä käyvä ei ymmärrä.
Itse en alaan ole koskaan sotkeentunut, mutta yksi hyvä tuttu siinä oravanpyörässä on ollut 2000-luvun alusta. On harvinaisen veemäistä sovitella vapaa-ajan juttuja, kun kaveri tuntuu olevan aina töissä ja perheasiat sitten siihen päälle.
Älä nyt persettäsi revi, hyvä mies.Mitä huumeita käytät? Ei minua kiinnosta lähteä töihin taksikuskin palkalla, eikä varsinkaan ajaa taksia. Suomessa on kuitenkin tietääkseni kymmeniä tuhansia ihmisiä ilman työtä ja aika monella niistä on ajokortti ja auto, mutta yhteiskunta on sitä mieltä, että heidän on parempi olla kotona minun rahoilla kuin heittää minut baariin minun rahoilla.
Missä muuten sanoin, että kyseessä on helppo raha ja miksi sen pitäisi sitä olla?
Eipä nämä kalliit taksit mitenkään erityisesti turvallisia ole... Taksikuski raiskasi nuoren asiakkaan - selvisi ehdollisella | m.iltalehti.fiJotkut ovat valmiita maksamaan palvelusta ja turvallisesta kyydistä