Takatalviko PK-seudulla?

  • 1 004
  • 13

liverpool

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues & Liverpool
Kyllä ottaa päähän kun rupesi taas tota lunta tulemaan just kun oli kaikki entinen lumi sulanut ja oli päässyt pelaamaan ulos palloa niin eiköhän sitten pitänyt tulla lunta kunnolla tupaan kyllä ottaa päähän!
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Taitaa olla tämän talven loskakiintiö täyttymättä pääkaupunkiseudulla. Sen takia saattaa lunta esiintyä maassa myös tulevina aamuina. Onneksi kesärenkaat on ollut jo viikon alla!
 

Karrmaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers, Lazio, Liverpool
Joo sitä alkoi tippumaan jo eilen illalla. Luulin vesisateeksi, kaverille lähtiessäni, mutta kun olin lähdössä takaisin himaan ja kävelin autolle, oli kosla lumen peitossa. Hä?!?Lunta??! No en jaksa uskoa että lumi maassa kauaa pysyy , kun pakkastakaan ei ole. Oli kyllä kesän odottelu fiilis päällä, joten otti kuuppaan kyllä toi lumimömmö.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Viestin lähetti Sam#9
Taitaa olla tämän talven loskakiintiö täyttymättä pääkaupunkiseudulla. Sen takia saattaa lunta esiintyä maassa myös tulevina aamuina. Onneksi kesärenkaat on ollut jo viikon alla!

Ei kannattaisi ihan vielä vaihtaa niitä renkaita..:o Tienpinta on nastarenkaiden jäljiltä niin rosoinen, että kesiksenne hioutuvat sileiksi pikavauhtia
 
Viimeksi muokattu:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
No kertokaas, joko siellä on tuhannen peltikolarin raja rikottu tämän aamun aikana?
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti M@rko77


Ei kannattaisi ihan vielä vaihtaa niitä renkaita..:o

Vaihdettu on tosiaan ja ajo on maistunut. Todellisuudessa täällä pääkaupunkiseudulla ei enää tee talvirenkailla mitään. Nastat kuluu vaan turhaan. Eikä tässä ole reissuja tiedossa, mitä nyt Tampereelle finaaleihin...eihän siellä ole enää lunta? :cool:
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Designer
No kertokaas, joko siellä on tuhannen peltikolarin raja rikottu tämän aamun aikana?

Ihan pakko takertua kuin naiset minuun.

ei vaan hauskaa on aina kuunnella pohjoisen poikien ihmettelyä kun Etelässä kolisee peilijääkeleillä. Jänkhällä voi törmätä korkeintaan poroon ja Aslakin potkukelkkaan, toista se on siellä missä autot kulkevat jonoissa.

Tämä nyt liittyi vain yleiseen mielipiteeseen Etelän talviautoilusta, eikä Designerin kirjoitukseen, kunhan tuli siitä mieleen.

Itse asiaan, näyttääpä lumitekvän muodon muutosta vedeksi, harmi menipä rantalumilentis pelit pilalle.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Tatzka

Mutta oletkos koskaan ollut sellaisen jänkhän miehen kyydissä autossa? Minä olen, ja sen jälkeen ei yhdestäkään vuoristoradasta tai muusta vetkuttimesta ole irronnut samanlaisia kiksejä kuin ennen. Voin varauksetta suositella kaikille vauhdista pitäville. Heikkohermoille en.

Me muuten täällä muualla tiedetään, miksi kehä kolmosen sisäpuolella kolisee niin paljon liukkailla. No kun siellä ajetaan vuoden ympäri kuten kesäkeleillä. Sitäpaitsi täältä käsin on tosi helppoa arvostella sitä, mitä siellä 170 kilometrin päässä tapahtuu.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kun aamulla heräsi ja katsoi ulos, ei suusta tullut ulos muuta kuin että "Voi v*ttu".
Nyt aurinko paistaa, ja on suht lämmintäkin, mutta lunta tuolla näyttää silti olevan katoilla...
Mä olin jo niin ehtinyt asettaa itseni kevätfiiliksiin, mm. kuuntelemalla Beach Boysin Greatest Hits-levyä...:)
Pitäisköhän kaivaa joululaulut esiin...?
 

onni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Tatzka

Viestin lähetti Designer
Me muuten täällä muualla tiedetään, miksi kehä kolmosen sisäpuolella kolisee niin paljon liukkailla. No kun siellä ajetaan vuoden ympäri kuten kesäkeleillä. Sitäpaitsi täältä käsin on tosi helppoa arvostella sitä, mitä siellä 170 kilometrin päässä tapahtuu.

Kiva kun kerroit, peltikolarit varmaan vähenee ainakin puolella. Minä kun olen aina luullut, että nuo lukuisat kolarit johtuvat ihan liikennemääristä, mutta tämähän selventää asiaa.

Minäpä väitän, että kolarit syntyvät siitä, että täällä (Suomessa) ei osata ajaa jonossa. 20 metrin turvavälillä kehällä lappaa autoja koko ajan eteen. Ja ainut henkilö, kenen matkanteko hidastuu on omasi. Tätä sitten yritetään välttää pienentämällä turvaväli kahteen metriin...ja kolisee. Jossakin liikennekatsauksessa joku suuri filosofisti heitti ajatuksen, että samassa kusessa siellä ruuhkassa kaikki seisovat. Joissain kulttuureissa tämä toimii, ja kaistat vetävät yhtä hyvin/huonosti, ilman jatkuvaa kaistanvaihtoa. Muualla ainut hetki päästä samanlaiseen fiilikseen onnistuu ainoastaan Lahti-Heinola -välillä viikonloppuisin. Ai niin, mutta sielläkin on vain yksi kaista.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Tatzka

Viestin lähetti Designer
Mutta oletkos koskaan ollut sellaisen jänkhän miehen kyydissä autossa? Minä olen, ja sen jälkeen ei yhdestäkään vuoristoradasta tai muusta vetkuttimesta ole irronnut samanlaisia kiksejä kuin ennen. Voin varauksetta suositella kaikille vauhdista pitäville. Heikkohermoille en.

Me muuten täällä muualla tiedetään, miksi kehä kolmosen sisäpuolella kolisee niin paljon liukkailla. No kun siellä ajetaan vuoden ympäri kuten kesäkeleillä. Sitäpaitsi täältä käsin on tosi helppoa arvostella sitä, mitä siellä 170 kilometrin päässä tapahtuu.

Pitänee kokeilla, ehtisiköhän vieläkyytiin, ettei tarvitse kesällä mennä linnanmäen vuoristorataan. Se on muuten oikeasti pelottava, koskaan ei tiedä onko kaide lahonnut vai ei.

Tuolla hieman pohjoisemmassa ensiliukkailla sain autonb keulan auki, kun ei ollut huomannut liukasta tuo pohjanmaan häjy. No hyvä vaan uudet maalitsain ja suoristukset, kulma kun autosta oli aikaisemmin omalta taholta kolhittu.

No pitää mennä vaihtamaan kesärenkaita kun lumetkin sulavat kovaa kyytiä.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Tatzka

Viestin lähetti onni


Kiva kun kerroit, peltikolarit varmaan vähenee ainakin puolella. Minä kun olen aina luullut, että nuo lukuisat kolarit johtuvat ihan liikennemääristä, mutta tämähän selventää asiaa.

Minäpä väitän, että kolarit syntyvät siitä, että täällä (Suomessa) ei osata ajaa jonossa. 20 metrin turvavälillä kehällä lappaa autoja koko ajan eteen. Ja ainut henkilö, kenen matkanteko hidastuu on omasi. Tätä sitten yritetään välttää pienentämällä turvaväli kahteen metriin...ja kolisee. Jossakin liikennekatsauksessa joku suuri filosofisti heitti ajatuksen, että samassa kusessa siellä ruuhkassa kaikki seisovat. Joissain kulttuureissa tämä toimii, ja kaistat vetävät yhtä hyvin/huonosti, ilman jatkuvaa kaistanvaihtoa. Muualla ainut hetki päästä samanlaiseen fiilikseen onnistuu ainoastaan Lahti-Heinola -välillä viikonloppuisin. Ai niin, mutta sielläkin on vain yksi kaista.

Talvella turvavälit kyllä tuppaavat usein olemaan enemmänkin ns turvarakoja, no tulitikkuaskin matka riittänee. Useamman kerran on tullut ihmeteltyä mikä siinä toisen auton perässä kiehtoo ja varsinkin peilijäällä, no onpa monasti myös tullut katseltua kun se perä sitten koskettaa rytisten keulaa. Mukava siinä sitten ajaa ohi ja todeta, että oli hyvä pitää väliä.

Mitä tulee ulkomailla ajamiseen, niin on nuo jutut paremmista ajokulttuureista enemmän legendaa, kuin faktaa. Sen verran itsekin on mailmaa jo ehtinyt kiertää ja autolla muualla ajellut, jotta voin todeta monien maiden liikennekulttuurit päättömiksi ja mielivaltaisiksi. Niiden jälkeen on mukava palata Suomeen, jossa noudatetaan liikennevaloja ja sääntöjä.
 

onni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Tatzka

Viestin lähetti Tatzka
Mitä tulee ulkomailla ajamiseen, niin on nuo jutut paremmista ajokulttuureista enemmän legendaa, kuin faktaa. Sen verran itsekin on mailmaa jo ehtinyt kiertää ja autolla muualla ajellut, jotta voin todeta monien maiden liikennekulttuurit päättömiksi ja mielivaltaisiksi. Niiden jälkeen on mukava palata Suomeen, jossa noudatetaan liikennevaloja ja sääntöjä.

En minäkään ihan huhupuheiden perusteella sitä kirjoittanut. Toki etelä-eurooppalainen ajotyyli poikkeaa vaikka pohjois-amerikkalaisesta, mutta kummassakin liikenne sujuu. Toisessa vaan tulee hieman enemmän kolhuja:) Espanjan liikenne näyttää erittäin kaoottiselta, mutta kyllä siinäkin omat sääntönsä on. Kaikkeen tottuu, niin myös pääkaupunkiseudun liikenteeseen. Ja kuten radiouutiset tänään kertoivat, niin työsuhdeautolla aiheutetaan huomattavasti enemmän liikennerikkomuksia. Kehällä pujotteleva opelkin kuuluu useimmiten näihin.
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ulkomailla ajamisesta

Viime syksynä vierailin Belgiassa, Euroopan Unionin pääkaupungissa ja siellä sen eurooppalaisen sujuvan liikenteen hinnan näki. Katujen varsille parkkeeratut autot olivat kaikki lähes poikkeuksetta jostakin kohti kolhittuja, ei ollut väliä, kuinka uusi tai vanha auto oli kyseessä. Meidänkin ryhmän bussi ruttasi surutta kadun varteen pysäköidyn pakun vesipostia vasten kun ei muuten mahtunut kääntymään. Voisikin sanoa, että Etelä-Suomen jokatalvisia "ei täällä sada kuin kerran talvessa lunta, mutta silti se aina yllättää"-joukko-ojaanajopäiviä ;) lukuunottamatta Suomessa on sentään kohtuullisen hyvä ajokulttuuri.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös