Viestin lähetti Sam#9
Taitaa olla tämän talven loskakiintiö täyttymättä pääkaupunkiseudulla. Sen takia saattaa lunta esiintyä maassa myös tulevina aamuina. Onneksi kesärenkaat on ollut jo viikon alla!
Viestin lähetti M@rko77
Ei kannattaisi ihan vielä vaihtaa niitä renkaita..:o
Viestin lähetti Designer
No kertokaas, joko siellä on tuhannen peltikolarin raja rikottu tämän aamun aikana?
Viestin lähetti Designer
Me muuten täällä muualla tiedetään, miksi kehä kolmosen sisäpuolella kolisee niin paljon liukkailla. No kun siellä ajetaan vuoden ympäri kuten kesäkeleillä. Sitäpaitsi täältä käsin on tosi helppoa arvostella sitä, mitä siellä 170 kilometrin päässä tapahtuu.
Viestin lähetti Designer
Mutta oletkos koskaan ollut sellaisen jänkhän miehen kyydissä autossa? Minä olen, ja sen jälkeen ei yhdestäkään vuoristoradasta tai muusta vetkuttimesta ole irronnut samanlaisia kiksejä kuin ennen. Voin varauksetta suositella kaikille vauhdista pitäville. Heikkohermoille en.
Me muuten täällä muualla tiedetään, miksi kehä kolmosen sisäpuolella kolisee niin paljon liukkailla. No kun siellä ajetaan vuoden ympäri kuten kesäkeleillä. Sitäpaitsi täältä käsin on tosi helppoa arvostella sitä, mitä siellä 170 kilometrin päässä tapahtuu.
Viestin lähetti onni
Kiva kun kerroit, peltikolarit varmaan vähenee ainakin puolella. Minä kun olen aina luullut, että nuo lukuisat kolarit johtuvat ihan liikennemääristä, mutta tämähän selventää asiaa.
Minäpä väitän, että kolarit syntyvät siitä, että täällä (Suomessa) ei osata ajaa jonossa. 20 metrin turvavälillä kehällä lappaa autoja koko ajan eteen. Ja ainut henkilö, kenen matkanteko hidastuu on omasi. Tätä sitten yritetään välttää pienentämällä turvaväli kahteen metriin...ja kolisee. Jossakin liikennekatsauksessa joku suuri filosofisti heitti ajatuksen, että samassa kusessa siellä ruuhkassa kaikki seisovat. Joissain kulttuureissa tämä toimii, ja kaistat vetävät yhtä hyvin/huonosti, ilman jatkuvaa kaistanvaihtoa. Muualla ainut hetki päästä samanlaiseen fiilikseen onnistuu ainoastaan Lahti-Heinola -välillä viikonloppuisin. Ai niin, mutta sielläkin on vain yksi kaista.
Viestin lähetti Tatzka
Mitä tulee ulkomailla ajamiseen, niin on nuo jutut paremmista ajokulttuureista enemmän legendaa, kuin faktaa. Sen verran itsekin on mailmaa jo ehtinyt kiertää ja autolla muualla ajellut, jotta voin todeta monien maiden liikennekulttuurit päättömiksi ja mielivaltaisiksi. Niiden jälkeen on mukava palata Suomeen, jossa noudatetaan liikennevaloja ja sääntöjä.