Mainos

Taikausko ?

• 1 909
  • 19
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Siirryin tuijottamasta Jarkon tilanteita tenniksessä, koska tuli sellainen olo jos katson niin Jarkko häviää. Katson vasta lopputuloksen, niin ettei voi ainakaan minun syykseni laittaa jos lopulta tulee turpaan. Veikko Ennala kirjoitti aikanaan juttujaan Hymy lehteen(suuri esikuva), ja kertoi tarinan poikavuosiltaan kotiinpaluusta, rahat olivat loppuneet ja hän käveli pitkin maantietä ja joka kilometripylvään kohdalla hän hyppäsi ikäänkuin yli. Mies ajatteli jollei hän niin tee tapahtuu jotakin kauheaa, sitten hän kävellessään mietti että ompa hän tyhmä kun hyppii joka kilometri yksinään tiellä, ja jätti kaksi pylvästä väliin. Pelästyi kuitenkin hyppäämättömyyttään ja palasi takaisin ja hyppi hypyt pois. :)

Itselläkin on mitä omituisempia tapoja, esimerkiksi jännissä matseissa pitää olla huoneessa tietyssä kohdassa ja asennossa muuten käy huonosti, esimerkiksi Lukon viimekauden putoaminen pleikkareissa Kärpille on minun syyni, vaikka hyvin tiedän etten saisi mennä jääkaapille tiettyyn aikaan syömään, niin välipitämätömyyttäni ja suuressa nälässä sinne oli pakko hakeutua. Eritoten hapankorput matsin aikana on erittäin vaarallinen yhdistelmä, mikäli syön hapankorppuja Lukon matsin aikana niin asia on selvä, turpaan tulee! Onko muilla samanlaisia kokemuksia, mikäli tästä on jo ketju olemassa liittäkää perään, en osaa niitä katsoa. (Valehtelen).

flatfoot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kirkkonummen Salamat
Just oli Taasan kanssa juttua aiheesta eilen.
Hää on Affenanmaalla seurailemassa Hifkin edesottamuksia
ja kuulemma taika toimi. Hän kun poistui hetkeksi katsomosta
niin Hifki teki maalin. Mulle käy niin yleensä kun kuppilassa
katsoo matsia ja joutuu poistumaan helpotukselle.Maali tulee
vuorenvarmasti! Jos rupee menemään huonosti niin kas kummaa
kun on tiuhaan pissihätä=).

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Kattoos perkules. Ihan sama juttu Jarkon pelistä kävi mielessä... joka kerta kun olen "laiv skoorinkia" tuijottanut, niin Jarkko ottaa pataan oikein huolella. Outo homma.

Tuttuja juttuja muutenkin nuo kertomasi. Olen aiheuttanut Jokereille monta tappiota kuuntelemalla peliä radiosta, sillä Jokerit ei nouse vikassa erässä voittoon jos kuuntelen matsia radiosta. Epäreilua,eikö?

Jotain muitakin pieniä juttuja on ollut, mutta iän mukana ovat hiljalleen pääosin kadonneet...

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En osaa nyt eritellä tilanteita, mutta tuollaiset jutut ja rituaalit ovat enemmän kuin tuttuja. Ne esiintyvät joka päivä elämässä ja mitä ihmeellisimmissä tilanteissa. Esim. jos en ehdi rullaportaita ylös määrätyssä ajassa (viereinen juna ehtii lähteä liikkeelle), niin siitä voi seurata ikäviä asioita. Niinikään en surmaa hämähäkkejä huonon onnen pelossa, tai kulje tikkaiden ali, jos vaan voi välttää. Usein myös lähtiessäni kotoa pidemmäksi aikaa, asettelen tavaroita hyvin, ettei niillä ole paha olla minun poissaollessani. Kyllä, tavaroilla ja ainakin minun tavaroillani on henki ja olen jossain määrin vastuussa niiden hyvinvoinnista. Samaan perustuu se, että leipää ei saa laittaa pöydälle väärinpäin. Se on halveksuntaa leivänhenkeä kohtaan ja voi aiheuttaa sen, että näet vielä nälkää joku päivä. Usein katsoessani maajoukkueen pelejä, pyrin välttämään sitä, ettei vaatteissani ole liikaa vihollisjoukkueen värejä, sillä se voi tuoda huonoa onnea Suomelle. En ole vaatteidenvärin takia siis riittävästi oman joukkueen puolella.

Kaikki vaikuttaa kaikkeen tässä maailmassa, pienet siiveniskut aiheuttavat myrskyn toisella puolen maapalloa. Kaikki tapahtuu ketjureaktiossa ja sinulla yksittäisenä ihmisenä on mahdollisuus puuttua näihin tapahtumasarjoihin, tekosi ja päätöksesi vaikuttavat kaikkeen.

Kyllä. Minä olen taikauskoinen.

Suosikkijoukkue
Tuli muuten aiheesta mieleen että muistaakseni ruotsalaiset olivat kuninkaalleen vihaisia , syystä että kaikkitärkeät pelit mitä Kalle Kustaa on ollut katsomassa on ruotsi hävinnyt. Oliko se MM-lätkässä vai fudiksessa sitä en muista.

Joka tapauksessa he eivät toivota herraa kannustamaan omiaan tärkeissä koitoksissa. Toivotaan että Kalle-Kustaata kiinnostaa suomen ja ruotsin väliset tärkeimmät matsit, itse ainakin toivotan herran tervetulleeksi katsomoon juuri näissä peleissä joissa jotakin ratkaistaan.

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sv veinikretski kirjoitti:
Siirryin tuijottamasta Jarkon tilanteita tenniksessä, koska tuli sellainen olo jos katson niin Jarkko häviää. Katson vasta lopputuloksen, niin ettei voi ainakaan minun syykseni laittaa jos lopulta tulee turpaan. Veikko Ennala kirjoitti aikanaan juttujaan Hymy lehteen(suuri esikuva), ja kertoi tarinan poikavuosiltaan kotiinpaluusta, rahat olivat loppuneet ja hän käveli pitkin maantietä ja joka kilometripylvään kohdalla hän hyppäsi ikäänkuin yli. Mies ajatteli jollei hän niin tee tapahtuu jotakin kauheaa, sitten hän kävellessään mietti että ompa hän tyhmä kun hyppii joka kilometri yksinään tiellä, ja jätti kaksi pylvästä väliin. Pelästyi kuitenkin hyppäämättömyyttään ja palasi takaisin ja hyppi hypyt pois. :)

Itselläkin on mitä omituisempia tapoja, esimerkiksi jännissä matseissa pitää olla huoneessa tietyssä kohdassa ja asennossa muuten käy huonosti, esimerkiksi Lukon viimekauden putoaminen pleikkareissa Kärpille on minun syyni, vaikka hyvin tiedän etten saisi mennä jääkaapille tiettyyn aikaan syömään, niin välipitämätömyyttäni ja suuressa nälässä sinne oli pakko hakeutua. Eritoten hapankorput matsin aikana on erittäin vaarallinen yhdistelmä, mikäli syön hapankorppuja Lukon matsin aikana niin asia on selvä, turpaan tulee! Onko muilla samanlaisia kokemuksia, mikäli tästä on jo ketju olemassa liittäkää perään, en osaa niitä katsoa. (Valehtelen).

Ihan varmasti olen taikauskoinen. Lopetin Niemisenkin matsin kuuntelemisen nettiradiosta, kun tiedän omaavani pahan karman. Muutamana viime vuonna lomalta palattuani kaikki on mennyt päin peppua muutaman viikon. Tänä vuonna nauroinkin omalle pomolleni, että kannattaisikohan mulle suoda pidempi loma, jotta hommat sujuisivat edes jollakin lailla. Ei chief sitä hulluna ajatuksena pitänyt ollenkaan.

Muutenkin olen hyvin tarkka noista asioista. Jos esim. puen väärässä järjestyksessä eriväriset vaatteet päälleni, niin on pakko riisua ja alkaa homma suihkusta lähtien alusta. Aikaa se välillä vie, mutta on monesti maksanut vaivan. Jokeri matsissa ei saa hallilla syödä ollenkaan, vaan pelkkä juominen on sallittua. Aina kun olen jotakin pitsa-huttua tai muuta syönyt, niin pataan on tullut. Ennemmin safkalle ennen matsia tai sitten seuravana päivänä.

Vois muuten ne safka pisteet lopettaa kokonaan, että voitettaisiin joka vuosi mestaruus. Ja kaikkihan tietää, että syömättä voi olla viikkoja, mutta juomatta ei hetkeäkään.

-duud-

Redalert

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Ozzy Osbourne,Black Sabbath
Itse olen huomannut sellaisen asian, että minun ei koskaan kannattaisi möläytellä arveluitani ääneen. Maalailla ns. pirua seinälle. Koska todella yllättävän usein se, mitä suustani päästän tapahtuu. Kerrankin sunnuntaina olimme ystäväni kanssa kävelyllä ja jostakin syystä meidän oli pakko saada kioskilta jotain. En muista, oliko se tupakkaa vai mitä, mutta pakko oli sitä jotakin saada. Kioski kun oli ainoa paikka, joka silloin oli auki. Tai sen PITI olla auki... Noh, sinnepäin suunnatessamme laukaisin ääneen, että katsotaanpa vaan, niin meidän tuurilla kioski onkin kiinni. Ja niinhän se oli ! Olimme tosi pettyneitä ja tyrmistyneitä ja ystäväni kehotti siitä lähtien minua olemaan laukomatta ääneen mitään vastaavaa... :-) Vastaavia tapauksia sattunut usein. Eli minun täytyy pitää suuni supussa.

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Tuuria, taikauskoa, mitälie

En tiedä mistä tämäkin johtuu, mutta ainakin koko 2000-luvun jokaikinen Hifk-matsi, jossa olen käynyt (kotona tai vieraissa) on päättynyt Hifkin voittoon. Jopa kauheista tappiolukemista on noustu vikassa erässä meikäläisen hurratessa katsomossa.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Tampere-kammo?

On tämäkin yksi hulluuden laji. Vuodesta 1990 lähtien AINA, ollessani paikalla Tampereella Hakametsän hallissa Ilves-IFK pelissä, IFK on voittanut tai pelannut tasan. Eikä siis ole hävinnyt kertaakaan, silloin kun olen ollut katsomossa. Joten Tampereen reissuja on ihan PAKKO taas jatkaa tulevallakin kaudella...

Nordiksella taas vastustaja tekee IFK:n verkkoon maalin joka jumalan kerta kun minä olen kusella. Miten voi yhden ihmisen virtsaaminen vaikuttaa noin paljon sarjataulukkoon? Taidan pätkäistä munani irti ja rupean sitten muuntamaan kaiken kertyvän kusen energiaksi reisilihaksiin ja perseeseen.

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Superhyperextra taikauskoinen!

Juu. Itse olen siis taikauskoinen, lähes joka-asian suhteen. Jos alkaisin taikauskoni tiimoilta luettelemaan asioita, ei yksi ilta riittäisi millään. Olen vaan luonteeltani "taiteilijasielu", en stressaa maallisilla-asioilla, mutta funtsin paljonkin henkeviä, no näillä mennään, pääasia, että miehet viihtyy.

Tobias

Jäsen
Itse en usko mihinkään taikuuteen, yliluonnollisiin asioihin tms.
Varmasti jokaisella on joskus ollut jotain veinin kertoman kaltaisia rituaaleja, omalla kohdallani ne häipyivät aika nuorena, kun aloin miettimään että jok´ikisellä asialla tässä maailmassa on jokin rationaalinen selitys. Olen edelleen täysin sitä mieltä.

Itse asiassa pidän jonkinasteisena sairautena sitä, että edes puolitosissaan pohtii jotain pahaa tapahtuvan, jos vaikka välttelee tikapuiden alta kävelemistä huonon tuurin pelossa. Eipä tuo minun elämääni haittaa, jos joku niin tekee mutta normaalia se ei omasta mielestäni ole.

Varmasti koko ketju on kieli poskessa kirjoitettu mutta vittumaisena ihmisenä ja kusipäisenä tosikkona sanon, että vaikkapa Jarkko Niemisen peli sujuu juuri niinkuin sujuu, katsoin sitä peliä tai en, tai tein sitten ikinä mitä tahansa teinkin.

Itse tykkään kyllä tuosta bisneksestä taikauskon ympärillä vaikka moraalitontahan se hiukan on, hullujen kusettamista. Tarkoitan siis kaikenkarvaisia kristallipallon lukijoita jne. No, tyhmiltä hillot pois, ei siinä mitään. Jatketaan.

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itselläni on pari "taikauskoa", lainausmerkeissä siksi, että ne on enemminkin tottumuksia kuin varsinaisia taikauskoja. Eli enpä ole varsinaisesti ajatellut, mitä minulle mahtaa tapahtua, jos niistä poikkean ja niitä uhmaan. Mutta sitähän ei tarvitse tehdä.

Toinen on vasemman jalkineen laittaminen jalkaan aina ennen oikeata, on kyseessä sitten peruskenkä, futiskenkä tai luistin. Koskee hyvin pitkälti sukkiakin. Tämä on ollut tapani jo vuosikausia, muistelisin että yläasteikäisestä saakka. Ei ollut alkujaan mikään tietoinen ryhtyä moiseen järjestykseen, mutta siinä vaiheessa kun siitä oli tiedostamattani ehtinyt muodostumaan jonkinasteinen tapa, huomasi aina toiminnan tuntuvan suht´ vammaiselta, jos alkoikin laittaa oikeaa tossua jalkaan ensimmäisenä. Muutamia kertoja tuli pinttymän alkuaikoina aloitettua homma väärin, joten ei muuta kuin oikea tossu takaisin maahan, ja vasen ensimmäisenä kinttuun. Nykyäänhän niitä tilanteita ei edes tule, eikä asiaa sen kummemmin tarvitse miettiä, sillä oikea töppönen ei ikinä ole menossa jalkaan ensimmäisenä, vaan saa kiltisti odotta lattialla vuoroaan.

Toinen lähti käyntiin pari vuotta sitten, vähän kuin salamana kirkkaalta taivaalta. Selailin jotain pari päivää vanhaa iltapäivälehteä, ja lueskelin sitä iltatyttösivun vieressä olevaa lyhyttä horoskooppia. Joku siitä vierestä huikkasi, että ei saa lukea vanhaa horoskooppia, sillä se tietää huonoa onnea. Ja hui hai, enpä ole sen päivän jälkeen kertaakaan lukenut vanhentunutta horoskooppia, en sitten ainoatakaan. En tiedä miksi, sillä mitään kauheita taikauskomuksia ei ikinä tosiaan ole ollut, enkä todellakaan usko joutuvani manatuksi, jos niitä lukisin. Tosin tämä horoskooppien lukeminen on muutenkin aika satunnaista, eli lähinnä silloin, jos töissä sattuu käsiinsä saamaan päivän iltiksen. Mutta jos käsiin osuu eilispäivän lehti, hypätään nykyään loppuaukeamilla tylysti horoskooppisivun yli.

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Taikauskoa tai ei ,niin jostain syystä aina ,kun kuuntelen IFK:n matsia radiosta esim.Radio Suomen kiekkokierrosta ,niin tuntuu siltä ,että jos nyt suljen radion niin IFK tekee maalin tai pystyn estämään vastustajan maalinteon.
Samoin kuin välillä tulee mieleen ,että mitä jos oisin itse ollut katsomassa peliä.Olisiko peli päättynyt toisin.
Ihmismieli,ainakin omani, on siitä kummallinen ,että tuollaisia asioita ,joihin ei kuitenkaan olisi voinut vaikuttaa ,tulee pohdittua jälkeenpäin.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Olen hyvin taikauskoinen Nurmon pelien suhteen, etenkin jos seuraa etänä ottelua. Ajattelen jos en katso tilannetta liian usein niin menee hyvin ja jos katson niin vastustaja tekee juoksuja. Täysin järjetöntä tietysti, mutta erittäin voimakas reaktio.

Tobias

Jäsen
#77 kirjoitti:
Taikauskoa tai ei ,niin jostain syystä aina ,kun kuuntelen IFK:n matsia radiosta esim.Radio Suomen kiekkokierrosta ,niin tuntuu siltä ,että jos nyt suljen radion niin IFK tekee maalin tai pystyn estämään vastustajan maalinteon.
Samoin kuin välillä tulee mieleen ,että mitä jos oisin itse ollut katsomassa peliä.Olisiko peli päättynyt toisin.
Ei jumalauta, ootko tosissas? Tällaisissa jutuissahan nostaa itsensä johonkin jumalan kaltaiseen asemaan, radio Suomella on kiekkokierroksen aikaan muutama muukin kuuntelija, joiden radion avaamiset/sulkemiset ovat ihan yhtä merkityksellisiä pelin kulun kannalta. Nih perkele, sanon minä.

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Tobias kirjoitti:
Ei jumalauta, ootko tosissas? Tällaisissa jutuissahan nostaa itsensä johonkin jumalan kaltaiseen asemaan, radio Suomella on kiekkokierroksen aikaan muutama muukin kuuntelija, joiden radion avaamiset/sulkemiset ovat ihan yhtä merkityksellisiä pelin kulun kannalta. Nih perkele, sanon minä.

Äh.Tätähän mä just tarkoitin.Mä vaan tarkoitin sitä ,että se tuntuu siltä ,että sillä olis jotain merkitystä,kuuntelenko minä radiota vai ei.En mä todellakaan tarkoittanut sitä tosissani.Ymmärrätkö,se fiilis vain tulee ,että on pakko sulkea radio ja olla kuuntelematta ,jotta se tulos olisi parempi.
Piti sitten sekin ottaa tosissaan.

Suosikkijoukkue
Tobias kirjoitti:
#77 kirjoitti:
]

En viitsisi todistaa tälläisia asioita todeksi, pinnoja tarvitaan myöskin ensivuonna, (Lukko). Tuntuu kuitenkin siltä että täällä on muutamia epäuskoisia "Tuomaita" jotka eivät usko selviä faktoja, ajattelinkin Tobiakselle näyttää miten asiat on. Seuraavan kerran kun Lukko johtaa vaikkapa 4-1 ( ainakin ennen kuolemaa), niin ilmoitan että nyt vetäisen parit hapankorput, ja tulette näkemään että matsi hävitään 4-5, juuri hapankorpuilla on kaikkein pahin vaikutus asioihin ! Eikä mitään hymiöitä.

jepujee

Jäsen
Suosikkijoukkue
PK-seudun joukkueet
Vain yksi taikausko pätee mun elämässäni: Jos on veto vetämässä, en koskaan tokaise kohteiden ollessa kesken vaimolle, että "nyt näyttää todella hyvältä" tms. koska silloin homma kusee 100% varmuudella.

Tavallaan vaimon isoisä jo aikoinaan tajusi tämän kuskatessaan vakioveikkaustaan kioskille. Jos vastaan tuli kadun samalla puolella vanha ämmä, ukko palasi takasin ja lähti kuponginpalautusreissulle myöhemmin uudestaan.

Eli pähkinänkuoressa: Älä kerro hyvistä virityksistä naisille.

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Taitan aina sileän, käyttämättömän setelin ja lausun toivomukseni ääneen. Näin toimien toiveen pitäisi toteutua - katsotaan. Vieraammissa kaupoissa katsovat itsekseen mutisemistani ja setelintaittelua hiukan pitkään mutta "lähikaupan" kauppias antaa minun vekittää kassalaatikkonsa sileät setelitkin, jos ei ole kassajonoa.

Toinen taikausko on Oranssin väristen tavaroiden ostaminen,tämä taas liittyy Tapparan tulevaan mestaruuteen.

Terveisin koo

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
koo kirjoitti:
Taitan aina sileän, käyttämättömän setelin ja lausun toivomukseni ääneen. Näin toimien toiveen pitäisi toteutua - katsotaan. Vieraammissa kaupoissa katsovat itsekseen mutisemistani ja setelintaittelua hiukan pitkään mutta "lähikaupan" kauppias antaa minun vekittää kassalaatikkonsa sileät setelitkin, jos ei ole kassajonoa.

Toinen taikausko on Oranssin väristen tavaroiden ostaminen,tämä taas liittyy Tapparan tulevaan mestaruuteen.

Terveisin koo

Perskele:

koo 00:00

Mitä tuohon voi enää sanoa. Mulla on viikottain tapana kellosta huomata 5/7 12:34. En tajua miksi juuri tuohon aikaan katson kelloa puhelimesta tai törkkään date-komennon koneelle. Jotakin omituista siinä on pakko olla. Jotenkin pelottavaa, mutta samalla myös turvallista tunnelmaa tuollainen sekoilu tuo ajatuksiini.

-duud-

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy