Yllättäen aika monella on ollut ongelmia kaapeliverkossa. Se, että ongelmia on juuri jossain Peräkylän Kaapeli-TV Oy:n verkossa ollut, johtuu:
a) peräkylän kaapelitelevisio-operaattorista
b) Peräkylän Kaapeli-TV Oy:sta
c) MTV3:sta?
Oikea vastaus b, ja jos asut peräkylillä (HUOM. Hull16) ja olet kaapelissa eikä MTV3+ näy, niin sitten myös a.
Kanavien uudelleennumerointi oli tiedossa jo monta kuukautta, mutta jos ei kaapelioperaattori ole niitä "kerinnyt" laittamaan n. vuorokaudessa itse tapahtumasta kondikseen, niin vaihda sitten vaikka kaapelioperaattoria. Tai vaihda kaverisi sellaisiin, joilla on digiboksi.
Periaatteessa maanpäällisen digi-tv-verkon kanavenumeroinnin uudistuksien ei edes PITÄISI vaikuttaa kaapelin kanavanumeroihin, mutta näiden seurausten valossa voi vain kuvitella millaiset purkkaviritykset näiltä mediamoguleilta löytyy. Joku 69€-hintainen maanpäällinen boksi ottamassa maanpäällisestä digi-tv-verkosta kanavia alas ja sitten suoltamassa niitä suoraan kaapeliverkkoon? Ja tämän 69€-hintaisen boksin kanavapaikat oli sitten unohdettu päivittää eilisen jäljiltä? En tiedä, kunhan spekuloin.
Maikkaria on siis turha syyttää näkyvyysongelmista, sillä MTV3 on oikeasti hyvällä fiiwliksellä lähtenyt digi-hommiin mukaan viime aikoina. Lisäksi viime kaudella oli samanlainen tilanne jossain finaalin jatkoajassa kun lähetys siirtyi Plussalle. Ainakaan minulle ei tullut yllätyksenä, että sama kuvio voisi toistua tänäkin vuonna, joten laitoin n. 50snt/pv "sukan varteen", ja palkintona tästä pitkäjänteisestä säästämisestä näin sitten tänään matsin huikean lopun. Näennäinen ja ajoittainen sääli muita kohtaan ehkä hieman varjostaa nautintoani.
Bokseissa on myös eroja. Itselläni normaalissa antenniverkossa sai ohjelman näkymään, kun painoi kaukosäätimestä nappia "6", johon olin asettanut MTV3+:n. Kanavapaikat vaihtuivat eilen, eikä boksini siitä mitenkään nurissut tai edes ilmoittanut, vaan oli etsinyt kanavat paikoillensa yön tms. aikana automaattisesti. Nappi pohjaan ja kaikki näkyy. Ei kai kukaan luullut tässäkään tapauksessa halvalla hyvää saaneensa?
Mitä tulee itse lähetyksen katkaisemiseen, niin jos Hytönen olisi laitettu MTV3+:lle, niin www.pelastakaajoonashytonen.com:n keskuteluosio olisi täyttynyt kiukkuisten varusveijareiden viesteistä, kun Maikkari näyttää jotain vtun lätkää. No sillähän ei mitään väliä sinänsä olisi ollut (kuten ei tämänkään palstan kitinöillä), mutta ohjelmassa maltaita perjantain primetime-mainosajasta maksanut CM-kauppias olisi varmaan vetänyt herneen nenään kun mainoksia ei lupauksista huolimatta näkynytkään telkussa. => rahanmenoa Maikkarille => ei ole rahaa ostaa kameroihin uusia olkahihnoja (?) => TV-chatti ei tarvitse kameroita => Hockey Night loppuu kokonaan => Kaj Kunnas selostaa jälkilähetyksenä SM-liigan finaalit digitaalisella FST:llä. Täysin sama pätee siihen miksi Formulat siirtävät lätkää.
Arvon toverit! Riiston taustalla olivat sittenkin pelkästään taloudelliset syyt. Pysäyttäkäämme kapitalismi, katsokaamme vain NTV:tä!
PS. Kaj Kunnas on muuten huikea selostaja: "Mikke tulee sieltä, oijoijoij..!"