Taas kerran...SM-Liiga Hockey-Night!

  • 369 354
  • 2 615
Tila
Viestiketju on suljettu.

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti The Windy City
Kyllähän Urheilukanavan Mestis-lähetykset hakkaavat HN:n 100-0. Oikeastaan kaikki on tehty paremmin ruutugrafiikoita lukuunottamatta. Myös tunnelma on paljon parempi ja peli mukavampaa seurattavaa, vaikka taso ei tietenkään ole sama kuin liigassa. Itse olen ainakin täysin kyllästynyt Anuun ja Jutiin, HN on alkanut maistua puulta. Mestis-pelejä jopa odottaa innolla, HN on taas siinä ja siinä viitsiikö aikaansa niihin tuhlata.

Täytyy sen verran HN:ää ja SM-Liigaa puolustaa, että kyllähän pääasia on paljon parempaa kuin Mestiksen vastaava, eli itse jääkiekko. Mutta kyllä UK:n Mestis-ottelut ovat toteutettu todella hyvin muuten. Toivoisi vaan enemmän otteluita, kun kerran pudotuspelejä tahkotaan.

Eilisessä UK:n Mestis-ottelussa Sport-KooKoo minulle tuntematon kommentaattori, joka oli Anssi Ritarin aisaparina ärsytti minua suunnattomasti. Muuten pätevän oloinen kommentaattori teki itsestään pellen kehumalla koko ajan Mestistä ja väheksymällä SM-Liigaa. Mm. Mestis-peleissä on kuulemma ainakin 100-kertaa parempi tunnelma ja parempaa peliä pelillisesti. Taisi olla vieläpä vaasalainen kommentaattori.

Kysymys kuuluukin, että miksi Sport yleensä sitten haluaakaan SM-Liigaan..?
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Hele

Eilisessä UK:n Mestis-ottelussa Sport-KooKoo minulle tuntematon kommentaattori, joka oli Anssi Ritarin aisaparina ärsytti minua suunnattomasti. Muuten pätevän oloinen kommentaattori teki itsestään pellen kehumalla koko ajan Mestistä ja väheksymällä SM-Liigaa. Mm. Mestis-peleissä on kuulemma ainakin 100-kertaa parempi tunnelma ja parempaa peliä pelillisesti. Taisi olla vieläpä vaasalainen kommentaattori.

Kyseessä oli Jypinkin matseja melko usein radio JKL:ssä kommentoiva Pasi Kaukoranta ja ihan Korpilahdelta. Tosin syntyjään Porin suunnasta muistaakseni. Hänen nimensä muistaakseni vilahteli Ässien valmentajasekoiluitten yhteydessä. Korjatkaahan viisaammat jos tuossa tuli asiavirheitä.
Urheilukanavan toteutus on Kiekkoyöhön verrattuna eri luokkaa. Taukohaastattelut leppoisia jne. Peli sinällään oli hienoa eikä meikäläistä haitannut pätkän vertaa pelin "tasottomuus" verrattuna liigaan. Matsi voi olla hyvä vaikka pelattaisiin 6-divaria. Eilinen oli parasta kiekkoviihdettä aikoihin.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti lucas
MTV3+ -kolmikosta sen verran, että hakkaa Jutin, Anun ja en-nyt-saa-nimeä-päähän-mutta-se-joka-hymyilee-sitä-typerää-missihymyä-joka-haastattelun-jälkeen -miehen sata-nolla, playoff-erikoismies Kurrista puhumattakaan.

Muutama kysymys MTV3+-kolmikosta

1.) Mitä helvettiä se Juha "mitäs siellä nyt tapahtuu" Tuohimaa tekee siellä?

2.) Minkä takia tämän kommentaattori parivaljakon(Alkio/Tuohimaa) pitää naamat vastatusten HUUTAA toisilleen.

3.) Mitä helvettiä se Tuohimaa tekee siellä...


Sen verran on tuota Alkiota kehuttava, että hyvin hoitaa nuo itse matsiselostukset...
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Viestin lähetti Hele
Mm. Mestis-peleissä on kuulemma ainakin 100-kertaa parempi tunnelma ja parempaa peliä pelillisesti. Taisi olla vieläpä vaasalainen kommentaattori.

Uskoisin että tarkoitti ennemminkin Sportin kotipelien tunnelmaa, ja olikin siinä täysin oikeassa. Mielestäni on vain parempi, että tv-otteluissa on useita kommentaattoreita, jolloin sentään saadaan jotain syvempää tietoa ainakin kotijoukkueesta, eikä tapahdu samanlaista loppuunkulumista kuin Puten kohdalla. Selostajana voisi ihan hyvin olla vaikkapa Alkio tai Ritari koko kauden ajan. Se missä UK eniten hakkaa HN:n on asiallisuus. Homma vedetään asiallisesti läpi, siltikin huumorilla, kun verrataan Hockey Nightiin, joka on nykymuodossaan pelkkä huono vitsi.
 

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Viestin lähetti Hele
Eilisessä UK:n Mestis-ottelussa Sport-KooKoo minulle tuntematon kommentaattori, joka oli Anssi Ritarin aisaparina ärsytti minua suunnattomasti. Muuten pätevän oloinen kommentaattori teki itsestään pellen kehumalla koko ajan Mestistä ja väheksymällä SM-Liigaa. Mm. Mestis-peleissä on kuulemma ainakin 100-kertaa parempi tunnelma ja parempaa peliä pelillisesti. Taisi olla vieläpä vaasalainen kommentaattori.
Kuten jo todettiin, ei ollut vaasalainen kommentaattori. Hän väheksyi liigaa pelitavasta eikä tasosta. Hän sanoi, että liigassa peruutellaan toisin kuin Mestiksessä.

Eilinen peli ei ollut Mestiksen peliksikään mikään kovin korkeatasoinen mutta ainakin tapahtui ja yleisö viihtyi. Vaikkakin kotiyleisölle pettymys oli kova. Sellaista pakin virhettä mikä siinä vikassa maalissa tuli ei kovin usein näe.

Ymmärtääkseni hän kehui juuri Vaasan hallin tunnelmaa eikä koko Mestiksen. Nämä tietysti ovat makuasioita, että missä on paras tunnelma.
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllä Mestiksen pleijareiden katselun jälkeen tekee mieli kyseenalaistaa se tasoerokin liigan ja mestiksen välillä. Siis tarkoitan tietenkin kyseenalaistaa tasoeron valtava määrä. Toki tasoeroa on.

Siitä ei kuitenkaan pääse mihinkään, että tällä kaudella näkemäni 4-5 mestispeliä ovat kaikki olleet hyvää jääkiekkoa, jossa yritys on kovaa ja kahva loistaa poissaolollaan. Myös mestis-pleijareista on välittynyt selvästi sellainen tunnelma, että Mestiksen mestaruutta tavoitellaan nykyään tosissaan ja nimenomaan sen itsensä takia, ei siksi, että päästäisiin karsimaan. Juuri tämä on yksi suljetun liigan hyvistä puolista. Varmuudella tulee käymään niin, että mestiksen arvostus kasvaa mestis-paikkakunnilla ja sen mestaruus muuttuu myös pelaajien kannalta aina vaan tärkeämmäksi meriitiksi.

Niin ja sitten siihen tv-toteutukseen. Urheilukanavan mestis-paketti sen tarkemmin analysoimatta saa allekirjoittaneelta arvosanan 9 kouluarvosteluasteikolla. HN:lle puolestaan 5 (sekin itse tuotteen, siis kiekon vuoksi, Juti ansaitsee myös tyydyttävän arvosanan, mutta Jokeri-Saukkonen ja lähetyskonsepti ovat saunantaakse raahattavalla tasolla).
 

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti Jussih
Kyllä Mestiksen pleijareiden katselun jälkeen tekee mieli kyseenalaistaa se tasoerokin liigan ja mestiksen välillä. Siis tarkoitan tietenkin kyseenalaistaa tasoeron valtava määrä. Toki tasoeroa on.

Tasoero ei todellakaan ole niin valtava kuin mitä minä kuvittelen suuren yleisön silmissä sen olevan. Suurin ja merkittävin ero tulee pelitavassa ja sitä kautta pelaajille asettuvista vaatimuksista. Suurin osa mestiksen pelaajista ei pysty liigaa pelaamaan fyysisten puutteiden vuoksi. Liigassa väännetään, pelaajat ovat voimakkaampia ja estämis sun muun härdellin kautta taito-ominaisuudet eivät nouse yhtä suureen osaan. Tai no tavallaan tietysti ovat aivan yhtä merkittäviä, mutta taitavuus näyttäytyy liigassa hyvin erilaisena.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ymmärrä ei.

Miksi Hockey Nightissa pitää aina näyttää peli sellaisesta sarjasta, joka vaikuttaa olevan jo selvää kauraa? Ilmeisesti logiikka on siinä, että halutaan näyttää peli, missä sarjan voittaja saattaa ratketa, mutta mielenkiinnon kannalta olisi taatusti parempi vaihtoehto näyttää joku näistä peleistä, missä ollaan 2-1 tilanteessa.

Okei, taitaa se olla HPK-Lukko-sarjan vuorokin, jos nuo digikanavan pelit lasketaan mukaan, mutta minä kun en sellaisia näe...
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tietysti näytetään sarjaa joka on katkolla, koska sitä ei mahdollisesti enää nähdä. Loogista.

Sen sijaan tulosruudun koosteen voi tunkea jonnekin syvälle. Hirveellä kiireellä näytettiin muutama maali ja Lukon taklausta ei tietenkään voitu näyttää.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Voi kristus tätä Jani Uotilaa. Vetääkö tuo äijä livenä tuota jorinaansa vai missä on vika?

"Ilveksen maalivahti Pitkämäen... yritys on .... torjuntaurakka on toisessa erässä ... peräti seitsemäntoista ... torjunnan ... veroinen".

"Toiseen erään odotettiin toisenlaista Kärppälaumaa, sillä... Jokerit oli päättänyt myydä nahkansa kalliisti ... ja tässä syytä... miksi" (Jokerit tekee maalin)

Ei helvetti sentään, on kuitenkin JOKUNEN tunti ollut tälläkin sankarilla aikaa tuota parin minuutin buffiaan pistää kuntoon, luulisi noilla aamuilla jo jotain osaavankin. Kun kuuntelee heti perään HPK - Lukko-matsin vastaavaa selvitystä, on tekstin sujuvuus ja kielioppi aivan toiselta planeetalta.

Häpeäisi koko saatanan Uotila.

EDIT: mutta kehutaan kun on kehujen paikka. Tämä pidennetty highlight-osuus MTV3+-ottelusta on todella hyvä idea ja hyvää mainosta näille maksullisille peleille.

EDIT 2: Korjattu, kuulosti vain kovasti Mennanderilta.
 
Viimeksi muokattu:

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Nuo otteluraportit mitä ne tuonne digille laittavat kootaan erätauoilla näytetyistä välähdyksistä.

Uotila&Co istuvat jossain kopissa ja yrittävät tilastoja apuna käyttäen kommentoida näkemäänsä telkkariruudusta.
En tiedä onko sitten oikea tapa koota lähetys kolmesta eri pätkästä, sillä ainakin paikoittain tuntuu ajatus hieman katkeavan.
Ja varsinkin kun sama äijä tekee paritkin rapparit.

En ymmärrä miksei mtv3 voi tehdä kunnon raportteja, ainakin voisivat näyttää reilummin sitä kuvaa. Kaikki maalit, epäselvät tilanteet, isoihin rangaistuksiin johtaneet tilanteet, yv maaleja edeltäneet rikkeet. Ei ainakaan pitäisi jäädä ohjelma-ajasta kiinni.

Uotila, innostunut pikkupoika jolla aina karkaa mopo käsistä. Puheesta ei välttämättä aina ymmärrä mitään, sen verta vaikeita ovat lauserakenteet. Muistan vieläkin kun ensimmäistä kertaa näin Uotilan telkkarissa Kärpät-TPS välierä-ottelussa. Haastatteli hermostuneen näköisesti Raksilassa käytävällä olleita katsojia. Varmaan oli juonut 10 kuppia kahvia ennen niitä haastiksia, silmät ainakin olivat auki ja kädet tärisivät.

Ämätöörien puuhasteluahan tämä on.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Kiekko yllättää jälleen... Perjantaina, tavismaikkarilta tuleekin sitten huikaiseva jännitysnäytelmä:

Täysin mitäänsaamaton Lukko vastaan suvereeni HPK.
Kesälomille vai kesälomille?

Tämähän se kansaa kiinnostaa...

(ja tämä purkaus siksi, etten perjantaina ole digikanavien saavutettavissa)
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti flintstone
Anu on Tepsi.

Onko anu tehny Väyryset ja kääntäny takkinsa? Tähän asti on kyllä Jokeri-lippu anulla heilunut..

K
 

Morgoth

Jäsen
Viestin lähetti Ohmi
Sen verran on tuota Alkiota kehuttava, että hyvin hoitaa nuo itse matsiselostukset...

Oli kyllä ihan positiivinen yllätys tuo kaveri. Tuohimaa nyt on mitä on, mutta olipa ainakin välillä mukava kuunnella jotain muuta kuin Juti&Anun aivan kliseisiä löpinöitä. Mielummin tätä Tuohimaa&Alkio parivaljakkoa kuuntelee ihan vaihtelun vuoksi.
 

Svitek

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK juniorijääkiekko
Viestin lähetti Jääkoneenkuljettaja
Kiekko Täysin mitäänsaamaton Lukko vastaan suvereeni HPK.
Kesälomille vai kesälomille?

Tämähän se kansaa kiinnostaa...

Näin se vaan on ollut lähes joka vuosi. Näytetään tässä vaiheessa sellaista otteluparia, joka on katkolla. Poikkeuksena viime kevät, jolloin ei jostain syystä näytetty ainoaa katkolla ollutta otteluparia Jokerit - Hifk. Ehkä poikkeus vahvistaa tämänkin säännön.

Ehkä syynä tähän valintaan on se, ettei kummankaan joukkueen pelejä ole vielä näytetty edes maksullisessa lisäpalvelussa.

Aina näissä peleissä panosta kuitenkin on ja muita joukkueita voi näyttää sitten myöhemmissä peleissä, koska muut sarjat varmasti jatkuvat.

Itse olen hyvinkin tyytyväinen MTV:n valintaan, koska en Raumalle huomenna pääse.
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Jos minä olisin saanut päättää, niin telkusta olisi tullut perjantaina Ilves - HIFK, mutta ihan mielenkiintoinen ottelu tuokin. Vaikka Kärpät - Jokerit-parissa sähköä onkin, on Jääkoneenkuljettajan silti turha kitistä muiden joukkueiden tv-otteluista.
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Viestin lähetti Jääkoneenkuljettaja

(ja tämä purkaus siksi, etten perjantaina ole digikanavien saavutettavissa)

No ei tähän digiä tarvitakkaan. Ja perjantaina ei muita otteluita näköjään näytetä!
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti Ohmi
Muutama kysymys MTV3+-kolmikosta

1.) Mitä helvettiä se Juha "mitäs siellä nyt tapahtuu" Tuohimaa tekee siellä?

2.) Minkä takia tämän kommentaattori parivaljakon(Alkio/Tuohimaa) pitää naamat vastatusten HUUTAA toisilleen.

3.) Mitä helvettiä se Tuohimaa tekee siellä...


Sen verran on tuota Alkiota kehuttava, että hyvin hoitaa nuo itse matsiselostukset...

Vastauksia:

1. Tuohimaa taisi saada pestin, koska alunperin mtv3+ tuli noi Kärppä-matsit ja vankan oululaistaustan takia oli sopivan puolueellinen valinta kommentaattoriksi ja tuntee Kärppien miehet hyvin. Muiden kans on vissiin vaikeempaa ;)

2. Tohon on vaikea sanoa mitään, jos ne saa vaikka kicksit siitä

3. kts. vastaus no. 1
 

Gainer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun palloseura ja suomen maajoukkue
Tiedän että tästä saan Hpk ja Lukko kannattajat niskaani, mutta oisin mieluusti kattonut ihan minkä muun joukkueen pelejä kuin tätä paria jonka nään jossain määrin tylsänä.
Pitäisi kai ton kiinnostaa kun tosta parista tulee sitten TPS vastustaja jos niin käy että turun palloseura voittaa Blues hemmot
 

Kiisa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HPK-Inkkarit, IHN ja FC HML
Harvemmin kai ketään kiinnostaa ottelu, jossa ei oma joukkue pelaa. Sehän on selvä. Toisaalta se on vain kestettävä, niin kuin koko runkosarja. Ja sitä paitsi, eihän ole pakko katsoa.

MTV3:n tapana on ollut näyttää ottelu sarjasta joka on katkolla.

Itse odotin, että olisivat näyttäneet Jokereiden ja Kärppien kohtaamisen. Ehkä se olisi parhaat katsojaluvut mahdollisesti kerännyt ottelu kuitenkin.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Toivottavasti eivät sunnuntaina näytä TPS-Blues-matsia, erityisesti jos Blues häviää huomenna. Mieluummin katselisin HIFK-Ilves-ottelua, siinä ainakin olisi jotain jännitystä. Kärpät-Jokerit olisi liian vaativa meitsin sydämelle.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viikon floppi

Ihme jos tämän iltaisessa HokiNaitissa viikon floppi ei ole Rauman Lukko. Flopattu ollaan ja pahasti kauden tärkeimpään aikaan. Tekisi mieleni sanoa että miettikääpä sitä, mutta enpä sanokaan.
 

"JELINEK"

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK aina ja iän kaikkisesti
Gainer, ei se välttämättä ole niin. Se vaatii viellä monta peliä ja monta jos sanaa. Jos nimittäin käy niin, että.....
Kyllä toi spekulointi on hauskaa!!
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Voi nyt perkele... Meinaavat sitten näyttää mahdolliset jatkoajat digitaalisella puolella! Poislukien finaalit. Nelonen, YLE, pelastakaa meidät!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös