Muistattekos liitteessä olevaa logoa 80-luvun alusta?
Toisessa kuvassa logo näkyy Kalevi Hongiston pelipaidassa pelissä Fopsia vastaan. Isoimpana sponssina Kerhon paidassa oli Kauppahuone Järvinen eli ihan vaan lyhyesti J.
Voi olla, että olen kuvat tänne aiemminkin postannut, mutta menkööt mahdollisesti uusintoina.
Lupaan joulun jälkeen aktivoitua postaamaan tänne uutta vanhaa materiaalia.
Pikkujunnuna olen pelannut tuo logo paidassa. Se ei silloin enää ollut virallisesti seuran käytössä, mutta junnujen paitoja tietenkin kierrätettiin ikäluokalta toiselle niin pitkään, kun ne mitenkään kestivät. Edelleen muistan, että nuo paidat olivat äärimmäisen tukalat. Ne olivat hyvin paksua materiaalia - tehty varmaankin ulkotekojäiden ja lämmittämättömien hallien olosuhteisiin.
Varmaankin paidoista johtui se, että ensimmäisen otteluni päättyi Tapparaa vastaan noin 33-0 tappioon Hervannan jäähallissa (tuloksesta tosin kiertää eri versioita suosiollisimman ollessa vain 27-0 -tappio). Näin jälkikäteen rehellisesti analysoituna, tuo tappio ennakoi hyvin jääkiekkourani suuntaa.
Tuosta logosta muistan toisenkin jutun: nykyisen liigataipaleen toisen kauden avausottelussa Kerho pelasi sarjanousija JoKPia vastaan vieraissa. Ottelusta oli kooste Urheiluruudussa. Tuolloin Urheiluruutuun pääseminen oli ihan helvetin kova juttu, koska jos ne ylipäätään vaivautuivat näyttämään pätkiä matseista, niin ne olivat lähes aina Helsingistä. Koosteen alussa näytettiin joukkueiden logot ja Kerhon osalta se oli tietenkin väärä. Kyseessä oli juuri tuo logo, joka silloin ei enää ollut käytössä. Kun kerrankin päästiin Urheiluruutuun ja lähetystä odotettiin kuin kuuta nousevaa, niin tuntui suorastaan henkilökohtaiselta loukkaukselta, etteivät olleet saaneet edes logoa oikein.
Hauskaa itse asiassa, että juuri tuo Urheiluruudun pätkä löytyy Youtubesta. Huomatkaa, että Teppo Kivelä ottaa heti seremoniallisessa avauskiekon pudotuksessa henkisen yliotteen vastustajasta poimimalla kiekon itselleen ja kättelemällä ensimmäisenä avauskiekon pudottajaa, vaikka tuo on tietenkin kotijoukkueen rooli.
Viimeksi muokattu: