Asiakas varaa Suomesta Karibian risteilyn 3000€:n hintaan. Kapteenin tehtävänä on huolehtia lähes kaikesta, vähintääkin asiakas viihtyvyydestä, työntekijöiden ilmapiiristä ja siitä, että jokainen maksava asiakas saa sitä mitä he ovat matkan ostaessaan haaveilleet.
Laiva on täynnä ammattitaitoista, kokenutta ja taidoillaan, taistelullaan sekä periksiantamattomuusellaan raivannut tiensä miehistöön.
Asiakas olettaa lähtökohdista, kuulemansa ja näkemänsä perusteella unelmiensa matkaa. Ammattitaitoista ja viihdyttävää risteilyä. Nautintoa.
Saapuessaan laivaan Karibialla, huomaa hän Kapteenin hymyilevän kuin Naantalin aurinko. Ihanaa, näin sen pitääkin mennä. Upea hytti, juuri niinkuin paperilla ja kuvissa.
Matkaanlähdön jälkeen asiakas poistuu hytistään. Unelmien risteily kokee kolauksen. Hän huomaa laivassa jotain outoa. Miehistö on vaatimaton, jokainen vastaantuleva varustamoa edustava työntekjjä maleksii käytävillä. Konehuoneeseen oikeuttavan porttikongin takaa hiipii työläisiä, jotka näyttävät ennemmin Chilen hiilikaivokselta pelastettuja työntekijöitä.
Kaikki vaikuttaa, laiskalta. Palvelu pelaa moitteettomasti, mutta työntekijöiden työmoraali on hukassa.
Asian huomattuani saavuin pääaulaan. Näen laivan kapteenin. Hän antaa haastattelua ilmeisesti paikalliselle tv-yhtiölle. Hän hymyilee, aistin hänen itseluottamuksen, mutta en saa yhdistettyä tätä hänen alaisiinsa.
Kaikki näytti paperilla ja kuvissa hyvältä, mutta jokin asia ei vain toimi.
Toivottavasti asia selviää ja risteilystä, josta asiakas on maksanut kovan hinnan, tulee vielä upea.
Antti, hoida tää risteily maaliin.