Rakas Sergei, enhän minä ole kenenkään muun älykkyyttä aliarvioinut, toin vain esille faktan, että asioita voi miettiä itse eikä tarvitse napostella muiden pureksimia ajatuksia, viitaten videon ääniraitaan. Oli miten oli, vaikka mailalla huitoo miten kentällä muttei osu kanssapelaajiin, ei suorita virhettä. Ellei kyseessä ole korkea maila.
Ryssävihaa saa tästä pojasta etsiä, yksi suosikkipelaajistani on "ryssä", eli Alex Korolyuk. Nabokov on toinen, vaikka onkin kazakstanialainen. En vain suhtaudu kovin toiveikkaasti Canadiensin varaamiin itämaiden lahjoihin sillä kuten sanoin, onhan se jo nähty useaan otteeseen mitä sankareita sieltä löytyy. Eli paskaa. Mitä toivoisin sinun osaltasi, olisi objektiivinen katsantokanta pohjois-amerikkalaisiin pelaajiin. Eivät he kaikki ole ihmiskunnan alinta sontaa, ei edes farmissa.
Ja sitten uhrista:
Stafford on yksi näistä myöhemmin kukkaan puhkeavista nuorista puolustajista. Tulokaskaudella AHL:n kakkostähdistöjoukkueeseen, ja Clevelandin ylivoiman pyörittäjä. Ei paskasti, vaikka joku nosti hänen "huiman" ikänsä, jopa 24 vuotta, esille. Aikaa on vielä kehittyä, kunhan vaan saadaan ne vastustajien mailojen huitelut kuriin.
Kolmannen asteen aivotärähdyshän on siis sitten se kaikista vakavin, ja lähes poikkeuksetta seurauksena on pitkä sairasloma, vähintään loppukausi. Joissain tapauksissa seurauksena voi olla uran päättyminen. Joten lopettakaapa se Perezhoginin paapominen ja herätkää havaitsemaan miten vaarallinen teko oikeasti oli.
Niin kauan kuin Staffordin mailan liikkeiden tarkoitusperistä voidaan esittää spekulaatioita (kun itse liikkeessä ei rikettä jääkiekon sääntöjen mukaan käsittääkseni tapahdu, korkeintaan korkea maila, 2min) eikä varmuutta saada, ei voi myöskään asettaa pelikieltoa. Ja pelithän mies missaa joka tapauksessa istuessaan loppukauden katsomossa, ehkä ensi kaudestakin. Jos joku Baronsin pelaajista voisi pelikieltoa tilanteesta saada, se on Rissmiller joka aluksi lyö Perezhoginia naamaan.
Ja kyllähän se Baronsin maalivahti, taisi olla Schaefer tuossa pelissä, lähti siitä toppuuttelemaan tappelijoita kun havaitsi miten kävi. Näkyy videon loppupuolella.