Tästä olen ylpeä!

  • 9 485
  • 49

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
No niin, lisää omakehua eetteriin. Vaimo lähti viemään koiria maalle hoitoon, niin arvatkaapa mitä minä tein? En jäänytkään kittaamaan lonkeroa tai katselemaan lätkää, ehei. Tiedän, että takaisin tultuaan vaimo olisi alkanut siivoamaan, mutta nyt ei tarvii. Vein oma-aloitteisesti matot pihalle ja tamppasin ne. Sitten imuroin ja moppasin lattiat. Nyt on siistiä. Vaimo yllättyy kun tulee.
Hyvä hyvä! Itse ainakin ilahdun tosi paljon, kun mies on imuroinut kotona.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
En haluaisi pilata iloasi, mutta todennäköisesti vaimosi alkaa kotiin tultuaan valittaa kun joku nurkka on jäänyt imuroimatta tai matot on huonosti tampattu. Se kuuluu kaikkien naisten perusluonteeseen.
Ja sitäpaitsi vaimo kävi samalla koirienvientireissulla kampaajalla tasoittamassa 5 milliä latvoista ja värjäämässä mikroskoopilla nähtävän juurikasvun etkä huomannut sitä 3 sekuntia vaimon kotiintulon jälkeen, joten siivoukset on ihan toisarvoinen juttu.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: DR_J
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
En haluaisi pilata iloasi, mutta todennäköisesti vaimosi alkaa kotiin tultuaan valittaa kun joku nurkka on jäänyt imuroimatta tai matot on huonosti tampattu. Se kuuluu kaikkien naisten perusluonteeseen.
Minun ex oli vähän tuollainen. Tai itse asiassa vähän enemmänkin.

Pari kertaa tilaisuuden tullen ajattelin hänet yllättää kuuraamalla kämpän lattiasta kattoon hänen poissaollessaan, niin hän reagoi järjestämällä tiukan TKS tarkastuksen. Jos ei itse siivouksesta löytynyt huomautettavaa, niin ainakin oli väärin imuroitu. Miksi hölmö imuroit itä-länsi suunnassa kun pohjonen-etelä suunta on se oikea. Sitten kaverille valittamaan miten on kädetön äijä kun ei osaa edes imuroida. Oikein motivoivaa. Good old days..
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
En haluaisi pilata iloasi, mutta todennäköisesti vaimosi alkaa kotiin tultuaan valittaa kun joku nurkka on jäänyt imuroimatta tai matot on huonosti tampattu. Se kuuluu kaikkien naisten perusluonteeseen.
Minulla ei kyllä ole mitään sanomista miehen siivouksen tarkkuudesta koska hän on minua paljon tarkempi siivoaja. Itse pystyn siivoamaan (imurointi, lattioiden pesu ja pölyjen pyyhintä) alakerroksen suunnilleen tunnissa, miehellä menee pelkkään imurointiin melkein se aika. Välillä mies saa huomauttaa minulle etten ole muistanut pyyhkiä pölyjä hyllyjen nurkista, kaapin koristekuvioista tai tuolin kaikista puolista... leikillään kylläkin. Parhaani teen, sen vaan on pakko riittää!
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Olen nöyrä ja samalla sanomattoman ylpeä siitä, että olen vähitellen selättänyt kohta 20 vuotta sitten diagnosoidun masennukseni ja onnistunut rakentamaan elämäni uudelleen, löytänyt sielunkumppanini, palannut työelämään ja onnistunut vaalimaan suhteitani läheisiini läpi vaikeiden vuosien niin, että ne tuntuvat nyt entistäkin syvemmiltä. Silti, edelleen, joka aamu, otan lääkkeeni, mutta se on pieni hinta siitä, että saan/voin elää täysillä elämääni.

Tästä siivoamisesta...
Tyttäreni oli tulossa meille kylään ja vapaapäivänäni vaimon ollessa töissä päätin viedä matot ulos, imuroida kämpän ja muutenkin siivoilla hieman paikkoja, jottei vaimon tarvitsisi huolehtia ensi töikseen sellaisesta, kun olen hakemassa tytärtäni bussilta. Tullessamme tyttäreni kanssa meille, kuulin jo pihalle imurin olevan käynnissä ja sisälle tultuani kommentoin vaimolle asiaa.
- "Ai - no, en kyllä huomannut, mutta ei se mitään..." oli vaimon vastaus toteamukseeni, että olin jo imuroinut. Tyttäreni käänsi vielä veistä haavassa todeten minun tarvitsevan vielä vain enemmän harjoitusta, jotta näkyvää tulosta alkaisi syntyä - prkle...
 

mayra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slava Ukraini
Olen nöyrä ja samalla sanomattoman ylpeä siitä, että olen vähitellen selättänyt kohta 20 vuotta sitten diagnosoidun masennukseni ja onnistunut rakentamaan elämäni uudelleen--

Mahtavaa, onnittelut, aivan huippusuoritus.

Olen ylpeä Surukukusta.

Omasta elämästä ei tule mitään ylpeiltävää mieleen. Positiiviselta tällä hetkellä tuntuu se, että ikä, elämän karikot, pettymykset ja menetykset on tuoneet rentoutta ja nöyryyttä mayran otteisiin. Nykyään pystyn helpommin olemaan oma itseni ja myös kohtaamaan sen kummempia miettimättä tai jännittämättä toisia ihmisiä. Energiaa vapautuu muihin juttuihin.

Vielä pitäisi miettiä, että mitä ne jutut ovat. Mutta sitähän elämä on: jatkuvaa navigoimista, purjeiden reivausta, kajuutassa popsimista, kölin hinkuttamista, peräsimen roplausta ja suunnan hakemista.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen ylpeä siitä, että olen jo vuosia sitten tajunnut, että mattoja ei tampata, vaan ne imuroidaan. Siksi olen neuvonut siivoojaa toimimaan näin. Se kyllä välillä rullaa matot ja pesee alta, mutta ei läiski millään piiskalla, ainakaan mattojani.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Olen ylpeä siitä, että olen jo vuosia sitten tajunnut, että mattoja ei tampata, vaan ne imuroidaan.
Eräs marttoihin kuuluva tuttavani sanoo että mattojen tamppaaminen kuuluu siivoukseen jotta miehilläkin olisi joku oma juttu siivouksessa. Ei tuo mikään totuus varmaan ole vaan joku martta-läppä, olen lukenut sen jostain lehdestäkin.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Mahtavaa, onnittelut, aivan huippusuoritus.

Olen ylpeä Surukukusta.

Omasta elämästä ei tule mitään ylpeiltävää mieleen. Positiiviselta tällä hetkellä tuntuu se, että ikä, elämän karikot, pettymykset ja menetykset on tuoneet rentoutta ja nöyryyttä mayran otteisiin. Nykyään pystyn helpommin olemaan oma itseni ja myös kohtaamaan sen kummempia miettimättä tai jännittämättä toisia ihmisiä. Energiaa vapautuu muihin juttuihin.

Vielä pitäisi miettiä, että mitä ne jutut ovat. Mutta sitähän elämä on: jatkuvaa navigoimista, purjeiden reivausta, kajuutassa popsimista, kölin hinkuttamista, peräsimen roplausta ja suunnan hakemista.
Kiitos!

Haluan lisätä tähän vain aforismin, joka kuvaa pyrkimyksäni omien juttujeni kanssa: "Onnellisuus ei ole päämäärä, vaan tapa matkustaa"

PS. Voit olla huoletta ylpeä itsestäsi. Omana itsenään oleminen on vapauttavaa eikä sen hahmon takana ole enää mitään piilossa - "Totuuden takana ei ole mitään"
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
No niin, lisää omakehua eetteriin. Vaimo lähti viemään koiria maalle hoitoon, niin arvatkaapa mitä minä tein? En jäänytkään kittaamaan lonkeroa tai katselemaan lätkää, ehei. Tiedän, että takaisin tultuaan vaimo olisi alkanut siivoamaan, mutta nyt ei tarvii. Vein oma-aloitteisesti matot pihalle ja tamppasin ne. Sitten imuroin ja moppasin lattiat. Nyt on siistiä. Vaimo yllättyy kun tulee.
Yhtä asiaa en ymmärrä. Mies kun ryhtyy siivoamaan, niin se imuroi ensin, koko kämpän. Laittaa imurin pois. Sitten se pesee pyykkiä, tekee senkin loppuun asti. Tiskaus - sama homma. Ruokaa kun laitetaan, niin sekin tulee valmiiksi.

Naisella on toisin. Jos tulen töistä kotiin ja vaimolla on ollut vapaapäivä, niin imuri napottaa keskellä lattiaa. Puoli kämppää siivottu. Pyykit on saatu koneeseen mutta konetta ei päälle. Tiskikone täytetty puoliksi, puolet astioista pöydillä. Potut on keitetty mutta kastiketta vasta suunniteltu. Ja rouva kälättää kännykässä siskonsa kanssa.

Miten se voi olla naisille niin vitun vaikeaa tehdä aloitettu homma loppuun ja sitten vasta aloittaa seuraava? Ahistaa tuollainen, kaikki kesken koko ajan. En mie voi elää noin. Kun asia tehdään niin se sitten tehdään kanssa, ei jätetä epämääräisesti roikkumaan.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
-Oon kiksauttanut suht tunnettua suomalaista naisnäyttelijää/koomikkoa ja hän oli vielä parisuhteessa. Hähähäää.
-Pystyn laukeamaan oman vaimoni kanssa alta minuutin kun oikein psyykkaan itseäni.
-En ole itse pettänyt koskaan ketään ollessani naimisissa/kihloissa
-Olen pelastanut hankeen sammuneen hönön hengen (Tästä nyt ei kait voi olla varma, olis sen voinut joku muukin noukkia jos olsin ohi kävellyt)
-Minua kutsutaan Jatkoajan keskustelupalstalla Setämieheksi.

Jos noi laittaa ceeveehen niin ei voi olla rajaa menestyksellä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Miten se voi olla naisille niin vitun vaikeaa tehdä aloitettu homma loppuun ja sitten vasta aloittaa seuraava? Ahistaa tuollainen, kaikki kesken koko ajan. En mie voi elää noin. Kun asia tehdään niin se sitten tehdään kanssa, ei jätetä epämääräisesti roikkumaan.
Minulle ovat naiset selittäneet, että he pystyvät tekemään monta asiaa yhtäaikaa, kun heillä on se aivokurkiainen.
Minustakin se näyttää aika usein siltä, että he pystyvät aloittamaan monta asiaa, mutta harva niistä tulee loppuun asti tehdyksi.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Jos oot herättänyt sen hankeen sammuneen hönön pyytääksesi hänen pizzaa, sitten olet pelastanut mun hengen?
Ei ei. En mää sen jannun henkee pelastanu. Söin pualet sen pizzasta kun se ei suasilla antanu ja sitten tökin sitä kepillä pyllyyn.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei ei. En mää sen jannun henkee pelastanu. Söin pualet sen pizzasta kun se ei suasilla antanu ja sitten tökin sitä kepillä pyllyyn.
Ilmankos olikin aamulla herätessä hassu tunne pyllyssä. En oo tähän päivään mennessä muistanut mitä silloin on tapahtunut kuin ainoastaan sen, kun joku ohikulkija herätteli mut hangesta kysyäkseen mun pizzaa. Mutta nytpä tiedän mistä koko seuraavan viikon jatkunut peppukipu johtui. Kiitos muistinvirkistyksestä!
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ilmankos olikin aamulla herätessä hassu tunne pyllyssä. En oo tähän päivään mennessä muistanut mitä silloin on tapahtunut kuin ainoastaan sen, kun joku ohikulkija herätteli mut hangesta kysyäkseen mun pizzaa. Mutta nytpä tiedän mistä koko seuraavan viikon jatkunut peppukipu johtui. Kiitos muistivirkistyksestä!
Mun täytyy nyt tunnustaa että vähän jekutin... Ei se ollu keppi... *tirsk*
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ei kerta homoksi tee, toinen kerta on vahinko ja kympistä nollaantuu. Eiks nii? Mut entä jos salaa nautti tosta?
Kyllä mää ny sen huamasin sun virneestä. Siks mää en soittanu lanssiakaan...
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Enää ei niin tule ajatelleeksi tätä, kun pääsi ne vaikeimmat pari vuotta lopetuksesta, mutta Itselläkin on tosiaan jo noin 9 vuotta siitä, kun tämän onnistuin tekemään. Hyvä me kaikki!
En mä tarkkaa päivää tai edes kuukautta muista, mutta kahden vuoden kohtiilla olin faceen laittanut näin.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Olen ylpeä siitä, miten tehokkaasti olen etenkin viimeisen vuoden aikana uudistanut onnistuneesti ruokavaliotani terveellisempään suuntaan. Ehdottomasti tärkein päätös oli lakata juomasta energiajuomia monta kertaa viikossa, sokerinhimoni on tämän jälkeen selvästi laskenut viime kuukausien aikana ja syön säännöllisemmin.

Energiajuomien kofeiini- ja sokerimäärät vaikuttivat unen määräänkin sakottavasti, nyt huomaan nukkuvani säännöllisemmin 7-8h entisen 5-6h sijaan. Muutenkin voin ja jaksan tällä hetkellä paremmin, eli mielenlaatukin on kohentunut.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
(1)
  • Tykkää
Reactions: Evil
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös