Mainos

Tässä seurataan Antti Tuiskun uraa

• 20 555
  • 120

Messenger

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Gay-ikoni" pullosateessa

Viestin lähetti Timi

Pahoitteluni koko quotesta, mutta en oikein pystynyt rajaamaan yhtään osaa pois tästä sinun viestistäsi.

Rehellisesti sanottuna tuo koko sinun kirjoituksesi on mielestäni silkkaa paskaa. Mikä siinä on Antissa on nyt niin perseestä, että oikeuttaa menemään riehumaan miehen keikalle? Oma musiikkimakuni on aivan jotain toista kuin nämä antti tuiskut, mutta ei minulle tulisi mieleenikään mennä osoittamaan mieltäni tuonne lavan eteen, eikä minulle riitä ymmärtämystä niille, ketkä näin tekevät tai heitä puolustelevat. Vaikka kyseessä ei olisi edes artistiin kohdistunut fyysinen hyökkäys, niin mikä oikeus sinulla tai jollain muulla on määritellä, mikä musiikki on liian kaupallista ja mennä sitten terrorisoimaan artistin konserttia? Jos Tuiskun musiikilla on kysyntää, on hänellä oikeus myös esiintyä. Miten se on sinulta tai näiltä idiooteilta, jotka heittävät pulloja, millään lailla pois?

Se, että musiikin kaupallisuus on jotenkin se aste, millä pitäisi määritellä kuka saa esiintyä. Hohhoijaa... tässä mennään sitten siihen, että mihin sinä hyvä messengerimme, vetäisit viivan, kuka saa esiintyä, kuka ei... siis mikä olisi kaupallisuudessa liian pitkälle mennyttä ja mikä ei?

Kait minua vituttaa vaan se, että täällä ja muualla on porukkaa, ketkä sanovat, mikä musiikki on suvaittavaa, mikä ei. Tähdennettäköön kerran vielä, että en ole mikään Tuisku-fani, pidän hänen levyään jokseenkin surkuhupaisana tekeleenä, mutta jos joku diggaa siitä, niin so be it. Säälittävää on lähinnä, että kyseinen artisti herättää tuollaisia reaktioita. Lieneekö kyseinen Tuisku vienyt sen oman pissiksen...? [/B]
[/B][/QUOTE]

TIMI!
Et millään jaksaisi kaivaa sitä hernettä sieltä sieraimestasi.
Miten se,että minua on huvittanut pissis-idolin keikan keskeytyminen pullojen heittelyn takia on johtanut siihen,että minulla on määräävä asema valita esiintyvät artistit.En ole tietääkseni sanonut missään kenen musiikki on suvaittavaa ja kenen ei.Missä olen kehoittanut tai antanut edes jotain sen suuntaista kommenttia,mikä oikeuttaisi riehumaan kenen tahansa artistin keikalla.Ota nyt hyvä mies se silmä käteen ja perustele pointtisi edes jollain järkevällä tavalla.
Vähän näyttää siltä,että sinulla on se pissis hukassa ja yrität epätoivon vimmalla todistaa olevasi,et ehkä fani,mutta Tuiskun kannattaja kuitenkin (ei siinäkään mitään vikaa ole,saat kyllä minun puolestani olla ihan mitä haluat mutta älä sekoita meitä muita siinä samalla,kun mietit paikkaasi maailmassa) saadaksesi hänet takaisin.

Cube

Jäsen
Re: Kyl..

Viestin lähetti Arnold
On se hyvä, että joillakin on energiaa heti maanantaista lähtien vaivata päätään tälläisillä asioilla. Itse poden vielä lauantain jälkikrapulaa ja muutenkin tuo ulkona oleva vesisade ei ainakaan jaksa piristää enempää.
Kun on totaalisella lomalla, ei viikonpäivillä tai kellonajoilla ole kovin suurta merkitystä. Joten mistään maanantaiaamun avautumisesta ei ihan kuitenkaan ollut kyse.

Eikä mistään pään vaivaamisestakaan. Kuten todettua, tällä ketjulla on minulle suurta viihdearvoa. On mielestäni hauskaa, että Pizza Enricoa aikanaan kehunut kirjoittaja avaa ilmeisen tosissaan ketjun "laskelmoidusta" ja "keinotekoisesta" artistista nimeltä A. Tuisku. Ei kukaan sinun toki odota ihan kaikesta paskasta pitävän, mutta levyhyllysi sisällön huomioonottaen olisin odottanut vähän suurempaa ymmärrystä Tuisku-diggareita kohtaan. Tosin kohtalaisen sama minulle.

Viestin lähetti Maple Leaf
Eikä pidä myöskään unohtaa sitä, että monelle lapsoselle Tuiskun diggailu saattaa olla ensimmäinen askel matkalla kohti syvempää perehtymistä musiikkiin ja sen historian saatossa merkittäviksi osoittautuneisiin artisteihin. Kai meistä jokainen on herkässä varhaisteini-iässä fanittanut jotain myöhemmin hieman hävettävältä tuntuvaa? Miksi nämä Tuisku-tenavat olisivat jotenkin huonompia tulevaisuutensa kanssa?

Totta turiset. Omalla kohdallani ensimmäinen todellinen musiikkielämys oli Mikko Alatalon(!) esiintyminen Jyväskylän A-salissa joskus kauan sitten. Siellä tuli känkkäränkät ja poppaloorat ja meikä oli varsin liekeissä. Nykyisin keskustalainen Mikko-setä herättää lähinnä vain huvituksen tunteita, mutta uskoisin että kyseinen konsertti oli suuri syy siihen, että kiinnostuin musiikista noin yleensäkin. Kokemus oli nimittäin sammuttimen kokoisen meikäläisen mielestä rautainen.

Annanpa siis lapsosten diggailla idolsejaan ihan rauhassa, ehkä ne joskus oppivat ymmärtämään hyvän päälle.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Re: Re: Kyl..

Viestin lähetti Cube
Kuten todettua, tällä ketjulla on minulle suurta viihdearvoa. On mielestäni hauskaa, että Pizza Enricoa aikanaan kehunut kirjoittaja avaa ilmeisen tosissaan ketjun "laskelmoidusta" ja "keinotekoisesta" artistista nimeltä A. Tuisku. B]

Luetaan enemmänkin kuin vähän alusta. En ole kehunut Pizza Enricoa samalla kiihkomielellä, kuin TommyT hänen suuresti arvostamaa Re:Play-sarjaa. PE:n levyllä on oikeasti pari ovelaa koukkua. Kannattaa koekuunnella platta, tosin itse en sitä omista. Halpalaarista parilla eurolla joskus saattaa mukaan lähteä.

Ja mistä sinä minun levylistani tiedät? Oletko mahdollisesti vieraillut "kotisivullani" katsomassa aikoinaan? Kiitokset vierailusta, jos näin oli.

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti Jermu
Onhan se sääli, että massiivinen markkinointikoneisto pystyy tekemään tuotteita, jotka lyövät varmasti läpi tietyillä tahoilla, täysin muilla kuin musiikillisilla elementeillä. Ja näillä tuotteilla pystytään takomaan rahaa, joka on tavallaan pois "oikeilta" artisteilta.

Jos Antti Tuiskua ei olisi, niin nämä levyn ostaneetko ostaisivat niitä ketään kiinnostamattomia kellaribändein omakustannesinkkuja?
Entä varmaan Barbie-nuket, joihin käytetty raha on pois oikeita perinneleluja käsityönä tekeviltä?

Se miten AT:n luokittelee, riippuu varmaan siitä mihin rajan musiikin ja viihteen välille vetää.
Nämä tarkoittamasi "tietyt tahot" tuskin ostaisivat mitää musiikkia, jos AT:n tapaisia tuotteita ei olisi tarjolla.
Mitenkäs oma lapsuutesi? Menikö ala-aste indiesinkkuja kuunnellessa?

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mitä ihmettä? Miksei tämä Arnoldin aikoinaan avaama ketju ole herättänyt pitkään yhtään keskustelua? Onhan se nyt pakko mainita, että Suomen ensimmäisessä Idols-kisassa pronssipallille asti yltänyt poppari tekee nyt debyyttinsä valkokankaalla. Huikeaa eikö totta.

Ana nähdään vuoden päästä ilmestyvässä koko perheen jouluelokuvassa, jossa on mukana ihan oikeitakin näyttelijöitä. Kertakaikkisen herttaista. Ja eikös tämä pop-ikoni ole kutsuttuna myös tämävuotisiin Linnan juhliin?

Lopuksi pala itseironiaa: Keksi sinäkin Eino_Mies nyt oikeasti jotain fiksumpaa tekemistä, kuin tällaisten vanhojen joutavien viestiketjujen ylöskaivelu. Että sellaista :)

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Jee, ketjun perustamisesta on jo bout kaks ja puol vuotta ja Antsa se vaan porskuttaa. Onhan se kuraa ja shittiä mutta jo ihan tässä ketjussa tehtyjen ennustuksien takia on mahtava homma, että Antsa pärjää... (ja tähän repullinen niitä hymyileviä naamankuvia)

Riksuliini78

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo, Michael Schenker Group
Antin musiikin alkeellisuudesta

Muistaakseni Flintstone tuossa joskus haukkui Antin musaa alkeelliseksi ja melodittomaksi...*pohtii* No enivei..mun rakas äijä (rokkari!!) on omasta vapaasta tahdostaan kuunnellut Antin levyjä ja todennut,että kundi parantaa koko ajan. Siellä meidän levyhyllyssä on rinnakkain Anttia,Kissiä,Slayeria ym... Olen varmaan yksi näistä "ikälopuista" Antti-faneista,ikää jo "huimat" 28v.;D Mutta joo,pointti oli se,että jos rokkarin mielestä ko.musiikki kuulostaa hyvälle ja soundi ok,niin tuskin se silloin ihan kovin p**kaa voi olla!!!:)

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Riksuliini78 kirjoitti:
Mutta joo,pointti oli se,että jos rokkarin mielestä ko.musiikki kuulostaa hyvälle ja soundi ok,niin tuskin se silloin ihan kovin p**kaa voi olla!!!:)
Ehkä rokkari ei olekaan rokkari, vaan poppari ja tullut ulos rokkikaapistaan?

Stormy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Real Madrid Club de Futbol
Riksuliini78 kirjoitti:
Muistaakseni Flintstone tuossa joskus haukkui Antin musaa alkeelliseksi ja melodittomaksi...*pohtii* No enivei..mun rakas äijä (rokkari!!) on omasta vapaasta tahdostaan kuunnellut Antin levyjä ja todennut,että kundi parantaa koko ajan. Siellä meidän levyhyllyssä on rinnakkain Anttia,Kissiä,Slayeria ym... Olen varmaan yksi näistä "ikälopuista" Antti-faneista,ikää jo "huimat" 28v.;D Mutta joo,pointti oli se,että jos rokkarin mielestä ko.musiikki kuulostaa hyvälle ja soundi ok,niin tuskin se silloin ihan kovin p**kaa voi olla!!!:)

En tiedä provoiletko vaan, mutta jos multa kysytään niin se, että on "rokkari" ei kyllä takaa mitenkään hyvää musiikkimakua. Itse en itseäni luonnehtisi linnuksi tai kalaksi, mutta sanonpa silti, että Anan tuotokset on aika pitkälti 100% sitä itseään. Se nyt on ihan sama vaikka tulisi Kerry King itse ja paukauttaisi Anan uusimman pöytään todeten, että "Onpas muuten herkkää kamaa, ihan tippa tulee linssiin kun kuuntelee".

Se Kerry mistään mitään tiedä...

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Riksuliini78 kirjoitti:
Siellä meidän levyhyllyssä on rinnakkain Anttia,Kissiä,Slayeria ym... Olen varmaan yksi näistä "ikälopuista" Antti-faneista,ikää jo "huimat" 28v.;D Mutta joo,pointti oli se,että jos rokkarin mielestä ko.musiikki kuulostaa hyvälle ja soundi ok,niin tuskin se silloin ihan kovin p**kaa voi olla!!!:)

Antti, Kiss, Slayer...mikä ei kuulu joukkoon?... :D

No joo, makuasioitahan nämä. Laajakatseisuus musa-asioissa on ihan hyvä homma. Itse en valitettavasti kuulu tähän joukkoon. Silti, vaikka joku artisti olisi mielestäni kuraa, pisteitä nostaa paljon se, että biisit on itse tehtyjä. Teetetty tusinapoppi=oksennus.

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että hänen musiikkinsa on silkkaa ajan- ja rahanhukkaa, mutta koska Antille on löytynyt oma nische Suomen musiikkimaailmasta, niin kannattaahan hänen takoa kun rauta on kuumaa. Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan!

Riksuliini78

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo, Michael Schenker Group
Rakas MetalWarrior ei sitten varmaan tiedä,että viimeisimmän levynsä tekstit Herra Tuisku on tehnyt aivan itse.:) En jaksa tapella,kunhan vaan kerroin.

Ja mitä tulee siihen,että mun rokkari olis tullu ulos rokkikaapista,niin ei tosiaan pidä paikkaansa...rokki on sen sydämessä eikä sitä saa sieltä pois millään ns."tusinapopilla",niinkuin joku Antin musaa varmaan luonnehtisi. Mulle tärkeintä musiikkia on pop,mutta menee myös rock ja hevi.:D En muutenkaan ymmärrä toisten musiikkimaun haukkumista...kyllä tähän maailmaan kaikki mahtuu.:) Kaikesta ei tarvitse pitää,mutta toisen suosikkeja ei tarvitse haukkua.

Viimeksi muokattu:

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Sain (kun pyysin) Tuiskun New York -levyn joululahjaksi. Taustat ovat tehneet eri tuottajat albumilla, ja onhan parissa biisissä itse Anttikin ollut mukana vääntämässä. Muutama kappale on myöskin kokonaan Tuiskun sanoittamana, vaikka päävastuu edelleen muilla.

Suunta on kaikin puolin oikea. Antti halusi tehdä tanssilevyn ja biisintekotaitojakin on selkeästi harjoitettu nyt todistettavasti. Toivotaan, että saadaan jatkossakin tälläistä dancepoppia, mitä ei enää juuri tehdä. Onneksi Madonna teki oman klubilevynsä. Tuskin olisi New Yorkia syntynyt ilman sitä.

Itse antaisin 1-10 asteikolla albumille vähintään yhdeksikön (9). Silti korostan sitä seikkaa, että Tuiskun aiempi tuotanto on hanurista, ja vastaisuudessakin jos samalle r&b-huttulinjalle palataan.

Panther Claw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Suomen Idolsin ensimmäinen kärkikolmikko on vielä hyvin mukana kuvioissa. Pakarinen ja Wickholm tosin ovat jääneet jo aikoja sitten Tuiskun varjoon.
Yllättävän moni muukin Idols-taustan omaava on yhä musiikkibisneksessä hyvin mukana. Annat Abreu ja Puu, Pete Parkkonen, Diandra ja Mitra Kaislaranta ovat saaneet viime aikojen kappaleillaan kivasti radiosoittoa. Myös Ari Koivuselle menee ihan kivasti Amoralin laulajana.

Ylander viettänyt vähän hiljaisempaa ajanjaksoa, kun ei ole listoille kappaleita tullut.

Ja mitä tulee ketjun nimikkohenkilöön, niin onhan hän ja hänen taustatiiminsä pelannut korttinsa täydellisesti. Tyylinmuutos ja siihen päälle VE-osallistuminen, mitkä saivat Tuiskun uran ihan uuteen lentoon.

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mr. Anatuden 20-vuotinen laulajan ura päättyy:

Aika vähälle on seuranta jäänyt täällä Jatkoajassa. Mutta kun tämä ketju nyt oli aikanaan avattu, niin latetaan täten myös päätepiste ansiotuneen popparin uralle.

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niin se se aika kuluu. Muistan hyvin kun Tuisku oli koelauluissa ja nyt ollaan tässä. Ja kun ennustajia ei olla niin melko väärässä moni oli, mitä tätäkin ketjua lukee.

Yleisesti ottaen en oikein tykkää siitä että somessa usein dumataan se mistä ei pidä vaikka sen sijaan voisi enemmän hehkuttaa suosikkiaan. Enkä nyt sano sitäkään että itsekään pitäisin kaikesta, mutta ei niitä mielipiteitä ihan joka asiassa tarvitse julistaa.

Komean uran vetänyt Tuisku ja kovassa kondiksessakin. Molempia arvostan.

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Multa lähtee kyllä varauksettomat kehut Tuiskulle. Tehnyt ihan saatanan kovan tilin musiikillaan ja on urheilullisesti aivan jäätävässä kunnossa. Kumpaakin voi ilkkujat kokeilla. Lisäksi on pitänyt itsensä suht maantasalla eikä ryvettynyt lehtien palstoilla. Taitaa olla aikast fiksu jätkä. Hänen musiikistaa en pidä, mutta riittää kun tarpeeksi moni pitää

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Antti Tuisku itselle vähän sama kuin Robin, arvostan tyyppiä älyttömästi. Vaikkei musiikki ole mitenkään sitä minun korvaan miellyttävää, on ihailtava tyypin uraa kaiken kaikkiaan. Tuo juuri ihailtavaa, että on pysynyt ihmisenä, ei leijaile aivan pilvissä. Ilahduttavaa myös, kuinka tämä pitää huolta kunnostaan ja näyttäytyy esim. maamme kärkihiihtäjien kanssa.

Idolseihin ja TVOFeihin osallistuvien kannattaa muistaa, ettei niiden voittajat välttämättä niitä parhaita ole.

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En olisi ikinä uskonut Tuiskun tekevän näin pitkää uraa, kun Idolsissa 2003 (?) mies esiintyi. Olin varma, että 2-3 vuoden ilmiö teinien keskuudessa, kunnes nämä teinitkin ovat kasvaneet ulos teiniydestä. Ei edelleenkään kuulu omaan musiikkimakuuni, mutta hattua päästä kuitenkin.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Suomessa stadionin täyttäville kotimaisille artisteille voi nostaa hattua musiikkityylistä riippumatta. En itsekään kuulu Tuiskun musiikin ystäviin, mutta sillä sinänsä ei ole mitään väliä, vaan voin varauksetta näyttää virtuaalista peukkua hälle saavutuksistaan. Jos joskus comeback kiertueen laittaa pystyyn, sekin sallittakoon.

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En olisi ikinä uskonut Tuiskun tekevän näin pitkää uraa, kun Idolsissa 2003 (?) mies esiintyi. Olin varma, että 2-3 vuoden ilmiö teinien keskuudessa, kunnes nämä teinitkin ovat kasvaneet ulos teiniydestä. Ei edelleenkään kuulu omaan musiikkimakuuni, mutta hattua päästä kuitenkin.
Tuiskun urahan olisi mitä todennäköisimmin paketoitu jo aikaa sitten, mutta mies uudelleenbrändäsi itsensä vuonna 2015. Musiikkityyli vaihtui, ja keikat menivät täysin uuteen uskoon. Pelasti hienosti uransa, sillä ennen tuota 'Peto on irti' -hittiä miehen ura oli syöksykierteessä.

(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Samoja mietteitä edellisten kanssa. Ei ole musiikillisesti omaa genreäni, mutta iso respect Tuiskulle kovan työn, menestyksen ja arvokkaasti hoidetun julkisuuden myötä. Kun ensimmäistä Suomen Idols-kautta seurasin, niin eihän sitä olisi uskonut mitä siitä seuraa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy