Nää pizzat, hampparit ja valmissafkat, sekä vaalea leipä on tämän päivän kirous.
Ja perunat sekä puurot. Kuinka moni tarvitsee välttämättä sitä hiilihydraattimäärää, minkä mättää leivän, perunoiden ja puuron muodossa päivittäin kurkustaan alas? Joskus 50-luvulla kaverit metsässä kuluttivat varmasti ne puurot ja potut, mutta nykyajan toimistotyöläiselle voi tehdä hiukan tiukkaa. Ellei sitten harrasta liikuntaa reilusti. Ok, onhan ne perusruokaa ja puuroissa on protskuja jonkin verran. Kehottaisin kuitenkin ottamaan sen viidennen perunan tilalle lusikallisen salaattia. Kuoreton peruna ja rasvapohjainen kastike, ou jee, mikä pommi.
Niin, ja siitä pizzastakin saa aika kivan paketin raejuustolla, tonnikalalla, katkaravuilla, kinkulla ja paistijauhelihalla. Ohut pohja, tomaattikastiketta ja hiukan tavallista juustoraastetta raejuuston lisäksi, mmm...
lokki:
Olen monesta asiasta kanssasi samaa mieltä, mutta kuten girlzilla mainitsi, voi monille laihduttajille merkitä paljon juuri ryhmän tuki. Ja kirjan voi ostaa, vaikkei liittyisi itse ryhmään, aivan kuten dude on tehnyt.
dude:
Luulen lokin suositelleen mittaamista siksi, että lihasten kasvaessa paino ei välttämättä tipu oleellisesti, mutta esim. vyötärö kapenee tavaran kiinteytyessä. Muutenkin mittanauhasta on apua, koska muistaakseni miehellä lantion ja vyötärön suhde pitäisi olla likimain yksi, kun puhutaan normaalikropasta (tätä en väitä kovin varmaksi tiedoksi, kunhan muistelen).