Ketjun päähenkilöhän on itsekin espoolainen:
Espoolainen liigapomo Heikki Hiltunen korostaa: Liiga on ammattimaista liiketoimintaa
Tuskin siis kovin vahvoja antipatioita omaa K-Espoon projektia kohtaan. Onhan se itsestäänselvää, että Liiga haluaa Jokereiden ja K-Espoon välillä lähtökohtaisesti Jokerit liigaan. Pääkaupungin derby = lisää hilloa liigan sedille. Ja kyllähän Hiltunen siinä on täysin oikeassa, että Espoossa ei kovin vahvaa näyttöä pitkäjänteisestä (ennen kaikkea taloudellisesti kestävästä) työstä ammattiurheilun parista löydy. Ennemmin tai myöhemmin Espoossa on aina sössitty asiat niin jalkapallon, kuin jääkiekonkin puolella.
Muutamia esimerkkejä muistin virkistämiseksi:
Jääkiekko:
-Blues konkurssiin 2016
-Espoo United konkurssiin 2018
Jalkapallo:
-FC Honka konkurssiin 2014
Koripallo:
-Tapiolan Honka konkurssiin 2015
Itse tullut pohdittua, kannattaako Espoon edes hakea Liigaan tulevaisuudessa? Olisiko seuralle parempi pysyä Mestiksessä, olla vuodesta toiseen kärkikahinoissa versus Liigaan lähivuosina, maksaa kallis osake, ja parhaimmillaan ilman sugar-daddya pelata sijoista ynnä muut kuten tämän hetken SportSaipat? Mistä espoolainen yhteisöllisyys tällä kierroksella löytyisi, kun ei ole aikaisemminkaan niin sanotusti oikein lähtenyt?
Voin itse syntyperäisenä espoolaisena (90-luvun kasvatti) allekirjoittaa monen aikaisemman kirjoittajan väitteen siitä, ettei Espoossa ole kovin vahvaa omaa identiteettiä. Tämä näkyy räikeästi varsinkin eri urheiluseurojen kannattajamäärissä Espoossa.
Ylivoimaisesti suurin osa jääkiekkoa seuraavista tuttavistani kannattaa joko Jokereita tai IFK:ta. Jäljelle jäävät sitten maakuntien seuroja, ja aniharva K-Espoota. Mieluiten itse seuraisin sivusta kotikaupunkini joukkueen kestomenestymistä Mestiksessä, kuin rämpimistä Liigassa. K-Espoon taustat ovat toki hyvin erilaiset verrattuna edelliseen sugar-daddyyn, mutta kovin pessimistisenä ikävä kyllä näen tämänkin uuden Espoon viritelmän tulevaisuuden.
Ps. Pahoittelut offtopicista..