Eiköhän Pulkkisen pelit Jokereissa tai muissa suomalaisjoukkueissa ole pelattu.
Mä en olisi tästä yhtään varma. Aina löytyy joku opportunisti, joka näkee tilaisuutensa saada laatupelaajan kohtuuttoman halvalla. Ukrainan sota ei kestä ikuisesti ja muutaman vuoden päästä tilanne ei Pulkkisen kohdalla ole enää yhtään niin mustavalkoinen kuin tässä tilanteen ollessa täyttä häkää päällä.
Täysin vertailukelpoista tilannetta ei ole, mutta Jokereihinkin on hankittu Nielikäisen ja Karalahden kaltaisia pelaajia, joita fanit ovat äänekkäästi vastustaneet. Hankinnoissa nähtiin silti joko taloudellista tai pelillistä potentiaalia, joten ne tehtiin soraäänistä huolimatta. Ei mun mielestä ole mitenkään selkeää, etteikö joku voisi haluta ottaa vastaavaa riskiä Pulun kanssa muutaman vuoden päästä.
Pettynyt kyllä olen tähän ratkaisuun. Jääpalloilija Määtän tapauksessa voidaan edes argumentoida, etteivät mahdollisuudet pelata lajia ammattimaisesti ole kummoiset Venäjän ulkopuolella. Paska valinta häneltäkin, mutta taloudelliset seuraukset ovat hänen lajissaan raskaammat, joten ymmärrän jollain tasolla miten tuohon voi päätyä. Pulu pystyisi Ruotsista tai Sveitsistä kiskomaan erittäin kovaa liksaa ja pankkitilillä oli katetta varmaan ennestäänkin, joten häneltä puuttuu sekin tekosyy.
Ei voi minkään, Pulkkinen on ehdottomia suosikkipelaajiani 2010-luvun Jokereista mutta paska maku jää tästä. Tekemistensä selitteleminen jälkeenpäin tulee olemaan todella vaikeaa.