Kritiikkiä tulee tällä hetkellä ja varmasti tulevillakin kausilla, jos tuo tekeminen ei tuosta oikene ja tasoitu. Jos kyse olisi ohipelistä silloin tällöin, niin ei välttämättä edes jaksaisi kiinnostaa sen enempää. Tosiasia kuitenkin on, että tämän pitkän 3+ vuotisen jakson aikana pääsääntöisesti ollaan pyristelty ja taisteltu siitä ynnä muut -sijasta ja tästä varmasti haluavat kaikki eroon soi sama levy tai ei.
Vain ääripäät odottavat mestaruutta joka vuosi (K&V ohella), itse odotan ja olen tyytyväinen jos otetaan edes se seuraava steppi lähemmäs tässä tekemisessä sitä. Jos päästään pelaamaan R3, on menty eteenpäin ja ei voi olla, kuin tyytyväinen vaikka käkättimeen tulisi. Tosiasia kuitenkin on, että tässä vaiheessa (pahoittelut oman levyn toistosta) siitä 16 portaasta on parhaillaan otettu 6, kun on jalka krampannut ja henki salpaantunut. Eniten mä kaipaan tähän tekemiseen kuitenkin sitä asennetta. Paha on kaataa saavillista porukan niskaan, joka näyttää siltä että edes kiinnostaa.
Nyt on nähty paljon sellasia pelejä, että käytännössä pitää perustella itselleen, että jos ei nappaa pelata, niin miksi katsojiakaan pitäisi napata katsoa. Nämä pelin sisäiset asiat, joukkueen rakenne yms. on asia erikseen ja niistä mieluiten kirjoittaisikin "kaks senttisiään" tällä palstalla. Usein kuitenkin lipsutaan itse kukakin sille veemäiselle alueelle, josta kitkaa syntyy ja musta tässä on se ydin, joka pitää saada muuttumaan. Mä uskon (haluan uskoa), että ensi kaudella tästä on jo menty sen verran eteenpäin, että on uudet tuulet uuden valmennuksen myötä, joka toivottavasti tuo myös eri suunnan tekemiseen.
Kaikkea mä en silti kaataisi tällä hetkellä valmennuksen tai Vuorisen niskaan, koska Kurrista on jäänyt viimeisen parin vuoden aikana aika, noh...voisiko sanoa välinpitämätön kuva. Se on ihan selvä asia, että rahaa ei loputtomiin tipu ja Jokerit on joitakin sijoituksia perässä, kun puhutaan mihin pelaajat ensisijaisesti haluavat. Kuitenkin se, että isketään avainpelaajille riskillä suoraan pitempiä sopimuksia, kun ei ole näyttöjä vielä sarjasta (tai pahimmillaan on hiipumaan päin, mutta jatketaan silti pitkään), joka kausi mennään "katellaan,katellaan" -meiningillä joukkueen kanssa, kunnes hommataan wirtanenkennedypelletier jonon jatkoksi kesken käynnissä olevaa kautta ja pahimmillaan päälle naureskellaan, että fanit ei ole ikinä tyytyväisiä vaikka hankittais 50 pelaajaa luo omalla tavallaan sitä kuvaa, että se visio on jämähtänyt siitä millä pärjätään ja mitä pitäisi tehdä. Jämähtäneisyys ei ole koskaan tässä lajissa hyvä asia,vaan strategiaa ja taktiikoita pitää tuulettaa vaikka väki ei vaihtuisikaan. Vaikka fanit ei ohjaa seuraa ja niillä ei koeta merkitystä tuloksen kannalta olevan, niin jotta tämä laiva seilaa edes jonnekin ja saa jengiä taakseen tulisi kuitenkin osoittaa niille (meille) se miksi tätä asiaa tehdään ja miksi seistä tämän takana.
Toivottavasti ensi kausi tuo jo vähän raikkaampia tuulia tällekin palstalle, mutta siihen saakka tässä keikutaan sen mukaan miten laiva laineilla menee. Suoraan tullaan sanomaan jatkossakin jos ottaa päähän tai vastapainoksi ilostuttaa.