Tilanne kävi niin mielenkiintoiseksi, että päivitin faktat.
Ihanaa! Tuskin mikään virkistää enemmän, kuin virtuaalinen "Mun tietolähteellä on isompi
luotettavuus kuin sun tietolähteellä" -nokittelu :)
Sitten asiaan. Mulle on periaatteessa aivan sama, pelaako Kuhta tulevana talvena Nordiksella vai Kölnissä. Mieluummin tietysti IFK:ssa, koska näitä pitkän linjan iki-IFK-hemmoja ei enää kovin montaa joukkueessa ole. Ainoa seuraikoniksi laskettava on VP, ja silläkin on tilillään ikävä narri-visiitti, kiitos Nybarin edeltäjän, mutta ei siitä nyt sen enempää. Tosin Ville ei korvaa Kibeä Stadin slangilla annettujen haastatteluiden antajana :D
Mun mielestäni on hieman väärin verrata tämän hetken joukkuetta viime kevään joukkueeseen, vaan parempi vertailukohta on viime syksyn jengi. Viime syksyn hyökkääjistä on lähteneet Hirso ja Luttinen, tilalle tuli Peltonen ja VVV. Näistä VVV pystyy pelaamaan sentterinä, joten laskisin, että tulijat pystyvät suunnilleen korvaamaan lähtijät. JHagin patentoimalla stigaukko-vertailulla ainakin. Kuhtahan tuli vasta tammikuussa, joten siihen mennessä joukkue ehtii kyllä vahvistua moneen kertaan. Kuten sanoin, niin Kuhta olisi mieluisa vahvistus joukkueeseen jo nyt syyskaudella, mutta kyllä mä luulen, että nämä meidän nykyisetkin kädettömät voimahyökkääjät pystyvät mättämään maaleja ihan hyvään tahtiin. Enemmän mä olen huolissani puolustuksesta. Kokemusta kyllä menetetään paljon ja ainakin mua harmittaa, kun näitä IFK-vaakunan muotoisella sydämellä varustettuja heeboja menetetään muihin jengeihin. Jere, Luttinen, toivottavasti ei myös Kibe.
Sentterien osalta kuvio voisi mennä jotenkin näin, jos olen ymmärtänyt oikein aiemmat viestit:
Hirso -> PW
Ramu -> Mikke
PW -> Ramu
Töykkälä -> Töykkälä
Jos joku loukkaantuu, niin VVV ilmeiseti klaarasi sentterinhommat vähintään kohtuullisesti Jyväskylässä. Samoin Ahtola kykenee pelaamaan keskellä. Eihän siitä ole kuin kaksi kautta, kun Jerry viiletti nelossentterinä. Nokan ensimmäisellä kaudella siis. Ja viime syksyn loukkaantumissuman aikana junnut ja KiVan äijät stunttasivat ihan siedettävästi. Voisi olla kuitenkin hyvä juttu, jos nimenomaan sentteriosastolle saataisiin kokemusta. Nyt joukkueen vanhin sentteri on Tökö 26 vee.
Jos kuitenkin siirretään katseet jo ensi kevääseen ja muistellaan viime kevättä, niin on selvää, että Kuhta pitää korvata. Voi olla, että joku nuori pelaaja tai junnu - tai jopa Barlow - breikkaa, eikä kellään ole Kuhtaa ikävä, paitsi muutamalla leidillä :) Tämä ei tietenkään yksin riitä. Viime keväänä hyökkäykseen olisi tarvittu Peltosen kaltaista kaiken kokenutta konkaria tuomaan kokemusta ja rauhallisuutta kriittisillä hetkillä. No, nyt on VP sisällä, mutta kevääseen mennessä täytyy siis paikata
vähintään Kuhdan jättämä aukko.
Joku kirjoitti jotain siitä, että Kuhta veisi jonkun junnun pelipaikan. Kyllä mäkin toivoisin, että nyholmit, pöystit, granlundit (markus) ja kumppanit löisivät itsensä läpi, mutta sosiaalilätkä on erikseen. Jos nuoret kundit, joiden tähtäin on NHL - näin ainakin Pöysti julisti Hesarin kuukausiliitteessä vuosi sitten -, ei pysty syrjäyttämään 35-vuotiasta konkaria, joka on jo toinen skrinnari eläkkeellä, niin ei sitä pelipaikkaa hopealautasella anneta. Näytöt ratkaisee ja se pelaa, jolla on parhaat näytöt kaukalosta.