Kirjoittelija
Jäsen
Yksi seikka tämän Väisäsen selostuksessa nyppii. Mies käyttää jatkuvasti väärää relatiivipronominia pelaajista puhuessaan: "Kjaer on ensimmäinen Tanskan pelaaja, kuka saa varoituksen."
Näin on. Jos luit viestini niin tajusit pointin, että jokaista kulmapotkua ei tarvitsisi kutsua kulmuriksi eikä jokaista vapaapotkua vapariksi. Kuulostaa siltä, että kaveri on oppinut omasta mielestään kivan sanan ja sitä pitää viljellä koko ajan. En sanonut, että sanaa kulmuri ei saisi selostuksessa käyttää. Samojen sanojen kierrättäminen tilanteesta toiseen ei vain kuulosta hyvältä, eritoten jos on mahdollista käyttää myös synonyymeja ja kiertoilmaisuja.Itse olen tästä eri mieltä. Vapaapotku, vapari, kulmapotku, kulmuri, kulma, rangaistuspotku, rankkari, pilkku ja torjunta ovat suomenkielisiä sanoja. "Seivaa" on englantia. Jos selostaja puhuisi vaikka cornereista tai frii kikeistä, sitä voisi ennemmin verrata "seivaa"-sanan käyttöön.
Jos internet ja sen myötä Jatkoaika olisi ollut käytössä Pentti Salmen aikana, niin varmasti olisi Penakin saanut kovaa kritiikkiä keskustelupalstalla, ihan kuten YLEn selostajat nykyäänkin. Taitaa olla niin, että aika kultaa muistot.Pentti Salmi oli ehdottomasti kaikkien aikojen paras fudisselostaja. Siinä hommassa oli sellaista terävyyttä ja nasevuutta, mikä nykyselostajilta puuttuu.
Väisänen on ollut huono, Juuselassa mättää muutama yksityiskohta jotka sitten pilaavat kokonaisuuden. Toisinaan aivan älyttömiä kielikuvia ja välillä hän ei yksinkertaisesti näe mitä tilanteissa oikeasti tapahtuu. Ennekari on itsellenikin näistä YLE:n selostajista selkeä ykkönen. Harmi että parhaat miehet ovat Canalin palveluksessa (Virkkunen, Innanen, Heinonen ja Taivainen, nimenomaan tässä järjestyksessä)
Miksi Hoopi ja Tapsa eivät ole mukana?
Juuselasta tulee hämmästyttävän paljon mieleen Hoopi Hänninen. Molemmilla on selostamisen perusasiat suhteellisen sujuvan puheentuoton ja äänenkäytön osalta kunnossa, mutta paketin pilaa teennäisyys. Kumpikin tietää paikat, joissa ääntä kuuluu korottaa, mutta kumpikaan ei ole tapahtumassa sisällä.
Positiivista? Hoopi ei ole remmissä.
Katsopa nauhalta joku Hännisen selostama Hollannin peli. Jää Mertarantakin kakkoseksi niihin laukeamisiin, joita Hollannin maalit aiheuttivat.
Mistä vitusta tuo Sammy Väisänen on löydetty?
Oli kyllä vitun aneeminen ja ei oikeen osannut kunnolla kommentoida tapahtumia.
Pentti Salmi oli ehdottomasti kaikkien aikojen paras fudisselostaja. Siinä hommassa oli sellaista terävyyttä ja nasevuutta, mikä nykyselostajilta puuttuu.
Onko väisänen hyllytetty kun porttila selostaa? Yes!
Suunnitelman mukaanhan tuossa mennään. Ennen kisoja ilmoitetut selostajat:
Kyllähän Juusela ja Ennekari käsittääkseni ovat jatkopeleihin menossa oikein paikanpäälle Etelä-Afrikkaan.Johtuuko se siitä, että ovat ilmeisesti Pasilassa? Itse olen sitä mieltä, että nyt on kyseessä sen luokan kekkerit, että ne pitää selostaa paikan päältä. Jos on kolme jätkää niin maan voi jakaa niin, ettei matkustamista tule liikaa ja hyvin ehtii selostamaan.