Vaa'alla käydään muun muassa siksi, että saadaan punnittua lemmikin paino pitkäaikaisseurantaa ja eläimen tavoitepainoon pääsemistä varten. Ensin oma paino, sitten lemmikki syliin ja vaa'alle, sitten päässälasku, jossa jälkimmäisestä lukemasta vähennetään edellinen lukema.
Toki painoa täytyy muutenkin seurata, varsinkin jos sattuu joko laihduttamaan, ylläpitämään nykypainoa tai joissain tapauksissa vähän lihottamaankin itseään, jos on sairauksien jäljiltä paino sattunut putoamaan lievästä ylipainosta alipainon puolelle.
Oma painoni ei saisi kauheasti enää pudota, oikeastaan pieni kesän grillikuuri tekisi hyvää. Paino kuitenkin tullut parissa vuodessa alas 15-16 kiloa, mikä on kaltaiselleni Tom Cruise -kokoluokan kynäniskaiselle teepussi-lihaksilla varustetulle sisätyöntekijälle melkoisesti. En ole 2000-luvulla näin vähän painanutkaan. Hyvä kun minussa on nipin napin puolet miestä esimerkiksi Jääkoneenkuljettajaan verrattuna. Kannatan vakaasti sitä, että lentolipuista tulisi veloittaa painon tai painoindeksin mukaan, ja tuplata hinnat sitä mukaa kun painoindeksi kohoaa tietyn pykälän yli.
Tunnukset sain ensimmäisellä kerralla, en pitkään aikaan edes tiennyt, että jotkut niitä hakevat useampaan kertaan. Nimimerkkiä en ole ikinä vaihtanut.
Banneja en ole saanut. Vuosien varrella on muistaakseni tullut kolme varoitusta. Joskus kuusi vuotta sitten minua muistutettiin offtopic-viesteistä, nelisen vuotta sitten olin lainannut koko viestin silloinkin kun olin kommentoinut vain yhtä asiaa siitä ja viime vuonna ryssin vahingossa lainaustagin, eli pyyhin yhden hakasulun epähuomiossa pois. Tästä rankasta rikoksesta tuli oikein varoituspiste, joka umpeutuu syksyllä.
Rahaa annan sijoitustoimintaan jos sitä näillä palkoilla olisi kauheasti sijoitettavaksi. Ei ole, joten en anna, en.
Mikä mun on? Se vaatisi pitkän, seikkaperäisen pohdintaviestin, jonka jätän palstaveljien ja -sisarten sanattomasta pyynnöstä kirjoittamatta.